syncro

Podvozky, kola, převodovky, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: vwCharlie, areka

Uživatelský avatar
Willdaa
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3608
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: syncro

Příspěvek od Willdaa »

mno ja nevim co se tu vlastne resi, ale jestli jsem to dobre pochopil tak moje odpoved na to je ze do G2 syncro auta dostanes vsecky motory s blokem zaklonenym proti smeru jizdy tzn. 1.5 - 2.0 diesel i benzin 8v - 20v pak uz je to jen o stylu jizdy a stavu snycra pred prestavbou co potom vydrzi.
Golf zwei mit G-lader , Golf III Europe 100kW TDI AHF a Scirocco Mk. I VR6 ITB
Obrázek

Uživatelský avatar
nwr
Pilot
Pilot
Příspěvky: 841
Registrován: 02.10.2009 16:32
Bydliště: Havířov

Re: syncro

Příspěvek od nwr »

Willdaa píše:mno ja nevim co se tu vlastne resi, ale jestli jsem to dobre pochopil tak moje odpoved na to je ze do G2 syncro auta dostanes vsecky motory s blokem zaklonenym proti smeru jizdy tzn. 1.5 - 2.0 diesel i benzin 8v - 20v pak uz je to jen o stylu jizdy a stavu snycra pred prestavbou co potom vydrzi.
pochopil si dobre... tolhe jsem mel na mysliale asi jsem to blbe podal tu otazku...

Uživatelský avatar
Willdaa
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3608
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: syncro

Příspěvek od Willdaa »

nwr píše:
Willdaa píše:mno ja nevim co se tu vlastne resi, ale jestli jsem to dobre pochopil tak moje odpoved na to je ze do G2 syncro auta dostanes vsecky motory s blokem zaklonenym proti smeru jizdy tzn. 1.5 - 2.0 diesel i benzin 8v - 20v pak uz je to jen o stylu jizdy a stavu snycra pred prestavbou co potom vydrzi.
pochopil si dobre... tolhe jsem mel na mysliale asi jsem to blbe podal tu otazku...
Tak hlavne ze si dostal potrebnou odpoved :)
Golf zwei mit G-lader , Golf III Europe 100kW TDI AHF a Scirocco Mk. I VR6 ITB
Obrázek

Uživatelský avatar
vandermayder
Profík
Profík
Příspěvky: 1015
Registrován: 09.04.2008 16:10
Bydliště: kůsek na jih od Vsetína

Re: syncro

Příspěvek od vandermayder »

tak shazzer mě dal asi sežrat to tažné :P opravdu jsem nevěděl, že byly diesely už v originále. Je jasné, že pak si tam možeš narvat co chceš osobně bych šel do 1.9D ..... jinak ta spotřeba, shazere, dle zkušeností se pod 7,5 l se s lehků nohů nedostaneš, možná tak někde na dánici při 100km/h.
OOOO, vorsprung durch Technik
OOOO is the best on the snow

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: syncro

Příspěvek od shazzer »

vandermayder píše:tak shazzer mě dal asi sežrat to tažné :P opravdu jsem nevěděl, že byly diesely už v originále. Je jasné, že pak si tam možeš narvat co chceš osobně bych šel do 1.9D ..... jinak ta spotřeba, shazere, dle zkušeností se pod 7,5 l se s lehků nohů nedostaneš, možná tak někde na dánici při 100km/h.
Nikomu sem nic "sezrat" nedaval (to by vypadalo trochu jinak), jsou to jen hola fakta, ktera si muze kazdy pri trose aktivity overit.
Ad spotreba: nevim z jakych zkusenosti a na jakem vozidle by melo byt 7.5l, ale to co sem psal prve o spotrebach je vyhradne ze zkusenosti a trvam na jejich spravnosti. Rovnez ale zduraznuji, ze velmi zalezi na zpusobu jizdy a stavu serizeni motoru a celeho vozu (ostatne to plati o spotrebe PHM vzdy).

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: syncro

Příspěvek od shazzer »

K te otazce stran pouzivanych (pouzitelnych) agregatu: (zamerne nezminuji ona nedokumentovana dieselova a jina exoticka provedeni)
seriove byly vzdy otto 1.8l, zprvu 66kW
- GU(karburator)
- GX(K-Jetronic - mech. vicebode vstrikovani)
- RP(MonoJetronic)
pozdeji 72kW:
- 1P(digifant) (s vyjimkou ECU zcela identicky motor se zakladnim GTIckovym PF)
Mechanicky (zastavbove) kompatibilni je samozrejme i kazdy 1.6 otto i diesel, dalsi typy (16V, G60, a kdovi co jeste).

Pri nejakych pokusech bych osobne zadny otto 1.6 (PN, RF, EZ) ani nezkousel, pac to je vic prace nez uzitku, vzhledem k tomu co to je za motory. Ze zkusenosti vim, ze tech 72kW z 1P je zcela dostacujicich pro takove vozidlo a pri dobrem stavu a serizeni i velice spolehlive a relativne usporne reseni. Lepsi motry (G60, 16V, VR6 etc.) jsou samozrejme plus, ktere ale neco stoji. Co se tyka dieselu, tak asi optimalni a casto vestavovany je prave ten 1.9D, odvazlivci maji i 1.9TDI, ale kdyby to melo byt co nejpodobnejsi originalu tak 1.6TD.
nwr píše:...nemcinu neovladam ale vycetl jsem ze se delaly jenom 1.8 , dal bych ted otazku jak je to se zamenou motoru ? dela se to ? napr 1.6. i kdyby se delaly diesly tak bych rekl ze by to bylo docela line auto na akceleraci. urcite diky za dalsi info urci nejsem jediny komu to neco prida ;-)
Nerozumet (aspon pasivne) nemcine a mit G2 je docela handicap, protoze ackoliv tech vozidel bylo vyrobeno neco pres 6e6ks a stale se jeste vyskytuji po vsech kontinentech (s vyjimkou Antarktidy), a existuje o nich obrovske mnozstvi informaci v EN, PL, RU, ES i CZ, presto vsechno je to stale predevsim nemecka firma a myslim, ze stale jeste nejvetsi pocet provozovanych kusu je prave tamtez, takze i informacni zdroje v DE jsou asi nejsirsi. Ale to jen tak na okraj.

Uživatelský avatar
Žížal
Pilot
Pilot
Příspěvky: 740
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: syncro

Příspěvek od Žížal »

Shazzere nevis jak maji ruzne syncro G2 resene odpojovani visko spojky podle zarazene rychlosti? Mam to predelane na vypinac a nekdo rika ze to origo bylo jen na zpatecku + 1&2 a nekdo ze na vsechny rychlosti. Na namrzlych cestach by bylo fajn, kdyby to snelo byt trvale zaple, protoze zapinat a vypinat to podle rychlosti je nahouby a nerad bych tomu ublizil.
Golf real car, real fast

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: syncro

Příspěvek od shazzer »

Žížal píše:Shazzere nevis jak maji ruzne syncro G2 resene odpojovani visko spojky podle zarazene rychlosti?....
Tak nejsem si jist, zda jsem dobre pochopil otazku, ale v konceptu G2 syncro je visco-spojka zcela autonomni a pasivni clen, tzn. ze s ni se zadna regulace ci rizeni chodu neprovadi. Ona pouze podle rozdilu otacek hnaci a hnane hridele prenasi tocivy moment. Jedine, co se v tomto konceptu aktivne ovlada je premosteni (uzavreni) volnobezky pri zpetnem chodu, aby i pri jizde vzad zabiraly obe napravy.

To se deje elektropneumaticky, pricemz snimac pro tento aktuator je v prevodovce a ridici jednotka pred (ve smeru jizdy) stredni konzolou. Soucasti ovladaciho obvodu je i koncovy spinac na pedalu spojky. Princip je veskrze jednoduchy: zarazenim zpatecky se pri zapnutem zapalovani sepne proud civkou elektromagnetu v aktuatoru na zadni rozvodovce, ktery prestavi pryzove/plastove soupe, cimz prepne cestu podtlaku ze sani motoru, jenz pres membranu, tahlo a paku uzavre volnobezku. Pri samotnem vyrazeni zpatecky se nezmeni nic, teprve az pri zarazeni prevodoveho stupne 1-4 a uvolneni pedalu spojky nebo zarazeni prevodoveho stupne 5 rozpoji ridici jednotka obvod civkou, pruzina vrati soupe a atmosfericky tlak vrati membranu, tahlo a paku do klidove polohy.

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Re: syncro

Příspěvek od Majsha »

Uhlovej prevod je prisroubovanej k bloku na dvou mistech. Nektery bloky potrebne dva nalitky se zavitem nemaji takze na to nepujde pouzit uplne kazdy1.6-1.8

Uživatelský avatar
Žížal
Pilot
Pilot
Příspěvky: 740
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: syncro

Příspěvek od Žížal »

shazzer píše:Tak nejsem si jist, zda jsem dobre pochopil otazku, ale v konceptu G2 syncro je visco-spojka zcela autonomni a pasivni clen, tzn. ze s ni se zadna regulace ci rizeni chodu neprovadi. Ona pouze podle rozdilu otacek hnaci a hnane hridele prenasi tocivy moment. Jedine, co se v tomto konceptu aktivne ovlada je premosteni (uzavreni) volnobezky pri zpetnem chodu, aby i pri jizde vzad zabiraly obe napravy.....
Mas pravdu - konecne jsem nasel VAG materialy k syncru a volnobezka je az za visco-spojkou. Kazdopadne nevim jestli je 4x4 zapinane pro vsechny rychlosti, nebo jen 1,2 a zpatecku. V schematu zapojeni jsou 3 kontakty na prevodovce, ale zadny na pedalu spojky (na aute taky myslim neni). Ruzne zdroje uvadi bud 4x4 pro vsechny rychlosti, nektere ne a pri pouziti spinace varuji pred znicenim visco-spojky pri vysokych rychlostech. Bohuzel neumim nemecky, takze z VAG veci rozlistim jen obrazky a divoke preklady googlu.

Dalsi otazka je jestli predni a zadni loziska v naboji plus homoklouby jsou zamenitelne pro predni a zadni napravu. Poloosy jsou jine, ale klouby by podle vwvortexu mely byt stejne. Huci mi zadni lozisko a zadni lozisko je neresitelny problem za rozumnou cenu, ale kdyby bylo stejne s predkem tak by to bylo idealni. V ETCE je zrovna zadni naprava blbe ocislovana a cislo loziska jsem nenasel pro srovnani...
Golf real car, real fast

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Re: syncro

Příspěvek od Majsha »

Žížal píše:
shazzer píše:Tak nejsem si jist, zda jsem dobre pochopil otazku, ale v konceptu G2 syncro je visco-spojka zcela autonomni a pasivni clen, tzn. ze s ni se zadna regulace ci rizeni chodu neprovadi. Ona pouze podle rozdilu otacek hnaci a hnane hridele prenasi tocivy moment. Jedine, co se v tomto konceptu aktivne ovlada je premosteni (uzavreni) volnobezky pri zpetnem chodu, aby i pri jizde vzad zabiraly obe napravy.....
Mas pravdu - konecne jsem nasel VAG materialy k syncru a volnobezka je az za visco-spojkou. Kazdopadne nevim jestli je 4x4 zapinane pro vsechny rychlosti, nebo jen 1,2 a zpatecku. V schematu zapojeni jsou 3 kontakty na prevodovce, ale zadny na pedalu spojky (na aute taky myslim neni). Ruzne zdroje uvadi bud 4x4 pro vsechny rychlosti, nektere ne a pri pouziti spinace varuji pred znicenim visco-spojky pri vysokych rychlostech. Bohuzel neumim nemecky, takze z VAG veci rozlistim jen obrazky a divoke preklady googlu.

Dalsi otazka je jestli predni a zadni loziska v naboji plus homoklouby jsou zamenitelne pro predni a zadni napravu. Poloosy jsou jine, ale klouby by podle vwvortexu mely byt stejne. Huci mi zadni lozisko a zadni lozisko je neresitelny problem za rozumnou cenu, ale kdyby bylo stejne s predkem tak by to bylo idealni. V ETCE je zrovna zadni naprava blbe ocislovana a cislo loziska jsem nenasel pro srovnani...
Hridel i s viscospojkou se toci stale a ze by Ti zadek zacak pri 100km/h hrabat neni moc realny.

Loziska jsou stejny co jsem se pri rozebirani dival i naboj kola i klub, poloosy jsou jen jinak dlouhe.

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: syncro

Příspěvek od shazzer »

Žížal píše:..Kazdopadne nevim jestli je 4x4 zapinane pro vsechny rychlosti, nebo jen 1,2 a zpatecku. V schematu zapojeni jsou 3 kontakty na prevodovce, ale zadny na pedalu spojky (na aute taky myslim neni). Ruzne zdroje uvadi bud 4x4 pro vsechny rychlosti, nektere ne a pri pouziti spinace varuji pred znicenim visco-spojky pri vysokych rychlostech.
Tak znova: pohon obou naprav na G2 syncro je v provozu trvale, nejde ani vypinat ani zapinat, rozhodne nema souvislost se zarazenym rychlostnim stupnem. A prosim: nerikejme tomu 4x4, protoze to tak uplne neni, zkratka je to syncro a hotovo. Kde ste sehnal ty zmineny schemata pro syncro? Podle popisu nejsou spravny ale zjevne ne uplne k nicemu.
Žížal píše:Bohuzel neumim nemecky, takze z VAG veci rozlistim jen obrazky a divoke preklady googlu.
GOOGLoidni preklady do a z cehokoliv jsou hodne orientacni, asi na uplne stejne urovni jako kdyz clovek neznaly toho ktereho jazyka preklada jednotliva slova podle slovniku. Nic vic, nic min.
Žížal píše:Dalsi otazka je jestli predni a zadni loziska v naboji plus homoklouby jsou zamenitelne pro predni a zadni napravu. Poloosy jsou jine, ale klouby by podle vwvortexu mely byt stejne. Huci mi zadni lozisko a zadni lozisko je neresitelny problem za rozumnou cenu, ale kdyby bylo stejne s predkem tak by to bylo idealni. V ETCE je zrovna zadni naprava blbe ocislovana a cislo loziska jsem nenasel pro srovnani...
Predevsim: kolova loziska v zadni naprave G2 syncro se lisi, podle toho zda jde o napravu s kotoucovou brzdou nebo bubnovou. Pro bubnovou maji D=68, pro kotoucovou D=72, oboje originalni sou stale k mani, jejich nahrady od jnych firem taktez. Z rozmeru je jasne, ze pro bubnovou verzi s jinymi lozisky z G2 zamenna nejsou, ty pro kotoucove provedni by mohla(!) odpovidat prednim pro data vyroby 08.1987 a novejsi (v. http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... G#p1600834" onclick="window.open(this.href);return false;). A ETKA je i v tomto pripade zcela jasna, nenapada me kde je tam co nejasne.

Uživatelský avatar
Žížal
Pilot
Pilot
Příspěvky: 740
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: syncro

Příspěvek od Žížal »

shazzer píše:Tak znova: pohon obou naprav na G2 syncro je v provozu trvale, nejde ani vypinat ani zapinat, rozhodne nema souvislost se zarazenym rychlostnim stupnem. A prosim: nerikejme tomu 4x4, protoze to tak uplne neni, zkratka je to syncro a hotovo. Kde ste sehnal ty zmineny schemata pro syncro? Podle popisu nejsou spravny ale zjevne ne uplne k nicemu.
V origo zapojeni zadek bude podle vseho aktivni pri vsech rychlostech. Bohuzel odesel spinac na prevodovce a predchozi majitel to vyresil bastlem s vypinacem na palubce, ktery ovlada podtlakovy ventil volnobezky na diferaku. Tim padem muzu odpojit zadek kdykoli, ze to funguje vim, protoze jsem to ozkousel ted na snehu. Vypnuti ventilu znamena ze volnobezka na diferu je aktivni, ikdyz by nemela. Podle predchoziho majitele a jednoho servisaka (VW) se vypina volnobezka jen pro Z,1,2 a pri ostatnich rychlostech + zmackle spojce je vyrazena a tahne jen predek. Logiku to ma, protoze i pri vysokych rychlostech pri aquaplainingu nebo na ledu se muze predni hnana naprava utrhnout a raz co dostane visco bude asi podstatne vetsi nez pri nizsi rychlosti. Na druhou stranu by tim system ztracel velkou cast sveho kouzla. Je mi jasne ze kardan a visco se toci furt. Matrose jsou VAG selfstuding, cili ofic materialy VW pro lidi v ramci koncernu a prodejni site. Posli mail a preposlu ti to. Je to jeden z nejlepsich zdroju informaci k vetsine exotickych veci jako syncro, G60 atd, jenze to je germansky...

shazzer píše:Predevsim: kolova loziska v zadni naprave G2 syncro se lisi, podle toho zda jde o napravu s kotoucovou brzdou nebo bubnovou. Pro bubnovou maji D=68, pro kotoucovou D=72, oboje originalni sou stale k mani, jejich nahrady od jnych firem taktez. Z rozmeru je jasne, ze pro bubnovou verzi s jinymi lozisky z G2 zamenna nejsou, ty pro kotoucove provedni by mohla(!) odpovidat prednim pro data vyroby 08.1987 a novejsi (v. http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... G#p1600834" onclick="window.open(this.href);return false;). A ETKA je i v tomto pripade zcela jasna, nenapada me kde je tam co nejasne.
ETKA moc jasna neni pro COUNTRY-ho je zrovna lozisko neocislovane (mezi dvema 17 je lozisko a to jaxi cislo nema...) a nabizene jen v sestave, takze je tu problem. Kdybys mel presny popis loziska na bubnovou napravu rv. 91 tak bych byl neskonale vdecny a stavil se v SKF a netrapil prodejce autodilu s schanenim nesehnatelneho na neexistujci auto :D
Přílohy
lozisko.jpg
lozisko.jpg (20.28 KiB) Zobrazeno 2635 x
Golf real car, real fast

Uživatelský avatar
xanadu
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 290
Registrován: 01.12.2007 18:42

Re: syncro

Příspěvek od xanadu »

Žížal píše:V origo zapojeni zadek bude podle vseho aktivni pri vsech rychlostech. Bohuzel odesel spinac na prevodovce a predchozi majitel to vyresil bastlem s vypinacem na palubce, ktery ovlada podtlakovy ventil volnobezky na diferaku. Tim padem muzu odpojit zadek kdykoli, ze to funguje vim, protoze jsem to ozkousel ted na snehu. Vypnuti ventilu znamena ze volnobezka na diferu je aktivni, ikdyz by nemela. Podle predchoziho majitele a jednoho servisaka (VW) se vypina volnobezka jen pro Z,1,2 a pri ostatnich rychlostech + zmackle spojce je vyrazena a tahne jen predek. Logiku to ma, protoze i pri vysokych rychlostech pri aquaplainingu nebo na ledu se muze predni hnana naprava utrhnout a raz co dostane visco bude asi podstatne vetsi nez pri nizsi rychlosti. Na druhou stranu by tim system ztracel velkou cast sveho kouzla. Je mi jasne ze kardan a visco se toci furt. Matrose jsou VAG selfstuding, cili ofic materialy VW pro lidi v ramci koncernu a prodejni site. Posli mail a preposlu ti to. Je to jeden z nejlepsich zdroju informaci k vetsine exotickych veci jako syncro, G60 atd, jenze to je germansky...
Díval jsi se, jak předchozí majitel zbastlil ten vypínač? Často se to totiž dělá na zpátečková světla, když dáš zpátečku, tak se Ti sepne podtlakovy ventil. Mel jsi ho vyndany? Videl jsi jak opravdu funguje? Nejde o nic jineho než, že když odpojíš el. od podtlakoveho ventilu, tak máš na zpátečku jen "předokolku", ale do předu na 1 2 3 4 5 máš vždy syncro :wink: , pokud zapojíš el. k podtlakovému ventilu, dáš zpátečku a vše funguje, jak má, tak máš syncro i na zpátečku.
Koho to zajímá, ať se nato podívá
svižné Country 8-) http://www.myvideo.de/watch/2239288/VW_ ... y_ganz_fix

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: syncro

Příspěvek od shazzer »

Žížal píše:V origo zapojeni zadek bude podle vseho aktivni pri vsech rychlostech. Bohuzel odesel spinac na prevodovce a predchozi majitel to vyresil bastlem s vypinacem na palubce, ktery ovlada podtlakovy ventil volnobezky na diferaku. Tim padem muzu odpojit zadek kdykoli, ze to funguje vim, protoze jsem to ozkousel ted na snehu. Vypnuti ventilu znamena ze volnobezka na diferu je aktivni, ikdyz by nemela..
S tim pohonem zadni napravy je to presne tak ja psal xanadu a nekdy driv uz ja celej slavnej elektropneoumaticky ovladaci mechanismus v zadni rozvodovce je jen kvuli tomu, aby nahon vsech kol fungoval i pri jizde vzad. Na jizdu vpred to nema naprosto zadny vliv. To, ze obcas odejde spinac v prevodovce je zname, obvykle pak prestane fungovat i spinani obvodu zpetnych svetlometu (ktereho by se dala opravdu velmi dobre vyuzit pro ovladani civky ventilu), ale stale je mozno sehnat nejkay pouzity nebo dokonce i novy na classicparts, je to teda trochu vic nez by se asi libilo ale likvidacni to rozhodne neni (ca EUR50.-). Zkratka za exotiku se musi platit :-)
Žížal píše:ETKA moc jasna neni pro COUNTRY-ho je zrovna lozisko neocislovane (mezi dvema 17 je lozisko a to jaxi cislo nema...) a nabizene jen v sestave, takze je tu problem. Kdybys mel presny popis loziska na bubnovou napravu rv. 91 tak bych byl neskonale vdecny a stavil se v SKF a netrapil prodejce autodilu s schanenim nesehnatelneho na neexistujci auto :D
Country ma zadni napravu nachlup stejnou s obyc. syncrem (s vyjimkou drobnosti jako drzak zadni rozvodovky a lanovodu rucni brzdy + par sroubu). Protoze Country melo seriove jen zadni bubnove brzdy, je potreba to lozisko D=68. Cislo samotneho loziska nemam a kvuli tomu ho nebudu z zadny napravy ani vyndavat. Navic cena za original sadu (na jedno kolo) do EUR90.- mi prijde slusna, vzhledem k casu ktery clovek spotrebuje na jeho vymenu. Jak si lze vsimnout v katalozich tretich stran maji pekny hokej, ale z katalogu elitu bych tipoval, ze SKF VKBA575 by mohlo odpovidat. Ale vic sem nehledal. Nicmene od velmi zkusenych vim, ze SKF nebrat a moc me to neudivuje. Rozhodne preferovat FAG, resp. INA - jo jsou drazsi, ale ma to sve opodstatneni.

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“