prosím o radu - světla-relé-baterka

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: vwCharlie, areka

boobika
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2542
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: kousek od Brna

prosím o radu - světla-relé-baterka

Příspěvek od boobika »

v návaznosti na článek Yeah - tak jsem napařil ke světlům relátka

1. pojistky se dávají až mezi světlo a relátko?

2. jakou hodnotu pojistky pro "jedno vlákno" ? píše se tam 10A, ale není to moc??

3. u původního obvodu se ponechají pojistky jaké jsou nebo se dají na menší proud když už přes to neteče proud ke světlům?

4. je potřeba dávat pojistku mezi baterku a relátka? blbý by bylo kdyby se spálila, tak bych byl bez potkávaček i dálkových na obou stranách
nebo je pro relé k dálk. a potk. extra přívod od baterky s extra pojistkama?

Uživatelský avatar
ukro
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 206
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ukro »

zdar ja jsem si to udelal jinak dal jsem relatka primo do pojistkovky stalej plus jsem vytah uz po pojestce takze to mam jisteny no a vyvody od relatek jsem napojil pred pojistku prislusnyho svetla a je to jednodussi nez tam davat nejaker pojistky navic nedelej si tam zbytecne elektrarnu!!!

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: prosím o radu - světla-relé-baterka

Příspěvek od lister »

boobika píše:v návaznosti na článek Yeah - tak jsem napařil ke světlům relátka

1. pojistky se dávají až mezi světlo a relátko?

2. jakou hodnotu pojistky pro "jedno vlákno" ? píše se tam 10A, ale není to moc??

3. u původního obvodu se ponechají pojistky jaké jsou nebo se dají na menší proud když už přes to neteče proud ke světlům?

4. je potřeba dávat pojistku mezi baterku a relátka? blbý by bylo kdyby se spálila, tak bych byl bez potkávaček i dálkových na obou stranách
nebo je pro relé k dálk. a potk. extra přívod od baterky s extra pojistkama?
1.
varianta A - pojistka mezi relé a baterku - jedna pro obě dálkový a jedna pro potkávací, 25A
+ je to jištěný už od baterie
- kdyř zhoří pojistka nesvítí obě světla naráz (můžeš přepnout z potkávacích na dálku a opačně) ,pojistka zhoří prakticky jen v případě zkratu - nepravděpodobné

varianta B - pojistky za relátkem ,10A
+ každá žárovka má svou pojistku
- není to jištěný před relém

2. 10A pro jedno vlákno je hodnota která je i v původní elektroinstalaci, proč to měnit ?

3. pojistky pro levou stranu jsem nechal původní i když ovládají jen relátka,sice přes ně prochází mnohem menší proud ale relé samo o sobě ochranu nepotřebuje a pokud by došlo ke zkratu tak zhoří jakákoliv pojistka, pojistky pro pravou stranu jsou pryč.

4. já mám 2 relé a 2 pojistky (variant A)
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

boobika
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2542
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: kousek od Brna

Re: prosím o radu - světla-relé-baterka

Příspěvek od boobika »

a tu druhou stranu - původní konektor, který teď nic nespíná ani nenapají máš třeba jen zaizolovaný nebo jsi to někde odfiknul?

taky jsem se přikláněl k variantě pojistku hned za baterku ... většinou když už se to nějak zkratuje, tak by to mělo udělat při zapnutí ne?


náhodou nějaká fotečka by nebyla? ne že bych to nedokázal zapojit, ale chtěl bych to vidět jako insipraci pro umístění, uspořádání ...

díky moc

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Příspěvek od Peťas »

ukro píše:zdar ja jsem si to udelal jinak dal jsem relatka primo do pojistkovky stalej plus jsem vytah uz po pojestce takze to mam jisteny no a vyvody od relatek jsem napojil pred pojistku prislusnyho svetla a je to jednodussi nez tam davat nejaker pojistky navic nedelej si tam zbytecne elektrarnu!!!
Tohle řešení tu prosazuju už hodně dlouho, ale některým to přijde moc složité..... :roll:
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
ukro
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 206
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ukro »

to je nejednodussi nemusis nikam tahat navic kabely a mas to vsechno pohromade!!!

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Příspěvek od Peťas »

ukro píše:to je nejednodussi nemusis nikam tahat navic kabely a mas to vsechno pohromade!!!
No mě to říkat nemusíš, poprvé jsem si to tak udělal už někdy v 96´. A teď si to budu tahle dělat zase.
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

hoši ,já nejsem proti ,taky jsem to tak dělal ,ale pořád jsem měl na žárovkách cca o jeden volt míň něž na baterce, a k tomu akutní nedostatek místa nad relé panelem :)

no a co kdyby jste někdo popsal co ,kde a jak udělat , aby to bylo použitelný jako návod i pro méně zkušený mechaniky

ukro: kde se bere stálej plus (30) už po pojistce ? to má GII nějaký pojistky který nejsou využitý ?
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
ukro
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 206
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ukro »

no to nema je tam jedinej tlustej cervenej kabl tak jsem se na nej napich. jinak co jsou original kabely od pojistek do svetel tak jsem je odpojil a dal do relatka jako vystup a od pojistky jsem natahnul ovladaci no a samozrejme kostru

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

no tak to si myslím že jsem to měl vymyšlený líp :

stálej plus - ze zadní strany relepanelu (jsou tam volný nožový konektory)
kostra - kdekoliv
mezi přepínačem potkávací/dálkový a relepanelem vedou dva dráty žlutej a bilej když se přestřihnou tak ty co vedou od přepínače měli ovládat relátka a ty co vedou do relepanelu měli bejt napojený na výstup relé, dál by to šlo přes origo pojistky až k žárovkám.....

jenže tím se obejde jen spínačka vypínač světel a přepínač potkávací/dálkový a jak jsem už napsal byl tam pořád velkej rozdíl v napětí.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Příspěvek od Peťas »

lister píše:no tak to si myslím že jsem to měl vymyšlený líp :

stálej plus - ze zadní strany relepanelu (jsou tam volný nožový konektory)
kostra - kdekoliv
mezi přepínačem potkávací/dálkový a relepanelem vedou dva dráty žlutej a bilej když se přestřihnou tak ty co vedou od přepínače měli ovládat relátka a ty co vedou do relepanelu měli bejt napojený na výstup relé, dál by to šlo přes origo pojistky až k žárovkám.....

jenže tím se obejde jen spínačka vypínač světel a přepínač potkávací/dálkový a jak jsem už napsal byl tam pořád velkej rozdíl v napětí.
A co by jsi ještě chtěl obcházet? Vždyť to jde už jenom přes pojistky přímo do světel. Já jsem měl rozdíl cca 0.5V a to je už zanedbatelné.
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

boobika
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2542
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: kousek od Brna

Příspěvek od boobika »

lister: ještě k těm pojistkám ... psal jsi, že jsi pravou vytáhnul, ale vždyť ta je pro víc věcí jak přední světlo ne? snad obrysovka? dálkový jsou zvlášť na pojistce a na pravém dálkovém je taky něco víc?

pokud teda myslíme oba pravou stranou tu u spolujezdce

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

zrušil jsem pojistky pro Pdálkový a Ppotkávací, obrysový mají svou pojistku pro každou stranu zvlášť, přes pojistku pro Ldálkový světlo je napájená kontrolka dálkových světel.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

boobika
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2542
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: kousek od Brna

Příspěvek od boobika »

a ještě drobnost ... jaké průřezy drátů tam máte? bylo by špatný mít tam malý a zase zbytečný velkej jak ke starteru :D

Uživatelský avatar
Jettadiesel
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 206
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trutnov,Krkonoše

Příspěvek od Jettadiesel »

boobika píše:a ještě drobnost ... jaké průřezy drátů tam máte? bylo by špatný mít tam malý a zase zbytečný velkej jak ke starteru :D
K tomu průměru:nepotřebuješ tam mít extra silný drát,protože když si spočítáš proudový odběr H4 12V/55-60W ze vzorečku I=P/U,tak ti vyjde při 60W proudový odběr 5A a na to nepotřebuješ extra silný kabel,stačí ti průřez cca3mm,mám to taky a bez problému.Jinak to mám u baterky,pojistku 10A na každé vlákno(dálka,tlumený),všechno ok.

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“