1.6 za 1.8

1.3, 1.6, 1.8, 1.8 16V, G60

Moderátoři: vwCharlie, areka

Odpovědět
dejvidusic
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 23.02.2015 09:52

1.6 za 1.8

Příspěvek od dejvidusic »

Zdravím nedávno sem na svém golfu(1.6 benzin) zjistil odpálené ventily,takže budu shánět novou hlavu a když už v tom budu tak mě napadlo že bych si koupil cely motor(1.8 karbec) a trošku si s ním vyhrál a vyměnil to celé co sem zkoumal tak by mělo vše sedět nemáte s tím někdo nějakou zkušenost?Sedne motor do převodovky? co spojka?Co sem pročetl tak by měla mít 1.8 stejný blok jak 1.6 akorát jiný vrtání.

Uživatelský avatar
sekos
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1336
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 za 1.8

Příspěvek od sekos »

Ahoj, všechno si sedne, motory jsou stejné jen 1.8 má větší zdvih jak 1.6, u 1.8 jsou jiné ojnice a klikovka. Popřípadě mě opraví někdo zkušenější.

dejvidusic
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 23.02.2015 09:52

Re: 1.6 za 1.8

Příspěvek od dejvidusic »

To by bylo fajn trosku koniku navic se hodi :D udelam mensi g.o. a pak jen vymenim kus za kus kdyby mel nekdo na prodej tak dejte vedet udelam si darek pod stromecek :)

Uživatelský avatar
remarque
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 264
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Šumperk

Re: 1.6 za 1.8

Příspěvek od remarque »

1,6 a 1,8 mají stejný vrtání, rozdíl v objemu je dělaný zdvihem pístů, tedy klikovkou. Pokud bys trochu zainvestoval tak do toho 1,6 bloku naskládáš 1,8 a máš to legálku, resp. na stk nemají šanci tuto přestavbu poznat.
Pak se dá použít hlava a vačka z 8V GTI, třeba z RD. Má větší sací ventily,pouze by se musely zaslepit otvory pro vstřiky, teda za předpokladu, že zůstaneš u karbecu.

Dělal jsem nedávno generálku motoru GX spojenou s přestavbou na RD, takže ti uvedu orientační kalkulaci.
Výbrus válců, klikovky, nové písty (neorigo,RD), hlavní a ojniční ložiska - 13000,-
Nákup staré hlavy RD včetně vačky - 500,-
Srovnání hlavy, zabroušení ventilů - 2000,- (nebo 1500? už nevím)
Olej, těsnění, zdvihátka ventilů a jiné kraviny - střelím 3000,-

Takže jsme na nějakých 18500,- u mě nárust výkonu o 20% u tebe o cca 40%. To si myslím,že za tu cenu ujde ne? A nikdo nic nepozná, na stk se to bude tvářit furt jako ta stará 1,6.

dejvidusic
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 23.02.2015 09:52

Re: 1.6 za 1.8

Příspěvek od dejvidusic »

Karbec chci urcite zanechat už sem si sehnal (weber 32/34DMTL).Chci jednoduchou mechaniku.A jak rikas ja si pred rokem koupil druhy motor na nd (kvuli hlave)kod motoru byl RH 62KW za 1000Kč a kdyz sem ho rozdelaval a cistil tak sem zjistil ze na bloku je napsano 1.8 pritom sem ho koupil s tim ze to je 1.6.Bohuzel motor sem uz strelil. Kod motoru ani neresim protoze TK je pres znamost.Chci to auto akorat ozivit ted na zimu to budu vyvarovat a delat GO predni napravy a chtel bych tam dat tu 1.8.Chci si s tim vyhrat zarovnani hlavy a sedla ventilu je samozrejmnosti uz to mam prislibeny u kamosa.Akorat nevim cim mam striknout motor jakou barvu bych mel pouzit obyc zaruvzdornou?

Uživatelský avatar
remarque
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 264
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Šumperk

Re: 1.6 za 1.8

Příspěvek od remarque »

Na povrchu motoru nejsou moc vysoký teploty.Blok mám stříklý dvosložkovým primerem, metlou (v barvě auta) a dvojsložkovým bezbarvým lakem. Normálně to drží bez problémů. Po roce ježdění zatím bez jediné vady. Blok jsem normálně jen okartáčoval flexou a pořádně odmastil.

dejvidusic
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 23.02.2015 09:52

Pro znalce

Příspěvek od dejvidusic »

Chci predelat motor 1.6 pn na 1.8 Rp chci prehodit jen blok namisto 1.6,ale 1.6 ma mechanicky benzinovy cerpadlo kdyzto 1.8 Rp nema,ale vsiml sem si ze RP ma misto cerpadla na bloku záslepku je to z vyroby urcene ze tam cerpadlo sedne nebo se jedna o jiny otvor?Podle me to delaly ve vyrobe vsechno stejny coz dava smyls ale bohuzel sem nazivo RP jeste nevidel

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: Pro znalce

Příspěvek od lister »

bloky jsou stejný 1,6 i 1,8, karbec nebo stříkačka, i motory se stříkačkou (8v) mají na spojovacím hřídeli vačku pro pohon ac pumpy..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“