Seřízení čerpadla 1,6 D
-
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 11.11.2007 14:18
- Bydliště: Zábřeh
Seřízení čerpadla 1,6 D
Zdravim, mám dotaz na seřízení čerpadla, už jsem se tady dočetl že šroubkem vpravo, který je zaplombovaný se seřizuje dávka paliva, jestli se nepletu tak utahováním se přidává, ale zajímalo by mě co se šteluje dorazovým šroubkem na táhle plynu, jedním volnoběh, to mi je jasný, ale tím druhým??maximální dávka, nebo co?můžu tím něco skazit když ho kousek vyšroubím, aby šlo jakoby přidat víc plynu??Díky za odpovědi
-
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 11.11.2007 14:18
- Bydliště: Zábřeh
Re: Seřízení čerpadla 1,6 D
Ještě jednou já, myslím že to funguje takhle: tím zaplombovaným šroubem se přidává nafta v celém průběhu otáček a tím na táhle plynu jen max. dávka. Je mi divný že ten motor vubec nekuří, přece každej dizl i novej když se mu naloží tak zakouří, já toho golfa můžu na jedničku točit klidně do omezovače a on prostě nezakouří, ani když je studenej, je mi to až divný, tak sem si řikal že má možná málo nafty tak mu chci trochu přidat, aby maličko kouřil, to bych neměl podpalit ventily ani pisty že?podle mě když trochu kouří tak je to akorát, ale jen trochu, co??
-
- Jezdec
- Příspěvky: 422
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Seřízení čerpadla 1,6 D
No tak ty šrouby u táhla plynu jsou volnoběžný a maximální otáčky. Pokud tomu chceš trochu přidat na naftě, tak tem šroub s plombou zašroubuj tak o 1/8 otáčky a uvidíš, jak se to bude chovat. Kdyžtak ho pak můžeš zas o kousek pootočit, je to dost citlivý. Když teda přidáš naftu, pojede ti to o malinko líp, u atmosféráka to moc efekt nemá, spíš u turba, ale samo je to na úkor spotřeby a zvýší se ti i volnoběžný otáčky.
Život je jako žebřík do kurníku - krátkej a posranej...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 22.12.2007 00:16
- Bydliště: Sezimovo Ústí, okr. Tábor
Re: Seřízení čerpadla 1,6 D
Osobně bych Ti poradil, aby jsi zjistil jakou máš spotřebu v době, kdy jak jsi říkal, Ti to vůbec nekouřilo. Pokud Ti jde jenom o ten kouř a spotřeba a tah motoru se Ti zdá být v pořádku, zahraváš si pootáčením zaplombovaného šroubu s tím, že si rozhodíš výkon a spotřebu a budeš muset jít s čerpadlem na stolici. U dieselových motorů je pootáčení (laické) s tímto šroubem na čerpadle problematické v tom, že to sám se šroubovákem v ruce nikdy pokud to rozhodíš nedáš dokupy. Není to jako karburátor a počítej s tím, že pokud Ti půjde čerpadlo na stolici budeš se pohybovat v ceně od 3.000,- do 5.000,- Kč. 100% výkon čerpadla se nastavuje mimo vozidlo na základě vytlačeného paliva při dosažení určitého množství paliva. Příklad - čerpadlo se musí otočit 10.000 krát, aby skrze něj proteklo přesně 5 litrů. To zjistíš pouze na stolici a nikde jinde. Takhle seštelovaný čerpadlo pak namontuješ zpátky a pokud nemáš špatný tlaky na válcích nebo jinou závadu na motoru je výkon vůči spotřebě ideální až 100% - super tah, nízká spotřeba. Píšu to z vlastní zkušenosti, protože jsem chytračil a začal jsem s tímto sám experimentovat a rozhodilo se to tak, že se mi spotřeba na 100km z původních 5,5 litru vyšplhala na 9,8 l a výkon byl tak mizernej, že pětka na převodovnce mi málem zarezla jak málo jsem jí tam posílal. Každopádně udělej si pořádný rysky na šroubu budeš-li si chtít zvýšit výkon a kouřivost motoru, aby jsi to dal alespoň tam , kde to původně bylo.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 11.11.2007 14:18
- Bydliště: Zábřeh
Re: Seřízení čerpadla 1,6 D
Jojo díky moc, udělal jsem to tak, udělal jsem si rysku ( ta plomba už tam stejně nebyla ) a přidal jsem tomu skoro otáčku a teda musím říct že to jelo o dost líp sice za mnou nebylo vidět když sem tomu tlápl ale výkon byl lepší, ale znatelně stoupla spotřeba, tak jsem vybral takovej kompromis že mám šrobek pootočenej asi o 1/6 proti původnímu nastavení, když tomu držím plnej tak to kouří jen minimálně, jede to líp než před tím ale ne zas tak moc, trochu, a spotřeba je skoro stejná