Vtřik. čerpadlo 1,9td AAZ 55kw

1.6D, 1.6TD

Moderátoři: vwCharlie, areka

majn
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 18.01.2015 20:41

Vtřik. čerpadlo 1,9td AAZ 55kw

Příspěvek od majn »

Dobrý den. Omlouvám se, jestli se to tu už řešilo, když tak mě přesměrujte. Budu do G2 dávat z G3 motor 1,9TD AAZ 55kw. Z důvodu ,že mě moje 1,6td zradila. Zeptám se. Na té 1,9td je na vstřik. čerpadle jeden kabel(cívka) navíc. Jeden je samozřejmě na otevírání a zavírání nafty , to mi je jasný. Ale ten druhý je prý snad na elektronické ovládáni předvstřiku či co, klidně mě opravte. Kam nebo odkud mám zapojit nebo natáhnout tento kabel na G2 ? Umím kde co, ale taky všechno neznám. Děkuji za pomoc a radu. Díky . Martin

Uživatelský avatar
pino.t
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5204
Registrován: 27.02.2008 17:45
Bydliště: Mám, PV
Kontaktovat uživatele:

Re: Vtřik. čerpadlo 1,9td AAZ 55kw

Příspěvek od pino.t »

Pokud si vzpomínám, tak teoreticky tam můžou být tři dráty, jeden na vypínání motoru, jak jsi psal.
Druhej může být nahoře na spínači, když dáš plnej plyn.
A třetí je na takovém ventilu, kterej ti zabrání, aby jsi za studena nemohl jet naplno.
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: Vtřik. čerpadlo 1,9td AAZ 55kw

Příspěvek od vintera »

zezadu na čerpadle, mezi blokem a čerpadlem, je velký elektromagnet, kterým se ovládá předvstřik, jak na něj přijde proud, přitáhne páčku přesuvníku vstřiku. Jestli tedy myslíš tuhle cívku.

Ono ve skutečnosti je uvnitř vinutí, které průchodem proudu ohřívá vnitřek té baňky a tím jak se ohřeje, tak se posunuje táhlo co z ní leze. Za studena je předvstřik vlastně nastaven, jako když je vytažené táhlo přesuvníku. Teprve po startu za nějaký čas, jak se uvnitř té baňky vlivem průchodu proudu vyhřeje, tak se táhlo přesuvníku pomalu vrací zpět, jako když se klasické táhlo zasunuje. Funguje to jako termostat, který se ale ohřívá elektricky místo vodou.
Když nefunguje tenhle automat, tak je předsuvník nastaven stále na start - větší předvstřik.

Myslím, že by se dalo vyřešit spínačem v kabině. Místo táhla bude spínač. Dej na cívku napětí a vyzkoušej jestli funguje. Často je po smrti. U seata jsme měli někde přerušené ovládání k tomuto elmagnetu, tak se "provizorně" vzalo ovládání z kontaktu žhavení na první žhavičce a fungovalo to jen po čas žhavení. Tak se vzalo napájení z cívky stop-start na čerpadle.

majn
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 18.01.2015 20:41

Re: Vtřik. čerpadlo 1,9td AAZ 55kw

Příspěvek od majn »

Zatím ten motor ještě nemám doma, byl jsem se na něj zatím podívat, pán ho teprve rozdělává ze své bouračky. Co si letmo pamatuju, tak přesuvník,pokud to je ono, je mechanický, strunou, jako to mám u své 1,6 td. Ale toto je cívka , kterou normálně vidím zepředu, asi v úrovni pod ovládáním dávky paliva. Nemyslím tu na zhášení motoru, ta je více vpravo.

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: Vtřik. čerpadlo 1,9td AAZ 55kw

Příspěvek od vintera »

aha, tak to je něco jiného, přesuvník to není. Až to bude startovat, tak se to pozná, třeba to pujde. Zkusit na to dát 12V a uvidí se co to udělá, či ne.

Uživatelský avatar
pino.t
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5204
Registrován: 27.02.2008 17:45
Bydliště: Mám, PV
Kontaktovat uživatele:

Re: Vtřik. čerpadlo 1,9td AAZ 55kw

Příspěvek od pino.t »

Myslíš toto?
Přílohy
8099153-naftove-cerpadlo-na-vw-1-9-td-55-kw-1.jpg
8099153-naftove-cerpadlo-na-vw-1-9-td-55-kw-1.jpg (25.47 KiB) Zobrazeno 5056 x
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...

majn
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 18.01.2015 20:41

Re: Vtřik. čerpadlo 1,9td AAZ 55kw

Příspěvek od majn »

Jo,jo, ano. O tohle mi jde a jakou to má funkci a co na to musím u mé G2 vymyslet. Děkuju.

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: Vtřik. čerpadlo 1,9td AAZ 55kw

Příspěvek od vintera »

Jo, dole je přesuvník, tak to bude ovládání.

Uživatelský avatar
pino.t
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5204
Registrován: 27.02.2008 17:45
Bydliště: Mám, PV
Kontaktovat uživatele:

Re: Vtřik. čerpadlo 1,9td AAZ 55kw

Příspěvek od pino.t »

Některá čerpadla tam ten ventil nemají, přesuvník je ovládán z druhé strany pomocí struny.
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: Vtřik. čerpadlo 1,9td AAZ 55kw

Příspěvek od vintera »

majn píše, že " jo, jo, ano." Tak ho tam asi má. On přesuvník je ovládám tlakem nafty v čerpadle. Nafta působí tlakem na pístek, který je napříč čerpadlem, proti pružině a tak natáčí pomocí čepu kladkový kruh. Je to pod těmi zátkami, co jsou z obou stran dole na čerpadle. Ten ventil slouží k ovládání, je jako stop ventil. Dneska jsem čerpadlo jedno kuchnul.

majn
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 18.01.2015 20:41

Re: Vtřik. čerpadlo 1,9td AAZ 55kw

Příspěvek od majn »

Aha. Tedy pokud je to ovládání přesuvníku, tak když si to představím: přesuvník je ovládán ručně i strunou? A když ten přesuvník při startu vytáhnu ručně, tak až se to asi ohřeje, přez cívku se to samo zasune(vypne)? Nebo blbě kecám? Děkuji. Martin

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: Vtřik. čerpadlo 1,9td AAZ 55kw

Příspěvek od vintera »

buď je ovládaný elektricky nebo mechanicky. Na čerpadle táhlo nebude. Jak se začne žhavit a startovat, tak se zapíná zároveň.

majn
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 18.01.2015 20:41

Re: Vtřik. čerpadlo 1,9td AAZ 55kw

Příspěvek od majn »

děkuji. no jo, .. ale pokud jsem dobře viděl, tak na tom čerpadle je jak mechanické ovládání přesuvníku strunou, tak i tato cívka. V neděli si pro ten motor jedu, tak uvidím znovu, ale jsem přesvědčen, že jsem to tak viděl.

majn
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 18.01.2015 20:41

Re: Vtřik. čerpadlo 1,9td AAZ 55kw

Příspěvek od majn »

Zdravím. Tak motor mám doma a opravdu tam je zezadu mechnické ovládání přesuvníku a zepředu tato cívka. Pán mi vysvětlil na co to je (nějaké ovládání nafty, když je motor studený), pořádně to vysvětlit nedokážu. A od nastartování k tomu jde stále proud, je to na stejném kabelu se stop cívkou. A když mu upadl konektor a byla cívka nefunkční, tak ani nepoznal, že to nemá či má na něco vliv.

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: Vtřik. čerpadlo 1,9td AAZ 55kw

Příspěvek od vintera »

Až to namontuješ, tak poreferuj, jestli ten bazmek má nějaký vliv na něco. Na jednom motoru seat to mám taky a nezapojený.

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“