Digifiz - stav nádrže, hodiny

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: vwCharlie, areka

Odpovědět
Uživatelský avatar
jiras
Řidič
Řidič
Příspěvky: 100
Registrován: 24.02.2006 21:02

Digifiz - stav nádrže, hodiny

Příspěvek od jiras »

Zdravím, koupil sem si Golfa s digifizem, všechno funguje dobře, ale ten stav nádrže ukazuje ňák divně. Nebo je normální že to třeba ukazuje 12 litru a jak jedu tak za chvíli to ukazuje i třeba 15? Nebo naopak sem jel ukazovalo to 15 a asi po ujetí 10 km to postupně ukazovalo až 10 a pak po ujetí dalších asi 20 km to pořád ukazovalo těch 10? Jaké jsou vaše zkušenosti s tímto?

A ještě jak se u toho nastavují hodiny?
VW Golf V 1.6 75kW BSE
Škoda Citigo 1.0 50kW CNG

Uživatelský avatar
FError
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1425
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ash
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od FError »

nevím, ja kje řešen digifiz, ale obecně jak by to mělo fungovat:
v nádrži je snímač (nejčastěji plovák s odporovou drážkou) - ukazatel stavu by měl stav měřáku vyhodnotit a zpomalit změny - tzn. u digitálního by měl vlastně ukazovat jenom průměrnou hladinu v nějakém časovém horizontu. To protože např. projedeš rychleji zatáčkou a většina paliva se ti natlačí na jednu stranu - v tu chvíly by ti to ukazovalo že máš paliva míň (ev. víc) než je realita. Toto např. neměly vyřešený škodovky, kde byl ručkovej ukazatel bez brzdy, takže jsi viděl jak ti lítá palivo v nádrži.
u analogovýho ukazatele v G2 (B2, jetta2, T3, sciro, .... ) je většinou ručička ovládaný bimetalem na kterým je navinut topný drát. pohyb ručičky zde brzdí tepelná kapacita a odpor drátu (chvilku trvá, než se víc ohřeje/zchladne, zvlášť při malý změně) a pak tepelná kapacita bimetalu samotného, tomu také trvá, než se trochu ohřeje nebo tzchladne ...
VW OLDIES CLUB : http://vw-oldies.cz" onclick="window.open(this.href);return false; || VW-OLDIES.cz on GOOGLE+

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

FError chtěl v podstatě říct, že ukazatel spotřeby ovlivňuje i to jestli jedeš do kopce nebo z kopce, v zatáčce atd, a zatímco u analogovýho ukazatele je pohyb ručičky zpožděněj právě tím bimetalem, u digifizu asi žádný zpoždění není a jakmile se změní odpor dráhy snímače, hned se změní i číslo na displeji..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
jiras
Řidič
Řidič
Příspěvky: 100
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od jiras »

No právě i tady to má asi zpoždění. Ale třeba zastavím před barákem, ukazuje to 12, pak za pár hodin nastartuju a ukazuje 10. I když se s autem vůbec nemlelo.
VW Golf V 1.6 75kW BSE
Škoda Citigo 1.0 50kW CNG

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“