prosím o radu - světla-relé-baterka
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2542
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: kousek od Brna
prosím o radu - světla-relé-baterka
v návaznosti na článek Yeah - tak jsem napařil ke světlům relátka
1. pojistky se dávají až mezi světlo a relátko?
2. jakou hodnotu pojistky pro "jedno vlákno" ? píše se tam 10A, ale není to moc??
3. u původního obvodu se ponechají pojistky jaké jsou nebo se dají na menší proud když už přes to neteče proud ke světlům?
4. je potřeba dávat pojistku mezi baterku a relátka? blbý by bylo kdyby se spálila, tak bych byl bez potkávaček i dálkových na obou stranách
nebo je pro relé k dálk. a potk. extra přívod od baterky s extra pojistkama?
1. pojistky se dávají až mezi světlo a relátko?
2. jakou hodnotu pojistky pro "jedno vlákno" ? píše se tam 10A, ale není to moc??
3. u původního obvodu se ponechají pojistky jaké jsou nebo se dají na menší proud když už přes to neteče proud ke světlům?
4. je potřeba dávat pojistku mezi baterku a relátka? blbý by bylo kdyby se spálila, tak bych byl bez potkávaček i dálkových na obou stranách
nebo je pro relé k dálk. a potk. extra přívod od baterky s extra pojistkama?
- ukro
- Jezdec
- Příspěvky: 206
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
- Kontaktovat uživatele:
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: prosím o radu - světla-relé-baterka
1.boobika píše:v návaznosti na článek Yeah - tak jsem napařil ke světlům relátka
1. pojistky se dávají až mezi světlo a relátko?
2. jakou hodnotu pojistky pro "jedno vlákno" ? píše se tam 10A, ale není to moc??
3. u původního obvodu se ponechají pojistky jaké jsou nebo se dají na menší proud když už přes to neteče proud ke světlům?
4. je potřeba dávat pojistku mezi baterku a relátka? blbý by bylo kdyby se spálila, tak bych byl bez potkávaček i dálkových na obou stranách
nebo je pro relé k dálk. a potk. extra přívod od baterky s extra pojistkama?
varianta A - pojistka mezi relé a baterku - jedna pro obě dálkový a jedna pro potkávací, 25A
+ je to jištěný už od baterie
- kdyř zhoří pojistka nesvítí obě světla naráz (můžeš přepnout z potkávacích na dálku a opačně) ,pojistka zhoří prakticky jen v případě zkratu - nepravděpodobné
varianta B - pojistky za relátkem ,10A
+ každá žárovka má svou pojistku
- není to jištěný před relém
2. 10A pro jedno vlákno je hodnota která je i v původní elektroinstalaci, proč to měnit ?
3. pojistky pro levou stranu jsem nechal původní i když ovládají jen relátka,sice přes ně prochází mnohem menší proud ale relé samo o sobě ochranu nepotřebuje a pokud by došlo ke zkratu tak zhoří jakákoliv pojistka, pojistky pro pravou stranu jsou pryč.
4. já mám 2 relé a 2 pojistky (variant A)
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2542
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: kousek od Brna
Re: prosím o radu - světla-relé-baterka
a tu druhou stranu - původní konektor, který teď nic nespíná ani nenapají máš třeba jen zaizolovaný nebo jsi to někde odfiknul?
taky jsem se přikláněl k variantě pojistku hned za baterku ... většinou když už se to nějak zkratuje, tak by to mělo udělat při zapnutí ne?
náhodou nějaká fotečka by nebyla? ne že bych to nedokázal zapojit, ale chtěl bych to vidět jako insipraci pro umístění, uspořádání ...
díky moc
taky jsem se přikláněl k variantě pojistku hned za baterku ... většinou když už se to nějak zkratuje, tak by to mělo udělat při zapnutí ne?
náhodou nějaká fotečka by nebyla? ne že bych to nedokázal zapojit, ale chtěl bych to vidět jako insipraci pro umístění, uspořádání ...
díky moc
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2872
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Tohle řešení tu prosazuju už hodně dlouho, ale některým to přijde moc složité.....ukro píše:zdar ja jsem si to udelal jinak dal jsem relatka primo do pojistkovky stalej plus jsem vytah uz po pojestce takze to mam jisteny no a vyvody od relatek jsem napojil pred pojistku prislusnyho svetla a je to jednodussi nez tam davat nejaker pojistky navic nedelej si tam zbytecne elektrarnu!!!
- ukro
- Jezdec
- Příspěvky: 206
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
- Kontaktovat uživatele:
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2872
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
hoši ,já nejsem proti ,taky jsem to tak dělal ,ale pořád jsem měl na žárovkách cca o jeden volt míň něž na baterce, a k tomu akutní nedostatek místa nad relé panelem
no a co kdyby jste někdo popsal co ,kde a jak udělat , aby to bylo použitelný jako návod i pro méně zkušený mechaniky
ukro: kde se bere stálej plus (30) už po pojistce ? to má GII nějaký pojistky který nejsou využitý ?
no a co kdyby jste někdo popsal co ,kde a jak udělat , aby to bylo použitelný jako návod i pro méně zkušený mechaniky
ukro: kde se bere stálej plus (30) už po pojistce ? to má GII nějaký pojistky který nejsou využitý ?
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- ukro
- Jezdec
- Příspěvky: 206
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
- Kontaktovat uživatele:
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
no tak to si myslím že jsem to měl vymyšlený líp :
stálej plus - ze zadní strany relepanelu (jsou tam volný nožový konektory)
kostra - kdekoliv
mezi přepínačem potkávací/dálkový a relepanelem vedou dva dráty žlutej a bilej když se přestřihnou tak ty co vedou od přepínače měli ovládat relátka a ty co vedou do relepanelu měli bejt napojený na výstup relé, dál by to šlo přes origo pojistky až k žárovkám.....
jenže tím se obejde jen spínačka vypínač světel a přepínač potkávací/dálkový a jak jsem už napsal byl tam pořád velkej rozdíl v napětí.
stálej plus - ze zadní strany relepanelu (jsou tam volný nožový konektory)
kostra - kdekoliv
mezi přepínačem potkávací/dálkový a relepanelem vedou dva dráty žlutej a bilej když se přestřihnou tak ty co vedou od přepínače měli ovládat relátka a ty co vedou do relepanelu měli bejt napojený na výstup relé, dál by to šlo přes origo pojistky až k žárovkám.....
jenže tím se obejde jen spínačka vypínač světel a přepínač potkávací/dálkový a jak jsem už napsal byl tam pořád velkej rozdíl v napětí.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2872
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
A co by jsi ještě chtěl obcházet? Vždyť to jde už jenom přes pojistky přímo do světel. Já jsem měl rozdíl cca 0.5V a to je už zanedbatelné.lister píše:no tak to si myslím že jsem to měl vymyšlený líp :
stálej plus - ze zadní strany relepanelu (jsou tam volný nožový konektory)
kostra - kdekoliv
mezi přepínačem potkávací/dálkový a relepanelem vedou dva dráty žlutej a bilej když se přestřihnou tak ty co vedou od přepínače měli ovládat relátka a ty co vedou do relepanelu měli bejt napojený na výstup relé, dál by to šlo přes origo pojistky až k žárovkám.....
jenže tím se obejde jen spínačka vypínač světel a přepínač potkávací/dálkový a jak jsem už napsal byl tam pořád velkej rozdíl v napětí.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2542
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: kousek od Brna
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
zrušil jsem pojistky pro Pdálkový a Ppotkávací, obrysový mají svou pojistku pro každou stranu zvlášť, přes pojistku pro Ldálkový světlo je napájená kontrolka dálkových světel.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- Jettadiesel
- Jezdec
- Příspěvky: 206
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trutnov,Krkonoše
K tomu průměru:nepotřebuješ tam mít extra silný drát,protože když si spočítáš proudový odběr H4 12V/55-60W ze vzorečku I=P/U,tak ti vyjde při 60W proudový odběr 5A a na to nepotřebuješ extra silný kabel,stačí ti průřez cca3mm,mám to taky a bez problému.Jinak to mám u baterky,pojistku 10A na každé vlákno(dálka,tlumený),všechno ok.boobika píše:a ještě drobnost ... jaké průřezy drátů tam máte? bylo by špatný mít tam malý a zase zbytečný velkej jak ke starteru