To mi je jasny a beru to jako vtip ale on to myslel vazne a nechce se mi verit, ze by SB s 4T a klimou nedalo 130. Bud ma klimakompresor z chladirenskeho vagonu nebo neco shnileho v SB. Protoze 130 da bez nejmensich problemu i o 6kW (papirove) slabsi RF se trema netesnicima ventilamalister píše:klima ubírá část výkonu a tudíž když je zapnutá, už těch 130 nedá
4T prevodovka 3tis otacek 5 kvalt jenom 110km/h??
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2570
- Registrován: 02.10.2007 11:03
Re: 4T prevodovka 3tis otacek 5 kvalt jenom 110km/h??
-
- Řidič
- Příspěvky: 133
- Registrován: 16.07.2010 00:11
- Bydliště: Pardubice
Re: 4T prevodovka 3tis otacek 5 kvalt jenom 110km/h??
Fakt me nebavi odpovidat Shazzerovi na debilni otazky,at se vrati do zakladky a nauci se cist,
chytrak jeden. Nikdo tady nepsal ze mu to 130km/h nejede,tak co chce vysvetlit?
Porad tady pise jak je chytrej a zakladni veci nezna,jako ze klima odebira vykon a tudiz pri
stejnejch otackach motoru nemuzes jet stejnou rychlosti.
Vsichni to chapou,jenom Shazzer ne
chytrak jeden. Nikdo tady nepsal ze mu to 130km/h nejede,tak co chce vysvetlit?
Porad tady pise jak je chytrej a zakladni veci nezna,jako ze klima odebira vykon a tudiz pri
stejnejch otackach motoru nemuzes jet stejnou rychlosti.
Vsichni to chapou,jenom Shazzer ne
- Vecernicek
- VWexpert
- Příspěvky: 4285
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4T prevodovka 3tis otacek 5 kvalt jenom 110km/h??
Bobeso popiš mi v jednoduchosti jak klima mění převod mezi otáčkami motoru a otáčkami na výstupu z převodovky na kola?
a ještě mi vyfot ten větrák na IC taky potřebuju zvednout chlazení vzduchu.
a ještě mi vyfot ten větrák na IC taky potřebuju zvednout chlazení vzduchu.
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: 4T prevodovka 3tis otacek 5 kvalt jenom 110km/h??
večerníček: je to prosté zapneš klimu, ta odebírá část výkonu, tudíž musíš podřadit a pak je logické, že ve stejných otáčkách jedeš jinou rychlostí.
jinak si to nedokážu vysvětlit
jinak si to nedokážu vysvětlit
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- Vecernicek
- VWexpert
- Příspěvky: 4285
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4T prevodovka 3tis otacek 5 kvalt jenom 110km/h??
lister: No, to jsme pochopil, ale diskuze byla o tom že mluvil o poměru otáček mezi motorem a převodovkou. Tudíž pokud se motor točí nějakýma otáčkama tak z převodovky se otáčí př daném poměru předvolanýma otáčkama až když zapneš klimu tak se otáčky na výstupu z převodovky nezmění! Budou se pořád stejně otáčet. Tudíž když zapneš klimu a pojedeš z kopsa abys dosáhl stanovených otáček tak pojedeš zase stejně rychle.
Otázka teda zní jestli výkon motoru na to stačí, a je mi fakt divné že by klima brala tolik výkonu aby nedosáhl blbé rychlosti 130kmh, ale je to možné v tom se nehádám.
A ten větrák na IC mě zajímá.
Otázka teda zní jestli výkon motoru na to stačí, a je mi fakt divné že by klima brala tolik výkonu aby nedosáhl blbé rychlosti 130kmh, ale je to možné v tom se nehádám.
A ten větrák na IC mě zajímá.
-
- Řidič
- Příspěvky: 133
- Registrován: 16.07.2010 00:11
- Bydliště: Pardubice
Re: 4T prevodovka 3tis otacek 5 kvalt jenom 110km/h??
Otazka znela kolik to komu jede pri jakejch otackach.
S klimou 130km/h 3200 ot/min,bez klimy 130km/h 3100ot/min.
Tudiz je v tom rozdil.
Jestli vite jak funguje klima v naftove g2 neni treba nic vysvetlovat.
S klimou 130km/h 3200 ot/min,bez klimy 130km/h 3100ot/min.
Tudiz je v tom rozdil.
Jestli vite jak funguje klima v naftove g2 neni treba nic vysvetlovat.
Naposledy upravil(a) Bobeso dne 05.12.2011 09:44, celkem upraveno 3 x.
- Vecernicek
- VWexpert
- Příspěvky: 4285
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
-
- Řidič
- Příspěvky: 133
- Registrován: 16.07.2010 00:11
- Bydliště: Pardubice
Re: 4T prevodovka 3tis otacek 5 kvalt jenom 110km/h??
Nerozumim.
Bobeso neni bobesgtdmk2
Bobeso neni bobesgtdmk2
- jirkaTDI
- VWsenior
- Příspěvky: 2072
- Registrován: 29.08.2009 00:54
- Bydliště: JihlaVWa
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4T prevodovka 3tis otacek 5 kvalt jenom 110km/h??
Tak to fakt nechápu a připojuju se k ostatním kde si vzal těch 100ot. navíc s klimou? Jedině že by ti klouzala spojka Já vím, jak funguje klima, ale ty očividně ne.Bobeso píše:Otazka znela kolik to komu jede pri jakejch otackach.
S klimou 130km/h 3200 ot/min,bez klimy 130km/h 3100ot/min.
Tudiz je v tom rozdil.
Jestli vite jak funguje klima v naftove g2 neni treba nic vysvetlovat.
Golf mk1 mTDI
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
- Vecernicek
- VWexpert
- Příspěvky: 4285
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4T prevodovka 3tis otacek 5 kvalt jenom 110km/h??
Bobeso, pokud budeš mít na motoru 3200ot/min. bez klimy a pojedeš rychlostí 130kmh, tak potom pokud nepřeřadíš a zapneš si klimu a dostaneš motor do 3200ot/min tak pojedeš opět 130kmh.
Ty si myslíš že ti klima mení poměr mezi otáčkami motoru a kolama a to teda nemění. Pouze zatěžuje motor, tudíž ke všem brzdícím silám které na auto působí při jízdě bez klimy (vítr - airodynamika, ložiska, převody, valivý odpor gum, altík atd...) přidáš další brzdící sílu a to kompresor klimy. Čím zatížíš motor a tím mu klesnou otáčky na 3100ot a už nejedeš 130kmh to je logické protože při 3100ot je převod stále stený a zoubky na ozubených kolech v převodovce přenesou zmenšení otáček na výstup.
Je to jak u vratčky, když si nastavíš nějakou rychlost na vrtačce a začnešvrtat a budeš jemně tlačit tak vrtačka bude mít pořád stejné otáčky, když ale zatlačíš víc otak otáčky klesnou. Ale převod bude pořád stený.
Ty si myslíš že ti klima mení poměr mezi otáčkami motoru a kolama a to teda nemění. Pouze zatěžuje motor, tudíž ke všem brzdícím silám které na auto působí při jízdě bez klimy (vítr - airodynamika, ložiska, převody, valivý odpor gum, altík atd...) přidáš další brzdící sílu a to kompresor klimy. Čím zatížíš motor a tím mu klesnou otáčky na 3100ot a už nejedeš 130kmh to je logické protože při 3100ot je převod stále stený a zoubky na ozubených kolech v převodovce přenesou zmenšení otáček na výstup.
Je to jak u vratčky, když si nastavíš nějakou rychlost na vrtačce a začnešvrtat a budeš jemně tlačit tak vrtačka bude mít pořád stejné otáčky, když ale zatlačíš víc otak otáčky klesnou. Ale převod bude pořád stený.
-
- Řidič
- Příspěvky: 133
- Registrován: 16.07.2010 00:11
- Bydliště: Pardubice
Re: 4T prevodovka 3tis otacek 5 kvalt jenom 110km/h??
Bez komentare
Proc chces porad radit
Jak muzes jet stejnou rychlosti s mensim vykonem ale stejnejma otackama?
Proc chces porad radit
Jak muzes jet stejnou rychlosti s mensim vykonem ale stejnejma otackama?
- jirkaTDI
- VWsenior
- Příspěvky: 2072
- Registrován: 29.08.2009 00:54
- Bydliště: JihlaVWa
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4T prevodovka 3tis otacek 5 kvalt jenom 110km/h??
Bobeso píše: Jak muzes jet stejnou rychlosti s mensim vykonem ale stejnejma otackama?
asi proto, že převodový poměr je stále stejný když budeš mít 2 motory, jeden bude mít výkon 50kw a druhý 100kw a oba budou mít stejnou převodovku, tak oba pojedou na jakýkoliv převodový stupeň při stejných otáčkách stejnou rychlostí
Golf mk1 mTDI
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
- Vecernicek
- VWexpert
- Příspěvky: 4285
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4T prevodovka 3tis otacek 5 kvalt jenom 110km/h??
třeba s kopsa se dá jet s menším výkonem stejnýma otáčkama jinak platí co ti napsal Jirka TDI
-
- Řidič
- Příspěvky: 133
- Registrován: 16.07.2010 00:11
- Bydliště: Pardubice
Re: 4T prevodovka 3tis otacek 5 kvalt jenom 110km/h??
Omlouvam se predtim jsem to idiotcky napsal. Samozrejme ze mas teoretickou pravdu,nikdo to tady ani netvrdi ze by to tak byt nemelo,hold praxe ukazuje neco jineho. Mozna me golfik s klimou ukazuje jen o par ot/min vic,ted to nemuzu tvrdit presne,golfika mam zazimovanyho tak az na jare se presne dozvim okolik me ukazuje ot/min vic.
Vem si nejakou hodne odbornou literaturu a tam se doctes ze rozdil u techto 2 stejnych motoru ale s jinym vykonem a tudiz i s krouticim
momentem pri zachovani stejneho vystupu motoru a identicke prevodovce muze byt az 5%. Vim ze to je v knizce konstrukce a stavba zavodnich vozu,jestli chces ukazu
a budu recitovat.
Nemam to jen vycteny,kdyz jsem byl u pana co stavi prevodovky zavodnikum v CR a zavodnikum v Evrope tak ma stejny nazor a on toho vi hodne,dela nazakazku komplet provodovky i se skrini.
Tak a ted se budu smat ja
Pro bobesgtdmk2:kdyz jsem kdysi snizoval myslim ze byli pruziny o 1cm niz tak jsm jel pri stejnech otackach jel o 10km/h rychleji,pri nejake rychlosti kolem 130km/h.
Vem si nejakou hodne odbornou literaturu a tam se doctes ze rozdil u techto 2 stejnych motoru ale s jinym vykonem a tudiz i s krouticim
momentem pri zachovani stejneho vystupu motoru a identicke prevodovce muze byt az 5%. Vim ze to je v knizce konstrukce a stavba zavodnich vozu,jestli chces ukazu
a budu recitovat.
Nemam to jen vycteny,kdyz jsem byl u pana co stavi prevodovky zavodnikum v CR a zavodnikum v Evrope tak ma stejny nazor a on toho vi hodne,dela nazakazku komplet provodovky i se skrini.
Tak a ted se budu smat ja
Pro bobesgtdmk2:kdyz jsem kdysi snizoval myslim ze byli pruziny o 1cm niz tak jsm jel pri stejnech otackach jel o 10km/h rychleji,pri nejake rychlosti kolem 130km/h.
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: 4T prevodovka 3tis otacek 5 kvalt jenom 110km/h??
to se klidně směj, ale nic nezměníš na tom, že jsi mimo...
btw : kdybys měl kromě zaříznutých pružin i rychlý pruhy, mohl bys jezdit až o 20 km rychleji
btw : kdybys měl kromě zaříznutých pružin i rychlý pruhy, mohl bys jezdit až o 20 km rychleji
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..