syncro

Podvozky, kola, převodovky, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: vwCharlie, areka

Uživatelský avatar
Žížal
Pilot
Pilot
Příspěvky: 740
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: syncro

Příspěvek od Žížal »

Trochu jsem se v praci venoval studiu materialu o syncru a mate pravdu. Byvaly majitel kecal a mechanik s kterym jsem se bavil jako prvnim si plete syncro a haldex...
Takze pri jizde dopredu bez ohledu na cokoli je syncro "4x4" aby to bylo i pri zpatecce je treba zamknout volnobezku zadniho diferu. Pokud to chapu dobre, tak pri zamknuti volnobezky pri zarazene rychlosti dopredu, tak se akorat bude namahat zamek volnobezky a zadny prinos to nema. Pravdepodobne ze zadni naprava zacne chovat jako by byl diferencial castecne uzavreny diky odporu zamcene volnobezky, ale efekt bude minimalni, opotrebeni velke a bud difer nebo visco by brzo odeslo. Takze vypinac postrada logiku a bude lepsi ho nahradit pripojenim na svetlo zpatecky (to je resene mikrospinacem ovladanym pakou razeni).

Jeste si to overim na snehu - ted je ho vsude dost, jen potrebuju pozorovatele ven co zkoukne co delaji zadni kola.
Vsem dekuju za info, ktere me usetri jednoho zniceneho zadniho diferencialu nebo visca.
Golf real car, real fast

Uživatelský avatar
xanadu
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 290
Registrován: 01.12.2007 18:42

Re: syncro

Příspěvek od xanadu »

Žížal píše:Trochu jsem se v praci venoval studiu materialu o syncru a mate pravdu. Byvaly majitel kecal a mechanik s kterym jsem se bavil jako prvnim si plete syncro a haldex...
Takze pri jizde dopredu bez ohledu na cokoli je syncro "4x4" aby to bylo i pri zpatecce je treba zamknout volnobezku zadniho diferu. Pokud to chapu dobre, tak pri zamknuti volnobezky pri zarazene rychlosti dopredu, tak se akorat bude namahat zamek volnobezky a zadny prinos to nema. Pravdepodobne ze zadni naprava zacne chovat jako by byl diferencial castecne uzavreny diky odporu zamcene volnobezky, ale efekt bude minimalni, opotrebeni velke a bud difer nebo visco by brzo odeslo. Takze vypinac postrada logiku a bude lepsi ho nahradit pripojenim na svetlo zpatecky (to je resene mikrospinacem ovladanym pakou razeni).

Jeste si to overim na snehu - ted je ho vsude dost, jen potrebuju pozorovatele ven co zkoukne co delaji zadni kola.
Vsem dekuju za info, ktere me usetri jednoho zniceneho zadniho diferencialu nebo visca.
tak tomu je :mrgreen: a mě nikdo neradil, takže jsem diferák neušetřil :cry: , teď už nový je a vše dlouhou dobu šlape :D
Koho to zajímá, ať se nato podívá
svižné Country 8-) http://www.myvideo.de/watch/2239288/VW_ ... y_ganz_fix

Uživatelský avatar
aiworry
Profík
Profík
Příspěvky: 924
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: syncro

Příspěvek od aiworry »

Cidlo v prevodovce ovlada zamek na spatecku. Jinak vsem doporucuji ty srouby co jsou ve predu na hardyspojce privarit. Mam to tak a naprosta spokojenost. Pro jistotu mam schovany cely komplet syncro podvozek :) . Porad se mi povolovali ty srouby a kdyz byly na lepidle. Vytocil se jeden a zbytek se ustrihl. Takze privarit a mam klid(zatim)
Audi Sq7

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Re: syncro

Příspěvek od Majsha »

Kdyby mel nekdo zajem, tak tu jeden diferak mam, i s prevodovkou a uhlovym prevodem.

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: syncro

Příspěvek od shazzer »

Žížal píše:..Pokud to chapu dobre, tak pri zamknuti volnobezky pri zarazene rychlosti dopredu, tak se akorat bude namahat zamek volnobezky a zadny prinos to nema. Pravdepodobne ze zadni naprava zacne chovat jako by byl diferencial castecne uzavreny diky odporu zamcene volnobezky, ale efekt bude minimalni, opotrebeni velke a bud difer nebo visco by brzo odeslo.
Dovolim si trochu poopravit a doplnit:
  • hlavni a jediny smysl toho, proc je v zadni rozvodovce integrovana volnobezka (ktera se pro chod vzad musi relativne komplikovane premostit) je ten, aby se pri jizde vpred pri deceleraci "odpojila" zadni naprava od predni a nehrozilo riziko zablokovani kol zadni napravy
  • premostena volnobezka nikterak neovlivni chovani zadniho diferencialu ve smyslu vzajemneho pusobeni leve a prave strany, tzn. svornost zadniho diferencialu je dana (stejne jako predniho) vyhradne jeho konstrukcnim usporadanim a stavem
"Uzavreni diferencialu" (predniho ci zadniho) v konceptu G2 syncro lze dosahnout vyhradne pomoci EDS u vozidel s ABS (s jedinou zatim nepotvrzenou vyjimkou)

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Re: syncro

Příspěvek od Majsha »

shazzer píše:
Žížal píše:..Pokud to chapu dobre, tak pri zamknuti volnobezky pri zarazene rychlosti dopredu, tak se akorat bude namahat zamek volnobezky a zadny prinos to nema. Pravdepodobne ze zadni naprava zacne chovat jako by byl diferencial castecne uzavreny diky odporu zamcene volnobezky, ale efekt bude minimalni, opotrebeni velke a bud difer nebo visco by brzo odeslo.
Dovolim si trochu poopravit a doplnit:
  • hlavni a jediny smysl toho, proc je v zadni rozvodovce integrovana volnobezka (ktera se pro chod vzad musi relativne komplikovane premostit) je ten, aby se pri jizde vpred pri deceleraci "odpojila" zadni naprava od predni a nehrozilo riziko zablokovani kol zadni napravy
  • premostena volnobezka nikterak neovlivni chovani zadniho diferencialu ve smyslu vzajemneho pusobeni leve a prave strany, tzn. svornost zadniho diferencialu je dana (stejne jako predniho) vyhradne jeho konstrukcnim usporadanim a stavem
"Uzavreni diferencialu" (predniho ci zadniho) v konceptu G2 syncro lze dosahnout vyhradne pomoci EDS u vozidel s ABS (s jedinou zatim nepotvrzenou vyjimkou)

EDS mely ale az trojky, ne ?

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: syncro

Příspěvek od shazzer »

Majsha píše:EDS mely ale az trojky, ne ?
Kdepak, za tucny priplatek byla EDS i v G2 a proto je jich tak malo :-(

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Re: syncro

Příspěvek od Majsha »

shazzer píše:
Majsha píše:EDS mely ale az trojky, ne ?
Kdepak, za tucny priplatek byla EDS i v G2 a proto je jich tak malo :-(
A dle ceho se to pozna ?

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: syncro

Příspěvek od shazzer »

Majsha píše:A dle ceho se to pozna ?
Bohuzel zvenku podle vubec niceho :-(, ani v interieru zadny rozdil neni (kontrolka ABS je stejna jako s nebo bez EDS) a rozdilny je az ABS agregat a ridici jednotka ABS. Samozrejme rozdil se pozna pri akceleraci na heterogennim kluzkem podkladu :-)

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Re: syncro

Příspěvek od Majsha »

shazzer píše:
Majsha píše:A dle ceho se to pozna ?
Bohuzel zvenku podle vubec niceho :-(, ani v interieru zadny rozdil neni (kontrolka ABS je stejna jako s nebo bez EDS) a rozdilny je az ABS agregat a ridici jednotka ABS. Samozrejme rozdil se pozna pri akceleraci na heterogennim kluzkem podkladu :-)
Uz jsem videl RJ se stitkem ABS mit EDS ale z corrada. Jinak valec zvenku nijak odlisne nevypadal.

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: syncro

Příspěvek od shazzer »

Majsha píše:..Jinak valec zvenku nijak odlisne nevypadal.
Ani ja neocekavam zadny zasadni vzhledovy rozdily mezi ABS agregatem s EDS a bez ni.

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Re: syncro

Příspěvek od Majsha »

Rekl bych ze jedina odlisnost bude ze dozadupovedou dve brzdovy trubicky misto jedne

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: syncro

Příspěvek od shazzer »

Majsha píše:Rekl bych ze jedina odlisnost bude ze dozadupovedou dve brzdovy trubicky misto jedne
Tak to si nemyslim, protoze jak ABS tak ABS/EDS ridici jednotka byla vzdy jen jedna bez ohledu na predni nahon/syncro, takze z toho soudim, ze EDS stejne funguje jen pro predni napravu.

tunervw
Závodník
Závodník
Příspěvky: 517
Registrován: 11.10.2007 20:48
Bydliště: Carlow(IRL) jinak kósek před Brnem
Kontaktovat uživatele:

Re: syncro

Příspěvek od tunervw »

Přesně tak EDS je pouze na předni napravu a to i u novějších aut s haldexem či torsenem. U G3 od r. 95 jde poznat EDS i pohledem,hydraulicka čast je větší asi o 3cm než obyč ABS
G2,mTDI,syncro,IC origo G2,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima,moped VTR
G4 TDI r99 najeto 430t.km
A4 2,5TDI r.99,AFB, 290t.km tacho +stocenych cca320t.km

Uživatelský avatar
fonomat
Řidič
Řidič
Příspěvky: 63
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: tam za vodou v rakosi

Re: syncro

Příspěvek od fonomat »

nalevo ABS bez EDS napravo s EDS, snad vic neni co dodat
Přílohy
abs.JPG

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“