Spojka
- Golficek1
- VWmaniak
- Příspěvky: 5523
- Registrován: 24.08.2008 00:41
- Bydliště: Kroměřížsko
Re: Spojka
Jenom přidám k již napsanému,ty gufírka si kup a vyměň i kdyby netekly,nevíš jak jsou tam dlouho a může se stát,že za měsíc po výměně začnou chcát,nová spojka při normálním ježdění vydrží přes pět let,ale ty gufírka většinou ne a kup si nové šruby na poloosy,ušetří to práci při příštím rozdělávání.
Jsem tak chytrý,jak daleko doprdnu.
Nechám si tak dlouho kadit na hlavu,až mě ty sračky zasypou.
Golficek1©
Nechám si tak dlouho kadit na hlavu,až mě ty sračky zasypou.
Golficek1©
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: Spojka
Tak dneska jsem dělal zrovna jednomu pánovi spojku na Jettě 1.6D,převodovka 4S (24zubý hřídel). Výsledek byl takový,že teoretický čas za jak dlouho se to dá zvládnout se protáhl skoro na dvojnásobek,jelikož...
Jako téměř vždy to nebylo jen o výměně spojkové lamely. Spojka šklhala,každý kdo v tom jel,tak uváděl,že bude už sjetá,já si to taky myslel. Nicméně po rozdělání jsem zjistil,že nebyla ani zas až tak sjetá,jako spíše mastná a právě díky guferu na hnaném hřídeli,které utěsňuje vypínací tyč.
Dále bylo v pořadníku gufero na hnaném hřídeli a gufero jednoho unášeče poloosy. Po sundání unášeče jsem zjistil,že je prasklý ještě vymezovací mosazný kroužek,který vymezuje vůli čepu diferáku,na který příjde nasadit unášeč. K tomu,když jsem se koukl na vytáhnutý unášeč,tak v místě styku s guferem byl vyjetý do drážky,takže nové gufero by příliš dlouho nevydrželo a dřív nebo pozdějc by začal olej prosakovat znovu.Takže jen kolem unášeče se musely vyměnit nakonec 4věci. Samotný unášeč,mosazný kroužek,gufero a ucpávka. Na fotce je už dobrý unášeč.
Toto jsou běžné věci,které můžou být špatné a je třeba je při sundání převodovky vyměnit. Mimo tyto věci může být špatné ještě gufero na klice,které je schované pod přítlačákem a třeba i gufero na řadící tyči .Dále ještě u té vypínací tyče může být vymleté aji její vodící pouzdro,pokud se následně nevymění,gufero odejde během chvilky .
Při jedné práci se podařilo ještě mimo převodovku zjistit,že je vychozené řazení. Největší vůle byly v místech vložek. Nové vložky by nepomhlo vyměnit (už je tam dokonce někdo dával),byl bohužel vychozený nebo spíš vymačkaný držák převodovky,vložky v něm lítaly,musel se tedy vyměnit.
Jinak vůle se můžou vyskytnout i v jiných místech soukolí řazení
Kdyby náhodou někdo někdy potřeboval nějaké číselka ke guferům,tak to tu trošku rozepíšu:
Vypínací tyč 020 311 108 A
Vodící pouzdro vypínací tyče 020 311 107 D
Hnaný hřídel (24zubů) 020 311 113,rozměr 21.9x40x8
Hnaný hřídel (28zubů-převodovka 2Y) 020 311 113 B ,rozměr 23.9x40x8
Unášeč poloosy 020 301 189N,rozměr 50x65x10
Ucpávka unášeče 020 409 289 B
Řadící tyč 020 301 227,rozměr 18x30x8
Klikový hřídel 85x105x11
Jako téměř vždy to nebylo jen o výměně spojkové lamely. Spojka šklhala,každý kdo v tom jel,tak uváděl,že bude už sjetá,já si to taky myslel. Nicméně po rozdělání jsem zjistil,že nebyla ani zas až tak sjetá,jako spíše mastná a právě díky guferu na hnaném hřídeli,které utěsňuje vypínací tyč.
Dále bylo v pořadníku gufero na hnaném hřídeli a gufero jednoho unášeče poloosy. Po sundání unášeče jsem zjistil,že je prasklý ještě vymezovací mosazný kroužek,který vymezuje vůli čepu diferáku,na který příjde nasadit unášeč. K tomu,když jsem se koukl na vytáhnutý unášeč,tak v místě styku s guferem byl vyjetý do drážky,takže nové gufero by příliš dlouho nevydrželo a dřív nebo pozdějc by začal olej prosakovat znovu.Takže jen kolem unášeče se musely vyměnit nakonec 4věci. Samotný unášeč,mosazný kroužek,gufero a ucpávka. Na fotce je už dobrý unášeč.
Toto jsou běžné věci,které můžou být špatné a je třeba je při sundání převodovky vyměnit. Mimo tyto věci může být špatné ještě gufero na klice,které je schované pod přítlačákem a třeba i gufero na řadící tyči .Dále ještě u té vypínací tyče může být vymleté aji její vodící pouzdro,pokud se následně nevymění,gufero odejde během chvilky .
Při jedné práci se podařilo ještě mimo převodovku zjistit,že je vychozené řazení. Největší vůle byly v místech vložek. Nové vložky by nepomhlo vyměnit (už je tam dokonce někdo dával),byl bohužel vychozený nebo spíš vymačkaný držák převodovky,vložky v něm lítaly,musel se tedy vyměnit.
Jinak vůle se můžou vyskytnout i v jiných místech soukolí řazení
Kdyby náhodou někdo někdy potřeboval nějaké číselka ke guferům,tak to tu trošku rozepíšu:
Vypínací tyč 020 311 108 A
Vodící pouzdro vypínací tyče 020 311 107 D
Hnaný hřídel (24zubů) 020 311 113,rozměr 21.9x40x8
Hnaný hřídel (28zubů-převodovka 2Y) 020 311 113 B ,rozměr 23.9x40x8
Unášeč poloosy 020 301 189N,rozměr 50x65x10
Ucpávka unášeče 020 409 289 B
Řadící tyč 020 301 227,rozměr 18x30x8
Klikový hřídel 85x105x11
-
- Závodník
- Příspěvky: 517
- Registrován: 11.10.2007 20:48
- Bydliště: Carlow(IRL) jinak kósek před Brnem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka
Ten mosaznej kroužek tam není kvuli vymezování vule,ale je něco na zpusob samosvoru. Jak velkou účinnost ale má si netroufnu odhadnout,podla mě mizivou,možná pár %. Když mam vyjety drážky na ploše pro gufero tak tam davam opravnou sadu kterou maji v každe lepší prodejně ložisek.Je to tenkej nerezovej kroužek kterej se naklepne na poškozenou plochu.
G2,mTDI,syncro,IC origo G2,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima,moped VTR
G4 TDI r99 najeto 430t.km
A4 2,5TDI r.99,AFB, 290t.km tacho +stocenych cca320t.km
G4 TDI r99 najeto 430t.km
A4 2,5TDI r.99,AFB, 290t.km tacho +stocenych cca320t.km
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: Spojka
taky možnost,už jsem se jednou o to zajímal,potřeboval jsem to jinde,ale bez úspěchu. V tomto případě jsem měl na štěstí po ruce druhý dobrý unašeč. Problém má ten,který se právě pustí do toho přes víkend a nemá po ruce ani jedno a musí to přehlédnout,nechá to tak a musí to vyměnit dodatečně,ale o to hůř pod autem .
-
- Závodník
- Příspěvky: 517
- Registrován: 11.10.2007 20:48
- Bydliště: Carlow(IRL) jinak kósek před Brnem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka
Tak hrozny to pod autem zas není jen trochu nepohodlny.Ja to vždy nakoupím dopředu a je to.
G2,mTDI,syncro,IC origo G2,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima,moped VTR
G4 TDI r99 najeto 430t.km
A4 2,5TDI r.99,AFB, 290t.km tacho +stocenych cca320t.km
G4 TDI r99 najeto 430t.km
A4 2,5TDI r.99,AFB, 290t.km tacho +stocenych cca320t.km
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: Spojka
tak pro změnu včera jsem dělal spojku na GIII 1.8jednobod, spojkový set 210mm,24zubů,převodovka CHB všechno v podstatě stejné jak u GII.
Na výměnu šlo opět gufero pod unášečem s ucpávkou a pro změnu gufero na klice. Lamela byla sjetá až na nýty,přítlačák a setrvák oba poškrábané a popraskané. Při jednom padlo i na silentblok převodvky,můžete kouknout,jaká tam byla chuťovka Dále roztrhaná manžeta na vnitřním kloubu poloosy.
Uvedl jsem tu pro důkaz už druhý případ,že je třeba počítat prostě u těchto starých aut s více věcma. Vypadá to hrozivě,ale toto jsou úplně běžné stavy s jakýma se setkávám .
vyčistitmvyměnit a seskládat zpět
Na výměnu šlo opět gufero pod unášečem s ucpávkou a pro změnu gufero na klice. Lamela byla sjetá až na nýty,přítlačák a setrvák oba poškrábané a popraskané. Při jednom padlo i na silentblok převodvky,můžete kouknout,jaká tam byla chuťovka Dále roztrhaná manžeta na vnitřním kloubu poloosy.
Uvedl jsem tu pro důkaz už druhý případ,že je třeba počítat prostě u těchto starých aut s více věcma. Vypadá to hrozivě,ale toto jsou úplně běžné stavy s jakýma se setkávám .
vyčistitmvyměnit a seskládat zpět
- intercooler
- Jezdec
- Příspěvky: 289
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Zlínský kraj
Re: Spojka
při nesešlápnutém pedálu spojky mi chrastí-sešlápnu a nedělá to,je to ložisko spojky,nebo převodovky,případně hodit foto z etky(které to je) a náročnost výměny.děkuji
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: Spojka
když šlápneš na spojku,tak se uvede do akce spojkové ložisko rozpojíš kroutící moment,tedy hřídele v převodovce se přestanou točit. Spojkové ložisko to tedy nebude a bude to v převodovce. Které ložisko bude KO,to ti nepovím,to bys možná poznal až by si ji rozdělal. Postup je takový,že vytáhneš převodovku a začneš ji rozebírat do šroubku. Protože aby ses dostal na jedno z hlavních ložisek,které odchází a může být hlavní příčinou,tak musíš odstrojit celý stromek s koly. Mám tím na mysli kuželíkové ložisko hřídele,který žene diferák.Ten je na stejných ložiscích. Dále tam jsou ještě jehlová a jedno kuličkové ložisko.
- cernohousmartin
- Pilot
- Příspěvky: 758
- Registrován: 22.01.2009 23:59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka
čau.chci se zeptat na kolik vyjde nová spojka na 1,6td 44kW...nejspíš se ubírá do věčných lovišt.Chtěl bych vyměnit lamelu,přitlačák a ložisko.Poví někdo na kolik mě to vyjde.Dik moc předem...
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: Spojka
spojkové ložisko není nutno měnit,není součástí spojkového setu,je na druhé straně převodovky
ceny:
http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?k ... okuqvIonzq&" onclick="window.open(this.href);return false;
http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?k ... 7bff9zd8JJ&" onclick="window.open(this.href);return false;
ceny:
http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?k ... okuqvIonzq&" onclick="window.open(this.href);return false;
http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?k ... 7bff9zd8JJ&" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 23.03.2010 08:18
Re: Spojka
Zdravím vás všechny zůčastněné.
Mám dotaz ,ale taky problém.Mám G2TDmotor RJ.Jelikož jsem v zimě nemohl natočit a po výměně všeho možného došlo na kompresní tlaky a normálně motor (KO)- (má vydřené lágry ve válcích.)Před lety jsem zakoupil SB na díly a zdá se ve slušné kondici ,ale musím přehodit turbo a zaslepit vývod chlazení z bloku.Motor jsem demontoval i s převodovkou o které jsem věděl ,že má (KO )gufera v rozvodovce.Nakonec je ,ale všechno špatně.Mám vydřené unašeče,mosazné samosvorné kroužky-1prasklý na tři díly a ten z druhé strany opotřebený,gufero spojky (ko),a gufero vypíncí tyče tam není.Unašeče plánuji stoči na soustruhu na rozměr gufera 48/65/10 spojkové gufero mám pouze doufám, že vydloubnu to staré,ale sehnat ucpávku unašeče s mosazným kroužkem se zdá nad mé síly.Némá někdo z vás nějakou myšlenku?
Mám dotaz ,ale taky problém.Mám G2TDmotor RJ.Jelikož jsem v zimě nemohl natočit a po výměně všeho možného došlo na kompresní tlaky a normálně motor (KO)- (má vydřené lágry ve válcích.)Před lety jsem zakoupil SB na díly a zdá se ve slušné kondici ,ale musím přehodit turbo a zaslepit vývod chlazení z bloku.Motor jsem demontoval i s převodovkou o které jsem věděl ,že má (KO )gufera v rozvodovce.Nakonec je ,ale všechno špatně.Mám vydřené unašeče,mosazné samosvorné kroužky-1prasklý na tři díly a ten z druhé strany opotřebený,gufero spojky (ko),a gufero vypíncí tyče tam není.Unašeče plánuji stoči na soustruhu na rozměr gufera 48/65/10 spojkové gufero mám pouze doufám, že vydloubnu to staré,ale sehnat ucpávku unašeče s mosazným kroužkem se zdá nad mé síly.Némá někdo z vás nějakou myšlenku?
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2570
- Registrován: 02.10.2007 11:03
Re: Spojka
Cinna plocha hridele pod brit gufera se nesoustruzi, ta se musi cementovat a kalit na nejakych 50-60HRC a pak prinejmensim brousit (bez posuvu), casteji spis tvrdochromovat a lestit na nejakych minimalne Ra0.2. Takze pochybuju, ze by ste se s kudlou na soustruhu dovnitr vubec dostal a i kdyby to ostatni uz vubec neprichazi doma do uvahy (pokud nemate slusnou kovovyrobnu).matp11 píše:..Unašeče plánuji stoči na soustruhu na rozměr gufera 48/65/10..
Naposledy upravil(a) shazzer dne 24.03.2010 12:19, celkem upraveno 1 x.
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: Spojka
není problém,můžu dodat sadu za 140,-. Je tam gufero unášeče,ucpávka a segrovka. Ten mosazný kroužek bych taky našel,ale starší,nechám to vše za 200,-
-
- Závodník
- Příspěvky: 517
- Registrován: 11.10.2007 20:48
- Bydliště: Carlow(IRL) jinak kósek před Brnem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka
Ucpavky do unašeče a mosazny kroužky jsou celkem běžně k sehnaní. Možna budeš mit i špatny pouzdro spojkove tyčky. Zajimalo by mě co je to "vydřeny lágry válce" Ještě jsem neslyšel že by měl nějakej válec ložisko. I kdyby se ti podařilo unašeč nějak osoustružit tak ti to dlouho nevydrži a budeš tam mit vydřeny během chvilky dražky, protože budeš mít pryč tvrdej pocementovanej material.
G2,mTDI,syncro,IC origo G2,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima,moped VTR
G4 TDI r99 najeto 430t.km
A4 2,5TDI r.99,AFB, 290t.km tacho +stocenych cca320t.km
G4 TDI r99 najeto 430t.km
A4 2,5TDI r.99,AFB, 290t.km tacho +stocenych cca320t.km
- Tom89
- VWsenior
- Příspěvky: 2385
- Registrován: 15.01.2009 12:23
- Bydliště: Dolsn City
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka
chlapi chci se zeptat jak vytáhnout ty gufera co sou v převodovce