male x velke turbo

1.6D, 1.6TD

Moderátoři: vwCharlie, areka

Odpovědět
Uživatelský avatar
OndraGTD
Řidič
Řidič
Příspěvky: 139
Registrován: 22.02.2010 21:28

male x velke turbo

Příspěvek od OndraGTD »

Chci se zeptat co je jak pro motor tak pro jizdní styl lepší. Jestli malé turbo s nastupem od 2 tisic nebo velke ktere natlaci vetsi tlak ale az od vyssich otacek? Aby tu nebyla dizkuze jake turba myslim tak myslim turbo Garett T 2 ( vodník ) a turbo KKK K 24.

U toho garetta bych si predstavoval max. tlak okolo 1.2 - 1.3 b. U KKK tlak 1.8 b. Videl sem motor SB s turbem garett a tlakem 1.3 b odbrzdit výkon 110 koní a 240 Nm kroutící moment. u Turba KKK jsem viděl 126 koní ale "jen" 200 Nm krouťák

Auto bude jezdit s převodovkou 4T
VW Golf II - 1.6 TD - SB + K 24 = 1.8 b
VW Golf III - 1.9 TDi - 1Z + BBS + Recaro + Nokia

Uživatelský avatar
stevocz
Profík
Profík
Příspěvky: 1033
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Košice

Re: male x velke turbo

Příspěvek od stevocz »

ide o to v akych otackach jazdis. skor by som bral asi velke s variabilnymi lopatkami a to bude tlacit aj v nizsich otackach. aspon tak to chcem zrobit ja.

Uživatelský avatar
jirkaTDI
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2072
Registrován: 29.08.2009 00:54
Bydliště: JihlaVWa
Kontaktovat uživatele:

Re: male x velke turbo

Příspěvek od jirkaTDI »

lepší bude vodník, má mnohem větší rozsah použitelných otáček, ve skutečnosti bys proti stejnýmu autu s k24 a vyšším výkonem měl navrch, protože k24 má obrovskej turbo-lag a z nízkých otáček se zbírá mizerně.

na druhou stranu, já mám radši k24, protože mě ta turbodíra a věčný čekání na náběh a následnej "masakr" vyloženě baví, je to takový víc jako hotrod. Rychlýho nástupu si užiju dost v TDIčku.
Golf mk1 mTDI
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5

Uživatelský avatar
AllanMaxi
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1528
Registrován: 25.06.2008 00:05
Bydliště: Doma
Kontaktovat uživatele:

Re: male x velke turbo

Příspěvek od AllanMaxi »

OndraGTD píše:Chci se zeptat co je jak pro motor tak pro jizdní styl lepší. Jestli malé turbo s nastupem od 2 tisic nebo velke ktere natlaci vetsi tlak ale az od vyssich otacek? Aby tu nebyla dizkuze jake turba myslim tak myslim turbo Garett T 2 ( vodník ) a turbo KKK K 24.

U toho garetta bych si predstavoval max. tlak okolo 1.2 - 1.3 b. U KKK tlak 1.8 b. Videl sem motor SB s turbem garett a tlakem 1.3 b odbrzdit výkon 110 koní a 240 Nm kroutící moment. u Turba KKK jsem viděl 126 koní ale "jen" 200 Nm krouťák

Auto bude jezdit s převodovkou 4T
Zapomněl si ještě dodat 110 PS na originálním SB čerpadle s kuželem líznutým o 00 nic,origo Coolerem a výfukem,který obsahoval první díl o pruměru trubičky 40mm :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Navíc s tímto výkonem to nemusí být dýmovnice jak si každý myslí :lol: Jde jen o to vyhrát si s dávkou ropy v celém průběhu otáček motoru. :good:
Díly GTD-intercooler 59kW,TDi 66-81kW
Jetta 1.6 GTD<=160PS+ :-D 360NM=>Jetta 1.6 GTD

Uživatelský avatar
OndraGTD
Řidič
Řidič
Příspěvky: 139
Registrován: 22.02.2010 21:28

Re: male x velke turbo

Příspěvek od OndraGTD »

Tak to je snad každýmu jasný :D tohle byl dotaz na turbo :D ne na vejfuk a čerpadlo :D Zasíraš mi tu topic ku*va:D
VW Golf II - 1.6 TD - SB + K 24 = 1.8 b
VW Golf III - 1.9 TDi - 1Z + BBS + Recaro + Nokia

Uživatelský avatar
AllanMaxi
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1528
Registrován: 25.06.2008 00:05
Bydliště: Doma
Kontaktovat uživatele:

Re: male x velke turbo

Příspěvek od AllanMaxi »

No každýmu né...někdo si může myslet jakej nehoráznej čoud a tlak minimálně 2 bary aby z toho vzešel tento výkon... :mrgreen:
Tak nemel a makej...
Díly GTD-intercooler 59kW,TDi 66-81kW
Jetta 1.6 GTD<=160PS+ :-D 360NM=>Jetta 1.6 GTD

Uživatelský avatar
jirkaTDI
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2072
Registrován: 29.08.2009 00:54
Bydliště: JihlaVWa
Kontaktovat uživatele:

Re: male x velke turbo

Příspěvek od jirkaTDI »

Měl bych dotaz, mám turbo K24 a chtěl bych ho vyměnit za Garrett T2 (taky z 1.6TD) kvůli lepšímu náběhu (už mě to čekání na plnící tlak neba :mrgreen: ). Má ta T2ka stejný příruby na svody a downpipe, takže je prohodím jen kus za kus? Podle fotky to vypadá, že by to mohlo klapnout.
A druhý dotaz, má ta T2, nechlazená vodou, stejný výkonový potenciál jako vodou chlazená T2 z 59kw GTD?

Díky za případné objasnění :D
Golf mk1 mTDI
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5

Uživatelský avatar
AllanMaxi
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1528
Registrován: 25.06.2008 00:05
Bydliště: Doma
Kontaktovat uživatele:

Re: male x velke turbo

Příspěvek od AllanMaxi »

Je to stejné,laboroval sem s turbama na poslední fázi TD :drinks:
Co se týče klasické T2 a T2 vodník nepoznal sem rozdíl.
Díly GTD-intercooler 59kW,TDi 66-81kW
Jetta 1.6 GTD<=160PS+ :-D 360NM=>Jetta 1.6 GTD

Kubasák
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 33
Registrován: 01.04.2013 17:38

Re: male x velke turbo

Příspěvek od Kubasák »

Ahoj.. měl bych taky otázku... Mám na G2 garett T3 a chci dávat T2... ale je to turbo z transporter4 1.9td... pujde tam když je v T4 ten motor skloněnej? a co parohy seděj z 1.9 na 1.6? dík!!

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“