Napětí na 5. vstřikovaču

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: vwCharlie, areka

Odpovědět
Uživatelský avatar
Muspa
Řidič
Řidič
Příspěvky: 57
Registrován: 07.08.2012 13:31
Bydliště: Loděnice, Brno-venkov

Napětí na 5. vstřikovaču

Příspěvek od Muspa »

Ahoj, mam problém s autem VW Jetta gx ke-jetronic r.v. 1986,... startuje špatně za studena, tak jsem hledal chybu na 5. vstřikovaču a zjistil jsem že k němu jde pouze 0,3 V ( konektor od teplotního čidla mám ukostřený, abych eliminoval odpor na čidlu teptotního snímače ),.. myslel jsem si, že bude někde velký přechodový odpor, tak jsem to změřil přímo u řídicí jednotky a to napětí je stále stejné, takže mám podezření na řídicí jednotku,.. nevíte čím jiným by to mohlo být?

Uživatelský avatar
remarque
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 264
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Šumperk

Re: Napětí na 5. vstřikovaču

Příspěvek od remarque »

5. vstřik je zapojený jedním pinem na - a druhým pinem přes termostat (který je seplý pod 35°C) na +. Řídící jednotka do toho nekecá ;-).

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: Napětí na 5. vstřikovaču

Příspěvek od vintera »

napětí na vstřiku se může objevit teprve tehdy, je-li klíček v poloze start, tedy jde-li napětí na cívku startéru, je v činnosti startér.

Vstřik je spínán a ovládán teplotním časovým spínačem a nikoli samotným teplotním čidlem NTC, nebo ŘJ. Zkontroluj kabeláž. Existuje i KE - J, myslím od roku 86, bez tohoto časového spínače, ale ten nemá vstřik navíc, přičemž startovací dávku určuje ŘJ. Ale to ty nemáš.

Teplotní časový spínač snímá teplotu vody a pokud má teplotu zhruba do 35 - 40 st. C, tak je při startu sepnutý na několik sekund a pouští napětí do cívky 5. vstřiku a ten se otevře a stříká startovací dávku. Aby nedošlo k uchlastání motoru, tak uvnitř teplotního spínače je bimetalová pružina, která je elektricky vyhřívaná a po daném čase a dle teploty vody, rozpojí vnitřní kontakt a tím odpojí i 5. vstřik, zhruba od 1 - 12 sekund. Proto se nazývá teplotní časový spínač. Neplést s klasickým teplotním odporovým čidlem.

Na úplně studeném motoru se vyzkouší teplotní spínač takto:
Vytáhneš prostřední kabel z rozdělovače a ten pořádně ukostříš, to proto, aby se měla cívka při zkoušce kde vybít. Sundáš konektor z 5. vstřiku a připojíš na kontakty konektoru zkoušečku, nebo voltmetr. Poté někdo začne startovat. Musí se objevit napětí, nebo rozsvítit zkoušečka. A bude svítit několik sekund a to podle okolní teploty- teploty vody motoru. Okolo nuly má svítit 2,5 - 8 sekund. Poté zhasne, protože vyhřívání uvnitř spínače rozpojí jeho kontakty (kvůli uchlastání). Na teplém motoru zhruba nad 35 st. C již nespíná.

Uživatelský avatar
Muspa
Řidič
Řidič
Příspěvky: 57
Registrován: 07.08.2012 13:31
Bydliště: Loděnice, Brno-venkov

Re: Napětí na 5. vstřikovaču

Příspěvek od Muspa »

Díky za rozsáhlej výklad,.. případ je vyřešen, byl upadenej kontakt u startéru, kterej vede právě k 5. vstřikovaču, pomohlo mi toto schéma:
Přílohy
gx.jpg

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“