Golf II 1.8 RP, netopí, nízké otáčky

1.3, 1.6, 1.8, 1.8 16V, G60

Moderátoři: vwCharlie, areka

Odpovědět
Váša94
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 05.09.2015 13:58

Golf II 1.8 RP, netopí, nízké otáčky

Příspěvek od Váša94 »

Zdravím

Mám Golf II 1.8 8v, 66 kw kod motoru RP. Chtěl bych se zeptat zda by jste neporadily s pár věcmi.

Dřív když jsem takhle v zimě ráno sedl do auta tak jsem nastartoval a motor měl krásné otáčky, mohl jsem mezi tím škrabat okna. Ted je tomu tak, že když nastartuju, tak motor sice chytne hned, ale běží na srašně nízké otáčky jako by měl hned chcípnout a takhle asi do doby dokud se neohřeje. Nastavovat ručně volnoběh jsem si netroufl a je to podle mě i hloupost, když předtím běžel pokaždé bez problému.

Dále mám problém s tím, že auto netopí, i po ujetí 20 km to fouká pořád vlažný vzduch ať tomu šlapu jakkoliv. Kdosi se známých mi říkal, at po dojetí domů zkusím opatrně odšroubovat víčko a pokud to bude u víčka dlouze a hodně syčet, tak že si motor nasává spaliny a je to zapříčiněné špatným těsněním pod hlavou. Zkusil jsem, a opravdu to sičelo hodně, a je to tak natlakované, že po dalším milimetru otočení víčka stříká voda ven. Byl bych rád kdyby mi toto tvrzení tady někdo vyvrátil, protože to není asi nic laciného. Napadlo mě jestli není okruh zavzdušněný, ale to by podle mě mělo zase za následek, že by mi teplota motoru ukazovala nízkou hranici. Ale motor se ohřívá normálně, alespoň co ukazuje měřák v palubovce. Neví někdo ? neměl tu někdo podobný problém ?

Předem děkuji za odpovědi.

Váša94
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 05.09.2015 13:58

Re: Golf II 1.8 RP, netopí, nízké otáčky

Příspěvek od Váša94 »

Tak topení asi vyřešeno. Bohužel to bude to tesnění. Nažloutlá emulze na spodní straně víčka k dolévání oleje, a to samé na měrce oleje dokazuje tomu, že to asi tak bude... :(

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: Golf II 1.8 RP, netopí, nízké otáčky

Příspěvek od vintera »

Těsnění a nové šrouby hlavy koupíš v e-schopu celkem levně. Jestli jsi to sám ještě nedělal, požádej někoho zkušeného v okolí. Někdy i hlava může být příčinou. Zkontroluj při tom i termostat.

Motor RP nemá klasické štelování volnoběhu, ten udržuje ŘJ na předem nastavené hodnotě uložené ve své paměti za pomoci krokového motorku, který sám hýbe škrtící klapkou, a skutečnou hodnotu otáček motoru si ŘJ odečítá ze zapalovacích impulsů. Volnob. otáčky motoru se ŘJ následně snaží udržet v mezích, které má nastavené ve své paměti.
Pokyn k tomu, aby ŘJ věděla, že má udržovat, a udržovala volnoběžné otáčky, dává vlastně sama škrtící klapka tím, že po uvolnění pedálu plynu dosedne škrtící klapka na spínač, který vyšle signál do ŘJ, že má udržovat volnoběh. Jakmile sešlápneš pedál plynu, tak se spínač volnoběhu rozepne a ŘJ ví, že chceš jet a pracuje v jiném režimu uloženém v paměti, a to podle snímače polohy škrtící klapky, který je přímo na hřídelce klapky.

Veliký a zásadní vliv na chod motoru, spotřebu, má teplota vody motoru, která je snímána čidlem, jež informuje o teplotě právě ŘJ, která upravuje dávku benzínu na vstřiku. V čidle může být problém s volnoběhem. Další čidlo pro ŘJ je umístěno ve vstřikovací jednotce, které také snímá primárně teplotu, ale nasávaného vzduchu. Dalším čidlem pro ŘJ je vlastně snímač polohy škrtící klapky umístěným na samotné klapce. Je jím uzavřený mechanický potenciometr, dvojitý jazýček se posouvá půlkruhovou dráhou a tím se mění elektrická veličina posílaná do ŘJ.

Chce se to podívat, jestli páčka škrtící klapky řádně dosedá na spínač volnoběhu. Někdy se stane, že je konektor spínače zoxidovaný, vodič přerušený. Chybou je i "štelování" volnoběhu přitažením lanka plynu a tím pootevření škrtící klapky, která nedosedne na spínač volnoběhu a ŘJ pak neví, že má udržovat volnoběh sama.
Opatrně mechanismus očistit, prohlédnout.

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: Golf II 1.8 RP, netopí, nízké otáčky

Příspěvek od lister »

já bych tu emulzi teď v zimě neřešil.
kolik km najedeš denně?
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: Golf II 1.8 RP, netopí, nízké otáčky

Příspěvek od vintera »

emulze na víčku je asi normální stav za nízkých teplot a krátkých pojezdech, ale nažloutlá emulze na měrce oleje už asi ne. Kdysi jsem jezdil ve staré oktávce s emulzí v oleji a čekal na jaro, že to nějak přečkám. Až v motoru za mrazu olej úplně stuhnul (zmrznul). Když kontrola stavu, tak bych alespoň vypustil olej z motoru.
Jeden poznatek na golfu z nedávné doby, netopil dobře, tlakoval, voda se valila z nádobky a chladič vlažnej. Byla ucpaná ta slabá hadička mezi chladičem a nádobkou v místě vstupu do nádobky a ještě v polovině hadičky, kde ji kdysi někdo spojil ze dvou kusů.

Váša94
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 05.09.2015 13:58

Re: Golf II 1.8 RP, netopí, nízké otáčky

Příspěvek od Váša94 »

Denně jedu 17 km do práce a zpátky. Nevím, ted mě kdosi říkal že to topení může být taky špatným radiátorem. OD doby co jsem koupil golfa tak mi z fukárů lítaly kousky černého molitanu, a ten je prý na tom topení, tak jestli neodlítal všechen už pryč a netopí to proto, má s tím někdo zkušenosti ? ......jinak na olejové měrce ta emulze je i není, koukal sme předevčírem a trošíček tam byl, kouknul jsem dnes a nic, vážně nevím.

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: Golf II 1.8 RP, netopí, nízké otáčky

Příspěvek od lister »

emulzi neřeš, až najedeš 50-100km v kuse, sama zmizí.

kousky molitanu z topení je klasickej problém G2 a 3. v topení je klapka polepená molitanem která určuje jestli vzduch půjde přes radiátor, nebo přímo do výdechů, když se molitan rozpadne, jde vzduch cestou nejmenšího odporu tzn. mimo raduátor.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Váša94
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 05.09.2015 13:58

Re: Golf II 1.8 RP, netopí, nízké otáčky

Příspěvek od Váša94 »

Takže důvod proč auto netopí je asi ten molitan co ? .....takže sundat palubovku, a topení nějak zalepit místo toho molitanu ? .... nebo co tam dát ? .....kdyžtak nebyl by tu někdo, kdo by byl ochoten mi nějak popsat jak palubovku sundat ? nejasem žádnej mechanik, ale šroubovák udržim ;)

Váša94
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 05.09.2015 13:58

Re: Golf II 1.8 RP, netopí, nízké otáčky

Příspěvek od Váša94 »

tak celou palubovku sem měl dole, klapku v celém tom skeletu topení jsem zalepil protože molitan už byl pryč. Auto stejně stále netopí, termostat to asi nebude protože podle teploty hadic by odpovídalo, že funguje. Akorát se chci zeptat, hadice k radiátoru jsou obě uplně horké, takže jestli třeba ten radiátor už není špatnej ? kažodpádně představa, že mám vevnitř zase všechno sundávat je hrozná, a ještě k tomu po složení a hození celé palubky zpět mi nefunguje cyklovač na pravé páčce za volantem, nevím proč.

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: Golf II 1.8 RP, netopí, nízké otáčky

Příspěvek od lister »

asi bude potřeba prohlídnou ten radiátor, jednak propláchnou jestli v něm není usazenej nějakej kal a taky očistit z venku od zbytků molitanu, myších hnízd a pod.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“