co vsetko je napojene na kontrolku teploty? viem ze ked je prehriate alebo je malo vody tak ma blikat.
ale vody mam dost a ani nemam zapojene to cidlo. a kludne mi zacne blikat aj chvilu po nastartovani a potom zas prestane alebo pocas jazdy zacne poblikavat a zas prestane. a pritom rucicka nie je ani v polovici. niekedy mi blika tak naplno jak pri kontrole kontrolky pri startovani a niekedy len tak slabo. z casti to typujem na nejaky kabel alebo tak nieco lebo niekedy tak slabo blika aj ked nemam nastartovane a len otoceny kluc.
kontrolka teploty
- stevocz
- Profík
- Příspěvky: 1033
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Košice
- Gerox
- Člen klubu
- Příspěvky: 646
- Registrován: 15.09.2010 16:44
- Bydliště: Praha <-> KnO
- Kontaktovat uživatele:
Re: kontrolka teploty
Měl jsem to samý a proto, že jsem měl vody moc a pomohlo taky čidlo teploty vyměnit a teď už nebliká vůbec, jen před nastartováním samozřejmě.
I <3 MY MK2 (1.6D, 37kw, 1985)
Scirocco R (2.0, cca 220KW, DSG, 2011) - NA PRODEJ
Passat CC (2.0 TDI, 125kw, DSG, 2008)
Golf MK2 on AIR (1.6, 55kw, 1990)
Scirocco R (2.0, cca 220KW, DSG, 2011) - NA PRODEJ
Passat CC (2.0 TDI, 125kw, DSG, 2008)
Golf MK2 on AIR (1.6, 55kw, 1990)
- stevocz
- Profík
- Příspěvky: 1033
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Košice
Re: kontrolka teploty
no ja prave to cislo nemam vobec pripojene tak nemoze ani blikat. a hlavne tak to mam uz dlho a bolo to vpohode a teraz zacalo. mal som vonku budiky a asi od vtedy mi to robi. tak bud niektory kablik alebo este ziarovka podsvietenia lebo ta mi tiez obcas blbne
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2570
- Registrován: 02.10.2007 11:03
Re: kontrolka teploty
Mno ty ses teda borec: nejdriv si zjisti, na jakem principu kontrola zvysene teploty a kontrola nedostatku chladici smesi funguje! Napsat, ze "kdyz nemas cidlo vubec pripojene, tak nemuze blikat" je debilita na druhou. Pokud chces problem resit, tak si nasledne zjisti jakou mas elektriku v aute a pripadne i provedeni. Ta kontrolka ma totiz svou ridici jednotku (jednotky), ktera je bud integrovana v teplomeru (budiku) nebo v pristrojovem stitu a nebo take jako separatni ridici jednotka v ZE.
Teplotu meri klasicky NTC-termistor (s rostouci teplotou, klesa jeho odpor). vychylovaci civky rucky teplomeru vyvazuji svou polohou prave onen promenny odpor termistoru, cimz se meni poloha ukazatele teploty. Pokud mereny odpor klesne pod urcitou urcitou mez (nekolik desitek ohm), tak jejj obvod kontrolky vyhodnoti jako chybovy stav a zacne blikat kontrolni LED (samozrejme i poloha ukazatele bude odpovidat teto zvysene teplote).
Vyska hladiny (resp. nedostatek smesi) se meri uplne obycejnymi dvema elektrodami ponorenymi do chladiva v nadrzce a na zaklade vodivosti vody se meri odpor mezi nimi. Pokud jsou ponorene pod hladinou, maji odpor v radech desitek kiloohm, pokud hladina klesne pod uroven elektrod (nebo pokud jsou vyrazne znecistene/zaoxidovane), stoupne odpor na desitky az stovky megaohm.
Z techto dvou zcela zasadne rozdilnych principu je zrejme, ze ke kontrolce musi byt elektronicke obvody, ktere tyto ruzne signaly zpracuji.
U stare ZE obecne byl jen teplomer s integrovanou kontrolkou a varovanim pri zvysene teplote. U tohoto reseni je kontrola hladiny resena neprimo - v ZE je RJ (produkcni cislo 43), do ktere je priveden signal z cidla hladiny. RJ jej vyhodnocuje a pokud uroven odporu z hladinoveho snimace odpovida chybovemu stavu, tak na vystupni signal G, ktery je soucasne s vystupem termistoru pripojen na vstup teplomeru, pusti takovy signal, ktery odpovida velmi malemu odporu termistoru, na coz budik a kontrolka reaghuji vyse popsanym zpusobem.
U nove ZE byla obvykle kontrolni LED mimo teplomer a i pripojovaci konektor pristrojovky prenasel oba signaly (teploty i hladiny) zvlast, takze obe varovani mohl zpracovavat jeden obvod nezavisle na ukazateli teploty. Ovsem nova ZE umoznovala samozrejme i stare reseni, coz se na nekterych autech take seriove delalo.
Ze vsech vyse uvedenych duvodu, je potreba si zjistit konktretni situaci u toho daneho vozu a teprve pak hledat pricinu. Pokud se vsak v elektroinstalaci vrtal nejaky aktivni diletant (kterych je i zde na foru dost), tak mohl tato ruzna reseni vzajemne zkombinovat do nefuncniho celku a cely tento bastl aspon na oko upravit, aby nesignalizoval nic a nebudil tak zbytecnou pozornost.
Teplotu meri klasicky NTC-termistor (s rostouci teplotou, klesa jeho odpor). vychylovaci civky rucky teplomeru vyvazuji svou polohou prave onen promenny odpor termistoru, cimz se meni poloha ukazatele teploty. Pokud mereny odpor klesne pod urcitou urcitou mez (nekolik desitek ohm), tak jejj obvod kontrolky vyhodnoti jako chybovy stav a zacne blikat kontrolni LED (samozrejme i poloha ukazatele bude odpovidat teto zvysene teplote).
Vyska hladiny (resp. nedostatek smesi) se meri uplne obycejnymi dvema elektrodami ponorenymi do chladiva v nadrzce a na zaklade vodivosti vody se meri odpor mezi nimi. Pokud jsou ponorene pod hladinou, maji odpor v radech desitek kiloohm, pokud hladina klesne pod uroven elektrod (nebo pokud jsou vyrazne znecistene/zaoxidovane), stoupne odpor na desitky az stovky megaohm.
Z techto dvou zcela zasadne rozdilnych principu je zrejme, ze ke kontrolce musi byt elektronicke obvody, ktere tyto ruzne signaly zpracuji.
U stare ZE obecne byl jen teplomer s integrovanou kontrolkou a varovanim pri zvysene teplote. U tohoto reseni je kontrola hladiny resena neprimo - v ZE je RJ (produkcni cislo 43), do ktere je priveden signal z cidla hladiny. RJ jej vyhodnocuje a pokud uroven odporu z hladinoveho snimace odpovida chybovemu stavu, tak na vystupni signal G, ktery je soucasne s vystupem termistoru pripojen na vstup teplomeru, pusti takovy signal, ktery odpovida velmi malemu odporu termistoru, na coz budik a kontrolka reaghuji vyse popsanym zpusobem.
U nove ZE byla obvykle kontrolni LED mimo teplomer a i pripojovaci konektor pristrojovky prenasel oba signaly (teploty i hladiny) zvlast, takze obe varovani mohl zpracovavat jeden obvod nezavisle na ukazateli teploty. Ovsem nova ZE umoznovala samozrejme i stare reseni, coz se na nekterych autech take seriove delalo.
Ze vsech vyse uvedenych duvodu, je potreba si zjistit konktretni situaci u toho daneho vozu a teprve pak hledat pricinu. Pokud se vsak v elektroinstalaci vrtal nejaky aktivni diletant (kterych je i zde na foru dost), tak mohl tato ruzna reseni vzajemne zkombinovat do nefuncniho celku a cely tento bastl aspon na oko upravit, aby nesignalizoval nic a nebudil tak zbytecnou pozornost.
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: kontrolka teploty
zkus vytáhnout relé 43 (bývá tuším i 42) a nebo tam bývá ještě relé co nemá číslo,ale takový zelenohnědý puntík,bývá to dodatečně přidělané nad pojistkovou skříňkou. Ten problém se skrývá v něm,to je ta jednotka o které píše shazer.stevocz píše:no ja prave to cislo nemam vobec pripojene tak nemoze ani blikat. a hlavne tak to mam uz dlho a bolo to vpohode a teraz zacalo. mal som vonku budiky a asi od vtedy mi to robi. tak bud niektory kablik alebo este ziarovka podsvietenia lebo ta mi tiez obcas blbne
Bez toho teploměr normálně funguje,kontrolka zabliká jen chvilku po nastartování pak už ne,ale nebude upozorňovat na přehřátí. Ale tak inteligentní člověk obyčejně vidí že ručička stoupá a nepotřebuje k tomu ještě zablikat,aby poznal,že to uvaří.
- stevocz
- Profík
- Příspěvky: 1033
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Košice
Re: kontrolka teploty
elektriku mam novu ale budiky zo starej. mam to tak uz asi 1,5 roka ak nie viac a tak viem ze nemam zapojene cislo do budikov. viem ho zapojit len som sa ku tomu este nedostal lebo musim doplnit pin zo zadu poistkovky. takze viem naisto ze nemera mi hladinu. (tu 43 mam doma tak nim to nebude )
a teplotou to asi tiez nie je lebo niekedy blika aj ked som este v ten den vobec nestartoval a hned po starte urcite nebude prehriaty.
este skusim pomerat cidlo teploty a pozzriet ci sa niekde nepredral kablik
a teplotou to asi tiez nie je lebo niekedy blika aj ked som este v ten den vobec nestartoval a hned po starte urcite nebude prehriaty.
este skusim pomerat cidlo teploty a pozzriet ci sa niekde nepredral kablik
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: kontrolka teploty
takové případy jsou nejhorší,chceš radu a už to z tebe pomalu leze,že to máš homemade překopávku. To pak aby se v tom čert vyznal,když nikdo neví jak to tam ve skutečnosti vlastně máš.
Kdybys to měl origo a vše zapojené,tak to dělá to relé,ale takto těžko říct.
Kdybys to měl origo a vše zapojené,tak to dělá to relé,ale takto těžko říct.
- stevocz
- Profík
- Příspěvky: 1033
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Košice
Re: kontrolka teploty
zda sa ze vyriesene. vymenil som blikajucu ziarovku podsvietenia a uz kontrolka neblbne