Zapojenie žhavenia
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 07.02.2017 13:09
Zapojenie žhavenia
Zdravím ... potreboval by som poradiť zo zapojením žhavenia .... zapojil som všetky kontakty ako by mali byť a už mi odpalilo dva relatka ... neviem či tam ešte ma byť nejaka poistka alebo čo medzi nejakými kontaktami , prosím poradte ako by som to zapojil aby to fungovalo.
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Zapojenie žhavenia
Na příčce motorového prostoru pod oknem je malá krabička s plochou pojistkou. Z ní vede kabel přímo k první žhavičce.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 07.02.2017 13:09
Re: Zapojenie žhavenia
No tak problem je že nemam povodnu elektriku a žhavenie na spinačku si komplet dorabam potrebujem nejaku schemu zapojenia toho celeho okruhu z relatkami poistkami atd.. :/
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Zapojenie žhavenia
No, za mě, nejméně pracné je natáhnout dva dostatečně silné vodiče do kabiny. Konec jednoho vodiče u baterie připojíš do držáku pojistky (koupíš, vrakáč) z jedné strany, a z druhé z držáku pokračuješ k + polu baterky. Druhý konec tohoto vodiče připojíš na startovací tlačítko (nejlépe traktor Zetor). Na druhý kontakt tlačítka připojíš druhý vodič a jeho konec v motoráku na první žhavičku.
Dá se to udělat i s obyčejným spínacím relátkem, kdy tlačítko nespíná silový obvod žhavení, ale jen cívku relátka. Potom se nemusí tahat do kabiny dva silné vodiče.
Žhavíš kdy chceš, jak potřebuješ.
Dá se to udělat i s obyčejným spínacím relátkem, kdy tlačítko nespíná silový obvod žhavení, ale jen cívku relátka. Potom se nemusí tahat do kabiny dva silné vodiče.
Žhavíš kdy chceš, jak potřebuješ.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 07.02.2017 13:09
Re: Zapojenie žhavenia
Ano tak to spravene mam .... ale je to neprakticke a chcem to prerobiť na spinačku a časovač
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Zapojenie žhavenia
no, teď mi není jasné, jak opravdu máš zapojeno žhavení. V prvém příspěvku píšeš, že přes relátko a dvě ti už odešly (což je divné) a naposled píšeš, že žhavíš tlačítkem. V sekci inter. - elektro jsou schemata elektriky. Vyber jakou máš v autě a podle pozic natahej dráty a do pojistkovky navíc píchneš relé.
|Nebo je ještě jedno řešení, kdy nemusíš hledat pozice ve štekrech pojistkovky a to, že seženeš patici pod relátko,
nově napinuješ podle schématu co máš v příspěvku. Připevníš patici a žhavíš.|
|Nebo je ještě jedno řešení, kdy nemusíš hledat pozice ve štekrech pojistkovky a to, že seženeš patici pod relátko,
nově napinuješ podle schématu co máš v příspěvku. Připevníš patici a žhavíš.|
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 07.02.2017 13:09
Re: Zapojenie žhavenia
No tak mam to zapojene na tlačitko cez obyčajne rele ale chcem to spraviť cez časove relé aby to šlo .. a paticu mam a keby to bolo tak ako si povedal tak by som tu nepisal ... proste som zapoojil do patice všetko ako je podla obrazku okrem teploty a štartera ... akurat neviem či ma isť do kontrolky či plus alebo minut ale to podla mna neodpali rele ked tam dam iný kotakt alebo ? .... preto som tu pisal lebo neviem čo mohlo to rele odpaliť ...
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Zapojenie žhavenia
pokud je vše zapojené dle obrázku, musí normálně žhavit. Kontrolka žhavení je v originále zapojená tak, že po zapnutí zapalování (otočení klíčku) se ze spínací skřínky přes kontakt 15 dostane napětí + do obvodu pojistkovky - palubního přístroje. Kontrolka žhavení je ze strany přístroje napájená +.
Aby se rozsvítila, musí k ní dojít -- ze svorky L relátka žhavení.
Aby se rozsvítila, musí k ní dojít -- ze svorky L relátka žhavení.