utahovaci moment hlavy 1,6TD

1.6D, 1.6TD

Moderátoři: vwCharlie, areka

Odpovědět
Uživatelský avatar
Octava
Profík
Profík
Příspěvky: 1179
Registrován: 24.02.2006 21:02

utahovaci moment hlavy 1,6TD

Příspěvek od Octava »

Zdrarec, na kolik Nm se utahuje hlava u 1,6TD? Dikec

Uživatelský avatar
zadraž
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 240
Registrován: 20.03.2012 19:28
Bydliště: Jeseník

Re: utahovaci moment hlavy 1,6TD

Příspěvek od zadraž »

postup je u každého nového těsnění pod hlavu ;) z hlavy si to ale nepamatuju :D
:mrgreen:
________________________________________
Obrázek prodej dílů na G2 , info -> SZ Obrázek

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: utahovaci moment hlavy 1,6TD

Příspěvek od vintera »

Na těsnění to je, dobře přečíst, poprvé 4O Nm, podruhé 60 Nm a potom dvakrát o 90 stupňů, vždy jedním tahem. nebát se pořádně zabrat, sice to vypadá někdy, že se šroub snad musí ukroutit, ale vydrží to. Po ujetí 1 tisíce km zastudena znovu dotáhnout o 90 stupňů.

S dovolením, několik poznámek k montáži.
Blok motoru nejprve dobře očistit, stejně jako hlavu. Občas se stane, že při zvedání hlavy napadají kusy letité špíny do otvorů v bloku. Pak se obtížně vyndavají.

Dosedací plochy bloku a hlavy se musí před montáží pečlivě a opatrně očistit, nesmí se nadělat rýhy.
Díry se závity v bloku je třeba také pečlivě vyčisti, bývá v nich dost nečistot, nateklá voda, či olej po sundání hlavy. Rovněž šrouby, ať staré, či nové dobře prohlédnout. Několikrát jsem měl v ruce nový šroub s poškozeným závitem. Některé závity v bloku mohou být i napadené rezem, stejně jako šrouby.
Po vyčištění děr se závity se vyplatí do každé zkusmo rukou našroubovat šroub, měl by jít lehce rukou až do konce. Pokud nejde lehce, bývá závit ještě znečištěný - tedy vyčistit.
Vyplatí se přezkoušet alespoň těsnost ventilů, netěsné zabrousit.

Potom teprve těsnění a hlavu, dát pozor na správně položené těsnění, nepoložit opačně. Na každém těsnění je značka a tou vždy nahoru. Pokud je jen trochu možno, dát nové šrouby, nestojí mnoho. Šrouby před montáží lehce naolejovat, v děrách závitů nesmí být nateklý olej, či voda ani jiné nečistoty na dně.

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“