Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Čištění palivové soustavy
PříspěvekNapsal: 20.11.2016 21:14 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

10.05.2012

Příspěvky:

443

Potřebuji vyčistit potrubí a vstřikování na KE jetroniku. Auto málo jezdilo, několikrát ročně. Ucpaný filtr i čerpadlo pod nádrží. Nečistoty vypadají po uschnutí jako bílý prášek. Stejné usazeniny jsou trochu vidět i v potrubí. Filtr i čerpadlo bude nové, ale čím čistit potrubí, případně rozdělovač paliva bez rozebírání?


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Čištění palivové soustavy
PříspěvekNapsal: 20.11.2016 23:32 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

4770

Bydliště:

Gross Maispitz

no a zkoušel jsi ten prášek rozpustit v benzínu ?

_________________
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Tramont TY2 a Corrado 1992 MoonlightBlue 16v


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Čištění palivové soustavy
PříspěvekNapsal: 21.11.2016 21:26 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

10.05.2012

Příspěvky:

443

Zkoušel jsem benzín, líh, aceton, toluen a vodu. Nerozpouštějí.
Zkusil jsem kyselinu, po ruce byla fosforečná (odrezovač) a to zafungovalo celkem dobře, hned směs bublala a zbylo jen několik větších kousků nečistot. Ale prohnat tím rozdělovač paliva, asi ne.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Čištění palivové soustavy
PříspěvekNapsal: 21.11.2016 21:49 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

4770

Bydliště:

Gross Maispitz

trubky můžeš prolít odrezovačem a vyfoukat ,rozdělovač bych nechal být, buď to časem rozpustí benzín s aditivama, nebo když bude nejhůř a budeš si jistej že to jinak nejde tak rozebrat a vyprat ultrazvukem, nebo odrzovačem :wink:

_________________
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Tramont TY2 a Corrado 1992 MoonlightBlue 16v


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Čištění palivové soustavy
PříspěvekNapsal: 21.11.2016 22:10 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

10.05.2012

Příspěvky:

443

trubky a hadice propláchnu, zkusím i zásobník u čerpadla, poreferuju. Teď mi majitel auta volal, že našel doma nové čerpadlo, které nedávno kdesi sehnal. Vypadá prý úplně stejně, jako stará měněná a je na něm označení CE Divert, FP Z 70910. Hledám co je to za čerpadlo (tlak), ale nemohu nalézt.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Čištění palivové soustavy
PříspěvekNapsal: 21.11.2016 22:39 
Offline
VWexpert
VWexpert
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

06.10.2015

Příspěvky:

169

Bydliště:

JH

strejda google mi hodil 4 bary viz. http://e-autoparts.pl/pompa-paliwa-audi-p-1986302.html
podle označení co jsi poslal by to mělo být ono..

_________________
MK2 1.8 PF 107PS http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=121&t=314401


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Čištění palivové soustavy
PříspěvekNapsal: 21.11.2016 22:50 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

10.05.2012

Příspěvky:

443

ok, mockrát děkuju, tak to asi nebude čerpadlo vhodné na 4bod Ke -J. Je to původně motor z audi, kod JN 1,8, 66 kw. Skočil jsem se podívat do garáže a čerpadlo, které jsem rozebíral má to samé označení. Majitel říkal, že motor startoval studenej a pak chcípal. Teplej nechtěl startovat ani jet, spíše na laně. Naposledy chytnul vloni zjara, pak stál.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Čištění palivové soustavy
PříspěvekNapsal: 23.11.2016 17:38 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

10.05.2012

Příspěvky:

443

Na proplach potrubí jsem použil čerpadýlko co se nasazuje na vrtačku. Do nádoby jsem nalil odrezovač a honil ho potrubím pořád dokola. Vyteklo dost nečistot. Pak jsem dal vodu a nakonec jsem to prohnal lihem. Konce potrubí se zdají čisté, snad to bude stejné v celé délce.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Čištění palivové soustavy
PříspěvekNapsal: 01.12.2016 00:36 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

10.05.2012

Příspěvky:

443

potřebuji nějak vyčisti (rozebrat) 5. vstřik, když ho spínám, pod tlakem občas trochu stříkne, někdy jen kape.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Čištění palivové soustavy
PříspěvekNapsal: 01.12.2016 07:56 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

4770

Bydliště:

Gross Maispitz

nemá na vstupu filtřík ? ten by šel vytáhnout a profouknout, ale rozrbrat to určitě nepůjde..

_________________
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Tramont TY2 a Corrado 1992 MoonlightBlue 16v


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Čištění palivové soustavy
PříspěvekNapsal: 01.12.2016 15:33 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

10.05.2012

Příspěvky:

443

Filtřík neměl (škoda) a proto je asi ucpaný. Nějak ten vstřik někdo sestavil, tak by mohl jít rozebrat. Zespodu vstřiku je vidět malinký kroužek, připadá mi to jako seger pojistka. Škoda, že nemám jiný vstřik na porcování, hned bych do něj šel. Zkusím ho namočit do toho "zázračného" čistidla jménem odrezovač. Vyčistil jsem s tím všechny průtokáče, hadičky, regulátor. Není třeba ani dlouho máčet, stačila tak minuta, dvě a po usazeninách ani památky.
Prolil jsem s tím i zcela zanešené čerpadlo co se už netočilo a roztočilo se. Tlak jsem u něj ale nezkoušel, jen jsem ho na zkoušku rozebral a je téměř čisté. Vyzkoušel jsem prolejt i ucpaný palivový filtr a taky se pročistil. Samozřejmě ho vyhodím.

Jinak, měřil jsem tlak benzínu, na 5. vstřik jde 5,4 bar, po vypnutí klesne na 3 bary, po 30.min je 2,8 bar a za hodinu 2,4 bar. Což je snad OK na Ke -J.

Zkoumal jsem, proč na chvíli nespíná čerpadlo po zapnutí zapalování jako u mého jednobodu a nemohu na nic přijít. Čerpadlo vynechávalo i za běhu motoru, tak mám provizorně obyčejné spínací relé, což znamená, že zatím čerpadlo běží pořád se zapnutým zapalováním. Vyndal jsem origo relé VW 321906059H s 5 piny, proměřil jsem patici pojistkovky a naměřil -
1. velký pin (30): 12,8V stálých,
2. velký pin: 0V spínané + čerpadla,
3. střední pin (15): 12,6V + od zapalování,
4. střední pin (31): 0V kostra relé,
5. malinký pin (1): 12,5 V po zapnutí zapalování, při otáčení motoru ale napětí kolísá.
Tak nevím, jestli je chyba, nebo zrovna tenhle KE-J čerpadlo napřed nespouští.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Čištění palivové soustavy
PříspěvekNapsal: 01.12.2016 16:19 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

4770

Bydliště:

Gross Maispitz

tlaky vypadají dobře.

spínání čerpadla při zapnutí zapalování dělají motory který mají relé čerpadla ovládaný řídící jednotkou např. digifant, digijet nebo 16v s VEZ.
starší K a KE jety mají relé čerpadla s vlasní "inteligencí" který spouští čerpadlo až když dostanou signál otáček z indukčky (pin 1)

_________________
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Tramont TY2 a Corrado 1992 MoonlightBlue 16v


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Čištění palivové soustavy
PříspěvekNapsal: 01.12.2016 19:51 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

10.05.2012

Příspěvky:

443

Ok, tak to mám relé s vlastní inteligencí, se mi ulevilo.

Proběhlo čištění 5.tého vstřiku.
Vymontoval, tryskou vzhůru upnul do svěráku (opatrně), na ní navlékl kus hadice od autogenu, do ní nalil odrezovač. Na konec hadice připojil kompresor a do štekru vstřiku připojil baterii. Zapnul kompresor a koncem jednoho vodiče rychle zapínal a vypínal vstřik. Dlouho se nic moc nedělo, nic neteklo.

Když se vstřik zahříval, chladil jsem ho mokrým hadrem, aby se, nedej Bůh, nespálila cívka uvnitř. Takto cvakal asi 10 min než začal odrezovač trochu téct z druhé strany vstřiku. Obrátil jsem vstřik, připojil holendr s kouskem hadice a to samé opakoval, než se objevoval odrezovač na straně stříkání. Nejprv jen dlouho kapal, poté vstřik postupně měnil zvuk, až začal rozprašovat.

Vstřikovač jsem obracel mnohokrát, lil do hadičky odrezovač, asi 2 h, než začal normálně stříkat. Nakonec jsem ho propláchl vodou a chvíli proplachoval lihem. Benzín přišel na řadu až na autě, připojil jsem vstřik na hadičku, připojil k baterii , zapnul čerpadlo a nechal chvíli stříkat. Namontoval do sání a motor normálně chytnul studený.
Zítra se dám do normálních vstřiků, mám jich několik navíc, tak se uvidí, jaký bude výsledek.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Čištění palivové soustavy
PříspěvekNapsal: 02.12.2016 07:05 
Online
VWjunior
VWjunior
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWjunior

Registrován:

21.06.2016

Příspěvky:

605

Bydliště:

Nový Jičín

Já bych těm vstřikům spíše pomohl lázni v ultrazvukové čističce. Tam tomu tak nebudeš dávat zabrat a vyčistíš jej také. Při chodu se kapalina vlivem ultrazv. vln zahřívá, takže pozor když bys chtěl používat nějakou těkavou látku (zřejmě by mohla stačit voda s jarem).

Odesláno z mého GT-I8190 pomocí Tapatalk

_________________
VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), červená metalíza, jezdí na LPG


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Originál a repas turbo Volkswagen
Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group