1.6 TD nestartuje
- majkl02
- Jezdec
- Příspěvky: 239
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Špk
Re: 1.6 TD nestartuje
Tak jsem teď chtěl někam zajet a zkouším nastartovat a nic. Jako točí to a zdá se mi, že i silně, ale nechytne to. Jinak když jsem to držel, tak už to začlo třást celým autem jak kdyby to už mělo chytnout a když jsem to furt držel, tak to jenom furt třáslo, ale nechytlo. Prostě chybělo podle mě málo a chytlo by to. A toto mě to už dělalo a vybil jsem si tím startováním baterku, tak jsem ji nabil, dal ji do auta a nastratovalo to napoprvé, ale celkem s problémama. Jinak tu nabitou baterku jsem tam dal včera a byl jsem se právě projet, aby auto nestálo. A byl jsem natankovat a pak auto ještě chvilu stálo a když jsem už jel pryč, tak to chytlo úplně hned, takže při teplým motoru to startuje super a až do zimy to startovalo v pohodě, ale jak teď mrzlo, tak je to špatný. Vím, že se to řeší furt dokola, ale chtěl jsem vědět na co se mám zaměřit když to za tepla startuje bez problémů a v zimě špatně. Je to 1.6d. Je možný, že by to mohlo být baterkou (mám 74Ah)? jako točilo to silně, ale třeba to nestačilo nebo nevím. Jo a ještě jsem si všiml jak jsem vytahoval baterku, že na káblu (+) je upadenej zelenej drát. Mohl by mi někdo napsat k čemu je? díky díky
-
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 11.11.2007 14:18
- Bydliště: Zábřeh
Re: 1.6 TD nestartuje
Být tebou tak to auto projedu ať se vohřeje motor ať tak nezebou ruky a ty hžavičky jednu po druhé vyšroubím a na baterce vozkošuím, i když je to drbačka kuli přístupu, ale budeš mít jistotu, potom bych ještě vyzkoušel povolit matky na vstřikovačích když to nebude chtět chytnout, jestli bude stříkat nafta, potom už jedině ty tlaky
- majkl02
- Jezdec
- Příspěvky: 239
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Špk
Re: 1.6 TD nestartuje
OK, to vyzkouším a někdo se tu zmínil o čerpadle. To může mít taky vliv? Já mám poštelovaný, aby dávalo víc směsi ať to líp jede, tak že by byl problém v tom? Jo a jaký by jste doporučili koupit ty žhavičky? Našel jsem jich několik, ale nevyznám se v tom.GIIb píše:Být tebou tak to auto projedu ať se vohřeje motor ať tak nezebou ruky a ty hžavičky jednu po druhé vyšroubím a na baterce vozkošuím, i když je to drbačka kuli přístupu, ale budeš mít jistotu, potom bych ještě vyzkoušel povolit matky na vstřikovačích když to nebude chtět chytnout, jestli bude stříkat nafta, potom už jedině ty tlaky
-
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 11.11.2007 14:18
- Bydliště: Zábřeh
Re: 1.6 TD nestartuje
Hžavičky doporučuju bosch, jedna stojí okolo 300 Kč
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: 1.6 TD nestartuje
podle toho jak popisuješ,tak to chytá jak kdyby se chtěla lokomotiva rozjet,měl bych obavy,že to budou špatné tlaky. Nevím jestli ti ty žhaviče pomůžou,ale zkusit to můžeš nebo spíš musíš,abys měl 100% jistotu,že to tím není. Čerpadlo vynech v tomto případě.majkl02 píše:OK, to vyzkouším a někdo se tu zmínil o čerpadle. To může mít taky vliv? Já mám poštelovaný, aby dávalo víc směsi ať to líp jede, tak že by byl problém v tom? Jo a jaký by jste doporučili koupit ty žhavičky? Našel jsem jich několik, ale nevyznám se v tom.GIIb píše:Být tebou tak to auto projedu ať se vohřeje motor ať tak nezebou ruky a ty hžavičky jednu po druhé vyšroubím a na baterce vozkošuím, i když je to drbačka kuli přístupu, ale budeš mít jistotu, potom bych ještě vyzkoušel povolit matky na vstřikovačích když to nebude chtět chytnout, jestli bude stříkat nafta, potom už jedině ty tlaky
- majkl02
- Jezdec
- Příspěvky: 239
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Špk
Re: 1.6 TD nestartuje
Jo no, nechtělo se tomu. Jsem fakt koukal, protože už to bylo jak kdyby nakoplý, ale furt ne a ne aby to nastartovalo úplně. Jo a nechal jsem tak hodinu a půl nabíjet baterku, šel ji namontovat, žhavil jsem dýl než obvykle a chytlo to na drcnutí klíčku - prostě okamžitě. Takže to schválně zkusím zítra, ale myslím, že to zase nepůjde. Takže možná ta baterka, ale zas když to bylo skoro nastartovaný a pak jsem měl ještě další takový pokusy, tak zas tak slabá nebyla. Jo a když jsou slabý tlaky, tak to znamená, že musím udělat co? asi blbá otázka, ale nevyznám se v tom Ale tipuju, že asi dát do servisu že? Tak kdyby se stalo nejhorší a byly to ty tlaky, tak to výjde oprava cca na kolik? a jinak dík za odpovědivwCharlie píše:podle toho jak popisuješ,tak to chytá jak kdyby se chtěla lokomotiva rozjet,měl bych obavy,že to budou špatné tlaky. Nevím jestli ti ty žhaviče pomůžou,ale zkusit to můžeš nebo spíš musíš,abys měl 100% jistotu,že to tím není. Čerpadlo vynech v tomto případě.majkl02 píše: OK, to vyzkouším a někdo se tu zmínil o čerpadle. To může mít taky vliv? Já mám poštelovaný, aby dávalo víc směsi ať to líp jede, tak že by byl problém v tom? Jo a jaký by jste doporučili koupit ty žhavičky? Našel jsem jich několik, ale nevyznám se v tom.
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: 1.6 TD nestartuje
ono ti to chytlo,protože jak jsi točil a už to mělo tendenci chytat,tudíž už tam probíhala nějaká práce (nedokonalé vzněty ). Teplo se potom rozložilo a zvětšily se tlaky,díky teplotní roztažnosti. Proto jsi neměl ani problém přes léto,protože bylo teplo.majkl02 píše:Jo no, nechtělo se tomu. Jsem fakt koukal, protože už to bylo jak kdyby nakoplý, ale furt ne a ne aby to nastartovalo úplně. Jo a nechal jsem tak hodinu a půl nabíjet baterku, šel ji namontovat, žhavil jsem dýl než obvykle a chytlo to na drcnutí klíčku - prostě okamžitě. Takže to schválně zkusím zítra, ale myslím, že to zase nepůjde. Takže možná ta baterka, ale zas když to bylo skoro nastartovaný a pak jsem měl ještě další takový pokusy, tak zas tak slabá nebyla. Jo a když jsou slabý tlaky, tak to znamená, že musím udělat co? asi blbá otázka, ale nevyznám se v tom Ale tipuju, že asi dát do servisu že? Tak kdyby se stalo nejhorší a byly to ty tlaky, tak to výjde oprava cca na kolik? a jinak dík za odpovědivwCharlie píše:podle toho jak popisuješ,tak to chytá jak kdyby se chtěla lokomotiva rozjet,měl bych obavy,že to budou špatné tlaky. Nevím jestli ti ty žhaviče pomůžou,ale zkusit to můžeš nebo spíš musíš,abys měl 100% jistotu,že to tím není. Čerpadlo vynech v tomto případě.
Podle toho jak píšeš (bez urážky) tak usuzuju,že to budeš muset dát do servisu. Když to teda nebude problém žhavičů a budou slabé ty tlaky,tak se musíš připravit na trošku větší opravu. Jestli není motor (blok) příliš vyběhaný,tak se nemusí dělat výbrus a stačí jen překruhovat písty. Nejlepší značka pístních kruhů podle mě GOETZE. Vyjde asi na 2500,-. Při této práci je nutné dát nové těsnění pod hlavu (VICTOR REINZ 1000,-),šrouby (VICTOR REINZ 400,-), těsnění pod ventilové víko (100,-) a případně i těsnění olejové vany (400,-) a nějaké to guferko třeba na vačce (80,-) nebo na ventilech (300,-),kdyby se ti chtělo.Ale to bys mohl aji vyměnit ojniční ložiska třeba,to je na tobě.Těsnění a šrouby jsou jisté.
Ceny jsou orientační,kdyby se tu chtěl někdo toho chytit a zdělit všem,že to má levněji.
- majkl02
- Jezdec
- Příspěvky: 239
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Špk
Re: 1.6 TD nestartuje
[/quote]ono ti to chytlo,protože jak jsi točil a už to mělo tendenci chytat,tudíž už tam probíhala nějaká práce (nedokonalé vzněty ). Teplo se potom rozložilo a zvětšily se tlaky,díky teplotní roztažnosti. Proto jsi neměl ani problém přes léto,protože bylo teplo.
Podle toho jak píšeš (bez urážky) tak usuzuju,že to budeš muset dát do servisu. Když to teda nebude problém žhavičů a budou slabé ty tlaky,tak se musíš připravit na trošku větší opravu. Jestli není motor (blok) příliš vyběhaný,tak se nemusí dělat výbrus a stačí jen překruhovat písty. Nejlepší značka pístních kruhů podle mě GOETZE. Vyjde asi na 2500,-. Při této práci je nutné dát nové těsnění pod hlavu (VICTOR REINZ 1000,-),šrouby (VICTOR REINZ 400,-), těsnění pod ventilové víko (100,-) a případně i těsnění olejové vany (400,-) a nějaké to guferko třeba na vačce (80,-) nebo na ventilech (300,-),kdyby se ti chtělo.Ale to bys mohl aji vyměnit ojniční ložiska třeba,to je na tobě.Těsnění a šrouby jsou jisté.
Ceny jsou orientační,kdyby se tu chtěl někdo toho chytit a zdělit všem,že to má levněji.[/quote]
Jo díky, ale asi jsem to blbě napsal. Ale v době kdy mi to chytlo, tak jsem vůbec nemusel točit, ale chytlo to okamžitě bez problému a bylo to po tom co jsem měl chvilu baterku na nabíjěčce. V té době předtím, když jsem to točil několikrát to nechytlo ani jedno, i když jednou to tak jednou vypadalo. A když tak sleduju ty ceny, tak ne jako, že by to bylo extra drahý, ale když se připočítá práce, tak je mi jasný, že na to peníze jen tak neseženu. Jo a ještě jedna blbá otázka, ale podle toho jak jsi napsal, že přes léto mi to startovalo dobře, protože bylo teplo, tak jsou ty tlaky hlavně o té teplotě? Jako, že když jsou blbý tlaky, tak v zimě jsou problémy nastartovat a za tepla bez problému jo?
Podle toho jak píšeš (bez urážky) tak usuzuju,že to budeš muset dát do servisu. Když to teda nebude problém žhavičů a budou slabé ty tlaky,tak se musíš připravit na trošku větší opravu. Jestli není motor (blok) příliš vyběhaný,tak se nemusí dělat výbrus a stačí jen překruhovat písty. Nejlepší značka pístních kruhů podle mě GOETZE. Vyjde asi na 2500,-. Při této práci je nutné dát nové těsnění pod hlavu (VICTOR REINZ 1000,-),šrouby (VICTOR REINZ 400,-), těsnění pod ventilové víko (100,-) a případně i těsnění olejové vany (400,-) a nějaké to guferko třeba na vačce (80,-) nebo na ventilech (300,-),kdyby se ti chtělo.Ale to bys mohl aji vyměnit ojniční ložiska třeba,to je na tobě.Těsnění a šrouby jsou jisté.
Ceny jsou orientační,kdyby se tu chtěl někdo toho chytit a zdělit všem,že to má levněji.[/quote]
Jo díky, ale asi jsem to blbě napsal. Ale v době kdy mi to chytlo, tak jsem vůbec nemusel točit, ale chytlo to okamžitě bez problému a bylo to po tom co jsem měl chvilu baterku na nabíjěčce. V té době předtím, když jsem to točil několikrát to nechytlo ani jedno, i když jednou to tak jednou vypadalo. A když tak sleduju ty ceny, tak ne jako, že by to bylo extra drahý, ale když se připočítá práce, tak je mi jasný, že na to peníze jen tak neseženu. Jo a ještě jedna blbá otázka, ale podle toho jak jsi napsal, že přes léto mi to startovalo dobře, protože bylo teplo, tak jsou ty tlaky hlavně o té teplotě? Jako, že když jsou blbý tlaky, tak v zimě jsou problémy nastartovat a za tepla bez problému jo?
-
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 11.11.2007 14:18
- Bydliště: Zábřeh
Re: 1.6 TD nestartuje
Nafta se ve válci vznítí tak že píst stlačí vzduch na vysoký tlat a tím se ohřeje asi na 500 stupňů, do takto zahřátého vzduchu je vstříknuta nafta která se vznítí. Když je zima a motor je studený tak se vzduch ohřeje míň (hlavně proto že většinu tepla si vemou studené stěny válce) Čím lépe je válec utěsněný ( pístní kroužky) tím se vzduch stlačuje na větší tlak a tudíž i jeho teplota je vyšší no a když tlak je menší tak se vzduch míň ohřeje, navíc teď když je zima a hžavící svíčky už nejsou uplně stoprocentní tak teplota vzduchu nestačí na vznícení nafty a motor nechytne.
Ale než dáš motor na překroužkování tak si nech určitě změřit tlaky jestli je to fakt tím
Ale než dáš motor na překroužkování tak si nech určitě změřit tlaky jestli je to fakt tím
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: 1.6 TD nestartuje
jj,když je motor teplý,tak chytne,u teplého motoru jsou ty tlaky vyšší než u studeného. Ono to docela jde než příjde na mínusové teploty. A tak samo si můžeš vysvětlit i to,že jak jsi s tím motorem točil dlouho několikrát a už ti to skoro chytalo,tudíž už tam probíhala nějaká ta práce,při které vznikalo teplo,které se potom rozložilo a motor se trošku ovlažil. Pak jsi měl ještě vzpamatovanou baterku,tak to chytlo. Jestli to někde povezeš,tak ti prvně určitě zkontrolujou žhaviče,ale jak to nima nebude,tak je to jasné.
A další samozřejmost,aby ti to chytlo je, že nemáš zamrzlou naftu v 10let starém filtru.
Cena té opravy může stát odhadem kolem 10,když by jsi měnil vše,co jsem psal,možná i víc,to máš různě. Určitě by tě napadlo aji sehnat druhý motor,ale to je problém,dobrý diesel se jen tak někde neválí.
A další samozřejmost,aby ti to chytlo je, že nemáš zamrzlou naftu v 10let starém filtru.
Cena té opravy může stát odhadem kolem 10,když by jsi měnil vše,co jsem psal,možná i víc,to máš různě. Určitě by tě napadlo aji sehnat druhý motor,ale to je problém,dobrý diesel se jen tak někde neválí.
- glassy
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.6 TD nestartuje
Jj, mám to úplně stejně...nejdřív motor poskakuje, jako by motor chtěl vyskočit ven, pak to zadýmí a nakonec chytne.
Podotýkám, že líp mi to v tomhle případě chytá bez předsunu vstřiků - nebo jak se tomu správně říká (táhlo zastrčeno).
....Kdy má přijít jaro ?
Podotýkám, že líp mi to v tomhle případě chytá bez předsunu vstřiků - nebo jak se tomu správně říká (táhlo zastrčeno).
....Kdy má přijít jaro ?
- RUSH
- Jezdec
- Příspěvky: 285
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Březnice u Příbrami
Re: 1.6 TD nestartuje
Jsem na tom taky stejně. Musím ale vytáhnout ten předsuvník. Na ten mi to taky kope, ale jen 10 vteřin a přestane to. Bez něj by to chytlo jen s baterkou z kamionu.