Prasklý blok 1.6 - 59kw
- Buřt
- Řidič
- Příspěvky: 108
- Registrován: 21.07.2011 13:46
- Bydliště: Mimoň
Prasklý blok 1.6 - 59kw
Zdravím,
včéra se objevil velký problém, při výměně převodovky se udělala prasklina ( u šroubu za vývěvou ) z které vytéká voda z motoru ( potok ). A jsou dvě varianty, jde to nějak zavařit ? A má to cenu, vydrží to vůbec ?
Nebo mám doma blok z TD 44kw, je stejný s blokem 59kw ( SB) ? S tím že bych tam přehodil svou hlavu, čerpadlo, trysky, turbo.
Děkuji vám za rady
včéra se objevil velký problém, při výměně převodovky se udělala prasklina ( u šroubu za vývěvou ) z které vytéká voda z motoru ( potok ). A jsou dvě varianty, jde to nějak zavařit ? A má to cenu, vydrží to vůbec ?
Nebo mám doma blok z TD 44kw, je stejný s blokem 59kw ( SB) ? S tím že bych tam přehodil svou hlavu, čerpadlo, trysky, turbo.
Děkuji vám za rady
- AdaMk1
- Jezdec
- Příspěvky: 328
- Registrován: 27.04.2012 08:18
- Bydliště: Žebrák
Re: Prasklý blok 1.6 - 59kw
Obávám se že blok je litinovej, nebo ne? Pokud ano tak to nesvaříš.
'83 VW Golf Mk.I 1.6 GTD - 3dr.
'77 VW Golf Mk.I 1.5D - 5dr.
'02 VW Bora 1.9 TDI Sportline
'77 VW Golf Mk.I 1.5D - 5dr.
'02 VW Bora 1.9 TDI Sportline
- Buřt
- Řidič
- Příspěvky: 108
- Registrován: 21.07.2011 13:46
- Bydliště: Mimoň
Re: Prasklý blok 1.6 - 59kw
Nejspíš to nějaká litina bude. Kamarád měl Opel Frontera ( nevim z jakého mat. byl blok), ale tenkrát mu to taky svařili. Ale jde o to jestli to má cenu
- stevocz
- Profík
- Příspěvky: 1033
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Košice
Re: Prasklý blok 1.6 - 59kw
zvarit sa to da ale zalezi kde a jak je prasknute. blok sa mi zda ze je rovnaky ale isty si nie som
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Prasklý blok 1.6 - 59kw
svařit lze, ale chce to zkušenosti. Nejlépe se obrátit na někoho, kdo to umí a ví, jak a čím vařit litinu. Lze to i bez demontáže za studena bez předehřátí litiny. Konce trhliny se musí vždy odvrtat, aby trhlina dál nepokračovala. Záruka není, ale většinou se podaří.
Lze i lepit epoxidem, ale to chce trhlinu z vrchu otevřít, vyčistit, odmastit, případně předehřát, aby epoxid snadněji pronikl do trhliny. Nestačí epoxid naplácat pouze přes trhlinu jako tmel na blatník, epoxid se musí dostat do trhliny, potom je úspěšnost velká.
Jednou z možností je oprava kolíčkováním. Konce trhliny se rovněž odvrtají, aby dál nepokračovala. Potom se do trhliny postupně vrtají otvory pro závit 5-6 mm, a to tak, že se vrtá ob jednu díru.Do každé se vyřízne závit a zašroubuje měděný kolíček. Poté se odvrtají zbylé mezery mezi kolíčky, vytočí závit a rovněž zašroubují měděné kolíčky, které se poté všechny najednou s citem zaklepou, případně i spájí. Podmínkou je však to, aby osové vzdálenosti jednotlivých kolíčků byly menší nežli jejich průměr. Vrtá se tedy ob jednu díru tak, že mezera mezi kolíčky je menší než průměr kolíčku a následně, až se kolíčky ob jeden zašroubují, tak se vrtají mezery mezi zašroubované kolíčky s tím, že vrtaná dírka mezi kolíčky zasahuje i částečně jíž zašroubované kolíčky. Při půměru závitu 6mm bude osová vzdálenost otvorů do 4mm. Je to ale práce dlouhá, náročná na trpělivost, ale je-li provedena správně, tak je oprava zaručená.
Začal bych epoxidem, řádně očistit, odmastit, najít konce trhliny, za nimi z obou stran odvrtat otvory, trhlinu částečně vybrousit až do otvorů, či opatrně malým ostrým sekáčem vysekat tak, aby se vrchní část trhliny otevřela do písmene V. Odmastit, drátěným kartáčem dlouho čistit a případně mírně ohřát trhlinu, čímž se nejen vysuší případná voda, ale i nepatrně se trhlina otevře a hlavně oteplí a umožní hlubší průnik epoxidu do trhliny. Poté nanést do rýhy epoxid a nechat řádně vytvrdit.
Před nanesením epoxidu je dobré trhlinu po výbrusu ještě důkladně a tlakem očistit ostrým pilníkem a to z důvodů, že litina obsahuje ve své struktuře grafit, který se broušením rozmaže po povrchu a poté lepení, či pájení nemusí vždy dobře přilnout.
Než bych přestrojoval, tak bych vyzkoušel všechny možnosti.
Lze i lepit epoxidem, ale to chce trhlinu z vrchu otevřít, vyčistit, odmastit, případně předehřát, aby epoxid snadněji pronikl do trhliny. Nestačí epoxid naplácat pouze přes trhlinu jako tmel na blatník, epoxid se musí dostat do trhliny, potom je úspěšnost velká.
Jednou z možností je oprava kolíčkováním. Konce trhliny se rovněž odvrtají, aby dál nepokračovala. Potom se do trhliny postupně vrtají otvory pro závit 5-6 mm, a to tak, že se vrtá ob jednu díru.Do každé se vyřízne závit a zašroubuje měděný kolíček. Poté se odvrtají zbylé mezery mezi kolíčky, vytočí závit a rovněž zašroubují měděné kolíčky, které se poté všechny najednou s citem zaklepou, případně i spájí. Podmínkou je však to, aby osové vzdálenosti jednotlivých kolíčků byly menší nežli jejich průměr. Vrtá se tedy ob jednu díru tak, že mezera mezi kolíčky je menší než průměr kolíčku a následně, až se kolíčky ob jeden zašroubují, tak se vrtají mezery mezi zašroubované kolíčky s tím, že vrtaná dírka mezi kolíčky zasahuje i částečně jíž zašroubované kolíčky. Při půměru závitu 6mm bude osová vzdálenost otvorů do 4mm. Je to ale práce dlouhá, náročná na trpělivost, ale je-li provedena správně, tak je oprava zaručená.
Začal bych epoxidem, řádně očistit, odmastit, najít konce trhliny, za nimi z obou stran odvrtat otvory, trhlinu částečně vybrousit až do otvorů, či opatrně malým ostrým sekáčem vysekat tak, aby se vrchní část trhliny otevřela do písmene V. Odmastit, drátěným kartáčem dlouho čistit a případně mírně ohřát trhlinu, čímž se nejen vysuší případná voda, ale i nepatrně se trhlina otevře a hlavně oteplí a umožní hlubší průnik epoxidu do trhliny. Poté nanést do rýhy epoxid a nechat řádně vytvrdit.
Před nanesením epoxidu je dobré trhlinu po výbrusu ještě důkladně a tlakem očistit ostrým pilníkem a to z důvodů, že litina obsahuje ve své struktuře grafit, který se broušením rozmaže po povrchu a poté lepení, či pájení nemusí vždy dobře přilnout.
Než bych přestrojoval, tak bych vyzkoušel všechny možnosti.
- Buřt
- Řidič
- Příspěvky: 108
- Registrován: 21.07.2011 13:46
- Bydliště: Mimoň
Re: Prasklý blok 1.6 - 59kw
Díky za rady, sehnal jsem chlápka kterej vaří litinu, tak příští týden to tam odvezu a uvidí se.
Jinak jak je to s tím blokem, pasuje z 44kw na 59kw ?
Jinak jak je to s tím blokem, pasuje z 44kw na 59kw ?
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Prasklý blok 1.6 - 59kw
Myslím si že pasuje a je stejný..Akorát teda typ motoru že...
Ale ten se dá přebouchnout, na 1Z TDi mám to co je origo v papírech 1V hehehe...
Ale ten se dá přebouchnout, na 1Z TDi mám to co je origo v papírech 1V hehehe...
- Buřt
- Řidič
- Příspěvky: 108
- Registrován: 21.07.2011 13:46
- Bydliště: Mimoň
Re: Prasklý blok 1.6 - 59kw
Tak to by mi ani nějak nevadilo, už ted místo JR je tam SB Takže blok by měl být stejný ? To jsem rád, ikdyž pořád přemýšlím jestli strojit v tom horším případě tu 1.6 a nebo rovnou sehnat 1.9 TD
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Prasklý blok 1.6 - 59kw
Za mě TDi.
Ale vše je otázka vkusu, já jak sem to viděl poprvé v MkII tak sem to musel mít taky..
Ten zátah a spotřeba je luxus, s tím jak já lítám tak spotřeba 5 na 100..luxus prostě...
Ale vše je otázka vkusu, já jak sem to viděl poprvé v MkII tak sem to musel mít taky..
Ten zátah a spotřeba je luxus, s tím jak já lítám tak spotřeba 5 na 100..luxus prostě...
- Buřt
- Řidič
- Příspěvky: 108
- Registrován: 21.07.2011 13:46
- Bydliště: Mimoň
Re: Prasklý blok 1.6 - 59kw
TDi je na mě jako na studenta velká investice o proti TD
- refresh
- Pilot
- Příspěvky: 885
- Registrován: 10.06.2008 21:15
- Bydliště: okr. Liberec
Re: Prasklý blok 1.6 - 59kw
Tak jsem při přestavbě na TDi objevil něco z čeho nemám moc radost, na motoru 1Z vzadu pod nálitkem označení prasklinka ze které prolíná voda, není to nic hrozného, ale přemýšlím jak to řešit.
Mám 2 možnosti protože to potřebuju rychle, a to:
Epoxid nebo svaření, nevím jak by to šlo vařit, nemá někdo zkušenost, protože je ta prasklinka opravdu malá, tak že bych to vzal lehce elektrodou.
Nebo vybousit a zalít epoxidem, možná to bude lepší.
Každopádně jsem docela naštvanej, protože na tomhle motoru sem to vůbec nečekal.
Oškrábal jsem to trochu víc aby to bylo líp vidět.
Tady fotka:
Mám 2 možnosti protože to potřebuju rychle, a to:
Epoxid nebo svaření, nevím jak by to šlo vařit, nemá někdo zkušenost, protože je ta prasklinka opravdu malá, tak že bych to vzal lehce elektrodou.
Nebo vybousit a zalít epoxidem, možná to bude lepší.
Každopádně jsem docela naštvanej, protože na tomhle motoru sem to vůbec nečekal.
Oškrábal jsem to trochu víc aby to bylo líp vidět.
Tady fotka:
- stevocz
- Profík
- Příspěvky: 1033
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Košice
Re: Prasklý blok 1.6 - 59kw
najlepise zvarit ale elektrodou velmi nie. skor CO. ale najlepsie by bolo to dat niekomu co vie zvarat zliatiny a tak. prasklina by sa mala navrtat aby sa nezvacsovala a tak zvarit asi
- refresh
- Pilot
- Příspěvky: 885
- Registrován: 10.06.2008 21:15
- Bydliště: okr. Liberec
Re: Prasklý blok 1.6 - 59kw
Vzhledem k tomu že to potřebuju dát dohromady co nejdřív, tak to zítra zkusím epoxidem, přecijen než jsem na to vzal "VAPku" tak to nic nedělalo, takže to snad nebude nic velkého. Potom se uvidí co to udělá nebo neudělá.
Ale naštvalo mě to dost, já na to mám snad štěstí
Ale naštvalo mě to dost, já na to mám snad štěstí
- Buřt
- Řidič
- Příspěvky: 108
- Registrován: 21.07.2011 13:46
- Bydliště: Mimoň
Re: Prasklý blok 1.6 - 59kw
Zkus ten epoxid, já to měl u cápka co vaří litiny a pokaždý jak to chladlo, to prasklo dál ( jak se to rozpíná). S epoxidem nemám zkušenost, chtělo by to asi vypustit vodu a nechat to vyschnout a pak to zalít tím lepidlem. Já jsem se rohodl pro výměnu celého bloku