Větrák na chladiči

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: vwCharlie, areka

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jettadiesel
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 206
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trutnov,Krkonoše

Větrák na chladiči

Příspěvek od Jettadiesel »

Ahoj,tak jsem v pátek při mytí motoru objevil červený drát vedoucí od větráku na chladiči,který když jsem za něj zatáhl mi zůstal v ruce.Tak bych se chtěl zeptat,zda někdo nevíte,kam se má ten ventilátor připojit(ale je mi divné,když jsem ho připojil přímo na baterku,tak se to roztočilo)nemá ho náhodou spínat ten termostat na spodní hadici na chladiči?(vpravo dole z vrchního pohledu).
Jettadiesel

Uživatelský avatar
Vecernicek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4285
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vecernicek »

Ta tvoje jetta je snad horší než můj golf :lol:

Uživatelský avatar
Jettadiesel
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 206
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trutnov,Krkonoše

Příspěvek od Jettadiesel »

Vecernicek píše:Ta tvoje jetta je snad horší než můj golf :lol:
Kdepak,to jsou jenom takové mušky,prostě ten přede mnou byl dobytek a jenom jezdil.Chci být připravený na sezonu,tak to trochu ladím.

Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Příspěvek od vwCharlie »

ten červený drát musí vést z ventilátoru na spínací čidlo,co je vpravo dole (z pohledu mechanika) na chladiči.Do toho čidla musí vést stálý proud,čidlo pak při 90° sepne a pustí proud do ventilátoru přes ten červený drát.

Drába
Člen klubu
Příspěvky: 286
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Krkonoše - TU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drába »

ještě záleží na tom jestli máš větrák 2stupňovej nebo jen jedno. jestli dvou máš tam celkem 3 dráty :-) Hele trutnováku, jsetli budeš chtít můžem seněkde zdrcnout a dát řeč, Ti to vysvětlim :-)

Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Příspěvek od vwCharlie »

to je jedno,ten druhý vede tak samo

Uživatelský avatar
Jettadiesel
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 206
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trutnov,Krkonoše

Příspěvek od Jettadiesel »

vwCharlie píše:to je jedno,ten druhý vede tak samo
Ahoj všichni,tak jsem koukal do schéma zapojení toho větráku a zjistil jsem,že ten termospínač bude vadný,protože když píchnu ten přívodní kabel přímo na baterku,tak se větrák roztočí(studený motor).Podle schéma a toho co mám v autě(2-stupňový)tak by to mělo spínat kolem 95 a 105°C.Takže koupím nový termospínač a mělo by to šlapat.

lethal
Řidič
Řidič
Příspěvky: 147
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Katusice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lethal »

No to je taky hodně častá závada na G2, mě to jeden den chladilo a na druhej den jsem uvařil motor :evil: tak jsem ten posr*** spínač vyměnil a zatím dobrý.

Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Příspěvek od vwCharlie »

Jettadiesel píše:
vwCharlie píše:to je jedno,ten druhý vede tak samo
Ahoj všichni,tak jsem koukal do schéma zapojení toho větráku a zjistil jsem,že ten termospínač bude vadný,protože když píchnu ten přívodní kabel přímo na baterku,tak se větrák roztočí(studený motor).Podle schéma a toho co mám v autě(2-stupňový)tak by to mělo spínat kolem 95 a 105°C.Takže koupím nový termospínač a mělo by to šlapat.
Zřejmě jo,ale ještě než ho koupíš,tak jenom zkoukni zelenou 30A pojistku od větráku.Taky někdy odejde,ale bude to spíš to čidlo.Měl bys ji mít na prvním místě,pokud máš starší typ elektriky,jinak bude na jiné pozici.Je to napsané zezadu toho víka.

Uživatelský avatar
Jettadiesel
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 206
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trutnov,Krkonoše

Příspěvek od Jettadiesel »

vwCharlie píše:
Jettadiesel píše: Ahoj všichni,tak jsem koukal do schéma zapojení toho větráku a zjistil jsem,že ten termospínač bude vadný,protože když píchnu ten přívodní kabel přímo na baterku,tak se větrák roztočí(studený motor).Podle schéma a toho co mám v autě(2-stupňový)tak by to mělo spínat kolem 95 a 105°C.Takže koupím nový termospínač a mělo by to šlapat.
Zřejmě jo,ale ještě než ho koupíš,tak jenom zkoukni zelenou 30A pojistku od větráku.Taky někdy odejde,ale bude to spíš to čidlo.Měl bys ji mít na prvním místě,pokud máš starší typ elektriky,jinak bude na jiné pozici.Je to napsané zezadu toho víka.
Na tu už jsem koukal,ale je dobrá a navíc ten hlavní přívod co vede z baterky na pojistku není zapojený na tu pojistku,ale je jen tak volně v motoru.On to nějaký "šikula" přede mnou přerušil,takže to tam budu muset nabastlit zpátky.Se docela divím,že se to zatím neuvařilo,i když kolem víčka od nádobky je vyteklá voda,takže už to asi párkrát vařilo :lol: .Může to mít vliv na spotřebu?

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“