Jetta 1.6d přehřívá se a hází ven vodu

1.6D, 1.6TD

Moderátoři: vwCharlie, areka

Uživatelský avatar
MediZ
Závodník
Závodník
Příspěvky: 663
Registrován: 19.01.2012 20:03
Bydliště: moraVWa

Jetta 1.6d přehřívá se a hází ven vodu

Příspěvek od MediZ »

Ahoj, mám problém s jettou je to 1.6d - je tam nový termostat, rozvody vč. vodní pumpy a po nastartování a zahřátí začne házet vodu z nádobky. Horni hadice je tepla chladič je teplý spodní hadice je tepla... Pokud se vytahne termostat ven tak auto se za jízdy neohreje ani na 90 a vodu ven nehazi. Může to být těsnění pod hlavou nebo praskla hlava? Nebo třeba jen spatne vicko nadobky? Diky za každou radu...
Passat b6 TDi
Golf Mk3 VR6
Ex.: Jetta Mk2 US, Scirocco Mk2 16v, Golf Mk3 GTI 16v, Golf Mk3 1.6GL

Lesan
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 04.08.2014 17:01

Re: Jetta 1.6d přehřívá se a hází ven vodu

Příspěvek od Lesan »

Já osobně by jsem schodil hlavu a uvidíš

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Jetta 1.6d přehřívá se a hází ven vodu

Příspěvek od Graun »

Jestli máš tvrdé hadice, což zřejmě máš, tak je někde netěsnost na hlavě/těsnění a tlakuje Ti to do chlad.kapaliny.
Revize hlavy je pak nutná.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
MediZ
Závodník
Závodník
Příspěvky: 663
Registrován: 19.01.2012 20:03
Bydliště: moraVWa

Re: Jetta 1.6d přehřívá se a hází ven vodu

Příspěvek od MediZ »

Ok diky mrknu ještě na par věci a napíšu jak to dopadlo nebo jak jsem pokročil...
Passat b6 TDi
Golf Mk3 VR6
Ex.: Jetta Mk2 US, Scirocco Mk2 16v, Golf Mk3 GTI 16v, Golf Mk3 1.6GL

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: Jetta 1.6d přehřívá se a hází ven vodu

Příspěvek od vintera »

měl jsem podobný problém a příčinou byla ucpaná slabá hadička mezi chladičem a expanzkou. Chladičem špatně cirkulovala voda. Setkal jsem se i s vadným novým termostatem.

Uživatelský avatar
MediZ
Závodník
Závodník
Příspěvky: 663
Registrován: 19.01.2012 20:03
Bydliště: moraVWa

Re: Jetta 1.6d přehřívá se a hází ven vodu

Příspěvek od MediZ »

Přesně po těchto věcech jdu než začnu kuchat hlavu... Abych měl jistotu ze vše je 100% aby ta hlava nebyla zbytečná akce...
Passat b6 TDi
Golf Mk3 VR6
Ex.: Jetta Mk2 US, Scirocco Mk2 16v, Golf Mk3 GTI 16v, Golf Mk3 1.6GL

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: Jetta 1.6d přehřívá se a hází ven vodu

Příspěvek od vintera »

Mám tu dva motory (SB), které jak praví téma, se podobně přehřívají a hází vodu ven. Oba motory byly před nějakou dobou celkově opraveny a bez jakýchkoli problémů v provozu.
Prvnímu loni krátce po výměně fridexu při klidné jízdě začala kolísat teplota. Vždy na několik minut se přehříval, poté klesla náhle teplota na normál. Opakovaně i při dlouhých jízdách. Byl vyndán termostat a kolísání teploty ustalo. Termostat vyzkoušen na funkci a bez vady. Namontován jiný, vyzkoušený termostat a stejný problém s kolísáním teploty s tím, že po startu za studena se absolutně nic nedělo, voda se ohřívala, auto topilo, netlakovalo. Po dosažení provozní teploty otvírání termostatu přestane topit, cirkulace více méně přes nádobku a začne přehřívání. Postupně se situace zhoršovala.

U druhého motoru je chování vody podivnější. Po výměně! řemene vodní pumpy některý den golf normálně jezdil zcela bez problémů i delší cesty, přičemž další den za jízdy přestávala voda cirkulovat přes chladič po dosažení provozní teploty a necirkulovala ani přes nádržku. Našla se nečistota v hadičce k ní, která ji ucpávala. Problém přehřívání na pár dní ustal. Ale poté se opět začal vracet od doby ohřátí. Po ohřátí cirkulace pouze přes nádobku a to ještě slabá s následným přehřátím.
Oba motory několikrát propláchnuty, chladiče jsou nové, pumpy mají tak 30 t km.
Co si o tom myslíte?

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Jetta 1.6d přehřívá se a hází ven vodu

Příspěvek od 11mAjA11 »

Praskla hlava (dělá to bublinu) nebo zlé odvzdusnene, špatná pumpa, poškozené hadice uvnitř že se samy ucpou, neprůchozí topeni a pak už mě nic nenapadá.
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: Jetta 1.6d přehřívá se a hází ven vodu

Příspěvek od vintera »

Vyloučit mohu ucpaná topení i chladiče ( oboje vyměněny), hadice, termostaty rovněž vyměněny. Prasklých hlav jsem pár zažil, ale vždy se chovaly standartně - krátce po startu se voda tlačila ven z nádobky a nikdy se již závada nepřestala projevovat ani na studeném, ani na teplém motoru ani jízdou. Prostě prasklá a hotovo. Tady závada některý den nebyla vůbec, někdy jen po zahřátí.
Vadné pumpy by znamenalo, že se vrtulky točí málo, nebo vůbec. Přemýšlím, jak by k tomu došlo. Pumpy ani nemají vůli. Na motoru 1,9 d jsem měl vysypanou pumpu až vrtulka hoblovala obal a motor se nehřál, jen utíkala voda.
Zatím hlavy sundat nemohu.

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Jetta 1.6d přehřívá se a hází ven vodu

Příspěvek od 11mAjA11 »

Je málo pravděpodobné že by se vráltula na pumpě protáčela vůči hřídelí pohonu.
Na jednom motoru třeba ale ne na dvou..
Hadicove uspořádání je OK ? Není třeba nějaká hadice přehozená na pozici ?
Ta hadice tenká z chladiče do nádobky - čůrá z ní kapalina zpět do nádoby ?
Divné je že po vytažení termostatu to funguje naprosto normálně.
Ale termostat může být vadný i nový..
Tu vodu to háže normálně za jízdy jo že se to tak natlačí až to přetlači pojišťovací ventil na víčku a začne to blejt z přepadu ?
Hele a co to dělá když necháš povolené víčko na nádobce ? Případně otestovat nové kvalitní víčko nádobky ?
Tím by to taky mohlo bejt..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: Jetta 1.6d přehřívá se a hází ven vodu

Příspěvek od vintera »

Hadice jsou určitě správně.
Je divné, že z hadičky přepadu do nádržky jde málo vody, méně než u jiných golfů (mám jich hodně).
Víčka nádržky vyměněna za jiná z jiných golfů a přezkoušena kompresorem na přetlak. Tady vada není.
Jeden motor se přehřál z počátku jen občas. Příčinou byla hadička přepadu, která se ale zřejmě přicpávala nahodile. Byla ucpaná zbytky silikonu, vypadaly jako kousky gumiček do vlasů. Po zchladnutí a dolití voda zase normálně cirkulovala a na několik jízd byl klid. Kontrolka nádržky funguje, tak bez vody motor neběhal. Nyní ale voda až do ohřevu nijak nekypí, neuniká, jen z hadičky přepadu ji mnoho neteče. Po zahřátí, kdy má termostat již otvírat, se začne voda v motoru postupně vařit a z přepadové hadičky jde voda s párou. S víčkem voda uniká až se přetlakuje varem, bez víčka ihned jak se voda začne vařit.
Byl celkem problém dostat vodu do motoru a chladiče, aby začala cirkulovat, s čímž jsem se setkal již vícekrát. Ale podařilo se a motor půl roku běhal bez poruchy až do výměny řemene pumpy a dolití cca 0,5 l fridexu.

U druhého motoru se měnil fridex a chladič za nový a od té doby začaly problémy, propláchl se několikrát motor, ale stejně se občas přehříval. Vyměnil se přezkoušený termostat a problém na pár jízd zmizel zcela. Poté najednou opět přehřívání, opět výměna přezkoušeného termostatu, ale přehřívání pokračuje. Pár delších jízd jsem udělal (po 100km) a teplota se držela třeba 30km, náhle během minuty vystoupala aby opět během minuty klesla. To se opakovalo vícekrát. Vody ubylo tak 0,5l. Jako by se něco uzavřelo, necirkulovala voda a náhle opět otevřelo.
Chtělo by to asi otestovat na zplodiny ve vodě, třeba je někde něco trženého a občas se otvor uzavře a občas otevře. Ale stejné projevy na dvou motorech?
Několik prasklých hlav jsem už zažil, ale žádná se takto nechovala, aby střídavě fungovala a nefungovala. Kdyby se novým fridexem (G11) uvolnily nějaké letité usazeniny z bloku a ucpávaly kanály v hlavě, které se zatím nepodařilo propláchnout?

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: Jetta 1.6d přehřívá se a hází ven vodu

Příspěvek od vintera »

Tak u motoru, kde se měnil řemen pumpy, s největší pravděpodobností se příčina přehřívání našla. Po zkušební jízdě včera těsně před vyndaváním pumpy a hlavy jsem naposled přemýšlel o možné souvislosti výměny řemene za nový a najednou si uvědomil slabý zápach pálící se gumy na prstech, jak jsem ošahával řemen a řemenici. Namontovaná řemenice pumpy není originální, ale upravená a má jiný profil drážky. Řemen prostě klouzal po řemenici a proto trochu smrděl. Ani řemen není správného provedení. Klouzal jak na řemenici motoru, tak na pumpě. Navíc jsem dostal informaci, že zřejmě i dobíjení bylo v zimě slabší. Na první dojem je řemen napnutý dostatečně, nevypadá ani sešle, tak mne nenapadlo, že tady může být vada. Zřejmě řemen prokluzoval delší dobu. Po výměně řemenice a řemene za správné nyní voda cirkuluje viditelně lépe přes nádržku i chladič a teploměr se drží jak přibitý.
I po letitých zkušenostech se ukazuje, že může vždy něco překvapit jako "tuningová" řemenice i nevhodný řemen. Je to řemen s jiným profilem a hodně plátnem. Tyto typy se používají např. u malotraktorů Mountfield, kde se pohon zapíná a vypíná s prokluzující napínací kladkou. Plátno mají právě proto, aby prokluzovaly a nelepily se na řemenice. Bylo evidentně chybou nový řemen a zánovní pumpu automaticky nepovažovat jako možný zdroj poruchy. Až dnes mám informaci, že se upravovala řemenice pumpy, protože původní hodně šmajdala po havárii a novou pumpu koupili bez řemenice. Celkem zdařilá úprava, odtočená a navařená část z jiné, pěkná čistá práce. Nešmajdá, nehází. Ale již je v kontejneru, aby někoho v budoucnu náhodou zase netrápila na autě.

No, a teď řešit druhé přehřívání po výměně chladiče a fridexu.

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Jetta 1.6d přehřívá se a hází ven vodu

Příspěvek od 11mAjA11 »

No právě i různý průměr řemenice může být problém (krzeva otáčky vrtule uvnitř).ten druhý motor bych otestoval na spaliny.
Pořád mi to na to nejvíce pasuje.
A ten průtok tou spojovací hadičkou, možná prostourat do chladiče jestli to třeba není zmetek a nějak se to nepřipálí už ve výrobě.
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: Jetta 1.6d přehřívá se a hází ven vodu

Příspěvek od vintera »

Je pravdou, že vyndaná řemenice byla na průměru větší zhruba o 2cm než origo na ostatních SB motorech, což spolu s prokluzem nesprávného řemene udělalo své. Dnes proběhla dlouhá zkušební jízda, teplota ok, voda se nehřeje, řemeny pořád stejně napnuté. Tak snad to bude ok.
K té hadičce přepadu, nový chladič nemá výstup na přepadovou hadičku, tak je použita vrchní hadice ze seatu toledo 1,9D, kde je origo na hadici i slabá hadička k nádržce. Přímo v gumě v místě přechodu uvnitř je zalitá trubička. Zkoušel jsem ji přes hadičku pročistit drátem, ale zdá se čistá. Existuje ještě druhé provedení této hadice, kde je přímo v silné hadici zalitý jakýsi kovový T kus a u tohoto je dírka s výstupem nejméně o mm větší. Tak jsem hadici pro jistotu vyměnil. Mám toto na dalších naftách právě kvůli chladičům bez vývodu ( pro seaty). Šlo by ještě vyměnit nátrubek na hlavě za plastový, který má výstup k nádržce. Ale plast mi dlouho nevydržel na žádném vw, spolehlivější je hliník.

Motory otestuju na spaliny, až se mi vrátí po neděli tester co jsem zapůjčil.

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Jetta 1.6d přehřívá se a hází ven vodu

Příspěvek od 11mAjA11 »

Sám sem zvědavý co tam najdeš.
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“