divný zvuky 1,6 GTD IC

1.6D, 1.6TD

Moderátoři: vwCharlie, areka

Uživatelský avatar
barbar
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 48
Registrován: 24.02.2006 21:02

divný zvuky 1,6 GTD IC

Příspěvek od barbar »

Ahoj mam motor 1,6 GTD IC 59 kw. Jezdi to pekne ale linou se z toho nejake podivne zvuky.... Kdyz jedu na jakykoliv kvalt a nalozim tomu tak asi pri 3,5 tisicich slyším od turba jako kdyby dřelo nebo prefukovalo nebo tak neco..... Motor mirne cvaka muze cvakat vstrik??? Tento motor jsem tam aplikoval ted nikdy pred tim se s tim nejezdil mel jsem ho doma tak jsem si rikal ze ho ozkoušim.... o proti 51 kw rozdil jako bejk :D

Uživatelský avatar
Buresmil
Závodník
Závodník
Příspěvky: 697
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: JZ od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Buresmil »

to ´´cvakani´´ muze byt od nap. mle dirky ve vyfuku (vlastni skusenost) jinak turbo tomuze byt (muze se zacinat odporoucet do vecnych lovist)

Uživatelský avatar
barbar
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 48
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od barbar »

ani se mi nezdá ze by nejak propouštělo olej. Ale jak rikat plna nalož tak to vydáva ty zajímavé věci stačí drobet ubrat a zklidni se to.... nemuže to delat nejakej prepouštěcí ventil na turbu??

Homeless
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 422
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Homeless »

Kdyby to byl vstřik, bude slyšet i při mírně zvýšeným volnoběhu, kdyby to byl hydrostav, bude cvakat taky i při volnoběhu. Cvaká to nebo šustí?
Život je jako žebřík do kurníku - krátkej a posranej...

Uživatelský avatar
barbar
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 48
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od barbar »

Homeless píše:Kdyby to byl vstřik, bude slyšet i při mírně zvýšeným volnoběhu, kdyby to byl hydrostav, bude cvakat taky i při volnoběhu. Cvaká to nebo šustí?
šustí to je ten správnej výraz. Ale jak říkám šustění se valí odněkud z turba je to pěkně slyšet. Na volnoběh vytočit tak to nic nedělá ale v zátěži jo. Jen zhruba nad 3,5 otaček.

Homeless
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 422
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Homeless »

Kontrolovals všechny spoje a hadice od turba do IC a do sání ?
Jestli to dělá pod zátěží, tak může nějakej spoj profukovat když tlačí pořádně turbo.
Život je jako žebřík do kurníku - krátkej a posranej...

Uživatelský avatar
barbar
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 48
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od barbar »

Homeless píše:Kontrolovals všechny spoje a hadice od turba do IC a do sání ?
Jestli to dělá pod zátěží, tak může nějakej spoj profukovat když tlačí pořádně turbo.
všechno zkontrolovaný......

Homeless
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 422
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Homeless »

A nebo je slyšet proudění vzduchu přes IC, což je normální, těžko soudit podle tvýho popisu, jak moc to šustí.
Jestli to šustí víc se vzrůstajícíma otáčkama, a nikde vzduch neutíká, tak je to normální.
Já mám turbo z 81kW TDi a taky kromě hvízdání turba slyšim svištění vzduchu.
Život je jako žebřík do kurníku - krátkej a posranej...

Uživatelský avatar
barbar
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 48
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od barbar »

Homeless píše:A nebo je slyšet proudění vzduchu přes IC, což je normální, těžko soudit podle tvýho popisu, jak moc to šustí.
Jestli to šustí víc se vzrůstajícíma otáčkama, a nikde vzduch neutíká, tak je to normální.
Já mám turbo z 81kW TDi a taky kromě hvízdání turba slyšim svištění vzduchu.
šustí to pouze nad 3,5 tis otáček s plynem na podlaze. Jakmile povolim na 3/4 tak je to dobrý. Mě to přijde jako kdyby nějakej ventil to moc nahlas přepouštěl nebo tak něco...... nikdy jsem se s tím nesetkal...

Homeless
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 422
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Homeless »

Ani já ne, fakt už nevim.
Život je jako žebřík do kurníku - krátkej a posranej...

frenky
Řidič
Řidič
Příspěvky: 190
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha, Sušice

Příspěvek od frenky »

no mám pouze 51 kW TD, ale je tam nějakej sport. filtr a je slyšet daleko víchvízdání turba a taky tak přes 3500 otáček to dost šustí, ale je to jen proudění vzduchu.

Jinak ještě zkus kouknout na ten ventil, jak je na sacím potrubí na motoru, vede z něj taková hadice zpět do sání před turbo, je to přetlakovej ventil.
Ten se dá seřídit, je tam takovej mosaznej šroub, pod ním je pružina, na kterou tlačí, a tudíž když to utáhneš, tak bude ten ventil otevírat až při vyšším tlaku. Jinak je v tomto ventilu ještě jedna pružina, která je vevnitř a se kterou nelze manipulovat.
Ve svém autě jsem cítil, že to na pětku při plným plynu a vyšší rychlosti jakoby cuká - prostě chvíli táhne víc a chvíli to zase ubíralo trochu v malých intervalech.
Bylo to tímto ventilem, když jsem ho dotáhl, přestalo to dělat. Navíc auto začalo neskutečně lépe jezdit, míň to kouřilo a v důsledku i menší spotřeba :wink:

V tom ventilu je ta dosedací ploška pouze gumová, takže to třeba časem už netěsní úplně, taky mohou být unavené ty pružiny.

Ale mělo to jeden hezký efekt: při prudkém ubrání při otáčkách kolem 3500 si to odfouklo, trochu to písklo :wink: nikdo mi to nechtěl věřit, protože to u nafťáka není normální, ale když jsem je svezl, tak věřili :wink: Ale poladit to nějak zpět, aby to zase takhle pískalo se mi už stejně nepovedlo, ale to je jedno, protože takhle to alespoň tlačí víc vzduchu :!:
Je přeci škoda, když už si turbo dá tu práci tam ten vzduch natlačit, ho zase odpouštět, a turbo má přeci vlastní regulaci.

Já už tam ten ventil nemám vůbec, udělal jsem místo něj záslepku :D :P

Když to budeš chtít utáhnout, ten šroub, tak ho nejřív vyšroubuj úplně ven, vyklepej z toho to zoxidovaný (ventil vyndej, není to moc práce, je tam jen objímka plechová na desítku klíč, možná budeš muset sundat i sací hadici do turba pro lepší přístup) a pak tam ten šroubek (no spíš je to taková zátka plochá) natoč co to půjde.
Pokud máš k dispozici kompresor a tlakoměr (stačí na huštění pneu), tak lze otevírací tlak přeměřit, stačí do něj strčit takovou tu kulatou krabičku od filmu do foťáku, do toho díru a prostrčit tam ventilek do bezdušáků, ten stojí 20,-

Později jsem to uděla i kamarádovi na GI GTD, efekt úplně stejný, jako u mě, přestalo to kouřit (byla to fakt dýmovnice), jede to líp a míň mu to žere :wink: Akorát mu to už zase jede víc, než mě :evil: :evil: :wink:

Uživatelský avatar
Buresmil
Závodník
Závodník
Příspěvky: 697
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: JZ od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Buresmil »

frenky namas nahodou nejake toto tvyho ptupu? aji me to zajima

frenky
Řidič
Řidič
Příspěvky: 190
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha, Sušice

Příspěvek od frenky »

Buresmil píše:frenky namas nahodou nejake toto tvyho ptupu? aji me to zajima
hele vůbec nic na tom není, sundej ventil, sám na to přijdeš, prostě dotáhni ten šroub co to půjde :wink:

Uživatelský avatar
barbar
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 48
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od barbar »

ok dneska to ozkouším..... Už se těším na výsledek..... já jsem si vždycky říkal na co je tam asi ten ventil....

Uživatelský avatar
barbar
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 48
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od barbar »

no jo dotaženo na doraz a pohodička.... už žádný divný zvuky :D i bych rekl že to lip jede. Jeste zapojim čerpadýlko na turbo a dám tomu voves.... :P

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“