téma - LEŠTĚNÍ KOL
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
téma - LEŠTĚNÍ KOL
Zdar a sílu všem co seberou odvahu se do toho pustit a ještě to nikdy nedělali.Podobné téma už tu bylo,ale rozhodl jsem se to trošku uspořádat a dát nějak dokupy.Byl bych rád,kdyby jste i vy přihodili své nápady,názory a vychytávky i s fotkama.Něco málo o leštění i nějaké odkazy na stránky s vercajkem se řešily tady http://www.vw-club.cz/modules.php?name= ... 31&start=0" target="_blank
Trošku to tu rozeberu ,co jsem o tom poznamenal já.
V prvé řadě než se do toho někdo pustí,tak by si měl uvědomit do čeho jde.Jedná se o lásku s určitým vztahem a v podstatné řadě o čas a klid.Bez těchto věcí to nejde a dopadá to špatně.
Kola které se někdo chystá leštit,tak se do nich pouští proto,že jsou hnusné a chtěly by zkrášlit.A čirou náhodou se zrovna tyto kola hodí ke stylu GII.Bavím se o typu kol,které se často válejí zarostlé v kopřivách na zahradě nebo ve šrotu a nemají téměř žádnou cenu,proto si takové kola někteří z nás,kteří neoplývají bohatými rodiči a penězi můžou dovolit.Jde o to,z hovna udělat něco.Samozřejmě,že jsou i pěkné kola,které se dají zkrášlit ještě víc,záleží na financích a dispozicích.
Během celého leštění jsem zkoušel různé metody,radil se a dělil o informace s členy klubu Mathyasem a Alexiem.
Moje kola byly z roku 89 a používaly se na zimní provoz.Byly bez laku a zežrané od soli.Pro kola s lakem,přibývá starost s jeho odstraněním,s tímto zkušenosti nemám (mohl by to sem ale někdo napsat)
Vhodný a správný materiál na leštění nejde sehnat ze dne na den,nebo spíše se mi některé věci nepodařilo sehnat vůbec,řešil jsem to všelijak jak se to jen dalo.Ve shrnutí jsem se musel uspokojit s leštící sadou z Hornbachu za 239,-.Koupil jsem toho víc,ale ta sada z mých dispozic byla na to asi nejlepší.Nikde jinde nic nebylo tady u nás a to jsem toho prolezl dost,něco jsem řešil po internetu. V sadě bylo: 1x filcový kotouč a k němu hnědá politura na předleštění a 1x bavlněný kotouč s bleděmodrou politurou na doleštění.S tímto jsem ve finále udělal všechny kola.
Můj postup: předem upozorňuji si udělat na jedno kolo minimálně celý volný 1 den
1.Prvně jsem vzal vrtačku s vysokýma točkama,uchytil do ní gumový talíř se suchým zipem,na který jsem přilepoval smirky o různým hrubostech (u všech kol a do všech míst se s vrtačkou nejde dostat,takže ručně).Začal jsem smirkem o hrubosti 80,pak 120 a nakonec 240.Pak šla vrtačka z ruky.Hrubost si musí zvolit každý sám,podle toho jak moc má poškozená kola,někdy není třeba volit tak hrubý.
2. druhý krok byla opravdu mučednická práce,nejhorší z celého postupu.Šlo o broušení pod vodou 320-kou.Musely se zahladit všechny škrábance po vrtačce a musely se ručně opracovat hrubá místa,kde se člověk nedostal vrtačkou.Smirek je ještě dosti hrubý,tak ideálně neklouže po povrchu,takže dodrbané prsty a hodně zničeného smirku.Tato práce trvala nejdýl.
3. následovala ta samá práce se smirky 800 a 1200,ale to už šlo líp a šel vidět nějaký výsledek.
4. nastupuje opět vrtačka a ta lepší část,kde se už člověk začne trochu radovat: filcový kotouč a v mém případě hnědá politura.Tímto jsem to předleštil a na doleštění jsem si vzal bavlněný kotouč a bleděmodrou polituru.Ideální by byl hedvábný nebo saténový kotouč,ale nesehnal jsem L .Tento úkon vypadá jednoduše,ale není to zase až taková brnkačka.Určitě budete chtít ušetřit za stopky na kotouče,tak si je uděláte z nějakého šroubu,matky a podložky.V tomto případě varuji,protože při leštění límců kotouč rád sjede z kola a hlavička šroubu se ráda zahryzne do límečku,bude vás to pak bolet a vyletí do vzduchu nějaké ty k…y. Při určitých sklonech se ráda zahryzne i upínací hlava a to její ozubení.Je to jako magnet .
Dále je třeba dávat pozor na nanášení politury na roztočený kotouč,nechce to moc,člověk si to musí vyzkoušet.Když se jí nanese hodně,tak se dělají šmouhy,hnídy,pálí se to a dělá to zežloutlý lesk.Když se nanese málo,tako neleští.
A nakonec ve finále stejně nebudete až tak spokojeni,protože za tu dobu co ztrávíte s tím kolem blízko u sebe,budete znát každou tečku,která vás bude štvát.A v celém průběhu se nevyhnete nechápajícím otázkám svých blízkých,kteří vám to budou stejně chválit,i když to bude stát za h***o,100% to nikdy nebude.
Kalkulace:
Kola 1600,-
Matroš asi 1000,-
Práce – k nezaplacení a asi 5dní,-
Celkem: nevyplatí se to
Jedná se jenom o lásku,vztah a pocit z toho,že si to dotyčný udělá sám.Je to taková radost pro vášnivce.Materiály si musí zvolit podle stavu a typu kol každý sám.Když seženete smirky i o vyšší zrnitosti jak 1200,tak jenom líp,čím bude hladší povrch,tím bude vyšší lesk v poslední fázi.
Přikládám foto:
Trošku to tu rozeberu ,co jsem o tom poznamenal já.
V prvé řadě než se do toho někdo pustí,tak by si měl uvědomit do čeho jde.Jedná se o lásku s určitým vztahem a v podstatné řadě o čas a klid.Bez těchto věcí to nejde a dopadá to špatně.
Kola které se někdo chystá leštit,tak se do nich pouští proto,že jsou hnusné a chtěly by zkrášlit.A čirou náhodou se zrovna tyto kola hodí ke stylu GII.Bavím se o typu kol,které se často válejí zarostlé v kopřivách na zahradě nebo ve šrotu a nemají téměř žádnou cenu,proto si takové kola někteří z nás,kteří neoplývají bohatými rodiči a penězi můžou dovolit.Jde o to,z hovna udělat něco.Samozřejmě,že jsou i pěkné kola,které se dají zkrášlit ještě víc,záleží na financích a dispozicích.
Během celého leštění jsem zkoušel různé metody,radil se a dělil o informace s členy klubu Mathyasem a Alexiem.
Moje kola byly z roku 89 a používaly se na zimní provoz.Byly bez laku a zežrané od soli.Pro kola s lakem,přibývá starost s jeho odstraněním,s tímto zkušenosti nemám (mohl by to sem ale někdo napsat)
Vhodný a správný materiál na leštění nejde sehnat ze dne na den,nebo spíše se mi některé věci nepodařilo sehnat vůbec,řešil jsem to všelijak jak se to jen dalo.Ve shrnutí jsem se musel uspokojit s leštící sadou z Hornbachu za 239,-.Koupil jsem toho víc,ale ta sada z mých dispozic byla na to asi nejlepší.Nikde jinde nic nebylo tady u nás a to jsem toho prolezl dost,něco jsem řešil po internetu. V sadě bylo: 1x filcový kotouč a k němu hnědá politura na předleštění a 1x bavlněný kotouč s bleděmodrou politurou na doleštění.S tímto jsem ve finále udělal všechny kola.
Můj postup: předem upozorňuji si udělat na jedno kolo minimálně celý volný 1 den
1.Prvně jsem vzal vrtačku s vysokýma točkama,uchytil do ní gumový talíř se suchým zipem,na který jsem přilepoval smirky o různým hrubostech (u všech kol a do všech míst se s vrtačkou nejde dostat,takže ručně).Začal jsem smirkem o hrubosti 80,pak 120 a nakonec 240.Pak šla vrtačka z ruky.Hrubost si musí zvolit každý sám,podle toho jak moc má poškozená kola,někdy není třeba volit tak hrubý.
2. druhý krok byla opravdu mučednická práce,nejhorší z celého postupu.Šlo o broušení pod vodou 320-kou.Musely se zahladit všechny škrábance po vrtačce a musely se ručně opracovat hrubá místa,kde se člověk nedostal vrtačkou.Smirek je ještě dosti hrubý,tak ideálně neklouže po povrchu,takže dodrbané prsty a hodně zničeného smirku.Tato práce trvala nejdýl.
3. následovala ta samá práce se smirky 800 a 1200,ale to už šlo líp a šel vidět nějaký výsledek.
4. nastupuje opět vrtačka a ta lepší část,kde se už člověk začne trochu radovat: filcový kotouč a v mém případě hnědá politura.Tímto jsem to předleštil a na doleštění jsem si vzal bavlněný kotouč a bleděmodrou polituru.Ideální by byl hedvábný nebo saténový kotouč,ale nesehnal jsem L .Tento úkon vypadá jednoduše,ale není to zase až taková brnkačka.Určitě budete chtít ušetřit za stopky na kotouče,tak si je uděláte z nějakého šroubu,matky a podložky.V tomto případě varuji,protože při leštění límců kotouč rád sjede z kola a hlavička šroubu se ráda zahryzne do límečku,bude vás to pak bolet a vyletí do vzduchu nějaké ty k…y. Při určitých sklonech se ráda zahryzne i upínací hlava a to její ozubení.Je to jako magnet .
Dále je třeba dávat pozor na nanášení politury na roztočený kotouč,nechce to moc,člověk si to musí vyzkoušet.Když se jí nanese hodně,tak se dělají šmouhy,hnídy,pálí se to a dělá to zežloutlý lesk.Když se nanese málo,tako neleští.
A nakonec ve finále stejně nebudete až tak spokojeni,protože za tu dobu co ztrávíte s tím kolem blízko u sebe,budete znát každou tečku,která vás bude štvát.A v celém průběhu se nevyhnete nechápajícím otázkám svých blízkých,kteří vám to budou stejně chválit,i když to bude stát za h***o,100% to nikdy nebude.
Kalkulace:
Kola 1600,-
Matroš asi 1000,-
Práce – k nezaplacení a asi 5dní,-
Celkem: nevyplatí se to
Jedná se jenom o lásku,vztah a pocit z toho,že si to dotyčný udělá sám.Je to taková radost pro vášnivce.Materiály si musí zvolit podle stavu a typu kol každý sám.Když seženete smirky i o vyšší zrnitosti jak 1200,tak jenom líp,čím bude hladší povrch,tím bude vyšší lesk v poslední fázi.
Přikládám foto:
- aiworry
- Profík
- Příspěvky: 924
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Gratuluju já je dělal celou zimu snad 200 hod.
Ale dělal jsem je celý i zevniř.
Bylo to krásný a po půl roce ježdění jsou jako obyč kola.
I když to nebylo ono od začátku asi jsem to uspěchal ke konci.
Ale letošní zimu do toho budu znova.
Když si vzpomenu jak jsem měl odřené prsty!
K tomu laku:
To je to nejhorší co na tom je vůbec to nechce dolu myslim si že kdybych měl bez laku tak to bude o hodně lepší.
Ten lak jsem bral celý dolu ručně-smirkem.
Zaćínal jsem:
80
120
320 a teď pod vodou
600
1000
1200
1500
2000
No a pak přiša na řadu rotační bruska s středním filcem se silichromem,jemný filc a nějaká teď už nevim jemná pasta.
No a nakonec tech. benzín a hadříkama vytřít tu pastu.
Olá hotovo.
Ale dělal jsem je celý i zevniř.
Bylo to krásný a po půl roce ježdění jsou jako obyč kola.
I když to nebylo ono od začátku asi jsem to uspěchal ke konci.
Ale letošní zimu do toho budu znova.
Když si vzpomenu jak jsem měl odřené prsty!
K tomu laku:
To je to nejhorší co na tom je vůbec to nechce dolu myslim si že kdybych měl bez laku tak to bude o hodně lepší.
Ten lak jsem bral celý dolu ručně-smirkem.
Zaćínal jsem:
80
120
320 a teď pod vodou
600
1000
1200
1500
2000
No a pak přiša na řadu rotační bruska s středním filcem se silichromem,jemný filc a nějaká teď už nevim jemná pasta.
No a nakonec tech. benzín a hadříkama vytřít tu pastu.
Olá hotovo.
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
aiworry : mě silichrom,tempo a různé pasty dělaly mat,takže jsem se tomu vyhýbal.A s tím lakem je prý pěkná drbačka,dá se to údajně i odstraňovačem nátěru,ale ten prý rozežírá i ten hliník.Ale na odkazu,který jsem tu zveřejnil někdo psal i o nějakém neškodném odstraňovači.
A co ochranná vrstva,něco jako bezbarvý lak nebo nějaký dobrý vosk na auto,má s tím někdo zkušenosti?
A co ochranná vrstva,něco jako bezbarvý lak nebo nějaký dobrý vosk na auto,má s tím někdo zkušenosti?
-
- VWsenior
- Příspěvky: 2122
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha,ale jinak jihočech jak poleno a Táborák jak prase
- Kontaktovat uživatele:
- OndrIs
- VWjunior
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Morava,
- Kontaktovat uživatele:
možná to není k tématu ,ale sem rád že se tu vytvořil tento topic ,který mně celkem hodně teď zajímá,jelikož sem si nedávno dovezl taky kolečka a potřebujou zkrášlit! samotné límce budu dělat až ůplně nakonec !ted sem začal se středy a zadním límcem posupně tu budu dávat další fotky z rekonstrukce
- Přílohy
-
- a tohle mně teprve čeká!!
- DSC00218.JPG (35.15 KiB) Zobrazeno 2346 x
-
- a tady vybroušené středy
- DSC00237.JPG (32.23 KiB) Zobrazeno 2345 x
-
- zadní límec čeká na plnič!
- DSC00236.JPG (34.59 KiB) Zobrazeno 2349 x
-
- tak to sou oni krasavice že?
- na dědovám fanouší.JPG (41.25 KiB) Zobrazeno 2349 x
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
- OndrIs
- VWjunior
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Morava,
- Kontaktovat uživatele:
- aiworry
- Profík
- Příspěvky: 924
- Registrován: 24.02.2006 21:02
vwCharlie
Ten odstraňovač jsem zkoušel.Nedělej/te to nema to cenu nepustí to ani boha a akorát je s toho potom bordel.Radši vzít šmrgl než odstraňovač.
Ochranná vrstva neni žádná:
když to nastříkáš bezbarvym lakem tak to stratí lesk a časem zežloutne.
Nejlepší je to nechat bez ničeho a odmastit ať to nechytá prach.
Ten odstraňovač jsem zkoušel.Nedělej/te to nema to cenu nepustí to ani boha a akorát je s toho potom bordel.Radši vzít šmrgl než odstraňovač.
Ochranná vrstva neni žádná:
když to nastříkáš bezbarvym lakem tak to stratí lesk a časem zežloutne.
Nejlepší je to nechat bez ničeho a odmastit ať to nechytá prach.
- majkl02
- Jezdec
- Příspěvky: 239
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Špk
Já ten odstraňovač taky zkoušel a šlo to, ale, když jsem lak sundával ze zapuštěných míst, tak mezi tím zasychaly kousky toho slouplýho, kterej jsem tam nechal a vypadalo to blbě. Prostě se to musí rychle sloupnot, protože to pa chvilce zasychá zpátky a je to ještě horší. Jinak ten lak jde lehce dolů a mám zatím jenom jedno kolo odstraněný, tak jsem přemýšlel, že bych ty ostatní kola potřel tím odstraňovačem a jak by zapůsobil, tak bych to ostříkal vapkou a myslím, že by to mohlo jít v pohodě. Jinak na leštění se taky chystám, ale musím počkat až budu mít zpravený kolo, ale zatím jsem obrousil límce na 3 kolech a bral jsem to od 80, 120, 240, 500, 800, 1500, 2000, 2500 a ve finále 3500. Je to možná zbytečně moc, ale chci to mít udělaný pečlivě. Jo a chtěl jsem se ještě zeptat jestli když chci kola i nakomaxitovat, jestli je mám nejdřív vyleštit a pak dát do laku nebo naopak? dík
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
- saimonx
- Řidič
- Příspěvky: 62
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Český Těšín
***
Jo jo, taky jsem si během poslední zimy hobloval nehty a zbavoval se otisku prstů. Lak jsem sundával acetonem, ale i tak to byla pakárna. Momentálně jdou dolů, budu nahazovat Borbet A 16ky, opět ručně vyleštěno.
- Přílohy
-
- zzzzz.JPG (62.43 KiB) Zobrazeno 2276 x
-
- 100_2188.JPG (48.28 KiB) Zobrazeno 2278 x
-
- 100_2185.JPG (44.79 KiB) Zobrazeno 2281 x
- alexius
- Jezdec
- Příspěvky: 231
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele: