Stavitelný podvozek-sestavení

Podvozky, kola, převodovky, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: vwCharlie, areka

Odpovědět
Uživatelský avatar
refresh
Pilot
Pilot
Příspěvky: 885
Registrován: 10.06.2008 21:15
Bydliště: okr. Liberec

Stavitelný podvozek-sestavení

Příspěvek od refresh »

Ahoj,
potřeboval bych poradit. Potřebuju se sestavit stavitelný podvozek -horní uložení, nejsem si 100% jistý jak to má být.
Podle fota-tlumič má být sešroubovaný s matkou na foto dohromady s horním uložením? (pořadí jak je na fotce?)
A dál se chci zeptat na nastavení výšky-tlumič má štelování prožin-2 matice a potom ještě dole šroubované uchycení na těhlici, jaký je teda postup nastavení?
Předem moc díky zkušenějším :roll:
Přílohy
TA.jpg

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Stavitelný podvozek-sestavení

Příspěvek od 11mAjA11 »

Obrázek
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
refresh
Pilot
Pilot
Příspěvky: 885
Registrován: 10.06.2008 21:15
Bydliště: okr. Liberec

Stavitelný podvozek-sestavení

Příspěvek od refresh »

Mě jde o to v jakém místě má být uložení-mezi těma 2 maticema?

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Stavitelný podvozek-sestavení

Příspěvek od 11mAjA11 »

První matici zašroubovat na doraz na pístnicovém závitu, nasadit uložení a dotáhnout.
Melo by to být stejně jak na originál podvozku takže se není čeho obávat.
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
refresh
Pilot
Pilot
Příspěvky: 885
Registrován: 10.06.2008 21:15
Bydliště: okr. Liberec

Stavitelný podvozek-sestavení

Příspěvek od refresh »

Určitě? ...já že u těch tlumičů byla jen jedna ta matice, tak jestli nemá být až nad uložením a další potom nahoře na misce..

Uživatelský avatar
Achy28
Řidič
Řidič
Příspěvky: 122
Registrován: 02.02.2013 22:18
Bydliště: Chomutov

Stavitelný podvozek-sestavení

Příspěvek od Achy28 »

refresh píše:Určitě? ...já že u těch tlumičů byla jen jedna ta matice, tak jestli nemá být až nad uložením a další potom nahoře na misce..
Cauves dávaj tam jen jednu kup si ještě dvě ale ty ouzký stěma stahni tlumičě a tu velkou dej nahoru :good:
a na zadek co jsem mnel v garazi klasika

Uživatelský avatar
refresh
Pilot
Pilot
Příspěvky: 885
Registrován: 10.06.2008 21:15
Bydliště: okr. Liberec

Stavitelný podvozek-sestavení

Příspěvek od refresh »

A ty dvě úzký myslíš jako jednu na stažení tlumiče, jednu nad uložení a nahoru na misku tu velkou? A jak postupovat u vyladění, aby mi to neštrejchalo o elektrony?

Uživatelský avatar
jirkaTDI
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2072
Registrován: 29.08.2009 00:54
Bydliště: JihlaVWa
Kontaktovat uživatele:

Stavitelný podvozek-sestavení

Příspěvek od jirkaTDI »

zkusím to napsat po lopatě:

máš pístnici, na to dáš horní misku pružiny, na to horní uložení s ložiskem - to celý stáhneš matkou na doraz (respektive místo matky je tam takovej ten váleček s dvěma zářezy)

pak tlumič nasadíš na auto, zvrchu dáš na uložení tu horní misku, utáhneš další matkou a hotovo :wink:

jinak co to máš za značku podvozku? Jestli je to tak, jak píšeš, tak těma dvěma matkama šteluješ předpětí pružiny (potom je utáhneš proti sobě proti povolení) a závitem na těhlici šteluješ výšku.
většina podvozků ale ten závit na těhlici nemají a výška se šteluje jen těma matkama, co nahrazují spodní misku pružiny.
Golf mk1 mTDI
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5

Uživatelský avatar
refresh
Pilot
Pilot
Příspěvky: 885
Registrován: 10.06.2008 21:15
Bydliště: okr. Liberec

Stavitelný podvozek-sestavení

Příspěvek od refresh »

jirkaTDI píše:zkusím to napsat po lopatě:

máš pístnici, na to dáš horní misku pružiny, na to horní uložení s ložiskem - to celý stáhneš matkou na doraz (respektive místo matky je tam takovej ten váleček s dvěma zářezy)

pak tlumič nasadíš na auto, zvrchu dáš na uložení tu horní misku, utáhneš další matkou a hotovo :wink:

jinak co to máš za značku podvozku? Jestli je to tak, jak píšeš, tak těma dvěma matkama šteluješ předpětí pružiny (potom je utáhneš proti sobě proti povolení) a závitem na těhlici šteluješ výšku.
většina podvozků ale ten závit na těhlici nemají a výška se šteluje jen těma matkama, co nahrazují spodní misku pružiny.
Ahoj, přesně jak píšeš, už to mám hotové, nakonec jsem na to přišel, je opravdu potřeba tam dát tu "zápustnou" matici a nahoru potom tu obyčenou co bývá u podvozku.
Tlumiče jsem nakonec taky na výšku došteloval, značka je Ta Technix a opravdu má štelování jak pod pružinami tak i závit u držáku na těhlici, takže je rázem o možnost štelování navíc :wink:

Uživatelský avatar
AllanMaxi
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1528
Registrován: 25.06.2008 00:05
Bydliště: Doma
Kontaktovat uživatele:

Stavitelný podvozek-sestavení

Příspěvek od AllanMaxi »

refresh píše:
jirkaTDI píše:zkusím to napsat po lopatě:

máš pístnici, na to dáš horní misku pružiny, na to horní uložení s ložiskem - to celý stáhneš matkou na doraz (respektive místo matky je tam takovej ten váleček s dvěma zářezy)

pak tlumič nasadíš na auto, zvrchu dáš na uložení tu horní misku, utáhneš další matkou a hotovo :wink:

jinak co to máš za značku podvozku? Jestli je to tak, jak píšeš, tak těma dvěma matkama šteluješ předpětí pružiny (potom je utáhneš proti sobě proti povolení) a závitem na těhlici šteluješ výšku.
většina podvozků ale ten závit na těhlici nemají a výška se šteluje jen těma matkama, co nahrazují spodní misku pružiny.
Ahoj, přesně jak píšeš, už to mám hotové, nakonec jsem na to přišel, je opravdu potřeba tam dát tu "zápustnou" matici a nahoru potom tu obyčenou co bývá u podvozku.
Tlumiče jsem nakonec taky na výšku došteloval, značka je Ta Technix a opravdu má štelování jak pod pružinami tak i závit u držáku na těhlici, takže je rázem o možnost štelování navíc :wink:
To co si myslíte,že je stavitelný předpětí(komprese pružiny) tohoto tlumiče-jedná se jen o předek,celkem bych to i částečně z lehka bral,je to furt ovšem podvozek z levný řady a třeba oproti Bilsteinu,H&R,Eibach,KW,D2 Racing,XYZ se to nedá považovat za stavitelnou kompresi pružin,ale snaha se cení :good: :wink: :drinks:
Díly GTD-intercooler 59kW,TDi 66-81kW
Jetta 1.6 GTD<=160PS+ :-D 360NM=>Jetta 1.6 GTD

Uživatelský avatar
refresh
Pilot
Pilot
Příspěvky: 885
Registrován: 10.06.2008 21:15
Bydliště: okr. Liberec

Stavitelný podvozek-sestavení

Příspěvek od refresh »

Tak každopádně se s tím za tuhle cenu musí počítat, jako u všeho :wink:
Ale jinak tohke stavitelné předpětí mám u TA jak vpředu tak i vzadu :)

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“