Žhavící svíčky-výběr
- refresh
- Pilot
- Příspěvky: 885
- Registrován: 10.06.2008 21:15
- Bydliště: okr. Liberec
Re: Žhavící svíčky-výběr
Ještě se zeptám, myslel jsem že to je těma starýma žhavičema, ale dělá to i po výměně....I když nemrzne tak bych řekl že někdy celkem dlouho žhaví. Neměřil jsem to teda, ale někdy odhadem i přes 30 sek., relátko jsem měnil vloni, nevím čím by to mohlo být, napadá mě jenom nějaké čidlo?
-
- Jezdec
- Příspěvky: 359
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Karwin
Re: Žhavící svíčky-výběr
Čidlo teploty chladící kapaliny. Pokud je vadné (nebo jeho vedení/konektor), dostává jednotka hlášku o studeném motoru a dle toho přizpůsobuje délku žhavení
-
- Řidič
- Příspěvky: 60
- Registrován: 11.12.2007 20:09
- Bydliště: vrchlabsko
Re: Žhavící svíčky-výběr
taky je musím co nejdřív vyměnit. Mrazy letos zatím velký nebyly a ráno musím žhavit alespoň 3x abych netrápil startér. Nemáte někdo zkušenost se STARLINE žhavičkama? Přece jen ta cena je pěkná a když by vydrželi o rok míń než žhavky jednou tak drahý, pořád by se to vyplatilo.
Ostatní Starline kupuju běžně, třeba brzdy a ložiska a problém nikdy nebyl ale u ty elektriky nevím.
Ostatní Starline kupuju běžně, třeba brzdy a ložiska a problém nikdy nebyl ale u ty elektriky nevím.
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9062
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Žhavící svíčky-výběr
kup si na co máš..
Já bych si to na auto nedal..
2 roky sem to byl nucen prodávat to mi stačilo...
Já bych si to na auto nedal..
2 roky sem to byl nucen prodávat to mi stačilo...
- machinecz
- Jezdec
- Příspěvky: 499
- Registrován: 23.01.2009 12:28
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žhavící svíčky-výběr
dáš žhavičku na baterku a špička během vteřin začne červenat a začne se z ní kouřit .. hned uvidíš která jde a která nejde. Varování pokud vám nestartuje auto tak než po žhavičkách jděte po pojistce pro žhavení která je v motorovým prostoru v plastovým pouzdře cca nad posilovačem brzd.. Ta odchází často.
- hočimin
- Závodník
- Příspěvky: 508
- Registrován: 26.06.2010 18:46
- Bydliště: Praha6/Řepy
Žhavící svíčky- výber
tak ty nekupuj daval jsem to borcovy na 1.9 TDI pac je setrilek a nedal si rict a zhruba za mesic prijel ze sou starty na h***o tak se nechal ukecat aspon na NGK a ted si mlaska, jinak do svyho jsem daval Bosch a zatim parada.daniber píše:taky je musím co nejdřív vyměnit. Mrazy letos zatím velký nebyly a ráno musím žhavit alespoň 3x abych netrápil startér. Nemáte někdo zkušenost se STARLINE žhavičkama? Přece jen ta cena je pěkná a když by vydrželi o rok míń než žhavky jednou tak drahý, pořád by se to vyplatilo.
Ostatní Starline kupuju běžně, třeba brzdy a ložiska a problém nikdy nebyl ale u ty elektriky nevím.
2.8 V6.
-
- Řidič
- Příspěvky: 60
- Registrován: 11.12.2007 20:09
- Bydliště: vrchlabsko
Re: Žhavící svíčky- výber
Díky dal jsem FEBI, uvidímehočimin píše:tak ty nekupuj daval jsem to borcovy na 1.9 TDI pac je setrilek a nedal si rict a zhruba za mesic prijel ze sou starty na h***o tak se nechal ukecat aspon na NGK a ted si mlaska, jinak do svyho jsem daval Bosch a zatim parada.daniber píše:taky je musím co nejdřív vyměnit. Mrazy letos zatím velký nebyly a ráno musím žhavit alespoň 3x abych netrápil startér. Nemáte někdo zkušenost se STARLINE žhavičkama? Přece jen ta cena je pěkná a když by vydrželi o rok míń než žhavky jednou tak drahý, pořád by se to vyplatilo.
Ostatní Starline kupuju běžně, třeba brzdy a ložiska a problém nikdy nebyl ale u ty elektriky nevím.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 200
- Registrován: 25.07.2009 09:02
- Bydliště: SVK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žhavící svíčky-výběr
Ja mám takisto žhaviče Febi Bilstein a zatiaľ max. spokojnosť
- Golficek1
- VWmaniak
- Příspěvky: 5523
- Registrován: 24.08.2008 00:41
- Bydliště: Kroměřížsko
Re: Žhavící svíčky-výběr
Jezdím na nich už dva roky a v pohodě,jenom doufám,že nevydrží stejně,jak ty původní,které se stářím rozpadly už na hlavě,takže jsem je musel odvrtat,jinak jsem za ty Febi dával myslím něco okolo litru za všechny.
Jsem tak chytrý,jak daleko doprdnu.
Nechám si tak dlouho kadit na hlavu,až mě ty sračky zasypou.
Golficek1©
Nechám si tak dlouho kadit na hlavu,až mě ty sračky zasypou.
Golficek1©
- Tom89
- VWsenior
- Příspěvky: 2385
- Registrován: 15.01.2009 12:23
- Bydliště: Dolsn City
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žhavící svíčky-výběr
to je docela dost já dal za ngk cca.800Golficek1 píše:Jezdím na nich už dva roky a v pohodě,jenom doufám,že nevydrží stejně,jak ty původní,které se stářím rozpadly už na hlavě,takže jsem je musel odvrtat,jinak jsem za ty Febi dával myslím něco okolo litru za všechny.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 200
- Registrován: 25.07.2009 09:02
- Bydliště: SVK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žhavící svíčky-výběr
ja som dal za sadu 4 ks 15€Tom89 píše:to je docela dost já dal za ngk cca.800Golficek1 píše:Jezdím na nich už dva roky a v pohodě,jenom doufám,že nevydrží stejně,jak ty původní,které se stářím rozpadly už na hlavě,takže jsem je musel odvrtat,jinak jsem za ty Febi dával myslím něco okolo litru za všechny.
- hočimin
- Závodník
- Příspěvky: 508
- Registrován: 26.06.2010 18:46
- Bydliště: Praha6/Řepy
-
- Jezdec
- Příspěvky: 275
- Registrován: 18.04.2011 15:01
- Bydliště: Rakovnik
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žhavící svíčky-výběr
ja tam daval dedovi bosh a vydrzeli 5let,neni pravda,ze zhavici svicky musi byt drahy,ja tam po tadytech daval ngk a vydrzeli 2 a pul roku,ale zalezi i na tom kolikrat se s nimi zhavi a i jak je na tom motor.mel jsem SB,pridano na nafte atd a zhavicky od febi vydrzeli 1.5roku.ono i zalezi na dobe zhaveni.hold kazdemu motoru vyhovuje neco jineho a ve vyrobe se proste povedou i mene kvalitni svicky co vydrzi prd a myslim si,ze je jedno jak jsou drahy,ale zalezi hlavne na kvalite.
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Žhavící svíčky-výběr
... podělím se s vámi o poslední zkušenosti s kvalitou svíčekMAREKCYNYBULK píše:ja tam daval dedovi bosh a vydrzeli 5let,neni pravda,ze zhavici svicky musi byt drahy,ja tam po tadytech daval ngk a vydrzeli 2 a pul roku,ale zalezi i na tom kolikrat se s nimi zhavi a i jak je na tom motor.mel jsem SB,pridano na nafte atd a zhavicky od febi vydrzeli 1.5roku.ono i zalezi na dobe zhaveni.hold kazdemu motoru vyhovuje neco jineho a ve vyrobe se proste povedou i mene kvalitni svicky co vydrzi prd a myslim si,ze je jedno jak jsou drahy,ale zalezi hlavne na kvalite.
před časem jsem v nejmenovaném eschopu koupil 4 svíčky Champion CH 260 a shodou okolností dostal od známého dalších 8 totožných svíček, jejichž koupi jsem mu pro skvělou cenu sám doporučil .
Máme v rodině hodně nafty, jak 1,6, tak 1,9. Blížila se zima, tak že je vyměním. V jednom golfu 1,9d na ježdění do práce před zimou výměna 3 kusů. Do měsíce 1 KO (nová), další svíčka zhruba do dvou měsíců KO. Třetí následovala za několik dní. Jediná přežila letitá NGK.
V A80 1,6 td výměna 4 kusů, z toho zimu přežila jediná. Další byla opět A80 1,9 d a ze 4 vyměněných přežily zimu jen dvě nové svíčky Champion. Pokaždé jsem dal jako náhradu staré funkční svíčky, které doposud slouží.
Jedna skvělá nová Champion mi zbyla, tak jsem ji dneska zkusmo připnul na baterku spolu s další starou vyřazenou, funkční. Champion vydržela svítit nepřetržitě 8 minut, stará svíčka Lucas vybila baterku a pořád funguje.
Mám letos nacvičenou výměnu svíček ( i v mrazu), tak se podělím:
není třeba nic na motoru demontovat krom svíček, odpojím na první svíčce přívod - nejlépe delším šroubovákem s 8 ořechem, stejně tak na vedlejší.
Na odpojení propojovací lišty od svíček za čerpadlem je třeba použít plochý ráčnovací klíč 8. Vejde se mezi trubky a hlavu, jen je třeba trochu trpělivosti a v mrazu ohřívat ruce.
Stejně tak na svíčky použít ráčnovací klíč 12. Svíčky potom vyndám delšími kleštěmi.
Zpátky to jde také dobře, delšími kleštěmi zasunu svíčku, nasadím klíč, delším plochým šroubovákem přitlačím svíčku do otvoru a ráčnuju. Jenom pozor, aby nešla přes závit.
Nejhorší zdá se matička, ale nic to není. Použiju opět ráčnovací klíč 8, namáznu otvor klíče tuhou vazelínou (v zimě nou problém), vložím matičku 8, ale ne normální (propadne klíčem), nýbrž tu s integrovanou podložkou (pevnou, i otočnou). Matička se opře v otvoru klíče a dobře drží v klíči. Nasadím klíč s matičkou na závit svíčky, delším plochým šroubovákem druhou rukou lehce klíč přitlačuji v jeho otvoru, kde je z druhé strany matička. Tím se zabrzdí jinak volnému otáčení ráčny na druhou stranu a jde snadno matičku ráčnováním šroubovat. Chvíli to trvá, ale jde to samo bez nervů. Stejně tak lze šroubovákem brzdit ráčnu při povolování, kdyby šel závit moc lehce (nebývá).
Když nebyl ráčnovací klíč, tak jsem použil metodu, kterou jsem našel na starém motoru. Sundal jsem propojovací lištu a pro 2 svíčky za čerpadlem zespodu proštřihl dva otvory v liště tak, aby závity svíček prošly. Na závity svíček předem nasunul dvě podložky i M5 matičku. Svíčky s již nasazenými podložkami i matičkami našrouboval do hlavy a se shora mezi podložky nasunul propojovací lištu a matičky dotáhl. Podložky jsou potřeba, protože plocha svíčky se závitem M5 je malá a matička sama může propojku roztrhnout a je nebezpečí, že nebude propojka dobře držet. Zbylé dva otvory zůstanou v celku, svíčky jdou snadno ze předu s nástavcem.