Vymena topeni
- Luna
- Řidič
- Příspěvky: 53
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bystre u Policky
Vymena topeni
Ahoj vsem,
Mel bych nasledujici dotaz. Je mozno topeni vyndat bez oddelani palubky? procital jsem tu diskuzi, a nekdo tvrdi ze ano, nekdo ze to rozhodne bez palubky nejde. Uvitam jakykoliv nazor jak na to. Potrebuji vymenit radiator, protoze ten co tam je strasne smrdi, vystrikal jsem to sprejem na cisteni klimatizace ale bylo to dobre jen na chvilku. Predpokladam ze ten radiator nejde vymenit na aute.A jak je to s ovladacima packama, Musi se to demontovat nedo jsou odpojit lanovody na topeni a packy nechat na palubce?
Dekuji vsem za rady
Mel bych nasledujici dotaz. Je mozno topeni vyndat bez oddelani palubky? procital jsem tu diskuzi, a nekdo tvrdi ze ano, nekdo ze to rozhodne bez palubky nejde. Uvitam jakykoliv nazor jak na to. Potrebuji vymenit radiator, protoze ten co tam je strasne smrdi, vystrikal jsem to sprejem na cisteni klimatizace ale bylo to dobre jen na chvilku. Predpokladam ze ten radiator nejde vymenit na aute.A jak je to s ovladacima packama, Musi se to demontovat nedo jsou odpojit lanovody na topeni a packy nechat na palubce?
Dekuji vsem za rady
- HombreVW
- Nový člen
- Příspěvky: 20
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
- Buresmil
- Závodník
- Příspěvky: 697
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: JZ od Brna
- Kontaktovat uživatele:
tet jsem to delal (asi 1 mesic) a doporucuju vyndat palubku - )delal jsem to sice bez vyndani, ale ty nervy za to nestoji) Sundanou palubku ma clovek za cca 20min, a pokud ju nesunda, tak se s tim bude mordovat i 45min nez to vynda. nemluve o tom, ze je blbej pristup na spony co drzi ten plast vedouci k vetraku. Pokud budete mit nejaky dotaz klidne se ptejte (mozna by bylo lepsi telefonem, tekle to cely popisovat je na dlouho (neni to hold vec na 20min jak vymena desticek, nebo homokloubu), ale zvladne to kazdej kdo rozezna 8ku od 10tky klicu a vi kam se utahuje a povoluje
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
pro toho,kdo to nedělal,tak je to celkem dupárna,ale jinak se to dá zmáknout celkem rychle,když už člověk ví co a jak.
Dělám to takto: odpojím hadice a povolím tři desítky matky,co to drží z prostoru motoru.Když nejdou odtáhnout a protáčí se,tak se nic neděje,vyšroubuje se to tímto zevnitř.
Pak už je práce jenom uvnitř auta.Demontujou se spodní kryty přístrojovky spolu s tunelem.Dále se musí oddělat štelování vzduchu a pod ním ty mřížky i s tím plastem,co je drží.Odšroubuje se mechanismus nastavování vzduchu (3 šroubky).Táhla od mechanismu topení se odpojovat nemusí.Pak už je tam jenom plast na dvou matkách,který spojuje boční trubice s mechanismem topení a spodní část,která usměrňuje proud na nohy.Jo a ještě se musí v místě ventilátoru odšroubovat plastové kolečko,které taky drží celé to topení.
Pak by to už mělo jít celé to topení verglováním,různým šibovaním ven.Může tam vadit ještě jeden plast,který usměrňuje vzduch na přední okno.Drží dvěma křížovými šroubky.Až to budeš mít venku,tak vyndáš radiátor topení.
Všechny šroubky si pečlivě schovej a pamatuj kde jaký byl,ať tam pak nemusíš dávat samořezky do dřeva nebo sádrokartonu,jak to dělají někteří.
Tak hodně štěstí, pevné nervy a málo škrábanců na rukách
Dělám to takto: odpojím hadice a povolím tři desítky matky,co to drží z prostoru motoru.Když nejdou odtáhnout a protáčí se,tak se nic neděje,vyšroubuje se to tímto zevnitř.
Pak už je práce jenom uvnitř auta.Demontujou se spodní kryty přístrojovky spolu s tunelem.Dále se musí oddělat štelování vzduchu a pod ním ty mřížky i s tím plastem,co je drží.Odšroubuje se mechanismus nastavování vzduchu (3 šroubky).Táhla od mechanismu topení se odpojovat nemusí.Pak už je tam jenom plast na dvou matkách,který spojuje boční trubice s mechanismem topení a spodní část,která usměrňuje proud na nohy.Jo a ještě se musí v místě ventilátoru odšroubovat plastové kolečko,které taky drží celé to topení.
Pak by to už mělo jít celé to topení verglováním,různým šibovaním ven.Může tam vadit ještě jeden plast,který usměrňuje vzduch na přední okno.Drží dvěma křížovými šroubky.Až to budeš mít venku,tak vyndáš radiátor topení.
Všechny šroubky si pečlivě schovej a pamatuj kde jaký byl,ať tam pak nemusíš dávat samořezky do dřeva nebo sádrokartonu,jak to dělají někteří.
Tak hodně štěstí, pevné nervy a málo škrábanců na rukách
- ok
- VWexpert
- Příspěvky: 2770
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Kdyby si vyndaval palubku tak nezapomen na dva šrouby co ji drží hned za mechanismem stěračusměrem od motorového prostoru. Jestli ti smrdí topení, tak ho celí vymontuj a rozeber protože je na 80 procent možný že ti teče chladič topení, nový stojí asi 560Kč a je od toho zasraný většinou celí topení, tak to chce rozebrat a vyčistit technickym benzínem, jinak se toho smradu nezbavíš. A taky to chce nově udělat ty přepážky co rozdělujou kam to má topit, většinou sou už plesnivý a děraví.
- Luna
- Řidič
- Příspěvky: 53
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bystre u Policky
Diky za rady, mam to namyslene tak, ze mam doma jednoho golfika na ND, z toho vybrakuji to topeni a pritom omrknu co a jak. S novym radiatorem pocitam. Pak to dam do kupy a na druhy pokus vymontuji to o ktere mi de a hnedle tam supnu to pripravene nove. Jenom doufam ze ty klapky budou v cajku, protoze jsem koukal do etky a ceny jsou docela sila.
Luna
Luna
- ok
- VWexpert
- Příspěvky: 2770
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
- lakesi
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 23.08.2009 22:02
- Bydliště: SVK - Presov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vymena topeni
Dostal som Golfika 2ku, len topenie tieklo (uz zas tecie )... tak som tu nasiel navod od: vwCharlie a je fakt dobry, strucny a vystizny... akurat som mal problem so sponami kt. drzia ventilator a blok topenia pohromade. Tie dve vzadu mi dali zabrat. Myslim ze keby som sa do toho pustal len podla toho manualu z PDFka, nemal by som sancu. Dik moc
tak akurat cakam na nejaky jazdeny radiator, snad to pride cim skor, zacina byt kosa...
este raz dik
tak akurat cakam na nejaky jazdeny radiator, snad to pride cim skor, zacina byt kosa...
este raz dik
- budlik
- Řidič
- Příspěvky: 108
- Registrován: 21.10.2008 19:12
- Bydliště: Jindřichov ve Slezsku
Re: Vymena topeni
Já řeším aktuálně víceméně podobnou záležitost, akorát, mám větší problém.
Před pár měsící jsem si sehnal klimu z jiného auta, předělal do svého, jenže jsem pitomec nerozebral ten blok (či plastový obal) co v něm je radiátor a nemrkl se v jakém je stavu....naplnil klimu za 800 Kč a kochal se ledničkovým chladem v parných letních dnech.
Jenže teď přišla zima a já zjišťuju, že topení málo topí....nějak je to vlažné....tzn. pravděpodobně mechanicky vyčistit radiátor, popř vyměnit za zánovní, co mám v garaží.
A teď dotaz pro ty co se s tím někdy setkaly........lze rozebrat ten plastový obal (co je v něm ventilator, radiátor atd.), aniž bych ho musel sundávat z auta?????...protože to by pro mne znamenalo rozpojit klimu a čerstvých osm stovek by se mi vypustilo do vzduchu. A toto nechci......Je mi jasné že přístojovku musím sundat, ale v tím problém nemám......jen se modlím, ať nemusím odpojovat klimu.
Co vy na to?
Díky za případné postřehy
Před pár měsící jsem si sehnal klimu z jiného auta, předělal do svého, jenže jsem pitomec nerozebral ten blok (či plastový obal) co v něm je radiátor a nemrkl se v jakém je stavu....naplnil klimu za 800 Kč a kochal se ledničkovým chladem v parných letních dnech.
Jenže teď přišla zima a já zjišťuju, že topení málo topí....nějak je to vlažné....tzn. pravděpodobně mechanicky vyčistit radiátor, popř vyměnit za zánovní, co mám v garaží.
A teď dotaz pro ty co se s tím někdy setkaly........lze rozebrat ten plastový obal (co je v něm ventilator, radiátor atd.), aniž bych ho musel sundávat z auta?????...protože to by pro mne znamenalo rozpojit klimu a čerstvých osm stovek by se mi vypustilo do vzduchu. A toto nechci......Je mi jasné že přístojovku musím sundat, ale v tím problém nemám......jen se modlím, ať nemusím odpojovat klimu.
Co vy na to?
Díky za případné postřehy
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: Vymena topeni
přístrojovku sundávat nemusíš,pokud jsi šikovný,jinak musíš celou tu skříň v čem je radiátor topení,vytáhnout ven.
- budlik
- Řidič
- Příspěvky: 108
- Registrován: 21.10.2008 19:12
- Bydliště: Jindřichov ve Slezsku
Re: Vymena topeni
no takže náplň klimy ven ....... no uvidím, až se do toho pustím.....přístrojovku raději sundám, protože se to poté ten blok hůře vytahuje a ono zase takový problém tu přistrojovku sundat není
- vandermayder
- Profík
- Příspěvky: 1015
- Registrován: 09.04.2008 16:10
- Bydliště: kůsek na jih od Vsetína
Re: Vymena topeni
Charlie, nevím, jak na dvojce, ale dělal jsem to na Ventu. Palubku jsem nesundával, ale muselo se sundat snad vše i s povolením výztuhy. Měl jsem chuť tu klunkru hodit ze skály. Absolutně žáden přístup a palubka z trojky nejde tak jednoduše jak na zlaté dvojencevwCharlie píše:přístrojovku sundávat nemusíš,pokud jsi šikovný,jinak musíš celou tu skříň v čem je radiátor topení,vytáhnout ven.
OOOO, vorsprung durch Technik
OOOO is the best on the snow
OOOO is the best on the snow
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: Vymena topeni
trojka a vento tam má mnohem míň místa a tam je třeba při nejmenším tu palubku povolit a aji tak je to boj. U GII to jde líp,ale taky je to trošku skládanka.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2570
- Registrován: 02.10.2007 11:03
Re: Vymena topeni
Nejdriv by bylo dobre si ujasnit terminy - palubni deska a pristrojova deska je docela podstatny rozdil, pro demontaz desky palubni je nutne demontovat desku pristrojovou (mj.), pro demontaz desky pristrojove vsak staci odpojit konektor (konektory) a nahon tachometru.
Pokud jde o to vlazne topeni - zkontroloval bych si nejprve tyto dva uzly:
1) je v poradku termosticky ventil chlazeni motoru? (neni zkratka jen porad otevren velky okruh chlazeni)
2) neni znecisten (ucpan) pylovy filtr (je-li montovan) pripadne cela cesta nasavani cerstveho vzduchu k ventilatoru?
Pokud jde o to vlazne topeni - zkontroloval bych si nejprve tyto dva uzly:
1) je v poradku termosticky ventil chlazeni motoru? (neni zkratka jen porad otevren velky okruh chlazeni)
2) neni znecisten (ucpan) pylovy filtr (je-li montovan) pripadne cela cesta nasavani cerstveho vzduchu k ventilatoru?