Golf II problem s mazaním
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 09.05.2014 16:17
Golf II problem s mazaním
Potřebuji pomoct mám problém při zahřátém motoru mi při 2100 až 2500 začne blikat kontrolka mazaní a začne to bzučet nepřestane to tehdy až teprve podřadím a zvýším otáčky nad 2500. Nevíte co s tím prosím...
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Golf II problem s mazaním
Buďto je skutečně nízký tlak oleje, nebo je porucha v měření tlaku oleje (čidlo tlaku, ŘJ měření). Stalo se to náhle, nebo postupně, občas?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 09.05.2014 16:17
Re: Golf II problem s mazaním
dělá to jen když jedu delší tratě jelikož jezdím jenom do práce což je 10km tak to nedělá a nevím jestli se mi motor zahřívá ale je teply ukazuje mi špatně teplota. A stává se to pořád když jedu 20km a víš cca. Já jsem nenašel připojení na ŘJ tak že nevím jestli se to dá napíchnout.
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Golf II problem s mazaním
Napíchnout se nic nedá, začal bych výměnou čidla tlaku oleje. Nejlepší by bylo změřit manometrem tlak oleje, za studena a za tepla. Měnil se olej? Nenalil jsi omylem nějakej úplně jinej? Jaký máš motor?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 09.05.2014 16:17
Re: Golf II problem s mazaním
a kdyby byl nízký tlak oleje tak by to dělalo pořád ne? a ne jenom při zahřátém motoru... ještě jsem uvažoval jestli tam není špatný olej mam tam 5w40 a je podle mě řidky tak jestli třeba špatně maže... nevím no nemohl jsem na to přijít. a mam strach o mého miláčka...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 09.05.2014 16:17
Re: Golf II problem s mazaním
mám 1.6 51kw ano měnil dělalo to i při starém tak jsem myslel ze to bude tím a není..
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 09.05.2014 16:17
Re: Golf II problem s mazaním
a nevíte někdo jaky tlak má byt při studenem a teplém motoru..?
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Golf II problem s mazaním
olej musí plnit příslušnou VW normu pro konkrétní motor. Záleží co leješ, mohlo by to souviset. Studený olej má větší viskozitu (hustotu) než olej zahřátý. Proto může po zahřátí oleje poklesnout mazací tlak. U studeného motoru (oleje) může být tlak ještě dostatečný, ale u teplého, po delší jízdě více zahřátého, již může klesat. A platí, starý motor - hustší olej, ne naopak. U benzínového motoru by měl tlak oleje být při 2000 ot. min. 1,8. Čidlo spíná právě v této hodnotě.
U golfa je tzv. dynamická kontrola tlaku oleje. Což znamená, že jedno z čidel tlaku (spínací) po dosažení určitého tlaku (tady 1,8) sepne el okruh a zároveň tím řídící jednotka vyhodnotí, jestli za daných otáček (kolem 22OO ot) je tlak dostatečný. Jestliže v daných otáčkách nedostane od čidla tlaku signál, začne tvůj problém s bzučákem a blikáním. Čidlo nesepne v daných otáčkách buď proto, že není dostatečný tlak pro sepnutí (olej, čerpadlo, vůle na klice), nebo je čidlo vadné (stává se). Čidlo má dva stavy - sepnuto, nebo rozepnuto a to podle hodnoty tlaku oleje. Může být vada i v té řídící jednotce.
Jestli máš jiné čidlo, zkus vyměnit. Jestli máš el. zkoušečku, zkus zahřát motor tak, až se ti ozve bzučák a za chodu motoru a bzučení vyzkoušej, jestli je, či není čidlo tlaku oleje sepnuté. Pokud by sepnuté čidlo bylo a bzučák bzučel, tak je chyba v řídící jednotce. Nejspolehlivější je však vždy kontrola tlakoměrem, jak studeného, tak hlavně dobře zahřátého motoru. Nepodceňoval bych to.
U golfa je tzv. dynamická kontrola tlaku oleje. Což znamená, že jedno z čidel tlaku (spínací) po dosažení určitého tlaku (tady 1,8) sepne el okruh a zároveň tím řídící jednotka vyhodnotí, jestli za daných otáček (kolem 22OO ot) je tlak dostatečný. Jestliže v daných otáčkách nedostane od čidla tlaku signál, začne tvůj problém s bzučákem a blikáním. Čidlo nesepne v daných otáčkách buď proto, že není dostatečný tlak pro sepnutí (olej, čerpadlo, vůle na klice), nebo je čidlo vadné (stává se). Čidlo má dva stavy - sepnuto, nebo rozepnuto a to podle hodnoty tlaku oleje. Může být vada i v té řídící jednotce.
Jestli máš jiné čidlo, zkus vyměnit. Jestli máš el. zkoušečku, zkus zahřát motor tak, až se ti ozve bzučák a za chodu motoru a bzučení vyzkoušej, jestli je, či není čidlo tlaku oleje sepnuté. Pokud by sepnuté čidlo bylo a bzučák bzučel, tak je chyba v řídící jednotce. Nejspolehlivější je však vždy kontrola tlakoměrem, jak studeného, tak hlavně dobře zahřátého motoru. Nepodceňoval bych to.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 09.05.2014 16:17
Re: Golf II problem s mazaním
moc krát děkuji za Tvoji radu vyzkouším tvé rady jsem rád že jsem se to dozvěděl pokusím se zjistit čím to je... ozvu se jak něco zjistím..
-
- Nový člen
- Příspěvky: 33
- Registrován: 27.12.2010 18:34
Re: Golf II problem s mazaním
taky mám podobný problém. Je jedno jestli při studeném nebo zahřátem motoru se mi shruba při 2200ot/min rozsvítí kontrolka mazání a začne to bzučet. Čidla jsem vymněnil, čerpadlo překontroloval, vůle mezi zubama není, sací koš ucpaný taky není, olej+filtr vyměněný. Kdyby se strácel tlak přes kliku tak by nešel tlak nahoru na vačku a motor by klepal ne? Dělá mě to asi 4 roky tak že si myslím, že mazat to asi bude jinak by byl motor dávno k.o. ne? Ještě zkusím ty tlaky za studena a za tepla. Víte někdo jaké mají mít hodnoty u motoru 1.8 72kw? (golf Country)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 04.04.2015 14:47
Re: Golf II problem s mazaním
Zdravím taky mám stejný problém akorád naopak,když jedu pod plynem,tak to maže.Ale jakmile vyřadím,tak to začne blikat a bzučet.Nevím jestli už není po motoru,tak kdyby tu někdo měl na prodej motor 1.6i typ PN (jednobod),tak se mi prosím ozvěte na mob.:702881569.A ještě mám jednu otázku pasuje mi do mýho miláčka motor z Cordoby 1.6 55 KW.Prosím porad'te.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 20.06.2016 14:07
Re: Golf II problem s mazaním
Tuto zavadu som mal este ked bol Golf II polonovy- asi 70 000km. Po ca 5 km zacala blikat kontrolka a bzucat bzucak ze nieco nesedi z tlakom oleja. Auto sim dal do znackoveho VW servisu, kde ani nevedeli zmerat tlak oleja. Najprv vymenili 2 senzory tlaku oleja- pre nizky a pre vysoky tlak.Potom vymenili olejove cerpadlo a zavada zostala stejna.
V znackovom servise boli automechanici v koncoch a chceli mi vymenit druhy motor z havarovaneho auta. Auto som odtiahol zo servisu do mojej garaze, kde som odmontoval hlavu motora. V olejovom kanali, kde tlaci olej z bloku do valca- pre ventile bolo nieco ako zostvrcana TESA paska. Po vybrati- uvolneni olejoveho kanalu zavada definitivne zmizla. Novi olejovu pumpu som vymontoval, vycistil a vratil do servisu aj tak som musel zaplatit za neopravene rozobrate auto 350DM. Golf ma uz 25 rokov a jazdi ako nove. Nakolko mam väcsi VW Caddy, rad by som ho levne odpredal. Je vo velmi zachovalom stave Tel 728 808 841 Miloslav.hruska@gmx.de
V znackovom servise boli automechanici v koncoch a chceli mi vymenit druhy motor z havarovaneho auta. Auto som odtiahol zo servisu do mojej garaze, kde som odmontoval hlavu motora. V olejovom kanali, kde tlaci olej z bloku do valca- pre ventile bolo nieco ako zostvrcana TESA paska. Po vybrati- uvolneni olejoveho kanalu zavada definitivne zmizla. Novi olejovu pumpu som vymontoval, vycistil a vratil do servisu aj tak som musel zaplatit za neopravene rozobrate auto 350DM. Golf ma uz 25 rokov a jazdi ako nove. Nakolko mam väcsi VW Caddy, rad by som ho levne odpredal. Je vo velmi zachovalom stave Tel 728 808 841 Miloslav.hruska@gmx.de