G2 1.6GTD/59kW : Nestartuje za tepla
- Arnie
- Nový člen
- Příspěvky: 42
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ostrava-Poruba
U mne to vypadá takto - viz.příloha.. bohužel nemám detailnější fotku. Jedno čidlo mám hned u hlavy motoru - má hnědý a žluto/červený kabel. Druhé čidlo, které na obrázku není vidět je na úplně stejném místě akorát z boku, ale vede do stejné trubky jako to horní...
- Přílohy
-
- DSC01268.zip
- tentýž obrázek, ale ve větším
- (701.25 KiB) Staženo 92 x
-
- DSC01268.jpg (53.2 KiB) Zobrazeno 1866 x
- Jettadiesel
- Jezdec
- Příspěvky: 206
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trutnov,Krkonoše
Teď mi to docvaklo s tím čidlem,jasně že se musí ukostřit.Jinak měřit to nemusíš,odskočil jsem si a změřil to.Nové čidlo(cca měsíc staré)odpor 1kOhm,staré má 1kOhm.Zkusil jsem to odpojit a po nastartování to žhavilo pořád.A s tím odporem to taky není tak jednoduché,protože to čidlo je vlastně termistor a ten mění svůj odpor podle teploty okolí.A myslím si,že až bude teplota okolí kolem cca 10°C,tak bude mít taky jiný odpor a pokud bych tam dal tu hodnotu co jsem naměřil teď při nějakých 25°C,tak při nižší teplotě by to nemuselo žhavit.Ty jsi ten drát k čidlu na žhavení taky ukostřil na tvrdo?RUSH píše:Změřím, ale až přijedu domů z práce, takže kolem 5tý bych Ti to mohl napsat.
- Jettadiesel
- Jezdec
- Příspěvky: 206
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trutnov,Krkonoše
Tak ty máš novější elektriku,takže to budeš mít trochu jinak(asi to mají dvěma kabely aby nebyly ztráty přes kostru).Anebo to jsou dvě čidla v jednom a řídí přes to žhavení a zároveň budík na teplotu.Tak to nevím,to musí poradit jiní,já mám starší typArnie píše:ještě jedna fotka, kde to "horní" čidlo je vidět lépe.
- Jettadiesel
- Jezdec
- Příspěvky: 206
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trutnov,Krkonoše
Vlastně jsi psal,že je tam ještě jedno z boku(máš to asi tak,protože je tam ten IC),takže to zespodu by mohlo být to na to žhavení.Nevíš jakou barvu mají kabely co k němu vedou?Pokud jsou modro-bíůé,tak by to mohlo být ono.Jettadiesel píše:Tak ty máš novější elektriku,takže to budeš mít trochu jinak(asi to mají dvěma kabely aby nebyly ztráty přes kostru).Anebo to jsou dvě čidla v jednom a řídí přes to žhavení a zároveň budík na teplotu.Tak to nevím,to musí poradit jiní,já mám starší typArnie píše:ještě jedna fotka, kde to "horní" čidlo je vidět lépe.
- RUSH
- Jezdec
- Příspěvky: 285
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Březnice u Příbrami
- RUSH
- Jezdec
- Příspěvky: 285
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Březnice u Příbrami
Ne, jenom jsem ho odpojila zaizoloval. To je divný, že to žhaví pořád . Mě to po nastartování zhasne.Jettadiesel píše:Teď mi to docvaklo s tím čidlem,jasně že se musí ukostřit.Jinak měřit to nemusíš,odskočil jsem si a změřil to.Nové čidlo(cca měsíc staré)odpor 1kOhm,staré má 1kOhm.Zkusil jsem to odpojit a po nastartování to žhavilo pořád.A s tím odporem to taky není tak jednoduché,protože to čidlo je vlastně termistor a ten mění svůj odpor podle teploty okolí.A myslím si,že až bude teplota okolí kolem cca 10°C,tak bude mít taky jiný odpor a pokud bych tam dal tu hodnotu co jsem naměřil teď při nějakých 25°C,tak při nižší teplotě by to nemuselo žhavit.Ty jsi ten drát k čidlu na žhavení taky ukostřil na tvrdo?RUSH píše:Změřím, ale až přijedu domů z práce, takže kolem 5tý bych Ti to mohl napsat.
- Jettadiesel
- Jezdec
- Příspěvky: 206
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trutnov,Krkonoše
[/list][/quote]RUSH píše:Jo, tak ty máš intercoolera, jo? Tak tam nevím, jak je to, ale možná by to mělo být podobný, když normální TD to má na stejným místě, jako obyč. diesel. Jak se sem vůbec vloží ta fotka?[/img]
Dáš v té záložce procházet(když píšeš odpověď v tématu),vybereš fotku nebo obrázek(bmp to nebere,JPG ano),pak připojit soubor a odeslat.
- RUSH
- Jezdec
- Příspěvky: 285
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Březnice u Příbrami
Dáš v té záložce procházet(když píšeš odpověď v tématu),vybereš fotku nebo obrázek(bmp to nebere,JPG ano),pak připojit soubor a odeslat.[/quote]Jettadiesel píše:[/list]RUSH píše:Jo, tak ty máš intercoolera, jo? Tak tam nevím, jak je to, ale možná by to mělo být podobný, když normální TD to má na stejným místě, jako obyč. diesel. Jak se sem vůbec vloží ta fotka?[/img]
tak tady to mám já zapojený.
- Přílohy
-
- takhle to mám já
- DSC01268.jpg (53.03 KiB) Zobrazeno 1908 x
- Jettadiesel
- Jezdec
- Příspěvky: 206
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trutnov,Krkonoše
tak tady to mám já zapojený.[/quote]RUSH píše:Dáš v té záložce procházet(když píšeš odpověď v tématu),vybereš fotku nebo obrázek(bmp to nebere,JPG ano),pak připojit soubor a odeslat.Jettadiesel píše:[/list]
Takhle to mám taky,ale on má ty dvě čidla jak se zdá ná jedné přírubě,takže to musí zkusit tam.A navíc má ty čidla dvoupolové,my máme po jednom polu.A to čidlo je NTC termistor,což znamená že se zvyšující teplotou snižuje svůj odpor a tím vlastně ukostřuje tu elektroniku a tím se snižuje doba žhavení.Zkusím schválně pak změřit odpor toho čidla když je motor na provozní teplotě.Jak to nové,tak to staré.
- Arnie
- Nový člen
- Příspěvky: 42
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ostrava-Poruba
RUSH: tam, kde ukazuješ šipkou žhavení mám taky nějaký snímač, ale vypadá to, že je to asi snímač tlaku oleje...
viz. http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?kod=fc70046&" target="_blank
Ale zkusím to prověřit, třeba se mýlím. Každopádně je k němu strašně blbý přístup, protože je až někde dole. Ruku musím protáhnout z pravé strany bloku motoru (když stojím zepředu) asi tak po loket a až pak to čidlo nahmatám... Že by to bylo ono ? Tak nízko ?
viz. http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?kod=fc70046&" target="_blank
Ale zkusím to prověřit, třeba se mýlím. Každopádně je k němu strašně blbý přístup, protože je až někde dole. Ruku musím protáhnout z pravé strany bloku motoru (když stojím zepředu) asi tak po loket a až pak to čidlo nahmatám... Že by to bylo ono ? Tak nízko ?
- Arnie
- Nový člen
- Příspěvky: 42
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Hele, asi budeš mít pravdu s tím žhavením.... Našel jsem na vagcat.com (registrace zdarma) následující obrázek a u pozice č.1 je napsáno :
temperature sender / temperature sensor / temperature switch / switch for reversing light
/ PF,RV KE-JET/MOTR/ 16V:PL,9A diesel eng.: JP,JR,ME,MF, RA,SB,1V 16V:KR MONOMOTRONIC MONOJET:RP DIGIJET:NZ DIGIFANT/ G60:PG carburetor engine: EZ,ABN,GU,HZ PN,RF,RH,2G
V obrázku zvýrazněno červenou barvou. Zkusím do toho mrknout, třeba to bude ono. Ale stejně se mi zdá, že jsem tam nic takového neviděl
temperature sender / temperature sensor / temperature switch / switch for reversing light
/ PF,RV KE-JET/MOTR/ 16V:PL,9A diesel eng.: JP,JR,ME,MF, RA,SB,1V 16V:KR MONOMOTRONIC MONOJET:RP DIGIJET:NZ DIGIFANT/ G60:PG carburetor engine: EZ,ABN,GU,HZ PN,RF,RH,2G
V obrázku zvýrazněno červenou barvou. Zkusím do toho mrknout, třeba to bude ono. Ale stejně se mi zdá, že jsem tam nic takového neviděl
- Přílohy
-
- 216000.jpg (81.59 KiB) Zobrazeno 1871 x
- Jettadiesel
- Jezdec
- Příspěvky: 206
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trutnov,Krkonoše
Pokud myslíš to co je v tom odkazu,tak to je tlakový olejový spínač.Arnie píše:RUSH: tam, kde ukazuješ šipkou žhavení mám taky nějaký snímač, ale vypadá to, že je to asi snímač tlaku oleje...
viz. http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?kod=fc70046&" target="_blank
Ale zkusím to prověřit, třeba se mýlím. Každopádně je k němu strašně blbý přístup, protože je až někde dole. Ruku musím protáhnout z pravé strany bloku motoru (když stojím zepředu) asi tak po loket a až pak to čidlo nahmatám... Že by to bylo ono ? Tak nízko ?