Pierburg 2E2 - serizeni tepleho a studeneho volnobehu

1.3, 1.6, 1.8, 1.8 16V, G60

Moderátoři: vwCharlie, areka

Nakadah
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 294
Registrován: 30.10.2008 19:07
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Pierburg 2E2 - serizeni tepleho a studeneho volnobehu

Příspěvek od Nakadah »

Za sebe napisu, ze od te doby co sem si 2E2 seridil sem na nej jeste nemusel sahnout. Otacky 950ot/min za tepla. Start otacky mzikove 1900-2000ot/min. To same otacky studeny start s teplotou pod cca 7°C. Mam dojem ze naposledny sem ho serizoval nekdy v cervnu roku 2009, coz bylo asi pred 67000km. Tvrzeni ze tenhle karburator nelze seridit je mylne. Nak

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: Pierburg 2E2 - serizeni tepleho a studeneho volnobehu

Příspěvek od shazzer »

Urcite souhlasim: pred par dny jsem ten svuj dokoncil a to co se "odbornikum" nedarilo na mnoho pokusu, je bez problemu vyreseno. Jeste mi zbyva doladit ten "voskovy regulator", presneji ho vymenit a doplnit elektroniku pro SAS a bude to tip-top. Pritom opravdu stacilo jen jit podle doporucenyho postupu a zkontrolovat a seridit (a taky vycistit) vsechny organy karbecu. Pohodova prace na jeden az dva vecery.

Uživatelský avatar
sekos
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1336
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Pierburg 2E2 - serizeni tepleho a studeneho volnobehu

Příspěvek od sekos »

Zdravím když jsme u tohoto karburátoru, dá se někde koupit těsnění které je mezi vrchním a spodním dílem karburátoru, nebo pouze přímo u VW. Ještě taková technická, budu přetěsňovat karburátor čistit atd, mrknout na druhý stupeň protože se mi zdá že to jede jen na jeden, zkrátka tomu chybí zátah od půlky plynu.
Chci vyměnit i tu kovovopryžovou přírubu co je pod karburátorem. Ale chtěl bych ji nahradit kovovou přírubou, buď hliník nebo dural.

Jaký má vliv výška této příruby na chod motoru?

Děkuji

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: Pierburg 2E2 - serizeni tepleho a studeneho volnobehu

Příspěvek od shazzer »

sekos píše:..dá se někde koupit těsnění které je mezi vrchním a spodním dílem karburátoru, nebo pouze přímo u VW.
Mno on i VW ma toto tesneni jen jako soucast cele sady (pod cislem 027129281) pro tento karbec (je potreba brat ohled jeste na typ motoru, MH a 2G byly totiz odlisne), ale co ja jsem videl, tak vetsinou se i neoriginalni prodavala komplet cela sada.
sekos píše:Ještě taková technická, budu přetěsňovat karburátor čistit atd, mrknout na druhý stupeň protože se mi zdá že to jede jen na jeden, zkrátka tomu chybí zátah od půlky plynu.
Tohle by melo jit snadno zkotrolovat a snad i opravit i na motoru - muze byt v haji podtlakovy potrubi nebo cely ovladac druheho stupne.
sekos píše:Chci vyměnit i tu kovovopryžovou přírubu co je pod karburátorem. Ale chtěl bych ji nahradit kovovou přírubou, buď hliník nebo dural. Jaký má vliv výška této příruby na chod motoru?
Vypada to, ze to chces udelat poradne, tak proc to kazit tim nepatricnym dilem? Nezapomen, ze ta priruba (026129761E, Pierburg 3.50001.25) plni funkci tesnici a tlumici vibracim, coz u kusu kovu budes zajistovat tezko. Jinou vysku bych taky moc nezkousel, ne ze by to bylo zasadni na chod motoru, ale pak i filtrbox bude v jine vysce vzhledem k hlave, takze bys musel upravovat jeho drzak a cely mi to prijde uplne zbytecny. Originalni nova je za nejakych 60, pripadne nahrady nevim, ale myslim ze tohle by slo i z vrakace.

Uživatelský avatar
sekos
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1336
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Pierburg 2E2 - serizeni tepleho a studeneho volnobehu

Příspěvek od sekos »

děkuji ti za skvělou odpověď: Je to motor 55KW EZ. Tak tady v tom případě na mě hleděli jak na vola že nic takového nemají ve 3 mototechnách, pak jsem to vzdal a řekl jsem si že asi jen originální. Ta kompletní sada by byla ideální.

Hadičky podtlaku jsem dával nedávno nové a jsou OK nejsou zpuchřelé a těsní, zapojeno je to podle obrázků co jsem našel taky dobře,pokud druhý stupeň je zapojen přímo do karburátoru, ovladač podtlaku jsem dával druhý z vrakáče a drží podtlak když nasaji pusou. Můj typ že to někde saje falešný vzduch a nevytvoří se dostatečný podtlak aby to otevřel, nebo jiný problém přicpaný kanálek kde je zapojena hadička 2 stupně. Jinak klapka chodí volně nikde nedře.

Jo chci to udělat pořádně. Vyvrace přes kov bych nezamezil bylo by tam akorát těsnění mezi přírubou a sání a mezi přírubou a karburátorem. Jinak držák filtrboxu, je součástí karburátoru, jen by bylo potřeba upravit jen druhý plechový držák co je přiroubován na víku ventilů, ale to by bylo to nejmenší.

Jak píšeš originální nová za 60? to ale v eurech ne. Pravé sem to chtěl tak udělat z důvodu že nějakou kvalitnější sem našel okolo 600Kč, tak bych snad něco ušetřil a bylo by to trvanlivější.

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: Pierburg 2E2 - serizeni tepleho a studeneho volnobehu

Příspěvek od shazzer »

Ten druhy stupen: zda je kanalek "privodu podtlaku" ze sani cisty, zjistis snadno: odpoj hadici a zkus jim opatrne prostrcit nejaky dratek nebo jehlu. Predpokladam, ze otevirani klapky druheho stupne jsi zkousel pri uplne otevrene klapce prvniho stupne, jinak by to neslo :-)

A na karbec se vyplati poridit si nebo aspon pujcit si rucni pretlakovou/vakuovou pumpu s manometrem, to je pak prace na urovni. Zkouset neco pusou, je uplne to nejkrajnejsi reseni, hlavne pusou ale nic nezmeris:-(

Jo ta cena je v EUR a podobna je i za tu originalni dolni prirubu. BTW: na tech strankach ruddies, co kdysi linkoval Nak, je prave napsano, ze mezi nejcastejsi problemy s 2E2 patri falesny vzduch kolem teto priruby. Takze pokud ji mas vadnou tak bud zkusit necim dotesnit, nebo obstart jinou/novou, ale s nejakejma neoriginalnima resenima bych byl na pozoru, je k tomu spatnej pristup a tak za provozu houby uvidis, co se tam deje nebo nedeje.
Naposledy upravil(a) shazzer dne 25.12.2011 11:07, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
sekos
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1336
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Pierburg 2E2 - serizeni tepleho a studeneho volnobehu

Příspěvek od sekos »

Díky, jj druhý stupeň jsem zkoušel při plném otevření prvního stupně, jak říkáš jinak by to nešlo je to mechanicky blokováno. Všechny tady tyto kanálky musím pročistit protáhnout, aby zas chodil jak za mlada. :)

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: Pierburg 2E2 - serizeni tepleho a studeneho volnobehu

Příspěvek od shazzer »

Jo procisi, ale opatrne nektery ty kanalky (ted z hlavy uz nevim ktery presne, musel bych mrknout primo na karbec) maji v sobe skrceni na konkretni prumer/prutok, tak at to neponicis.

Uživatelský avatar
sekos
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1336
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Pierburg 2E2 - serizeni tepleho a studeneho volnobehu

Příspěvek od sekos »

Jasně díky za upozornění.

Dalin 580
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 27.12.2011 16:29

Re: Pierburg 2E2 - serizeni tepleho a studeneho volnobehu

Příspěvek od Dalin 580 »

Zdarec. Mám 1.6 EZ a potřeboval bych poradit ohledně třípolohového ovladače škrtící klapky karburátoru 2E. Začlo to na podzim. Zpočáktku to dělal jen občas, že po nastartování studeného motoru zůstal vysunutý a zasunul se až po nějaké době. Pak to začal dělat i za jízdy, po vytočení motoru nad 3000 zůstaly otáčky viset na 3500. Teď zůstává permanentně vysunutý a zasune se jen po odpojení konektoru na druhém obrázku. Mám staženou příručku Jak na to, ale z toho nejsem moc chytrý. Díky
Přílohy
IMG_2758.JPG
IMG_2760.JPG
Lancia K & Y

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: Pierburg 2E2 - serizeni tepleho a studeneho volnobehu

Příspěvek od shazzer »

Nejdriv bych si na tvem miste vyzkousel zda spravne funguje 3polohovy ovladac. Na to ale potrebujes pre/podtlakovou pumpu. Prepni ji do rezimu podtlaku a pripoj na ten cerveny (hnedy) vyvod 3polohoveho ovladace a vysaj vzduch, zatimco ten zluty vyvod budes mit ucpanej (treba prstem), pistnice ovladace musi zajet uplne dovnitr a vydrzet tak aspon 10s. Kdyz stale udrzis podtlak v cervenem privodu a povolis to utesneni zluteho, tak by pistnice mela vyjet o asi 8,5mm a taky nejakou dobu drzet (tato poloha je rozhodujici pro volnobezne otacky za tepla). Kdyz uvolnis i cerveny privod, tak pistnice vyjede uplne zpet a celkem (vcretne tech predcchozich 8.5mm) by to melo byt ca. 14.5mm. Pokud to takle jede, tak je 3polohovy ovladac OK a mas napul vyhrano - zavada bude nekde jinde (netesnost podtlakoveho vedeni..). Pokud ne tak to bude horsi, sehnat starej funkcni neni az tak einfach a novej stoji jako cely auto. Napis cos zjistil a muzem resit dal.
Přílohy
100_6103edit.JPG

Dalin 580
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 27.12.2011 16:29

Re: Pierburg 2E2 - serizeni tepleho a studeneho volnobehu

Příspěvek od Dalin 580 »

Díky za vyčerpávající odpověď a krásné foto. Ovladač jsem vyzkoušel, jen jsem nemusel shánět podtlakovou pumpu, stačilo vysát vzduch ústy. Vše bylo v pořádku a až pak jsem si všiml, že je přetrhlý tento černožlutý drát. Spájel jsem ho a auto už druhým dnem šlape zas jak hodinky. Ještě by mě zajímalo, kam vlastně vede.
Přílohy
IMG_2764.JPG
Lancia K & Y

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: Pierburg 2E2 - serizeni tepleho a studeneho volnobehu

Příspěvek od shazzer »

Vede k termocasovemu spinaci, kterej je pres pojistku napajen ze svorky 15. najdi si starsi prispevky (autorem byl tusim Nak, kde je vysvetlena jeho funkce; neco je i v knize Jak na to).

Uživatelský avatar
sekos
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1336
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Pierburg 2E2 - serizeni tepleho a studeneho volnobehu

Příspěvek od sekos »

shazzer píše:
sekos píše:..dá se někde koupit těsnění které je mezi vrchním a spodním dílem karburátoru, nebo pouze přímo u VW.
Mno on i VW ma toto tesneni jen jako soucast cele sady (pod cislem 027129281) pro tento karbec (je potreba brat ohled jeste na typ motoru, MH a 2G byly totiz odlisne), ale co ja jsem videl, tak vetsinou se i neoriginalni prodavala komplet cela sada.
sekos píše:Ještě taková technická, budu přetěsňovat karburátor čistit atd, mrknout na druhý stupeň protože se mi zdá že to jede jen na jeden, zkrátka tomu chybí zátah od půlky plynu.
Tohle by melo jit snadno zkotrolovat a snad i opravit i na motoru - muze byt v haji podtlakovy potrubi nebo cely ovladac druheho stupne.
sekos píše:Chci vyměnit i tu kovovopryžovou přírubu co je pod karburátorem. Ale chtěl bych ji nahradit kovovou přírubou, buď hliník nebo dural. Jaký má vliv výška této příruby na chod motoru?
Vypada to, ze to chces udelat poradne, tak proc to kazit tim nepatricnym dilem? Nezapomen, ze ta priruba (026129761E, Pierburg 3.50001.25) plni funkci tesnici a tlumici vibracim, coz u kusu kovu budes zajistovat tezko. Jinou vysku bych taky moc nezkousel, ne ze by to bylo zasadni na chod motoru, ale pak i filtrbox bude v jine vysce vzhledem k hlave, takze bys musel upravovat jeho drzak a cely mi to prijde uplne zbytecny. Originalni nova je za nejakych 60, pripadne nahrady nevim, ale myslim ze tohle by slo i z vrakace.

Ahoj prosím tě nevíš co všechno obsahuje ta opravná sada 027129281. Zatím nikde se mi to nepodařilo zjistit. Jestli je v té sadě i ty 2 membrány co jsou na karburátoru, jedna od akcelerační pumpičky chycena 4 šrouby a druhá takový klobouček chycen 2 šrouby.

Tomaskocz
Pilot
Pilot
Příspěvky: 856
Registrován: 25.12.2008 16:48
Bydliště: Krnov/Brno

Re: Pierburg 2E2 - serizeni tepleho a studeneho volnobehu

Příspěvek od Tomaskocz »

Těsnění mezi vrchním a spodním dílem karburátoru se dá použít z favoritu stojí pár korun.
VW GOLF IV 1.6 16V AZD

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“