Výměna motoru 1.6D->1-6TD - problémy

1.6D, 1.6TD

Moderátoři: vwCharlie, areka

manduss
Řidič
Řidič
Příspěvky: 164
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna motoru 1.6D->1-6TD - problémy

Příspěvek od manduss »

tak sem dneska zkusil změřit to turbo a vůbec nic sem nezjistil. ani při zátěži, ani na volnoběh mi to nic neukázalo. asi sem měřil blbě. napojil sem to místo tý hadičky, co vede od sání k čerpadlu. má to tak být? když sem si nahadičku dal prst, tak to sálo a nefoukalo. jak se to má správně změřit? při sundaný hadici sem viděl, že se lopatky otáčí, tak si myslím, že funguje. jen to potřebuju ověřit měřením.

Uživatelský avatar
Keflek
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1647
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna motoru 1.6D->1-6TD - problémy

Příspěvek od Keflek »

Lopatky se ti sice tocit muzou,ale turbo muze bejt i tak v haji. Zapojeny to mas mit na takovej malej doblik nad vikem ventilu---v kolinku je prisroubovany dvema matkama do sani...Sory,ale lip se vyjadrit neumim,jsem dneska nejakej jinej :lol:

jinak ten doblik je mosaznej cca 1 cm dlouhej

manduss
Řidič
Řidič
Příspěvky: 164
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna motoru 1.6D->1-6TD - problémy

Příspěvek od manduss »

Hmm,budu si to muset jeste prohlidnout.na nejakej doblik sem to pridelal,ale jestli to je on,to nevim.nebyla by fotecka?taky mi to hrozne funi z pod vika ventilu.kdyz sundam vicko,tak odtamtud de hroznej coud.je to normalni?ten starej tolik nefunel.

GIIb
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 402
Registrován: 11.11.2007 14:18
Bydliště: Zábřeh

Re: Výměna motoru 1.6D->1-6TD - problémy

Příspěvek od GIIb »

No jestli to funí moc tak jsou opotřebovaný pístní kroužky

manduss
Řidič
Řidič
Příspěvky: 164
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna motoru 1.6D->1-6TD - problémy

Příspěvek od manduss »

Našel jsem fotku toho mýho motoru, když byl ještě Jaryse. Šipkou jsem označil, kam jsem připojil ten budík. Ale bez téčka, prostě jen na ten vývod místo tý hadičky co vede do čerpadla. Je to ten správnej doblik?
Obraz017.jpg

Uživatelský avatar
jkjirka
Řidič
Řidič
Příspěvky: 162
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Dobříš

Re: Výměna motoru 1.6D->1-6TD - problémy

Příspěvek od jkjirka »

manduss píše:Našel jsem fotku toho mýho motoru, když byl ještě Jaryse. Šipkou jsem označil, kam jsem připojil ten budík. Ale bez téčka, prostě jen na ten vývod místo tý hadičky co vede do čerpadla. Je to ten správnej doblik?
Obraz017.jpg

jj, to jsi připojil správně, při zátěři (nejlíp za jízdy) a otáčkách nad cca 2000 by ti to mělo něco ukázat, tak napiš, kolik ....a to foukání pod víčkem nemá bejt moc silný, čím víc to fouká, tím víc je ten motor opotřebovanej (hlavně kroužky)

manduss
Řidič
Řidič
Příspěvky: 164
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna motoru 1.6D->1-6TD - problémy

Příspěvek od manduss »

možná blbá otázka - je možný to změřit normálním tlakoměrem na pneumatiky?

Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: Výměna motoru 1.6D->1-6TD - problémy

Příspěvek od vwCharlie »

manduss píše:možná blbá otázka - je možný to změřit normálním tlakoměrem na pneumatiky?
záleží s jakou stupnici ho máš. Abys aspoň trošku viděl,jak ti tlačí turbo,tak potřebuješ mít stupnici na tlakoměru minimálně na desetiny baru (1bar=1atmosféra=0.1MPa=100kPa=1hPa) :)

manduss
Řidič
Řidič
Příspěvky: 164
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna motoru 1.6D->1-6TD - problémy

Příspěvek od manduss »

krásný opáčko z fyziky. kouknu na to. díky:)

Uživatelský avatar
jkjirka
Řidič
Řidič
Příspěvky: 162
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Dobříš

Re: Výměna motoru 1.6D->1-6TD - problémy

Příspěvek od jkjirka »

manduss píše:možná blbá otázka - je možný to změřit normálním tlakoměrem na pneumatiky?

Já jsem to s nim měřil a šlo to:)

Uživatelský avatar
Golficek1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5523
Registrován: 24.08.2008 00:41
Bydliště: Kroměřížsko

Re: Výměna motoru 1.6D->1-6TD - problémy

Příspěvek od Golficek1 »

Nevím,jestli Ti to pomúže,mám doma 1.6td 51kw,když jsme ho dávali do auta,tak nám známý co dělá vwčka říkal,že to nenastartujem(je pravda,že ten motor ležel 3 roky venku)po kompletním složení se motor tvářil že už chytne,museli jsme roztáhnout,a nadrc,jenom smrad a dým,jak se vypalovala nafta z toho startování.Jak se motor zajel začaly problémy,za tepla jsem nenastartoval,jedině roztáhnout anebo nechat schladit,vyměnilo se čerpadlo a vtsřiky(vše po go)a pořád stejné,jenom to jelo jak pila a za mnou černo,tak šla hlava dolů a bylo to popraskané mezi ventily a komůrkou od vstřiku na jednom válci,takže místo aby tam nafta stříkla tak tam jen tekla,zalily jsme válce naftou a bylo vidět jak protíkají,nezbylo mi nic jiného než udělat go motoru.
Jsem tak chytrý,jak daleko doprdnu.
Nechám si tak dlouho kadit na hlavu,až mě ty sračky zasypou.
Golficek1©

Uživatelský avatar
BADBOYSFAMILY
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4709
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha Picco
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna motoru 1.6D->1-6TD - problémy

Příspěvek od BADBOYSFAMILY »

Golficek1 píše:Nevím,jestli Ti to pomúže,mám doma 1.6td 51kw,když jsme ho dávali do auta,tak nám známý co dělá vwčka říkal,že to nenastartujem(je pravda,že ten motor ležel 3 roky venku)po kompletním složení se motor tvářil že už chytne,museli jsme roztáhnout,a nadrc,jenom smrad a dým,jak se vypalovala nafta z toho startování.Jak se motor zajel začaly problémy,za tepla jsem nenastartoval,jedině roztáhnout anebo nechat schladit,vyměnilo se čerpadlo a vtsřiky(vše po go)a pořád stejné,jenom to jelo jak pila a za mnou černo,tak šla hlava dolů a bylo to popraskané mezi ventily a komůrkou od vstřiku na jednom válci,takže místo aby tam nafta stříkla tak tam jen tekla,zalily jsme válce naftou a bylo vidět jak protíkají,nezbylo mi nic jiného než udělat go motoru.
no dneska GO 1.6ky vyjde na batoh.....

manduss
Řidič
Řidič
Příspěvky: 164
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna motoru 1.6D->1-6TD - problémy

Příspěvek od manduss »

Tak sem dneska zase o kousek pokročil. Auto už nastartuje, motor běží jakš takš dobře, ale při projížďce jelo spíš jako 1.6D. Udělal sem teda expetiment. Rozpojil sem tu hadici co propojuje turbo se sáním. Přiložil sem ruku k tý díře z turba a ani při vyšších otáčkách to nefoukalo. Zkusil sem to takhle rozpojený projet a žádnej rozdíl sem nepozoroval. Vypada to teda na špatný turbo. Chci ho vyndat a podívat se do něj a vyčistit ho.Můžu na tom něco zkazit? Dá se s tím případně ještě něco udělat? Myslím svépomocí.

Uživatelský avatar
jkjirka
Řidič
Řidič
Příspěvky: 162
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Dobříš

Re: Výměna motoru 1.6D->1-6TD - problémy

Příspěvek od jkjirka »

manduss píše:Tak sem dneska zase o kousek pokročil. Auto už nastartuje, motor běží jakš takš dobře, ale při projížďce jelo spíš jako 1.6D. Udělal sem teda expetiment. Rozpojil sem tu hadici co propojuje turbo se sáním. Přiložil sem ruku k tý díře z turba a ani při vyšších otáčkách to nefoukalo. Zkusil sem to takhle rozpojený projet a žádnej rozdíl sem nepozoroval. Vypada to teda na špatný turbo. Chci ho vyndat a podívat se do něj a vyčistit ho.Můžu na tom něco zkazit? Dá se s tím případně ještě něco udělat? Myslím svépomocí.

rozebírat ho bych ti nedoporučoval.....jestli chceš, tak ti můžu nabídnout turbo z 1.9Td, má docela velkou vůli, ale normálně jezdilo a olej nebralo....za symbolickou cenu na vyzkoušení

GIIb
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 402
Registrován: 11.11.2007 14:18
Bydliště: Zábřeh

Re: Výměna motoru 1.6D->1-6TD - problémy

Příspěvek od GIIb »

turbo rozebrat můžeš, myslím kryty turbín a tak, nesmíš hlavně rozšroubit hřídel protože je vyvážená. Vyskoušej jestli ním jde lehoučce točit a jestli nemá axiální vůli, až ho rozebereš tak zkontroluj obtokový ventil jestli není pootevřený a jestli nemá špatnou membránu v té plechovce, utíkal by tama tlak. Jo a až ho budeš skládat tak pozor na vzájemnou polohu krytů, jdou pootáčet, lepší je si tam udělat čárky

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“