NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY
Fotografie a popisky motorů ZDE
Rozpis typů motorů ZDE
Emisní normy ZDE a problémy zde ZDE
Vlastní diagnostika diodovou zkoušečkou pro motory 1.6 PN a 1.8 RP ZDE nebo ZDE
Něco ke karburátoru 2EE ZDE
Nastavení rozvodu u 1.8 16V ZDE
Zde budou časem postupně přibývat odkazy na rozumně zpracované témata s nejčastějšími problémy
Můžete sem vkládat i vlastní návrhy
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Emisní normy - Čísla směrnic v technickém průkazu
zážehové motory (benzin, LPG, CNG) pro M1 (osobní) a N1 (užitková)
Euro 0 – 10 000 Kč
*EHS/ES: 70/220, 74/290, 77/102, 78/665, 83/351, 88/436, 89/458, 89/491
*EHK: 15 R00, 15 R01, 15 R02, 15 R03, 15 R04, 83 R00 A, 83 R00 B, 83 R01 A, 83 R01 B – platí pro M1 s max. hmotností nad 2 500 kg, obsaditelností nad 6 osob, v terénním provedení M1G + vozidla N1.
Euro I – 5 000 Kč
*EHS/ES: 91/441, 93/59, 94/12 – u N1, M1 s obsaditelností více než 6 osob a max. hmotností přes 2 500 kg
*EHK: 83 R01 B – pouze M1 s maximální hmotností do 2 500kg, s obsaditelností do max. 6 osob a v neterénním provedení; 83 R02 B, 83 R03 B – u N1, M1 s obsaditelností více než 6 osob a max. hmotností více než 2 500 kg.
Euro II – 3 000 Kč
*EHS/ES: 94/12/ (pouze M1), 96/44, 96/69, 98/77
*EHK: 83 R03 B – pouze M1 s obsaditelností do 6 osob (včetně) s max. hmotností do 2 500 kg (včetně), 83 R04 B.
vznětové motory – diesely pro vozidla kategorie M1, N1
Euro 0 – 10 000 Kč
*EHS/ES: 70/220, 74/290, 77/102, 78/665, 83/351, 88/436, 89/458, 89/491
*EHK: 15 R 00, 15 R 01, 15 R 02, 15 R 03, 15 R 04, 83 R 00, 83 R 00 C, 83 R 01 C – u M1 s max. hmotností nad 2 500 kg, s obsaditelností nad 6 osob, v terénním provedení (M1G) a N1.
Euro I – 5 000 Kč
*EHS/ES: 91/441, 93/59, 94/12 kat. N1 – I, II, III
*EHK: 83 R 01 C – pouze M1 max. hmotností do 2 500 kg (včetně) s obsaditelností do 6 osob (včetně) v neterénním provedení; 83 R 02 C, 83 R 03 C – u N1, M1 s obsaditelností nad 6 osob a max. hmotností
nad 2 500 kg, 49 R 02 A – limity emisí A, vozidla N1 a M1 s max. hmotností přes 3 500 kg.
Euro II – 3 000 Kč
*EHS/ES: 94/12 – pouze M1; 96/44, 96/69, 98/77, 91/542/
*EHS–B, 96/1/ES–B EHK: 83 R 03 C – pouze u M1 s obsaditelností do 6 osob (včetně) s max. hmotností do 2 500 kg (včetně), 83 R 04 C, 49 R 02 B – limity emisí B kat. N1 a M1 s max. hmotností přes 3 500 kg.
viz. odkaz http://auto.idnes.cz/zjistete-si-kolik- ... jetiny_fdv" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
dole v příloze je ještě jedna tabulka
Rozpis typů motorů ZDE
Emisní normy ZDE a problémy zde ZDE
Vlastní diagnostika diodovou zkoušečkou pro motory 1.6 PN a 1.8 RP ZDE nebo ZDE
Něco ke karburátoru 2EE ZDE
Nastavení rozvodu u 1.8 16V ZDE
Zde budou časem postupně přibývat odkazy na rozumně zpracované témata s nejčastějšími problémy
Můžete sem vkládat i vlastní návrhy
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Emisní normy - Čísla směrnic v technickém průkazu
zážehové motory (benzin, LPG, CNG) pro M1 (osobní) a N1 (užitková)
Euro 0 – 10 000 Kč
*EHS/ES: 70/220, 74/290, 77/102, 78/665, 83/351, 88/436, 89/458, 89/491
*EHK: 15 R00, 15 R01, 15 R02, 15 R03, 15 R04, 83 R00 A, 83 R00 B, 83 R01 A, 83 R01 B – platí pro M1 s max. hmotností nad 2 500 kg, obsaditelností nad 6 osob, v terénním provedení M1G + vozidla N1.
Euro I – 5 000 Kč
*EHS/ES: 91/441, 93/59, 94/12 – u N1, M1 s obsaditelností více než 6 osob a max. hmotností přes 2 500 kg
*EHK: 83 R01 B – pouze M1 s maximální hmotností do 2 500kg, s obsaditelností do max. 6 osob a v neterénním provedení; 83 R02 B, 83 R03 B – u N1, M1 s obsaditelností více než 6 osob a max. hmotností více než 2 500 kg.
Euro II – 3 000 Kč
*EHS/ES: 94/12/ (pouze M1), 96/44, 96/69, 98/77
*EHK: 83 R03 B – pouze M1 s obsaditelností do 6 osob (včetně) s max. hmotností do 2 500 kg (včetně), 83 R04 B.
vznětové motory – diesely pro vozidla kategorie M1, N1
Euro 0 – 10 000 Kč
*EHS/ES: 70/220, 74/290, 77/102, 78/665, 83/351, 88/436, 89/458, 89/491
*EHK: 15 R 00, 15 R 01, 15 R 02, 15 R 03, 15 R 04, 83 R 00, 83 R 00 C, 83 R 01 C – u M1 s max. hmotností nad 2 500 kg, s obsaditelností nad 6 osob, v terénním provedení (M1G) a N1.
Euro I – 5 000 Kč
*EHS/ES: 91/441, 93/59, 94/12 kat. N1 – I, II, III
*EHK: 83 R 01 C – pouze M1 max. hmotností do 2 500 kg (včetně) s obsaditelností do 6 osob (včetně) v neterénním provedení; 83 R 02 C, 83 R 03 C – u N1, M1 s obsaditelností nad 6 osob a max. hmotností
nad 2 500 kg, 49 R 02 A – limity emisí A, vozidla N1 a M1 s max. hmotností přes 3 500 kg.
Euro II – 3 000 Kč
*EHS/ES: 94/12 – pouze M1; 96/44, 96/69, 98/77, 91/542/
*EHS–B, 96/1/ES–B EHK: 83 R 03 C – pouze u M1 s obsaditelností do 6 osob (včetně) s max. hmotností do 2 500 kg (včetně), 83 R 04 C, 49 R 02 B – limity emisí B kat. N1 a M1 s max. hmotností přes 3 500 kg.
viz. odkaz http://auto.idnes.cz/zjistete-si-kolik- ... jetiny_fdv" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
dole v příloze je ještě jedna tabulka
- Přílohy
-
- prehled_emisnich_limitu_pro_vypocet_ekologicke_dane.pdf
- (148.5 KiB) Staženo 389 x
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY
Provozní kapaliny
Nebudu vás tady zatěžovat paragrafama,napíšu to jednoduše,tak aby každý věděl o co jde.
Motor:
typ: olej podle normy nejčastěji VW 500.00 s viskozitní třídou 10W-40(polosyntetika) nebo 15W-40(minerál)
množství: každý má měrku,tak se může kouknout,ale jinak cca 3.5-4L
Převodovka (manuální):
typ: olej podle normy API GL4 s viskozitní třídou EP 75W-90 (syntetika) nebo EP 80W-90 (minerál)
množství: každý má kontrolní (nalévací) otvor,tak si to může ohlídat jinak 1.3-ová převodovka cca 3L zbytek motorizace (1.6,1.8 ) do 2L
pozn.: u převodovek do 9.87 je kontrolní šroub níž a nedá se až tak podle něho orientovat,tak si aji hlídejte kolik tam toho nalejete. Kdyby chtěl někdo pátrat,jak starou má převodovku,tak datum je vyraženo hned vedle typu převodvky zespod na takové plosce na straně setrváku.
Převodvka (automatická):
typ: oleje podle normy VW ATF,prostě do hydraulických převodovek (červené)
množství: cca 3L
Diferák:
typ: oleje podle normy GL5, LS
množství: cca 0.75L
Servo:
typ: olej do hydraulických převodovek
množství: cca 0.7L
Chladič:
typ: G11,G48 kdyby někoho zajímala norma tak VW TL 774/C,ale prostě jinak zelený nebo modrý fridex,dnes už by to mělo splňovat všechno tuto normu
množství: cca 5.5L
Brzdovka:
typ: nejlepší DOT4, má vyšší bod varu jak DOT3
množství: cca 1L
Palivo:
Do dýzla se tankuje nafta nebo olej a do Benzínu benzín
A tady něco komplet k normám
Nebudu vás tady zatěžovat paragrafama,napíšu to jednoduše,tak aby každý věděl o co jde.
Motor:
typ: olej podle normy nejčastěji VW 500.00 s viskozitní třídou 10W-40(polosyntetika) nebo 15W-40(minerál)
množství: každý má měrku,tak se může kouknout,ale jinak cca 3.5-4L
Převodovka (manuální):
typ: olej podle normy API GL4 s viskozitní třídou EP 75W-90 (syntetika) nebo EP 80W-90 (minerál)
množství: každý má kontrolní (nalévací) otvor,tak si to může ohlídat jinak 1.3-ová převodovka cca 3L zbytek motorizace (1.6,1.8 ) do 2L
pozn.: u převodovek do 9.87 je kontrolní šroub níž a nedá se až tak podle něho orientovat,tak si aji hlídejte kolik tam toho nalejete. Kdyby chtěl někdo pátrat,jak starou má převodovku,tak datum je vyraženo hned vedle typu převodvky zespod na takové plosce na straně setrváku.
Převodvka (automatická):
typ: oleje podle normy VW ATF,prostě do hydraulických převodovek (červené)
množství: cca 3L
Diferák:
typ: oleje podle normy GL5, LS
množství: cca 0.75L
Servo:
typ: olej do hydraulických převodovek
množství: cca 0.7L
Chladič:
typ: G11,G48 kdyby někoho zajímala norma tak VW TL 774/C,ale prostě jinak zelený nebo modrý fridex,dnes už by to mělo splňovat všechno tuto normu
množství: cca 5.5L
Brzdovka:
typ: nejlepší DOT4, má vyšší bod varu jak DOT3
množství: cca 1L
Palivo:
Do dýzla se tankuje nafta nebo olej a do Benzínu benzín
A tady něco komplet k normám
- Přílohy
-
- klasifikace a specifikace olejů.doc
- (77 KiB) Staženo 427 x
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY
Něco ke karburátoru 2E2 a něco ke všem karbenátkům v pdf. (dole)
- Přílohy
-
- karburátory.pdf
- (773.7 KiB) Staženo 517 x
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
-
- Jezdec
- Příspěvky: 294
- Registrován: 30.10.2008 19:07
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY
Tady, sem si dovolil, z vlastni zahradky...
http://nakadah.ic.cz/files/haynes-vw-go ... manual.pdf - 8.5MB, hodne dobra kvalita, 286 stran. Anglicky, ale podrobnejsi nez "Jak na to". Nak
http://nakadah.ic.cz/files/haynes-vw-go ... manual.pdf - 8.5MB, hodne dobra kvalita, 286 stran. Anglicky, ale podrobnejsi nez "Jak na to". Nak
- fido-dido
- VWsenior
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Fiji
- Kontaktovat uživatele:
Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY
nakresi karburatoru
GOLF II r. 91 GT 1.8 RP EX GOLF II r.90 1.6 PN ************************************************
koupim "ladene"vyfukove svody na 1,8 8 Ventil ************************
koupim "ladene"vyfukove svody na 1,8 8 Ventil ************************
-
- Jezdec
- Příspěvky: 294
- Registrován: 30.10.2008 19:07
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY
Jeste jeden poznatek ohledne karburatoru 2E2. Ti z vas kteri maji objemovy ovladac privery klapky sytice na dve hadicky mozna nevi jak seridit I. a II. stupen te klapky. Jde o to ze pri startu se klapka otevre na skvirku a po nahozeni motoru se otevre vice.
Ten spodni pripoj na ovladaci je "A" a ten horni zase "B". Pro serizeni I. stupne se z "B" podtlak odpoji a necha volne sat vzduch jenom do "A". Potom se I. stupen serizuje otacenim toho plastoveho kloboucku, ktery je zepredu. Treba knizka "Jak na to" uvadi hodnotu 2,3mm (pro EZ) a Hayness manual uvadi prd. Nicmene oba neuvadi zpusob JAK TO SERIDIT.
Pro serizeni II. stupne otevreni se "B" zacpe, pres "A" se opet vyvola podtlak a seridime na udanou hodnotu sroubkem na konci tahla ovladace. Je k nemu pristup zezadu karburatoru a je potreba inbus klicek 2,5. JAK NA TO uvadi hodnotu 5,8mm.
Podarilo se mi to najit na http://www.clubgti.co.uk/forum/showpost ... ostcount=3" onclick="window.open(this.href);return false; - a tady zase uvadi pro EZ hodnoty 2,6 a 5,6mm. Proste kazdy pes jina ves a pak aby si clovek vybral.
Ja to normalne seridil na bezicim motoru. Akorat se skvirou na I. stupen motor proste zdecha seridil sem to na I. stupen 2,5mm a II. na 5,6mm. Tak snad tohle nekomu pomuze Nak
Ten spodni pripoj na ovladaci je "A" a ten horni zase "B". Pro serizeni I. stupne se z "B" podtlak odpoji a necha volne sat vzduch jenom do "A". Potom se I. stupen serizuje otacenim toho plastoveho kloboucku, ktery je zepredu. Treba knizka "Jak na to" uvadi hodnotu 2,3mm (pro EZ) a Hayness manual uvadi prd. Nicmene oba neuvadi zpusob JAK TO SERIDIT.
Pro serizeni II. stupne otevreni se "B" zacpe, pres "A" se opet vyvola podtlak a seridime na udanou hodnotu sroubkem na konci tahla ovladace. Je k nemu pristup zezadu karburatoru a je potreba inbus klicek 2,5. JAK NA TO uvadi hodnotu 5,8mm.
Podarilo se mi to najit na http://www.clubgti.co.uk/forum/showpost ... ostcount=3" onclick="window.open(this.href);return false; - a tady zase uvadi pro EZ hodnoty 2,6 a 5,6mm. Proste kazdy pes jina ves a pak aby si clovek vybral.
Ja to normalne seridil na bezicim motoru. Akorat se skvirou na I. stupen motor proste zdecha seridil sem to na I. stupen 2,5mm a II. na 5,6mm. Tak snad tohle nekomu pomuze Nak
-
- Jezdec
- Příspěvky: 294
- Registrován: 30.10.2008 19:07
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY
A jeste neco ke karburatorum 2E2:
http://www.ruddies.business.t-online.de ... sweise.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - jak co funguje, provozni stavy, co je co, atd.
http://www.ruddies-berlin.de/se2E2e.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - dtto + serizovaci hodnoty a navod
http://www.ruddies-berlin.de/se2e2.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - dtto
Nak
http://www.ruddies.business.t-online.de ... sweise.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - jak co funguje, provozni stavy, co je co, atd.
http://www.ruddies-berlin.de/se2E2e.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - dtto + serizovaci hodnoty a navod
http://www.ruddies-berlin.de/se2e2.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - dtto
Nak
- rallyeman
- Závodník
- Příspěvky: 627
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Topolcany sloVWakia
- Kontaktovat uživatele:
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2570
- Registrován: 02.10.2007 11:03
Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY
Zapojeni podtlakovych hadic u motoru:
- Přílohy
Naposledy upravil(a) shazzer dne 12.12.2011 11:02, celkem upraveno 1 x.
- vwmilh4us3
- Profík
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY
jak seřídit KE-Jetronic
http://members.dslextreme.com/users/vwt ... ning1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://members.dslextreme.com/users/vwt ... ning1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Chorche
- Pilot
- Příspěvky: 842
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2570
- Registrován: 02.10.2007 11:03
Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY
Protoze se to v nekolika threadech uz parkrat resilo a porad se jen psalo, aniz by bylo jednoznacne, co je cim mysleno, prikladam obrazek s cisly dilu a rozmery O-krouzku u vstrikovacich ventilu K/KE-Jetronic, tzn. mel by byt platny jak pro motory 16V KR a PL, tak i 8V motory GX, RD, EV..
Jen upresnuji, ze v beznych katalozich O-krouzku se nevyskytuje ani rozmer 6x5.2 (nejblizsi "normalizovany" je 6.5x5.0, ale obavam se, ze neni vhodny), ani 9.8x1.4 (jemu nejblizsi "normalizovany" je 9.5x1.5, ten by snad bylo lze pouzit). V obou pripadech bude vzhledem k teplotnimu namahani jiste lepsi zvolit jako material FKM (Viton) nez obvykly NBR. Ale jistotou bude samozrejme pouziti originalniho dilu.
Jen upresnuji, ze v beznych katalozich O-krouzku se nevyskytuje ani rozmer 6x5.2 (nejblizsi "normalizovany" je 6.5x5.0, ale obavam se, ze neni vhodny), ani 9.8x1.4 (jemu nejblizsi "normalizovany" je 9.5x1.5, ten by snad bylo lze pouzit). V obou pripadech bude vzhledem k teplotnimu namahani jiste lepsi zvolit jako material FKM (Viton) nez obvykly NBR. Ale jistotou bude samozrejme pouziti originalniho dilu.
- vwmilh4us3
- Profík
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
- fido-dido
- VWsenior
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Fiji
- Kontaktovat uživatele:
Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY
1.8 RP 1bod
nakres podtlaku
nakres podtlaku
GOLF II r. 91 GT 1.8 RP EX GOLF II r.90 1.6 PN ************************************************
koupim "ladene"vyfukove svody na 1,8 8 Ventil ************************
koupim "ladene"vyfukove svody na 1,8 8 Ventil ************************