Zapojenie žhavenia

1.6D, 1.6TD

Moderátoři: vwCharlie, areka

Odpovědět
15wolf21
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 07.02.2017 13:09

Zapojenie žhavenia

Příspěvek od 15wolf21 »

Zdravím ... potreboval by som poradiť zo zapojením žhavenia .... zapojil som všetky kontakty ako by mali byť a už mi odpalilo dva relatka ... neviem či tam ešte ma byť nejaka poistka alebo čo medzi nejakými kontaktami , prosím poradte ako by som to zapojil aby to fungovalo.
Přílohy
Podla tohto som zapajal a raz šlo a druhý raz už nie prosim poradte či musi byť zapojene všetko alebo ako ...
Podla tohto som zapajal a raz šlo a druhý raz už nie prosim poradte či musi byť zapojene všetko alebo ako ...

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: Zapojenie žhavenia

Příspěvek od vintera »

Na příčce motorového prostoru pod oknem je malá krabička s plochou pojistkou. Z ní vede kabel přímo k první žhavičce.

15wolf21
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 07.02.2017 13:09

Re: Zapojenie žhavenia

Příspěvek od 15wolf21 »

No tak problem je že nemam povodnu elektriku a žhavenie na spinačku si komplet dorabam :) potrebujem nejaku schemu zapojenia toho celeho okruhu z relatkami poistkami atd.. :/

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: Zapojenie žhavenia

Příspěvek od vintera »

No, za mě, nejméně pracné je natáhnout dva dostatečně silné vodiče do kabiny. Konec jednoho vodiče u baterie připojíš do držáku pojistky (koupíš, vrakáč) z jedné strany, a z druhé z držáku pokračuješ k + polu baterky. Druhý konec tohoto vodiče připojíš na startovací tlačítko (nejlépe traktor Zetor). Na druhý kontakt tlačítka připojíš druhý vodič a jeho konec v motoráku na první žhavičku.
Dá se to udělat i s obyčejným spínacím relátkem, kdy tlačítko nespíná silový obvod žhavení, ale jen cívku relátka. Potom se nemusí tahat do kabiny dva silné vodiče.
Žhavíš kdy chceš, jak potřebuješ.

15wolf21
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 07.02.2017 13:09

Re: Zapojenie žhavenia

Příspěvek od 15wolf21 »

Ano tak to spravene mam .... ale je to neprakticke a chcem to prerobiť na spinačku a časovač

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: Zapojenie žhavenia

Příspěvek od vintera »

no, teď mi není jasné, jak opravdu máš zapojeno žhavení. V prvém příspěvku píšeš, že přes relátko a dvě ti už odešly (což je divné) a naposled píšeš, že žhavíš tlačítkem. V sekci inter. - elektro jsou schemata elektriky. Vyber jakou máš v autě a podle pozic natahej dráty a do pojistkovky navíc píchneš relé.
|Nebo je ještě jedno řešení, kdy nemusíš hledat pozice ve štekrech pojistkovky a to, že seženeš patici pod relátko,
nově napinuješ podle schématu co máš v příspěvku. Připevníš patici a žhavíš.|

15wolf21
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 07.02.2017 13:09

Re: Zapojenie žhavenia

Příspěvek od 15wolf21 »

No tak mam to zapojene na tlačitko cez obyčajne rele ale chcem to spraviť cez časove relé aby to šlo .. a paticu mam a keby to bolo tak ako si povedal tak by som tu nepisal ... proste som zapoojil do patice všetko ako je podla obrazku okrem teploty a štartera ... akurat neviem či ma isť do kontrolky či plus alebo minut ale to podla mna neodpali rele ked tam dam iný kotakt alebo ? .... preto som tu pisal lebo neviem čo mohlo to rele odpaliť ...

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: Zapojenie žhavenia

Příspěvek od vintera »

pokud je vše zapojené dle obrázku, musí normálně žhavit. Kontrolka žhavení je v originále zapojená tak, že po zapnutí zapalování (otočení klíčku) se ze spínací skřínky přes kontakt 15 dostane napětí + do obvodu pojistkovky - palubního přístroje. Kontrolka žhavení je ze strany přístroje napájená +.
Aby se rozsvítila, musí k ní dojít -- ze svorky L relátka žhavení.

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“