machinecz píše:
Tlumič "absorber" tlumí rázy a zabraňuje rozhoupání auta - efekt péra a náhlý rázy.. Tuhost je spíš o tom jak hodně snese podvozek nápor hmotnosti v plynule projetý zatáčce, jak se auto naklopí .. ruzný tlumiče můžou bejt znát třeba tím že při stejný díře s jedním o ní nevíš a s druhým ti vyskočí palubka..
Tlumič působí proti pohybu nejdŕíve maximální silou odpovídají tlaku, který je na tlumić vyvijen, a poté polevuje jak tlak na něj klesá. Naopak pružina z počátku klade odpor miniální a jak je stlačována tak se její odpor zvedá.
machinecz píše:
pružina jasně ovlivňuje tuhost, stačí aby při stejný výšce měla o závit víc a nebo byl jiný materiál , méně pružný a je auto jasně víc tuhý.
Podvozek je soustava, takže je jasný, že se pružina podílí, ale hlavně ovlivňuje tvrdost tlumič. Tlumič je prvek, který tlumí ráz. Pružina staví výšku vozidla bez ní by tlumič padl na nejnižší výšku. Víc nebo méně závitů a rozdílný materiál je udaný váhou vozidla. Na diesel o 200 kg těžší je zapotřebí mohutnějších pružin než na benzín, který je lehčí.
machinecz píše:
mám tady několik sad pružin a jsou zjevně rozdílný podle výrobců = obě -40 a přitom jedna má o dva závity víc a se stejným tlumičem se chová auto uplně jinak ..
Podvozek je soustava tlumiče a pružiny. Každý tlumič a pružina by měly být prvky stavěné k sobě. Pružinu lze vyrobit různě, tak jako tlumič.