syncro
- Žížal
- Pilot
- Příspěvky: 740
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Re: syncro
Trochu jsem se v praci venoval studiu materialu o syncru a mate pravdu. Byvaly majitel kecal a mechanik s kterym jsem se bavil jako prvnim si plete syncro a haldex...
Takze pri jizde dopredu bez ohledu na cokoli je syncro "4x4" aby to bylo i pri zpatecce je treba zamknout volnobezku zadniho diferu. Pokud to chapu dobre, tak pri zamknuti volnobezky pri zarazene rychlosti dopredu, tak se akorat bude namahat zamek volnobezky a zadny prinos to nema. Pravdepodobne ze zadni naprava zacne chovat jako by byl diferencial castecne uzavreny diky odporu zamcene volnobezky, ale efekt bude minimalni, opotrebeni velke a bud difer nebo visco by brzo odeslo. Takze vypinac postrada logiku a bude lepsi ho nahradit pripojenim na svetlo zpatecky (to je resene mikrospinacem ovladanym pakou razeni).
Jeste si to overim na snehu - ted je ho vsude dost, jen potrebuju pozorovatele ven co zkoukne co delaji zadni kola.
Vsem dekuju za info, ktere me usetri jednoho zniceneho zadniho diferencialu nebo visca.
Takze pri jizde dopredu bez ohledu na cokoli je syncro "4x4" aby to bylo i pri zpatecce je treba zamknout volnobezku zadniho diferu. Pokud to chapu dobre, tak pri zamknuti volnobezky pri zarazene rychlosti dopredu, tak se akorat bude namahat zamek volnobezky a zadny prinos to nema. Pravdepodobne ze zadni naprava zacne chovat jako by byl diferencial castecne uzavreny diky odporu zamcene volnobezky, ale efekt bude minimalni, opotrebeni velke a bud difer nebo visco by brzo odeslo. Takze vypinac postrada logiku a bude lepsi ho nahradit pripojenim na svetlo zpatecky (to je resene mikrospinacem ovladanym pakou razeni).
Jeste si to overim na snehu - ted je ho vsude dost, jen potrebuju pozorovatele ven co zkoukne co delaji zadni kola.
Vsem dekuju za info, ktere me usetri jednoho zniceneho zadniho diferencialu nebo visca.
Golf real car, real fast
- xanadu
- Jezdec
- Příspěvky: 290
- Registrován: 01.12.2007 18:42
Re: syncro
tak tomu je a mě nikdo neradil, takže jsem diferák neušetřil , teď už nový je a vše dlouhou dobu šlapeŽížal píše:Trochu jsem se v praci venoval studiu materialu o syncru a mate pravdu. Byvaly majitel kecal a mechanik s kterym jsem se bavil jako prvnim si plete syncro a haldex...
Takze pri jizde dopredu bez ohledu na cokoli je syncro "4x4" aby to bylo i pri zpatecce je treba zamknout volnobezku zadniho diferu. Pokud to chapu dobre, tak pri zamknuti volnobezky pri zarazene rychlosti dopredu, tak se akorat bude namahat zamek volnobezky a zadny prinos to nema. Pravdepodobne ze zadni naprava zacne chovat jako by byl diferencial castecne uzavreny diky odporu zamcene volnobezky, ale efekt bude minimalni, opotrebeni velke a bud difer nebo visco by brzo odeslo. Takze vypinac postrada logiku a bude lepsi ho nahradit pripojenim na svetlo zpatecky (to je resene mikrospinacem ovladanym pakou razeni).
Jeste si to overim na snehu - ted je ho vsude dost, jen potrebuju pozorovatele ven co zkoukne co delaji zadni kola.
Vsem dekuju za info, ktere me usetri jednoho zniceneho zadniho diferencialu nebo visca.
Koho to zajímá, ať se nato podívá
svižné Country http://www.myvideo.de/watch/2239288/VW_ ... y_ganz_fix
svižné Country http://www.myvideo.de/watch/2239288/VW_ ... y_ganz_fix
- aiworry
- Profík
- Příspěvky: 924
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: syncro
Cidlo v prevodovce ovlada zamek na spatecku. Jinak vsem doporucuji ty srouby co jsou ve predu na hardyspojce privarit. Mam to tak a naprosta spokojenost. Pro jistotu mam schovany cely komplet syncro podvozek . Porad se mi povolovali ty srouby a kdyz byly na lepidle. Vytocil se jeden a zbytek se ustrihl. Takze privarit a mam klid(zatim)
Audi Sq7
- Majsha
- VWexpert
- Příspěvky: 2885
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vyškov
Re: syncro
Kdyby mel nekdo zajem, tak tu jeden diferak mam, i s prevodovkou a uhlovym prevodem.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2570
- Registrován: 02.10.2007 11:03
Re: syncro
Dovolim si trochu poopravit a doplnit:Žížal píše:..Pokud to chapu dobre, tak pri zamknuti volnobezky pri zarazene rychlosti dopredu, tak se akorat bude namahat zamek volnobezky a zadny prinos to nema. Pravdepodobne ze zadni naprava zacne chovat jako by byl diferencial castecne uzavreny diky odporu zamcene volnobezky, ale efekt bude minimalni, opotrebeni velke a bud difer nebo visco by brzo odeslo.
- hlavni a jediny smysl toho, proc je v zadni rozvodovce integrovana volnobezka (ktera se pro chod vzad musi relativne komplikovane premostit) je ten, aby se pri jizde vpred pri deceleraci "odpojila" zadni naprava od predni a nehrozilo riziko zablokovani kol zadni napravy
- premostena volnobezka nikterak neovlivni chovani zadniho diferencialu ve smyslu vzajemneho pusobeni leve a prave strany, tzn. svornost zadniho diferencialu je dana (stejne jako predniho) vyhradne jeho konstrukcnim usporadanim a stavem
- Majsha
- VWexpert
- Příspěvky: 2885
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vyškov
Re: syncro
shazzer píše:Dovolim si trochu poopravit a doplnit:Žížal píše:..Pokud to chapu dobre, tak pri zamknuti volnobezky pri zarazene rychlosti dopredu, tak se akorat bude namahat zamek volnobezky a zadny prinos to nema. Pravdepodobne ze zadni naprava zacne chovat jako by byl diferencial castecne uzavreny diky odporu zamcene volnobezky, ale efekt bude minimalni, opotrebeni velke a bud difer nebo visco by brzo odeslo."Uzavreni diferencialu" (predniho ci zadniho) v konceptu G2 syncro lze dosahnout vyhradne pomoci EDS u vozidel s ABS (s jedinou zatim nepotvrzenou vyjimkou)
- hlavni a jediny smysl toho, proc je v zadni rozvodovce integrovana volnobezka (ktera se pro chod vzad musi relativne komplikovane premostit) je ten, aby se pri jizde vpred pri deceleraci "odpojila" zadni naprava od predni a nehrozilo riziko zablokovani kol zadni napravy
- premostena volnobezka nikterak neovlivni chovani zadniho diferencialu ve smyslu vzajemneho pusobeni leve a prave strany, tzn. svornost zadniho diferencialu je dana (stejne jako predniho) vyhradne jeho konstrukcnim usporadanim a stavem
EDS mely ale az trojky, ne ?
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2570
- Registrován: 02.10.2007 11:03
Re: syncro
Kdepak, za tucny priplatek byla EDS i v G2 a proto je jich tak maloMajsha píše:EDS mely ale az trojky, ne ?
- Majsha
- VWexpert
- Příspěvky: 2885
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vyškov
Re: syncro
A dle ceho se to pozna ?shazzer píše:Kdepak, za tucny priplatek byla EDS i v G2 a proto je jich tak maloMajsha píše:EDS mely ale az trojky, ne ?
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2570
- Registrován: 02.10.2007 11:03
Re: syncro
Bohuzel zvenku podle vubec niceho , ani v interieru zadny rozdil neni (kontrolka ABS je stejna jako s nebo bez EDS) a rozdilny je az ABS agregat a ridici jednotka ABS. Samozrejme rozdil se pozna pri akceleraci na heterogennim kluzkem podkladuMajsha píše:A dle ceho se to pozna ?
- Majsha
- VWexpert
- Příspěvky: 2885
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vyškov
Re: syncro
Uz jsem videl RJ se stitkem ABS mit EDS ale z corrada. Jinak valec zvenku nijak odlisne nevypadal.shazzer píše:Bohuzel zvenku podle vubec niceho , ani v interieru zadny rozdil neni (kontrolka ABS je stejna jako s nebo bez EDS) a rozdilny je az ABS agregat a ridici jednotka ABS. Samozrejme rozdil se pozna pri akceleraci na heterogennim kluzkem podkladuMajsha píše:A dle ceho se to pozna ?
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2570
- Registrován: 02.10.2007 11:03
Re: syncro
Ani ja neocekavam zadny zasadni vzhledovy rozdily mezi ABS agregatem s EDS a bez ni.Majsha píše:..Jinak valec zvenku nijak odlisne nevypadal.
- Majsha
- VWexpert
- Příspěvky: 2885
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vyškov
Re: syncro
Rekl bych ze jedina odlisnost bude ze dozadupovedou dve brzdovy trubicky misto jedne
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2570
- Registrován: 02.10.2007 11:03
Re: syncro
Tak to si nemyslim, protoze jak ABS tak ABS/EDS ridici jednotka byla vzdy jen jedna bez ohledu na predni nahon/syncro, takze z toho soudim, ze EDS stejne funguje jen pro predni napravu.Majsha píše:Rekl bych ze jedina odlisnost bude ze dozadupovedou dve brzdovy trubicky misto jedne
-
- Závodník
- Příspěvky: 517
- Registrován: 11.10.2007 20:48
- Bydliště: Carlow(IRL) jinak kósek před Brnem
- Kontaktovat uživatele:
Re: syncro
Přesně tak EDS je pouze na předni napravu a to i u novějších aut s haldexem či torsenem. U G3 od r. 95 jde poznat EDS i pohledem,hydraulicka čast je větší asi o 3cm než obyč ABS
G2,mTDI,syncro,IC origo G2,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima,moped VTR
G4 TDI r99 najeto 430t.km
A4 2,5TDI r.99,AFB, 290t.km tacho +stocenych cca320t.km
G4 TDI r99 najeto 430t.km
A4 2,5TDI r.99,AFB, 290t.km tacho +stocenych cca320t.km
- fonomat
- Řidič
- Příspěvky: 63
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: tam za vodou v rakosi