RA-SB kmitání řemenice kliky

1.6D, 1.6TD

Moderátoři: vwCharlie, areka

Odpovědět
Uživatelský avatar
vandermayder
Profík
Profík
Příspěvky: 1015
Registrován: 09.04.2008 16:10
Bydliště: kůsek na jih od Vsetína

RA-SB kmitání řemenice kliky

Příspěvek od vandermayder »

Ahoj, řeším jednu záležitost.
Dělal jsem rozvody na výše uvedeném motoru a jelikož jsem přidával na kliku ještě jednu řemenici (pro servo) tak jsem chtěl mít jistotu a vyměnil aj kolo kliky.
Kolo je nové, šroub taky nový. Vše dáváno na sucho. Dotaženo momentem 90NM a čtvrt otáčky tuhým klíčem. Dorvávali jsme to se sůsedem a musím říct, že mu lezly oči z důlku. Já držel setrvák.
Po dotažení jsem ze zvědavosti nastavil svůj momenťák na max. což je 250NM a cvakal hned po záběru, tudíž kolo je dorvané mnohem více, než je těch 250NM.
Házivost řemenice jsem nekontroloval :fool: spoléhal jsem na to, že tlumič kmitů to stihne pojmout.......
Jedná se o Audi 1,6TD
co vy na to? Vybodnout se na to a nebo jít po tom, dokud se nenajde příčina házivosti?
OOOO, vorsprung durch Technik
OOOO is the best on the snow

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: RA-SB kmitání řemenice kliky

Příspěvek od vintera »

příčina je jednoduchá, čelo kliky je omačkané, častý jev u VW motorů. Dá se čelo kliky orovnat i bez demontáže. Je na to potřeba frézovací přípravek a opatrně dorovnat. Jednou na motoru 1,9 také právě "po něčích rozvodech" byla tak extrémní házivost, že přeskakoval řemen. Klika i řemenice KO. bylo ale třeba ihned jezdit bez další opravy. Koupilo se dvousložkové lepidlo na kov, obě plochy namazaly, řemenice pečlivě vyrovnala, mírně dotáhla a když vše vytvrdlo, znovu dotáhla. Bylo to OK.
Radím dát do cajku, jinak bude po motoru až bude po řemenu. Tlumič kmitů to nepobere.

Uživatelský avatar
vandermayder
Profík
Profík
Příspěvky: 1015
Registrován: 09.04.2008 16:10
Bydliště: kůsek na jih od Vsetína

Re: RA-SB kmitání řemenice kliky

Příspěvek od vandermayder »

vintera píše:příčina je jednoduchá, čelo kliky je omačkané, častý jev u VW motorů. Dá se čelo kliky orovnat i bez demontáže. Je na to potřeba frézovací přípravek a opatrně dorovnat. Jednou na motoru 1,9 také právě "po něčích rozvodech" byla tak extrémní házivost, že přeskakoval řemen. Klika i řemenice KO. bylo ale třeba ihned jezdit bez další opravy. Koupilo se dvousložkové lepidlo na kov, obě plochy namazaly, řemenice pečlivě vyrovnala, mírně dotáhla a když vše vytvrdlo, znovu dotáhla. Bylo to OK.
Radím dát do cajku, jinak bude po motoru až bude po řemenu. Tlumič kmitů to nepobere.
děkuji za vysvětlení vintero.
Chci se ještě zeptat, jak vypadá ten frézovací přípravek, kde ho sehnat a popřípadě kolik si s ním můžu dovolit stáhnout kliku. Kolo je nové, takže ze strojařského hlediska je předpoklad, že je rovné. Co s řemenicema? jsou tam na té klice 3 (asi víš, jak je to u audi vyřešené)
Zajímavé, že staré kolo neházelo, ale vysvětluju si to tím, že bylo na motoru od začátku a tak byly křivé plochy do sebe zalícované
OOOO, vorsprung durch Technik
OOOO is the best on the snow

Uživatelský avatar
vandermayder
Profík
Profík
Příspěvky: 1015
Registrován: 09.04.2008 16:10
Bydliště: kůsek na jih od Vsetína

Re: RA-SB kmitání řemenice kliky

Příspěvek od vandermayder »

Teď mě ještě tak napadá, tahle závada se vždycky přisuzovala kolu na klice z důvodu vykvedlání klínku (proto jsem taky to kolo preventivně měnil, když jsem přidával jednu řem. navíc)
OOOO, vorsprung durch Technik
OOOO is the best on the snow

Uživatelský avatar
areka
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1960
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vrchlabí - Jilemnice

Re: RA-SB kmitání řemenice kliky

Příspěvek od areka »

Mě se to zase zdá málo pravděpodobné, že by předtím kolo rozvodů neházelo a po namontování nového ano. Musel by jsi vidět na čele kliky opotřebení. Nechci tě podezřívat ze špatného postupu montáže. Kolik řemenice hází v mm?

Uživatelský avatar
vandermayder
Profík
Profík
Příspěvky: 1015
Registrován: 09.04.2008 16:10
Bydliště: kůsek na jih od Vsetína

Re: RA-SB kmitání řemenice kliky

Příspěvek od vandermayder »

areka píše:Mě se to zase zdá málo pravděpodobné, že by předtím kolo rozvodů neházelo a po namontování nového ano. Musel by jsi vidět na čele kliky opotřebení. Nechci tě podezřívat ze špatného postupu montáže. Kolik řemenice hází v mm?
Arreko, původní řemenice byly dvě ploché, takže i kdyby házelo, tak okem to bylo zanedbatelné. Jak jsem psal, kolo jsem měnil preventivně z důvodu přidání třetí pro servo. Ta třetí je u audi s celkem dlouhým krkem. A na tom se to právě umocnilo. Jak mám změřit házivost řemenice??
To kolo ani řemenice nenasadíš jinak. má to jen jednu montážní polohu, takže tam chyba asi nebude.
Bohužel jsem opotřebení kliky, jako je jen částečné oleštění dosedací plochy atd. nezpozoroval.....
OOOO, vorsprung durch Technik
OOOO is the best on the snow

Uživatelský avatar
vandermayder
Profík
Profík
Příspěvky: 1015
Registrován: 09.04.2008 16:10
Bydliště: kůsek na jih od Vsetína

Re: RA-SB kmitání řemenice kliky

Příspěvek od vandermayder »

hoši, ještě mě napadla jedna věc. byl jsem se podívat v garáži a uvědomil jsem si, že první a tedy tu hlavní řemenici s tlumičem jsem použil z cizího motoru. zkusím tedy nejprve našroubovat svou originál a potom začnu pátrat po dalších příčinách....
OOOO, vorsprung durch Technik
OOOO is the best on the snow

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: RA-SB kmitání řemenice kliky

Příspěvek od vintera »

jasně, to nemusí šmajdat kolečko, ale samotná vyměněná řemenice může být nanic. Sundat řemenici a dát jinou. Jinak u starýho neznámýho vw motoru lépe kolečko vůbec nesundavat, mám s tím dost zkušeností.
Kolečko tvrdé moc není, stejně jako klika, Oboje se dokáží navzájem sobě přizpůsobit (omačkat) a na starém kolečku by to mohlo být případně vidět, Už jsem tu měl i motory, kde po klínku a drážce (dá-li se tak nazvat) nezbylo nic. Jak se do toho jednou špatně sáhne, je amen. Nedávno u toleda byl tak extrémně našponovanej (byl krátkej) řemen na pohon alternátoru, že dokázal rozšmajdat řemenici a kolečko na klice.
Druhej případ zase měnil rozvoďák a sundal komplet řemenici s kolečkem a dal zpátky a najednou se řemenice rozšmajdala, i když bylo vše původní.
vyzkoušej vyměnit nejprv samotnou řemenici.

Uživatelský avatar
vandermayder
Profík
Profík
Příspěvky: 1015
Registrován: 09.04.2008 16:10
Bydliště: kůsek na jih od Vsetína

Re: RA-SB kmitání řemenice kliky

Příspěvek od vandermayder »

Vintero: tak jsem vcera vymenil hlavni remenici(tu s tlumicem kmitu) za mou original a je to stejne. Pokusim se jeste vyhodit tu dvojitou (zene vodu a servo) a dam tam puvodni jednoduchou (pouze voda). Tim vyloucim nebo potvrdim zavadu na hlik.hrideli. pokud to bude i tak hazet, nasadim zpet stare kolo (mam ho peclive ulozene) a pokus zopakuju. Do obrabeni kliky pujdu az kdyz nebude jineho zbyti....
Kazdopadne bych ti chtel podekovat za velmi cenne rady. Ozvu se, jak jsem dopadl.
OOOO, vorsprung durch Technik
OOOO is the best on the snow

Uživatelský avatar
vandermayder
Profík
Profík
Příspěvky: 1015
Registrován: 09.04.2008 16:10
Bydliště: kůsek na jih od Vsetína

Re: RA-SB kmitání řemenice kliky

Příspěvek od vandermayder »

Tak, demontovaná dvojitá řemenice, namontovaná jednoduchá a vše je v pořádku. Tzn. problém není na klice, nebo v rozvodech. Děkuji za reakce, hlavně Vinterovi.
OOOO, vorsprung durch Technik
OOOO is the best on the snow

Uživatelský avatar
areka
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1960
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vrchlabí - Jilemnice

Re: RA-SB kmitání řemenice kliky

Příspěvek od areka »

:wink: :good:

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: RA-SB kmitání řemenice kliky

Příspěvek od vintera »

vandermayder píše:Tak, demontovaná dvojitá řemenice, namontovaná jednoduchá a vše je v pořádku. Tzn. problém není na klice, nebo v rozvodech. Děkuji za reakce, hlavně Vinterovi.
myslím, že jsi na příčinu šmajdání řemenice přišel sám

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“