Digifant Schubabschaltung - co přesně dělá

1.3, 1.6, 1.8, 1.8 16V, G60

Moderátoři: vwCharlie, areka

Odpovědět
Uživatelský avatar
HWTest
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 260
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: KV
Kontaktovat uživatele:

Digifant Schubabschaltung - co přesně dělá

Příspěvek od HWTest »

Relátko na pozici 3 (nová elektrika) zvané "Digifant Schubabschaltung" - co přesně dělá, resp. kdy sepne, kdy rozepne?
Schubabschaltung si překládám jako vypnutí tahu a dost mě zajímá, co to je.

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

Obrázek

to bude beztak to relé označený K46, napájí ř.j. a vstřiky a je ovládaný přímo klíčkem zapalování.

nebo něco jinýho :wink:
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
HWTest
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 260
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: KV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HWTest »

Ano je to K46 a podle toho, co jsem zatím našel, je to víc než prosté relátko, mělo by ovládat vypnutí paliva např. při brždění motorem. Honosně tomu říkají řídící jednotka v provedení relé.
A ten bazmek mezi tím a vstřikama - by mě zajímalo, co to je.
Ze schématu mi totiž není jasné, jak to pozná, že jsem sundal nohu z plynu, ale motor točí nad 1500 ot., kdy by to mělo zafungovat.
Na první pohled to vypadá, že K46 jenom spíná 12V na "horní" konektory vstřiků, aby je pak řj přes pin 12 (řídící signál vtřikovacích ventilů) mohla ovládat, ale tak jednoduché to asi není, myslím že klíčem je ten bazmek ...

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

na první i další pohledy je jasný že K46 napájí vstřiky a přes pin 14 ř.j., je to obyčejný spínací relé a nic jinýho neumí.
to samý K20 přes pojistku napájí čerpadla a vyhřívání lambdasondy.

ta nepopsaná věc přes kterou jsou napájený i ukostřený vstřiky by mohl bejt nějakej ten rezistor, ale víc ti o tom nepovím.....

to co zastavuje vstřikování při brždění motorem není nic jinýho něž ř.j., protože u digifantu je vstřikování i zapalování sloučený do jedný ř.j., má ř.j. neustále přehled o otáčkách - hallův snímač, podle spínače volnoběhu pozná když sundáš nohu z plynu a pak není problém zastavit vstřikování dokud otáčky neklesnou na nějakejch 1500otáček, pak je vstřikování obnovený aby motor nezdechl když vyšlápneš spojku.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
HWTest
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 260
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: KV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HWTest »

Hmmm, zvláštní, pak mi tam to relátko přijde zbytečný, těch 12V by tam mohlo jít rovnou z "15".
Tu 14 jsem přehlídl :oops: ale popis pinů Digifantu mi moc nepomohl - svorka 15 - to mi nějak nedává smysl ...
Četl jsem totiž někde na netu, že si na to relátko někdo napíchl LEDku a ta mu signalizuje "Schubabschaltung" - dle kontextu zavřený vstřiky. Docela mě to zaujalo a chci tomu přijít na kloub.
Taky mám schemátko, ale moc mi nepomohlo :-(
Přílohy
Schéma Digifant
Schéma Digifant
Digifant.gif (30.08 KiB) Zobrazeno 1686 x

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“