Intercooler do G2 TD 51kw

1.6D, 1.6TD

Moderátoři: vwCharlie, areka

Homeless
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 422
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Intercooler do G2 TD 51kw

Příspěvek od Homeless »

Když jsem dával do Golfa IC z Citroena XM 2.1TD kterej je poměrně velkej, taky jsem si myslel, že se zvětší turbodíra.
A ono se ve finále skoro vůbec nic nezměnilo, žádnou věrší turbodíru neregistruju. Foukám teda 1,3 bar, ve špičce 1,5 VNT turbem z TDi. U původního turba to asi trochu znát bejt musí, přecijenom je velký a dýl se roztáčí.
K tomu praskání hlav - ten motor taky snese hodně, ale musí se s nim slušně zacházet.
Život je jako žebřík do kurníku - krátkej a posranej...

Uživatelský avatar
ok
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2770
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Intercooler do G2 TD 51kw

Příspěvek od ok »

Homeless píše:Když jsem dával do Golfa IC z Citroena XM 2.1TD kterej je poměrně velkej, taky jsem si myslel, že se zvětší turbodíra.
A ono se ve finále skoro vůbec nic nezměnilo, žádnou věrší turbodíru neregistruju. Foukám teda 1,3 bar, ve špičce 1,5 VNT turbem z TDi. U původního turba to asi trochu znát bejt musí, přecijenom je velký a dýl se roztáčí.
K tomu praskání hlav - ten motor taky snese hodně, ale musí se s nim slušně zacházet.
Hlavně ty máš naklápění lopatek, takže proto tu turbodíru nepocítíš a tlak 1,3bar což už stim IC problem nemá, ale origo turbo by na to moc nebylo, víš jak to myslim. Jj tem motor to snese, ale záleží na kuku, chování a na tom jak dlouho to snese.

Homeless
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 422
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Intercooler do G2 TD 51kw

Příspěvek od Homeless »

Souhlas, u origo turba je náběh tlaku pomalej, proto asi origo 59kW TD dostali jiný turbo a krátký potrubí k ic.

Jinak když si vzpomenu na dieselpoweru na člena iTD, kterej měl 110k a 200Nm při 1.8 bar a to auto s tim najelo několik desítek tis. km a jezdí dál....
Život je jako žebřík do kurníku - krátkej a posranej...

Maslo23
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1549
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: pha

Re: Intercooler do G2 TD 51kw

Příspěvek od Maslo23 »

Homeless píše:Souhlas, u origo turba je náběh tlaku pomalej, proto asi origo 59kW TD dostali jiný turbo a krátký potrubí k ic.

Jinak když si vzpomenu na dieselpoweru na člena iTD, kterej měl 110k a 200Nm při 1.8 bar a to auto s tim najelo několik desítek tis. km a jezdí dál....

A ty si s tim byl na brzde? A nebo pocitas s jakym vykonem? cca

Homeless
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 422
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Intercooler do G2 TD 51kw

Příspěvek od Homeless »

Nebyl jsem na brzdě, odhaduju okolo 90 , možná k 95 koním, protože benzínový 1.8 90k trochu ujedu.

Motor po GO, trysky z 59kW TD, velký IC, VNT turbo z 81kW TDi, úprava korektoru na čerpadle.
Život je jako žebřík do kurníku - krátkej a posranej...

Uživatelský avatar
ok
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2770
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Intercooler do G2 TD 51kw

Příspěvek od ok »

Homeless píše:Souhlas, u origo turba je náběh tlaku pomalej, proto asi origo 59kW TD dostali jiný turbo a krátký potrubí k ic.

Jinak když si vzpomenu na dieselpoweru na člena iTD, kterej měl 110k a 200Nm při 1.8 bar a to auto s tim najelo několik desítek tis. km a jezdí dál....
No ale kdo ví jestli těch kilometrů bylo toklik nebo jestli mezi tim neco neodešlo?

Uživatelský avatar
GolfGTD
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Intercooler do G2 TD 51kw

Příspěvek od GolfGTD »

Tak ste ma odhovorili :) , a co trysky, ake by boli najlepsie?

Uživatelský avatar
Žížal
Pilot
Pilot
Příspěvky: 740
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: Intercooler do G2 TD 51kw

Příspěvek od Žížal »

Samotné IC není žádný zázrak, pokud k tomu přidáš i renovaci všeho ostatního + seřízení u člověka, který ví co dělá tak to auto nepoznáš a tam už se IC hodí. Existuje nějaký výpočet, který dokazuje že každé 4°C dolů přidají 1% výkonu. U neupraveného motoru v horší kondici a s ochlazením o 20° (ale to jen s IC z Avie) máš 5% navíc z 50kW (bude jich spíš níň než původní výkon) máš navíc 2,5kW. Jenže, když začneš zvyšovat tlak turba zvyšuje se rozdíl teplot, taky zvedáš výkon který zvyšuješ a výsledek je někde jinde. Změna turbodíry je ale není velikostí IC a délkou trubek - daleko větší vliv má provedení a ztráty tlaku (objem IC a trubek je zanedbatelný v srovnání s průtokem vzduchu přes motor, takže pokud bude IC a trubky dobře udělané tak turbodíra zůstane stejná (mechanická prodleva pro roztočení turba je řádově větší). Pokud ale někdo vezme různé trubky a kolínka, nějak to polepí dohromady tak ztráty tlaku turbodíru dost zvětší.

1,6 TD i s origo turbem není špatný základ (VNT a 1,9 TDi motor je lepší), horší e to s 1,9TD (stejný výkon ale větší objem v základu). Všecko je to o penězích a o tom že fyzia platí i když nechceme 8)
Golf real car, real fast

Homeless
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 422
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Intercooler do G2 TD 51kw

Příspěvek od Homeless »

GolfGTD píše:Tak ste ma odhovorili :) , a co trysky, ake by boli najlepsie?
Trysky zas nemá cenu řešit, pokud nezvedneš tlak a nedáš IC, ono by ti to jelo trochu líp, ale bude to hulit.
Já jsem dal trysky určené pro 59kW TD, jiná možnost ani neni. Ale ještě se mi nepovedlo optimálně doladit čerpadlo.
Život je jako žebřík do kurníku - krátkej a posranej...

Uživatelský avatar
ok
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2770
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Intercooler do G2 TD 51kw

Příspěvek od ok »

Homeless píše:
GolfGTD píše:Tak ste ma odhovorili :) , a co trysky, ake by boli najlepsie?
Trysky zas nemá cenu řešit, pokud nezvedneš tlak a nedáš IC, ono by ti to jelo trochu líp, ale bude to hulit.
Já jsem dal trysky určené pro 59kW TD, jiná možnost ani neni. Ale ještě se mi nepovedlo optimálně doladit čerpadlo.
Homelessi, nezkoušel si jinou rozdělovací hlavu, třeba z TDI 10mm?

Homeless
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 422
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Intercooler do G2 TD 51kw

Příspěvek od Homeless »

Nezkoušel, ale já mám opačnej problém - poměrně vysokou spotřebu s těma tryskama. S původníma tryskama jsem měl přidanou naftu na čerpadle, ale po výměně za 59kW trysky postupně ubírám a dohánim to na korektoru.
Myslim si, že to tam cpe moc nafty na volnoběh a teda i když jedu bez plynu páč ty trysky maj znatelně vyšší průtok.
Jinak to jede dost solidně.
Život je jako žebřík do kurníku - krátkej a posranej...

Uživatelský avatar
ok
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2770
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Intercooler do G2 TD 51kw

Příspěvek od ok »

Homeless píše:Nezkoušel, ale já mám opačnej problém - poměrně vysokou spotřebu s těma tryskama. S původníma tryskama jsem měl přidanou naftu na čerpadle, ale po výměně za 59kW trysky postupně ubírám a dohánim to na korektoru.
Myslim si, že to tam cpe moc nafty na volnoběh a teda i když jedu bez plynu páč ty trysky maj znatelně vyšší průtok.
Jinak to jede dost solidně.
No právě o to jde, větší rozdělovací hlava tam dodá palivo pod většim tlakem a tudíš je lepší rozprášení, větší výkon a mín kouře.
Naposledy upravil(a) ok dne 07.04.2008 14:01, celkem upraveno 1 x.

libunna
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 07.04.2008 10:47

Re: Intercooler do G2 TD 51kw

Příspěvek od libunna »

Čau, nemáte někdo na prodej na GOLF II 1,6 TD intercooler - číslo motoru RA nebo SB, originál plasty (i neúplné) a držáky vlastního intercooleru, případně spojkové lano, díky Libunna

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“