Vtřik. čerpadlo 1,9td AAZ 55kw
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 18.01.2015 20:41
Vtřik. čerpadlo 1,9td AAZ 55kw
Dobrý den. Omlouvám se, jestli se to tu už řešilo, když tak mě přesměrujte. Budu do G2 dávat z G3 motor 1,9TD AAZ 55kw. Z důvodu ,že mě moje 1,6td zradila. Zeptám se. Na té 1,9td je na vstřik. čerpadle jeden kabel(cívka) navíc. Jeden je samozřejmě na otevírání a zavírání nafty , to mi je jasný. Ale ten druhý je prý snad na elektronické ovládáni předvstřiku či co, klidně mě opravte. Kam nebo odkud mám zapojit nebo natáhnout tento kabel na G2 ? Umím kde co, ale taky všechno neznám. Děkuji za pomoc a radu. Díky . Martin
- pino.t
- VWmaniak
- Příspěvky: 5204
- Registrován: 27.02.2008 17:45
- Bydliště: Mám, PV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vtřik. čerpadlo 1,9td AAZ 55kw
Pokud si vzpomínám, tak teoreticky tam můžou být tři dráty, jeden na vypínání motoru, jak jsi psal.
Druhej může být nahoře na spínači, když dáš plnej plyn.
A třetí je na takovém ventilu, kterej ti zabrání, aby jsi za studena nemohl jet naplno.
Druhej může být nahoře na spínači, když dáš plnej plyn.
A třetí je na takovém ventilu, kterej ti zabrání, aby jsi za studena nemohl jet naplno.
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Vtřik. čerpadlo 1,9td AAZ 55kw
zezadu na čerpadle, mezi blokem a čerpadlem, je velký elektromagnet, kterým se ovládá předvstřik, jak na něj přijde proud, přitáhne páčku přesuvníku vstřiku. Jestli tedy myslíš tuhle cívku.
Ono ve skutečnosti je uvnitř vinutí, které průchodem proudu ohřívá vnitřek té baňky a tím jak se ohřeje, tak se posunuje táhlo co z ní leze. Za studena je předvstřik vlastně nastaven, jako když je vytažené táhlo přesuvníku. Teprve po startu za nějaký čas, jak se uvnitř té baňky vlivem průchodu proudu vyhřeje, tak se táhlo přesuvníku pomalu vrací zpět, jako když se klasické táhlo zasunuje. Funguje to jako termostat, který se ale ohřívá elektricky místo vodou.
Když nefunguje tenhle automat, tak je předsuvník nastaven stále na start - větší předvstřik.
Myslím, že by se dalo vyřešit spínačem v kabině. Místo táhla bude spínač. Dej na cívku napětí a vyzkoušej jestli funguje. Často je po smrti. U seata jsme měli někde přerušené ovládání k tomuto elmagnetu, tak se "provizorně" vzalo ovládání z kontaktu žhavení na první žhavičce a fungovalo to jen po čas žhavení. Tak se vzalo napájení z cívky stop-start na čerpadle.
Ono ve skutečnosti je uvnitř vinutí, které průchodem proudu ohřívá vnitřek té baňky a tím jak se ohřeje, tak se posunuje táhlo co z ní leze. Za studena je předvstřik vlastně nastaven, jako když je vytažené táhlo přesuvníku. Teprve po startu za nějaký čas, jak se uvnitř té baňky vlivem průchodu proudu vyhřeje, tak se táhlo přesuvníku pomalu vrací zpět, jako když se klasické táhlo zasunuje. Funguje to jako termostat, který se ale ohřívá elektricky místo vodou.
Když nefunguje tenhle automat, tak je předsuvník nastaven stále na start - větší předvstřik.
Myslím, že by se dalo vyřešit spínačem v kabině. Místo táhla bude spínač. Dej na cívku napětí a vyzkoušej jestli funguje. Často je po smrti. U seata jsme měli někde přerušené ovládání k tomuto elmagnetu, tak se "provizorně" vzalo ovládání z kontaktu žhavení na první žhavičce a fungovalo to jen po čas žhavení. Tak se vzalo napájení z cívky stop-start na čerpadle.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 18.01.2015 20:41
Re: Vtřik. čerpadlo 1,9td AAZ 55kw
Zatím ten motor ještě nemám doma, byl jsem se na něj zatím podívat, pán ho teprve rozdělává ze své bouračky. Co si letmo pamatuju, tak přesuvník,pokud to je ono, je mechanický, strunou, jako to mám u své 1,6 td. Ale toto je cívka , kterou normálně vidím zepředu, asi v úrovni pod ovládáním dávky paliva. Nemyslím tu na zhášení motoru, ta je více vpravo.
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Vtřik. čerpadlo 1,9td AAZ 55kw
aha, tak to je něco jiného, přesuvník to není. Až to bude startovat, tak se to pozná, třeba to pujde. Zkusit na to dát 12V a uvidí se co to udělá, či ne.
- pino.t
- VWmaniak
- Příspěvky: 5204
- Registrován: 27.02.2008 17:45
- Bydliště: Mám, PV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vtřik. čerpadlo 1,9td AAZ 55kw
Myslíš toto?
- Přílohy
-
- 8099153-naftove-cerpadlo-na-vw-1-9-td-55-kw-1.jpg (25.47 KiB) Zobrazeno 5056 x
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 18.01.2015 20:41
Re: Vtřik. čerpadlo 1,9td AAZ 55kw
Jo,jo, ano. O tohle mi jde a jakou to má funkci a co na to musím u mé G2 vymyslet. Děkuju.
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Vtřik. čerpadlo 1,9td AAZ 55kw
Jo, dole je přesuvník, tak to bude ovládání.
- pino.t
- VWmaniak
- Příspěvky: 5204
- Registrován: 27.02.2008 17:45
- Bydliště: Mám, PV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vtřik. čerpadlo 1,9td AAZ 55kw
Některá čerpadla tam ten ventil nemají, přesuvník je ovládán z druhé strany pomocí struny.
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Vtřik. čerpadlo 1,9td AAZ 55kw
majn píše, že " jo, jo, ano." Tak ho tam asi má. On přesuvník je ovládám tlakem nafty v čerpadle. Nafta působí tlakem na pístek, který je napříč čerpadlem, proti pružině a tak natáčí pomocí čepu kladkový kruh. Je to pod těmi zátkami, co jsou z obou stran dole na čerpadle. Ten ventil slouží k ovládání, je jako stop ventil. Dneska jsem čerpadlo jedno kuchnul.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 18.01.2015 20:41
Re: Vtřik. čerpadlo 1,9td AAZ 55kw
Aha. Tedy pokud je to ovládání přesuvníku, tak když si to představím: přesuvník je ovládán ručně i strunou? A když ten přesuvník při startu vytáhnu ručně, tak až se to asi ohřeje, přez cívku se to samo zasune(vypne)? Nebo blbě kecám? Děkuji. Martin
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Vtřik. čerpadlo 1,9td AAZ 55kw
buď je ovládaný elektricky nebo mechanicky. Na čerpadle táhlo nebude. Jak se začne žhavit a startovat, tak se zapíná zároveň.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 18.01.2015 20:41
Re: Vtřik. čerpadlo 1,9td AAZ 55kw
děkuji. no jo, .. ale pokud jsem dobře viděl, tak na tom čerpadle je jak mechanické ovládání přesuvníku strunou, tak i tato cívka. V neděli si pro ten motor jedu, tak uvidím znovu, ale jsem přesvědčen, že jsem to tak viděl.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 18.01.2015 20:41
Re: Vtřik. čerpadlo 1,9td AAZ 55kw
Zdravím. Tak motor mám doma a opravdu tam je zezadu mechnické ovládání přesuvníku a zepředu tato cívka. Pán mi vysvětlil na co to je (nějaké ovládání nafty, když je motor studený), pořádně to vysvětlit nedokážu. A od nastartování k tomu jde stále proud, je to na stejném kabelu se stop cívkou. A když mu upadl konektor a byla cívka nefunkční, tak ani nepoznal, že to nemá či má na něco vliv.
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Vtřik. čerpadlo 1,9td AAZ 55kw
Až to namontuješ, tak poreferuj, jestli ten bazmek má nějaký vliv na něco. Na jednom motoru seat to mám taky a nezapojený.