1.8i 8V 66kw GX K-Jetronic

1.3, 1.6, 1.8, 1.8 16V, G60

Moderátoři: vwCharlie, areka

Uživatelský avatar
maresl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 169
Registrován: 06.10.2015 08:54
Bydliště: JH

Re: 1.8i 8V 66kw GX KE-Jetronic

Příspěvek od maresl »

lister píše:http://uloz.to/1496540/vw-scirocco-a-ca ... manual.pdf

od strany 189 je popsanej K-jet s katem, od strany 488 jsou schémata..
Super díky moc, už to stahuju :D

Jinak dnes jsem přijel, když měl motor cca 60-70 °C tak jsem vyndal pátý vstřik ze sání, zalepil díru po vstřiku izolačkou, aby to těsnilo, startoval jsem vstřik suchý, tak pravděpodobně těsní, až bude motor pěkně studenej a bude čas tak to udělám ještě jednou, schválně jestli bude cákat při -5°C..

Jinak zkoušel jsem měřit čidla.. a to čidlo vedle rozdělovače paliva jak je na dvou malých silentblokách na blatníku tak dává stálých 22,2ohm.. ale to je asi k ničemu..

Jinak horní čidlo teploty vody je funkční, podle multimetru bylo prvně nějakých 70 pak to pěkně po pár hodinách kleslo na 30, takže to by mělo být OK, akorát na multimetru jsem měřil něco kolem těch 60°C a na budíkách mi to ukazovalo o dost míň (podle odhadu).. To mi, ale vůbec nevadí.

Spodní čidlo musí být asi totálně KAPUT.. nenaměřil jsem na něm vůbec nic.. takže bude nový, jenomže, na netu nemůžu žádné takové najít, etku ještě nemám staženou abych se kouknul, tak tě chci poprosit jestli by jsi mi nenapsal nějaké číslo toho čidla..

Co jsem tak vybádal tak je na něm.. 45-1?.. , dále 05 87, dále 0279199698 8O

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 1.8i 8V 66kw GX K-Jetronic

Příspěvek od lister »

podle etky jsou po golfa modelovej rok 88 ty spínače 2:

027919369B 45/17°C černej
a
035919369D 25/17°C taky černej

jestli jsi na něm vyčetl 45-1 tak bych spíš tipoval ten první..


co ten taktovací ventil na rozdělovači paliva ? vrčí ? bzučí ? vibruje ?
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
maresl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 169
Registrován: 06.10.2015 08:54
Bydliště: JH

Re: 1.8i 8V 66kw GX K-Jetronic

Příspěvek od maresl »

Jom to bude asi ono, podobá se docela tomu číslu co jsem psal výše :) Jinak teď zajedu do kelly jestli ho budou mít.. jinak rok mám 87 a né 88, ale to by asi nemělo hrát takovou roly :)

Uživatelský avatar
maresl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 169
Registrován: 06.10.2015 08:54
Bydliště: JH

Re: 1.8i 8V 66kw GX K-Jetronic

Příspěvek od maresl »

V kelly ho podle cisla nenasla, nasla jen podle auta a motoru cidlo, ktere nebylo cerne ale bile tzv, melo bile ty vyvody na piny.. jinak nasla origo to cerne a cena neco kolem 850,- tak jestli ho nesezenu nikde levneji, tak holt vezmu asi to origo... jinak ted mam spotrebu naprosto katastrofickou.. za tri dny 500,- za benzin... to se najezdil tak pres 200km..

Jeste k tomu hornimu cidlu.. motor mel stopro 90°Cprotoze jsem jel dlouhou trasu 50km.. hodil.jsem na to multimetr a ukazovalo:
20151105_172003.jpg

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 1.8i 8V 66kw GX K-Jetronic

Příspěvek od lister »

motor byl podle čísla na fotkách vyrobenej v srpnu 87, přesnej den nevím, takže je to modelovej rok 88 :wink:

horní čidlo s jedním žluto-červeným kabelem, je pro palubku, takže nemá na motor žádnej vliv.

co ten ventil ?
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
maresl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 169
Registrován: 06.10.2015 08:54
Bydliště: JH

Re: 1.8i 8V 66kw GX K-Jetronic

Příspěvek od maresl »

Horni cidlo s tim jednim kabelem nemyslim, myslim to bliz hlave s hnedym konektorem.. tak na nem jsem to nameril,,

Ventil..
Driv kdyz mi otacky houpali fakt hodne tak vzdy v nem cvaklo(jakoby se zachvelo) kdyz otacky sli nahoru, kdyz otacky klesali tak taky cvaklo..

Jeste me napadlo hallovo cidlo, zkusim ho take promerit podle pdf...

K tomu ventilu taktovacim na blatniku..
proctu par stranek o nem z toho pdfka jak si mi poslal a zitra na to kouknu, zkusim jeste ten patej vstrik.. namerit na nem nejake hodnoty atp..

Myslis ze mam teda koupit to origo cidlo za 850,-?
Kdyz jsem na nem nic nenameril jak za studena tak za tepla?

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 1.8i 8V 66kw GX K-Jetronic

Příspěvek od lister »

hnědý čidlo je teplotní-časový spínač, jedinej způsob kontroly je vyndat pátej vstřik a podívat se jestli vstřikuje při studeným startu, měření odporu nemá smysl..

taktovací ventil je na rozdělovači paliva, ovládá průtok benzínu a tím tlak na řídící pístek rozdělovače což má zásadní vliv na složení směsi.
pří provozu zapíná a vypíná tak rychle,že to vnímáš jako bzučení a vibraci, takže není možný abys slyšel jednotlivé cvaknutí.

na blatníku je jeden nebo víc elektromagnetických ventilů, který pouští do motoru dodatečnej vzduch a tím zvyšují volnoběh, u nich můžeš slyšet jednotlivý cvaknutí doprovázený zvýšením, nebo poklesem volnoběhu.

hall bude ok, jinak bys ani neneastartoval.

teplotní spínač otestuj podle manuálu, a když budeš mít jistotu že nefunguje, tak ho kup.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
maresl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 169
Registrován: 06.10.2015 08:54
Bydliště: JH

Re: 1.8i 8V 66kw GX K-Jetronic

Příspěvek od maresl »

pátý vstřik OK, při studeným startu se zkoušečkou, na pul sekundy se rozsvítila, při teplým už ne, pak jsem ho vyndal zapojil jsem konektor

Jinak jak při vyndání, tak i se zkoušečkou.. při startu nic, až když jsem přidal plyn tak stříknul/rozsvítila se na tu půl sekundy :)

Ještě sem hodím nějaký to čidlo na blatníku a ten nějaký ventil co je u rozdělovače paliva, aby jsme si rozuměly :wink:

Uživatelský avatar
maresl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 169
Registrován: 06.10.2015 08:54
Bydliště: JH

Re: 1.8i 8V 66kw GX K-Jetronic

Příspěvek od maresl »

Fotky nemám, mám pouze videa, taktovací ventil asi bude OK ne? akorát mám podezření na to na to el.mag. čidlo na blatníku protože když je odpojený tak chod motoru je jaktak OK, ale po připojení pumpa sra.ek a kolísaní otáčel, jinak otáčky kolísají jako "p*ase" na volnoběh při studeným motoru....... nevím si už rady.. zítra pořádně testnu to čidlo teploty vody spodní, jestli bude KO objednávám nové (akorát nevím jak to prozkoušet v tý řídící jednotce, nějaké rady? a to el.mag. čidlo na blatníku s tím si nevím rady, jde k němu hadice od sání, pak jde hadice do želvy, celé je uložené na dvou malých silentblokách, a jde k němu konektor..










Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 1.8i 8V 66kw GX K-Jetronic

Příspěvek od lister »

taktovací ventil (OSX frequency valve) je na obrázku, vypadá jako elektrickej vstřik, z jedný strany vede kovová trubička a z druhý hadice s holendrem na konci, jestli od týhle chvíle požiješ označení "taktovací ventil" pro jakoukoliv jinou součástku, končím diskuzi a neprodám ti ani tu váhu vzduchu s rozdělovačem paliva z GX K-jet. :baseball:

jak se testuje taktovací ventil je popsaný v manuálu, je potřeba si to přečíst a pak je taky potřeba mít měřák úhlu sepnutí, to by měl umět nějakej lepší multimetr, nebo jakejkoliv osciloskop.

"čidlo" je něco co poskytuje řídící jednotce nějaký informace (teplota, tlak, atd), to co je na blatníku je elektromagnetickej ventil pomocí kterýho řídící jednotka nebo u GX relé pouští dodatečnej vzduch do motoru, když je potřeba zvýšit otáčky.
klidně bych ho nechal odpojenej, nastav si volnoběh šroubkem na tělese škrtící klapky, tak aby byl cca 900-1000 otáček, pak už by tam nemělo být nic co by měnilo množství vzduchu jdoucího do motoru a případný kolísání otáček bude způsobený buď změnama bohatosti , nebo předstihu..
Přílohy
Clipboard01.gif
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
maresl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 169
Registrován: 06.10.2015 08:54
Bydliště: JH

Re: 1.8i 8V 66kw GX K-Jetronic

Příspěvek od maresl »

Rozkaz :D ,,........ ....." uz nepouziju, jak sit o myslel s tou vahou vzduchu? :D :D kouknu na to, neco prectu.. jinak uz jen ta spotreba.. spodni cidlo teploty jsem dnes promeroval a ukazovalo, minule ne.. takze se asi vrtnout do toho sroubku bohatosti.. hlavne si vsechno proctu nez do neceho sahnu :-D

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 1.8i 8V 66kw GX K-Jetronic

Příspěvek od lister »

máš v inzerci v poptávce "nějaký díly K-jetronic", nebo ne ?

to spodní "čidlo", pokud se bavíme o tom černým se dvěma plochýma kontaktama, není čidlo ale spínač, a podle toho jak bliká kontrolka zapojená na místo pátýho vstřiku, se dá říct že bude OK.

s vrtáním do bohatosti velmi opatrně !
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
maresl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 169
Registrován: 06.10.2015 08:54
Bydliště: JH

Re: 1.8i 8V 66kw GX K-Jetronic

Příspěvek od maresl »

Jojo v poptavce to mam.. kdyz se neco vys.. tak abych mel nahradni kus :-D spodni cidlo bych vzal klidne taky :-D :-D

Jojo, opatrne.. :yahoo:

Uživatelský avatar
maresl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 169
Registrován: 06.10.2015 08:54
Bydliště: JH

Re: 1.8i 8V 66kw GX K-Jetronic

Příspěvek od maresl »

Zdravíčko, ještě jsem se s tím "k-jetem" nikam nehnul :D jen krmim a krmim nenažraný gxko benálem :D

chtěl jsem se zeptat, ve středu jedu k jednomu známému udělat předstih, nevěděl by někdo nějaké hodnoty?? na fóru jsem nic nenašel. díky moc :)

PS: koukal jsem na svíčky a vypadají dobře, palí.. žádná černorta..

Uživatelský avatar
maresl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 169
Registrován: 06.10.2015 08:54
Bydliště: JH

Re: 1.8i 8V 66kw GX K-Jetronic

Příspěvek od maresl »

Mohl by mi někdo poradit jak otestovat to spodní snímač teploty?
podle etky - 027919369B 45/17°C

Prolezl jsem snad celý internet, celé fórum a nikde žádná zmínka o tom dvoupinovým "šmejdu" :fool:

déle jestli nemá někdo archivované fotky z jednoho topicu, 1.8gx k-jet jedinýmu motoru chybí obránky 8O, docela by mi to pohlo se alespon orientovat v motorovém prostoru :good:

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“