Brzdy
- Rouballik
- Moderátor
- Příspěvky: 1050
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jilemnice
Re: Brzdy
Myslíš že ty 205ky na Oktáviích na 2tunovejch bavorakách tam jsou pro srandu??.. Nebo jen. aby to hezky vypdala a obutí stálo 15 000Kč?? To by si tam každej a hned dal 13ky 145ky kdyby to bylo skoro stejný. A to už kvůli spotřebě
- Bastard
- Moderátor
- Příspěvky: 9884
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Brzdy
Je to kvůli nápravovému tlaku - nesou větší váhu... Užší by musely být víc natlakované, ale to je něco jiného. Já mluvím o tření. Když zvětšíš styčnou plochu, sníží se tlak, když ji zmenšíš, tlak se zvýší. Tření bude konstantní...
- Rouballik
- Moderátor
- Příspěvky: 1050
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jilemnice
Re: Brzdy
To je jen kvůli tomu, že se dnes vyrábějí balánové(nízkotlaké pneumatiky) protože lépe tlumí náraz a sedí na silnici. Jinak čím větší plocha penumatiky s vozovkou tím větší záběr i učíněk při brždění. Vpodstatě řečeno "pro blbce" V momentě kdy 175ka přechazí do zablokovaného stavu 195ka ještě brzdí a kolo se točí.. To samé při rozjezdu na 155kách hrabe i shade 105 ale hrábnout s ní na 185kách je nemožný.. Rodíl mezi 175 a 195 je cca 15-25% podle kvality pneumatiky.
- Jahomi
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
Já bych ti doporučil taky Brembo. Sám je na autě mám. Vydrží větší brždění aniž se ti zvlní kotouče.(maji větší obsah uhlíku) Mám Brembo Easy, Ale dělaj se i Brembo max, ty jsou dražší.
Mají je bud zde: http://www.mjauto.cz/brembo.htm
a nebo zde: http://www.elitecat.cz/Default.aspx
Nic ti nenutim, je to jen moje zkušenost s kotoučema.
Mají je bud zde: http://www.mjauto.cz/brembo.htm
a nebo zde: http://www.elitecat.cz/Default.aspx
Nic ti nenutim, je to jen moje zkušenost s kotoučema.
- Runcajz
- Závodník
- Příspěvky: 544
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: S L O V E N S K O - Malacky
Re: Brzdy
Takže chlapci vrapci....
Trošku treba porozmýšľť nad tým čo sa tu deje. Takže k tomu pedálu. Vymeň kotúče, doštičky, bubny a obloženia. Uvidíš, že pedál sa ti vráti do normálu. (dva mesiace do zadu som si aj ja lámal hlavu a vymenil som to a v pohode.)
K tým pneu. Najskôr by som si porovnal oktávku vs GII vs BMW... Netuším akú radu si myslel, ale to je jedno. Jazdím v zime na 165/R14. Jazdil som v zime na 185/R15 a už by som to nikdy nemenil!!! A dosť podobne to je aj s tými letnými. Prečo asi súdruhovia s diplomami nedávali 205ky na GII??? Je to kvôli všetkému. A to určite testovali ako ich poznáme dokonale. Či to je kvôli jazdným vlastnostiam, či kvôli spotrebe, či kvôli opotrebeniu... A tých "či" by sa dalo písať do rána!!! Netreba brať výrobcové odporúčania len tak. Asi kvôli niečomu to odporúčajú. Teda pokiaľ nemáš pod kapotou aspon 150Ps a nejazdíš okruhy, nedával by som iné pneu ako odporúča výrobca. Stačí kúpiť kvalitné pneu a máš po starostiach. Jazdil som aj na 195 a ver, že do šmyku som to dostal úplne bez problémov.
Záleží od veľa vecí. Ale výber je na každom z nás. Takže tvrdiť, že čím hrubšia, tým lepšia je blbosť. Treba brať viac vecí do úvahy a to nie len že skočíš na pedál a stojíš. Môj krsný vždy vravel, niekedy je lepšie pridať plyn ako brzdiť, a sám dobre viem že mal kur*vskú pravdu. Už som mohol byť... ale to je o inom.
Trošku treba porozmýšľť nad tým čo sa tu deje. Takže k tomu pedálu. Vymeň kotúče, doštičky, bubny a obloženia. Uvidíš, že pedál sa ti vráti do normálu. (dva mesiace do zadu som si aj ja lámal hlavu a vymenil som to a v pohode.)
K tým pneu. Najskôr by som si porovnal oktávku vs GII vs BMW... Netuším akú radu si myslel, ale to je jedno. Jazdím v zime na 165/R14. Jazdil som v zime na 185/R15 a už by som to nikdy nemenil!!! A dosť podobne to je aj s tými letnými. Prečo asi súdruhovia s diplomami nedávali 205ky na GII??? Je to kvôli všetkému. A to určite testovali ako ich poznáme dokonale. Či to je kvôli jazdným vlastnostiam, či kvôli spotrebe, či kvôli opotrebeniu... A tých "či" by sa dalo písať do rána!!! Netreba brať výrobcové odporúčania len tak. Asi kvôli niečomu to odporúčajú. Teda pokiaľ nemáš pod kapotou aspon 150Ps a nejazdíš okruhy, nedával by som iné pneu ako odporúča výrobca. Stačí kúpiť kvalitné pneu a máš po starostiach. Jazdil som aj na 195 a ver, že do šmyku som to dostal úplne bez problémov.
Záleží od veľa vecí. Ale výber je na každom z nás. Takže tvrdiť, že čím hrubšia, tým lepšia je blbosť. Treba brať viac vecí do úvahy a to nie len že skočíš na pedál a stojíš. Môj krsný vždy vravel, niekedy je lepšie pridať plyn ako brzdiť, a sám dobre viem že mal kur*vskú pravdu. Už som mohol byť... ale to je o inom.
- mono
- Řidič
- Příspěvky: 65
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Slivenec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
pokud chceš líp brzdit tak vyhoď ty třmeny a kotouče co tam máš a dej tam závodní čtyrpísty a uvídíš ten rozdíl ale je to dost drahý...nebo existuje i jiný řešení čtyrpístů ale je dosti technicky náročné a nedoporučoval bych to dělat jen tak někomu co vo tom nic neví...ale je podstatně cenově dostupnější...
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2542
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: kousek od Brna
Re: Brzdy
Rouballik: např. elit prodává kotouče brembo (asi max?) za cca 1200/2ks a k tomu pěkně (aspoň u mne) brzdí desky ferodo premier (cca 900).
začal bych výměnou kotoučů a desek, pokud máš brzdovku přes 2 roky, tak novou a pak uvidíš.
jinak na tvůj požadavek "aby to brzdilo na fleku" ti můžu doporučit jen jiný auto. g2 v originálním stavu opravdu moc nebrzdí. ostatně vyhledej si to v předchozích tématech. řeší se to tady min. 1x za 3 týdny
začal bych výměnou kotoučů a desek, pokud máš brzdovku přes 2 roky, tak novou a pak uvidíš.
jinak na tvůj požadavek "aby to brzdilo na fleku" ti můžu doporučit jen jiný auto. g2 v originálním stavu opravdu moc nebrzdí. ostatně vyhledej si to v předchozích tématech. řeší se to tady min. 1x za 3 týdny
no abs, no klima, no servo -> no problem
- Rouballik
- Moderátor
- Příspěvky: 1050
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jilemnice
Re: Brzdy
-------------------------------------------------------------------------------------Runcajz píše:Takže chlapci vrapci....
Trošku treba porozmýšľť nad tým čo sa tu deje. Takže k tomu pedálu. Vymeň kotúče, doštičky, bubny a obloženia. Uvidíš, že pedál sa ti vráti do normálu. (dva mesiace do zadu som si aj ja lámal hlavu a vymenil som to a v pohode.)
K tým pneu. Najskôr by som si porovnal oktávku vs GII vs BMW... Netuším akú radu si myslel, ale to je jedno. Jazdím v zime na 165/R14. Jazdil som v zime na 185/R15 a už by som to nikdy nemenil!!! A dosť podobne to je aj s tými letnými. Prečo asi súdruhovia s diplomami nedávali 205ky na GII??? Je to kvôli všetkému. A to určite testovali ako ich poznáme dokonale. Či to je kvôli jazdným vlastnostiam, či kvôli spotrebe, či kvôli opotrebeniu... A tých "či" by sa dalo písať do rána!!! Netreba brať výrobcové odporúčania len tak. Asi kvôli niečomu to odporúčajú. Teda pokiaľ nemáš pod kapotou aspon 150Ps a nejazdíš okruhy, nedával by som iné pneu ako odporúča výrobca. Stačí kúpiť kvalitné pneu a máš po starostiach. Jazdil som aj na 195 a ver, že do šmyku som to dostal úplne bez problémov.
Záleží od veľa vecí. Ale výber je na každom z nás. Takže tvrdiť, že čím hrubšia, tým lepšia je blbosť. Treba brať viac vecí do úvahy a to nie len že skočíš na pedál a stojíš. Môj krsný vždy vravel, niekedy je lepšie pridať plyn ako brzdiť, a sám dobre viem že mal kur*vskú pravdu. Už som mohol byť... ale to je o inom.
Mícháš mnoho věcí dohromady. Na zimu jsou lepší úzké kvůli většímu tlaku(véze auta) na menší plochu, protože čím jen na menśí místo větší váha tím máš na zasněženém povrchu větší šanci, že kolo nepodklouzne. Na ledu naopak je větší plocha výhodou. Viz třeba stará siera motor v předu a nánoh na zadek.. V zimě se s tim nedá jet nikam protože to hrabe porád a všude. Já jsem mluvil o létě
- Runcajz
- Závodník
- Příspěvky: 544
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: S L O V E N S K O - Malacky
Re: Brzdy
O lete si nepísal nič! Možno si myslel na leto! K tej Siere, Vyrábajú aj 4x4 a to ide ako tank!
A jediný kto mieša si ty! Trošku by si sa mal vrátiť na zem a menej hrať NFS. Teda aj moja obľúbená. Trošku by si sa mal zamyslieť čo chceš. Či jazdiť alebo iba brzdiť. Lebo zatiaľ sa mi zdá, že si nedal dole ručnú brzdu a stále niečo nevieš pochopiť. Ale v poho. Ak som sa ťa dotkol, ber ma s rezervou. Nechcem tu nikomu ubližovať. Ja by som na tvojom mieste nad tým ešte raz porozmýšlal. A byť ma nemusíš.
A jediný kto mieša si ty! Trošku by si sa mal vrátiť na zem a menej hrať NFS. Teda aj moja obľúbená. Trošku by si sa mal zamyslieť čo chceš. Či jazdiť alebo iba brzdiť. Lebo zatiaľ sa mi zdá, že si nedal dole ručnú brzdu a stále niečo nevieš pochopiť. Ale v poho. Ak som sa ťa dotkol, ber ma s rezervou. Nechcem tu nikomu ubližovať. Ja by som na tvojom mieste nad tým ešte raz porozmýšlal. A byť ma nemusíš.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2542
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: kousek od Brna
Re: Brzdy
nebo z feldy, včetně zadních bubnů
Rouballik: používání na zimu uzkých gum sem dotáhl leda někdo z finska apod. vzhledem k tomu, jak u nás zima vypadá je naprosto postačující doporučené obutí.
u aut s motorem vpředu a pohonem zadku je problém jinde než v šířce gumy. jde hlavně o váhu, co tlačí ty zadní kola k zemi.
Rouballik: používání na zimu uzkých gum sem dotáhl leda někdo z finska apod. vzhledem k tomu, jak u nás zima vypadá je naprosto postačující doporučené obutí.
u aut s motorem vpředu a pohonem zadku je problém jinde než v šířce gumy. jde hlavně o váhu, co tlačí ty zadní kola k zemi.
no abs, no klima, no servo -> no problem