NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY

Podvozky, kola, převodovky, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: vwCharlie, areka

Odpovědět
Uživatelský avatar
Willdaa
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3608
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY

Příspěvek od Willdaa »

VŠE O BBS RM/RS :arrow: ZDE
Fotky kol a pneu s různými rozměry :arrow: ZDE
Kalkulačka na disky a pneumatiky :arrow: ZDE
Naposledy upravil(a) vwCharlie dne 03.11.2010 19:11, celkem upraveno 4 x.
Důvod: když něco zajímavého najdete,tak pisněte,doplní se
Golf zwei mit G-lader , Golf III Europe 100kW TDI AHF a Scirocco Mk. I VR6 ITB
Obrázek

Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY

Příspěvek od vwCharlie »

Správné sestavy brzd,které se nejčastěji vyskytují na přední nápravě u GII/JettyII.

Na každém třmenu je vylitý nebo vyražený typ,kterému přísluší určitý typ kotouče a desek. Je třeba dodržet některé pravidla,aby bylo možné brzdy sestavit bez problémů. Uvedené míry jsou u nových věcí.

Typy sestavení brzd:
1. Třmen VWI,nechlazený kotouč 239mm o tloušťce 10mm,brzdové desky o tloušťce 17mm nebo 15mm.
2. Třmen VWII,nechlazený kotouč 239mm o tloušťce 12mm,brzdové desky o tloušťce 19,17,15mm. Pozn.:kotouč má oproti předchozímu typu navíc menší zális
3. Třmen VWII,chlazený kotouč 239mm o tloušťce 20mm,brzdové desky o tloušťce pouze 15mm.
4. Třmen Girling,nechlazený kotouč 256mm o tloušťce 13mm a k němu patřičný držák desek a brzdové desky o tloušťce 19mm.
5. Třmen Girling,chlazený kotouč 256mm o tloušťce 20mm a k němu patřičný držák desek a brzdové desky o tloušťce 16mm.
6. Třmen Girling,chlazený kotouč 280mm o tloušťce 22mm a brzdové desky o tloušťce 16mm.

Pozn.:
velikost kotoučů nelze mezi sebou libovolně zaměňovat,ke každému kotouči přisluší daný typ těhlice nebo držák desek. Brzdy jdou zaměnit pouze v celém kompletu (kotouče,desky,držáky desek,těhlice,popř.čepy ramen)

Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY

Příspěvek od vwCharlie »

Výpis rozměrů pneu a disků pro GII/Jetta
Přílohy
g2_reifenfreigabe.pdf
(608.32 KiB) Staženo 787 x

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY

Příspěvek od shazzer »

Prenos mechanicke energie u G2 syncro a prislusne nazvoslovi
Protoze velmi mnoho zdejsich clenu ma zjevne problem (a to velmi casto) s chapanim a pojmenovanim jednotlivych agregatu v retezci prenosu energie z motoru na kola, takze zarazuji do NEJCASTEJSICH PROBLEMU prave toto
Schema prenosu mechanicke energie u G2 syncro
Schema prenosu mechanicke energie u G2 syncro
  • 1 Motor
  • 2 Kupplung=spojka
  • 3 Schaltgetriebe=prevodovka
  • 4 Antriebswelle=hnaci hridel
  • 5 Abtriebswelle=hnany hridel
  • 6 Ausgleichgetriebe vorn=diferencial vpredu
  • 7 Winkelgetriebe=uhlovy prevod
  • 8 Kardanwelle=spojovaci hridel (Kardan)
  • 9 Visco-Kupplung=visco-spojka
  • 10 Achsantrieb hinten=rozvodovka vzadu
  • 11 Freilauf=volnobezka
  • 12 Ausgleichgetriebe hinten=diferencial vzadu
  • I 1. Gang=1. prevodovy stupen
  • II 2. Gang=2. prevodovy stupen
  • III 3. Gang=3. prevodovy stupen
  • IV 4. Gang=4. prevodovy stupen
  • V 5. Gang=5. prevodovy stupen
  • R Rückwärtsgang=zpetny chod
  • A Achsantrieb vorn=rozvodovka vpredu
  • T Tachoantrieb=nahon tachometru
  • W1 Winkeltrieb vorn=uhlovy prevod vpredu
  • W2 Winkeltrieb hinten=uhlovy prevod vzadu


Prevodovky G2 syncro a G2 syncro Country
asi takle: Country neni nic jinyho nez upraveny G2 syncro, tzn. ze v nem lze pouzit vsechny syncro prevodovky s pakovym razenim, typ 009. Zmeny a odlisnosti souvisi s prirozenym vyvojem znalosti a zkusenosti vyrobce s jejich pouzivanim. Takove existovaly celkem ctyri:
  • 4Z (montovano 1986/02 az 1988/12) byla prvni a vicemene primo odvozena z obycejnych 4S resp. 4T jen s vetsim stalym prevodem, k ni se montovala zadni rozvodovka typu 9V
    • 9V (montovano 1986/02 az 1988/12) ma prumery pouzder pro pripojeni kardanu k visco-spojce 18mm, tzn. viscospojka je 009525553
  • ARM (montovano 1988/12 az 1989/07) ponechala vse identicke az na upevneni uhloveho prevodu, k teto prevodovce se montovala zadni rozvodovka uz modernejsiho typu AOK resp. ARR
    • AOK (montovano 1989/01 az 1990/10) ma prumery pouzder pro pripojeni kardanu k visco-spojce 22mm, tzn. viscospojka je 009525553A
    • ARR (montovano 1990/11 az 1991/10) ma prumery pouzder pro pripojeni kardanu k visco-spojce 25mm, tzn. viscospojka je 009525553D
  • ATZ (montovano 1989/08 az 1991/10) prinesla zvetseni jmenoviteho prumeru prirub vystupnich hridelu pro pohon prednich kol z 90mm na 100mm, v teto podobe se montovala az do ukonceni vyroby G2 syncro (Golf i Jetta) v cervenci ci rijnu 1991
  • AXR (montovano 1990/04 az 1991/01) je shodna s ATZ, lisi se stalym prevodem, ktery je jeste vetsi, tzn. ze AXR je "kratsi" = "silnejsi" = "pomalejsi"
Do vsech Country se seriove davala prave AXR, snad s vyjimkou tech par kusu Country GTi pripadne Country Diesel, kde spis byla pouzita ATZ, ale to je moje osobni spekulace, protoze o tom nemam zadny doklad. Vzhledem k relativne malemu poctu Country a relativne velkemu poctu ostatnich G2 syncro je ovsem dobre mozne, ze pri poruse AXR nekdo sehnal jinou prevodovku typu 009 (treba ATZ) a tu pak zabudoval misto sve vadne AXR (pochybuju, ze v Cesku je aspon jeden majitel, ktery ma Country jako prvomajitel, vzhledem k tomu, ze se tu oficialne neprodavaly a navic staly peknej balik).

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY

Příspěvek od shazzer »

Jak si vypocitat rychlost vozidla, kdyz jsou znamy otacky motoru a prevodove pomery?
Pro ty, kteri zapomeli nasobit a delit, uvadim primitivni postup:
  • n=2500/min..otacky motoru
  • im=0.745..prevodovy pomer v nejvyssim prevodovem stupni (plati pro 4T)
  • is=3.667..staly prevodovy pomer (pro 4T)
  • od=1.77m..dynamicky obvod kola na beznych G2 (samozrejme neplati pro Rallye, Syncro a Country)
v[km/h]=n[1/min]/(60*im*is)*od[m]*3.6
Jak je jiz naznaceno, vysledek je primo v km/h.

Kdyz si pro kontrolu dosadim n=1000/min (VW ve svych podkladech pouziva jako porovnavaci udaj jednotlivych prevodovek rychlost vozidla na nejvyssi prevodovy stupen pri 1000/min) a parametry prevodovek 4T resp. 4S tak dostanu hodnoty 38.9km/h resp. 36.2km/h (VW uvadi 39km/h resp. 36km/h). Takze zaver: vzorec je jednoznacne spravny.
Naposledy upravil(a) shazzer dne 01.01.2012 14:45, celkem upraveno 1 x.

Golfar_z_donuceni
Řidič
Řidič
Příspěvky: 95
Registrován: 22.09.2011 09:30

Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY

Příspěvek od Golfar_z_donuceni »

SSP pro prevodovky typu "020":

ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázek
poradi podle oblibenosti: typ44 ... typ81 ... typ81 ... typ81 ... KdF Golf ...

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“