spatny start za studena
- Majsha
- VWexpert
- Příspěvky: 2885
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vyškov
spatny start za studena
Za studena mi zacalo spatne startovat auto, po nazhaveni chytne okamzite, ale parkrat se zaklepe a zdechne, musim prislapnout plyn. Pri startu se vyvali fakt velkej oblak sedyho koure. Nejaky info:
Podarilo se mi natankovat benzin, dostatecne zredeno naftou, prility aditivum, uz nekolikata nadrz vyjeta potom, motor to prezil bez uhony zda se.
Voda ani olej se neztraci, do bloku netlakuje, hadice z turba je relativne cista, zadnej velkej unik
novej vzduchovej, naftovej filtr, olej i prepadovy a privodni hadicky, nafta nepada (90% pravdepodobne)
za tepla chyta okamzite, volnobeh drzi krasne, vykon to ma jak by asi melo byt (44kw)
teply auto nijak nekouri, jen pri tom startu, jinak se chova uplne normalne (dle poslechu), na neurcitej pocet najetyho je docela tichy na diesla, turbo kick je znat kdy to zabere
hybalo se s davkou nafty (+ 1/4 otacky sroubku), ale spatny starty uz byly predtim, pridanim na nafte se to ponekud zlepsilo mirne
par vterin po startu motor divne mlati jak kdyby se to hadalo nejak, po chvili se to ustali
problem se spatnym startem se projevi cca po 12 a vic hodinach stani
Takze bych prosil nejaky napady a tipy co by mohlo, co mam zkontrolovat ci co by to mohlo byt.
A jeste jedna vec - koupil jsem novy plynovy lanko, ale jaksi nesedi, bovden je akorat ale lanko je tak o 3cm delsi nez by melo byt, setkal se s tim uz nekdo ?
Podarilo se mi natankovat benzin, dostatecne zredeno naftou, prility aditivum, uz nekolikata nadrz vyjeta potom, motor to prezil bez uhony zda se.
Voda ani olej se neztraci, do bloku netlakuje, hadice z turba je relativne cista, zadnej velkej unik
novej vzduchovej, naftovej filtr, olej i prepadovy a privodni hadicky, nafta nepada (90% pravdepodobne)
za tepla chyta okamzite, volnobeh drzi krasne, vykon to ma jak by asi melo byt (44kw)
teply auto nijak nekouri, jen pri tom startu, jinak se chova uplne normalne (dle poslechu), na neurcitej pocet najetyho je docela tichy na diesla, turbo kick je znat kdy to zabere
hybalo se s davkou nafty (+ 1/4 otacky sroubku), ale spatny starty uz byly predtim, pridanim na nafte se to ponekud zlepsilo mirne
par vterin po startu motor divne mlati jak kdyby se to hadalo nejak, po chvili se to ustali
problem se spatnym startem se projevi cca po 12 a vic hodinach stani
Takze bych prosil nejaky napady a tipy co by mohlo, co mam zkontrolovat ci co by to mohlo byt.
A jeste jedna vec - koupil jsem novy plynovy lanko, ale jaksi nesedi, bovden je akorat ale lanko je tak o 3cm delsi nez by melo byt, setkal se s tim uz nekdo ?
- Lukawe555
- Jezdec
- Příspěvky: 279
- Registrován: 23.01.2011 19:01
- Bydliště: Skalica
Re: spatny start za studena
A co žhaviče?
Moje auto http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=121&t=198435" onclick="window.open(this.href);return false;
- Majsha
- VWexpert
- Příspěvky: 2885
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vyškov
Re: spatny start za studena
Zhavice jsou zapojeny pres relatko na spinac na palubc, myslim ze fungujou, problem byva jen v prvnim startu po delsi dobe, kdyz treba rano nekam jedu, tak odpoledne uz studeny auto nastartuje vcelku v pohode. Ale i presto - Jak se zjistuje jestli vsechny zhavice fungujou ?Lukawe555 píše:A co žhaviče?
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: spatny start za studena
žhavky odpojit od lišty která je spojuje a napájí, proměřit jejich odpor ( nevím ale kolik to mám mít přesně ) , jednoduchou diagnózou pomocí silnějšího kabelu postupně jednu po druhé připojit naprudko na + pól aku , tím ale nezjištíš jestli ta žhavka nejde do zkratu už v těle žhaviče tzn. nežhaví špičku..
To ujistíš jedině když je vyndáš ven a připojiš rovnou k aku..
Další věc je že pokud to hulí šedě tak je špatně nastavený předvstřik.
Podle mě ale před startem nevytahuješ předvstřikouvou páčku pro studené starty , čemuž pak odpovídá mlácení a nerovnoměrný hlučný chod motoru..
Případně k tomu navíc padá nafta,odešlo čerepadlo nebo nedejbůh jsou slabé kompresní tlaky.
Mě se stalo na stejném motoru v podstatě totéž, studené sem to nemohl nastartovat ani při +10 , měnil sem žhavky, palivové hadice, seřizoval čerpadlo atd. nechytal, na škubnutí chytil a jel jak pila pak během dne už taky nechyt..
Nakonec sem vyměnil motor..
To ujistíš jedině když je vyndáš ven a připojiš rovnou k aku..
Další věc je že pokud to hulí šedě tak je špatně nastavený předvstřik.
Podle mě ale před startem nevytahuješ předvstřikouvou páčku pro studené starty , čemuž pak odpovídá mlácení a nerovnoměrný hlučný chod motoru..
Případně k tomu navíc padá nafta,odešlo čerepadlo nebo nedejbůh jsou slabé kompresní tlaky.
Mě se stalo na stejném motoru v podstatě totéž, studené sem to nemohl nastartovat ani při +10 , měnil sem žhavky, palivové hadice, seřizoval čerpadlo atd. nechytal, na škubnutí chytil a jel jak pila pak během dne už taky nechyt..
Nakonec sem vyměnil motor..
- Majsha
- VWexpert
- Příspěvky: 2885
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vyškov
Re: spatny start za studena
Auto nehuli vubec nijak, jen proste po tom prvnim nastartovani vylitne velkej sedej oblak, pak uz nekouri nijak.
Packu vytahuju, ale musim prislapnout plyn jeste poprve aby nezdechlo
Problem je jen s prvnim startem kazdy den, pak uz to chyta normalne i studeny potom a jede krasne, chyta okamzite
Packu vytahuju, ale musim prislapnout plyn jeste poprve aby nezdechlo
Problem je jen s prvnim startem kazdy den, pak uz to chyta normalne i studeny potom a jede krasne, chyta okamzite
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: spatny start za studena
šedý kouř po staru je problém, něco je špatně , předvsřik nejspíš špatně nastavený na 99%, protože to i mlátí..
- Majsha
- VWexpert
- Příspěvky: 2885
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vyškov
Re: spatny start za studena
Takze problem je ve spatnych zhavicich, pravdepodobne jen jeden, mozna dva, Kdyz necham nazhavit dyl, na startu je to poznat a i valce se poskladaj rychleji tak jak maj slapat.
- Lukawe555
- Jezdec
- Příspěvky: 279
- Registrován: 23.01.2011 19:01
- Bydliště: Skalica
Re: spatny start za studena
klasika, staré žhavky odcházejí poměrně rychle v zimě na golfu, dostávají pěkně zabrat, na čerpadlo by sem tady nevsázel, jestli z čerpadla znatelně z venku nechčije nafta tak tu musí chytat, opotřebené čerpadlo se ukáže až za teplaMajsha píše:Takze problem je ve spatnych zhavicich, pravdepodobne jen jeden, mozna dva, Kdyz necham nazhavit dyl, na startu je to poznat a i valce se poskladaj rychleji tak jak maj slapat.
Moje auto http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=121&t=198435" onclick="window.open(this.href);return false;
- AllanMaxi
- VWjunior
- Příspěvky: 1528
- Registrován: 25.06.2008 00:05
- Bydliště: Doma
- Kontaktovat uživatele:
Re: spatny start za studena
Asi takhle,kolik lidí tady má seřízený předvstřik tak jak má být a žádný podle ucha a pocitu,že to chytá...?
Díly GTD-intercooler 59kW,TDi 66-81kW
Jetta 1.6 GTD<=160PS+ 360NM=>Jetta 1.6 GTD
Jetta 1.6 GTD<=160PS+ 360NM=>Jetta 1.6 GTD
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: spatny start za studena
Třeba já sem na TD měl a rozhodně mi to nemlátilo a nehulilo při ani po staru šedě..
Staré D a TD se podle čuchu a sluchu ladí v pohodě..
Staré D a TD se podle čuchu a sluchu ladí v pohodě..
- Majsha
- VWexpert
- Příspěvky: 2885
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vyškov
Re: spatny start za studena
11mAjA11 píše:Třeba já sem na TD měl a rozhodně mi to nemlátilo a nehulilo při ani po staru šedě..
Staré D a TD se podle čuchu a sluchu ladí v pohodě..
Trosku mi pripadnes jak mimoň...
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: spatny start za studena
Majsha píše:Za studena mi zacalo spatne startovat auto, po nazhaveni chytne okamzite, ale parkrat se zaklepe a zdechne, musim prislapnout plyn. Pri startu se vyvali fakt velkej oblak sedyho koure. Nejaky info:
Podarilo se mi natankovat benzin, dostatecne zredeno naftou, prility aditivum, uz nekolikata nadrz vyjeta potom, motor to prezil bez uhony zda se.
Voda ani olej se neztraci, do bloku netlakuje, hadice z turba je relativne cista, zadnej velkej unik
novej vzduchovej, naftovej filtr, olej i prepadovy a privodni hadicky, nafta nepada (90% pravdepodobne)za tepla chyta okamzite, volnobeh drzi krasne, vykon to ma jak by asi melo byt (44kw)
teply auto nijak nekouri, jen pri tom startu, jinak se chova uplne normalne (dle poslechu), na neurcitej pocet najetyho je docela tichy na diesla, turbo kick je znat kdy to zabere
hybalo se s davkou nafty (+ 1/4 otacky sroubku), ale spatny starty uz byly predtim, pridanim na nafte se to ponekud zlepsilo mirnepar vterin po startu motor divne mlati jak kdyby se to hadalo nejak, po chvili se to ustali
problem se spatnym startem se projevi cca po 12 a vic hodinach stani
Takze bych prosil nejaky napady a tipy co by mohlo, co mam zkontrolovat ci co by to mohlo byt.
A jeste jedna vec - koupil jsem novy plynovy lanko, ale jaksi nesedi, bovden je akorat ale lanko je tak o 3cm delsi nez by melo byt, setkal se s tim uz nekdo ?
Tak já sem mimoň , jestli máš špatné žhavičky tak je vyměň a nestěžuj si že ti to špatně startuje, nic jednoduššího nejde udělat , když nevíš kolik to má na ně najeto a v jakém jsou stavu tak je to první věc, která se u naftového auta minimálně kontroluje a následně mění, sám si myslíš že jsou špatné tak co vlastně řešíš?..
- Golficek1
- VWmaniak
- Příspěvky: 5523
- Registrován: 24.08.2008 00:41
- Bydliště: Kroměřížsko
Re: spatny start za studena
Já mám taky naladěno podle čuchu a sluchu a vůbec mi to nehulí,ani v točkách............
Vyměň ty žhaviče a nemel o tom furt,pak uvidíš a můžem pátrat dál,asi není odpověď,jestli nechceš dávat nové,tak stejně budeš muset staré vytáhnout a odzkoušet,jestli špičky pěkně žhaví,pokud bude jeden špatný,tak stejně budeš muset vyměnit všechny,jinak budeš měnit furt.
Vyměň ty žhaviče a nemel o tom furt,pak uvidíš a můžem pátrat dál,asi není odpověď,jestli nechceš dávat nové,tak stejně budeš muset staré vytáhnout a odzkoušet,jestli špičky pěkně žhaví,pokud bude jeden špatný,tak stejně budeš muset vyměnit všechny,jinak budeš měnit furt.
Jsem tak chytrý,jak daleko doprdnu.
Nechám si tak dlouho kadit na hlavu,až mě ty sračky zasypou.
Golficek1©
Nechám si tak dlouho kadit na hlavu,až mě ty sračky zasypou.
Golficek1©
- AllanMaxi
- VWjunior
- Příspěvky: 1528
- Registrován: 25.06.2008 00:05
- Bydliště: Doma
- Kontaktovat uživatele:
Re: spatny start za studena
Tím jsem se tady nechtěl nikoho dotknout,neříkám že to nejde ladit podle ucha a čuchu,taky sem to takto udělal,ale nikdy sem nedocílil takový spotřeby jako je na stroboskopický lampě.a že vždy když sem přijel na stroboskop to bylo v normě a chtěl mě poslat domů,ale na spotřebě mi to dělalo 2 litry.
Díly GTD-intercooler 59kW,TDi 66-81kW
Jetta 1.6 GTD<=160PS+ 360NM=>Jetta 1.6 GTD
Jetta 1.6 GTD<=160PS+ 360NM=>Jetta 1.6 GTD
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: spatny start za studena
Tak já jezdil s 1V mezi 4,5-6 je to málo nebo moc ?
Vše bylo na stylu jízdy.
Vše bylo na stylu jízdy.