Čidlo k ventilátoru chlazení

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: vwCharlie, areka

Uživatelský avatar
JIRIK
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Čidlo k ventilátoru chlazení

Příspěvek od JIRIK »

Ahoj, chtěl bych se zeptat:

Mám odpojené čidlo k 2-rychlostnímu motoru ventilátoru chlazení u VW Golf II, 1.8 GTi a spínač mám v kabině (nevím proč, prostě jsem to tak koupil:)). Dá se to nějak opravit aby větrák běžel jak má a nemusel jsem ho pořád hlídat? Díky moc za každý tip :-)

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

nejspíš odešel původní spínač a předchozí majitel ho nechtěl kupovat tak to vyřešil takhle.

odstraň ten vypínač v kabině i dráty který k němu vedou

stáhni si schéma
http://icelord.net/vw/doc/1081-12.pdf

zkontroluj to a zapoj jak to patří, vyměň čidlo na chladiči a mělo by to fungovat
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
JIRIK
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JIRIK »

lister píše:nejspíš odešel původní spínač a předchozí majitel ho nechtěl kupovat tak to vyřešil takhle.

odstraň ten vypínač v kabině i dráty který k němu vedou

stáhni si schéma
http://icelord.net/vw/doc/1081-12.pdf

zkontroluj to a zapoj jak to patří, vyměň čidlo na chladiči a mělo by to fungovat
Super, díky moc, zkusím to, snad to půjde :-)

Uživatelský avatar
rallyeman
Závodník
Závodník
Příspěvky: 627
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Topolcany sloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rallyeman »

dal by sa dať do kabíny spínač, ktorým sa zapne ventilátor chladenia nezávisle na teplote ?

Uživatelský avatar
xtom
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od xtom »

rallyman píše:dal by sa dať do kabíny spínač, ktorým sa zapne ventilátor chladenia nezávisle na teplote ?
Jasne, ze se to da. Vzdyt to tam prave ma. :lol: Staci jenom privest draty co vedly do cidla na chladici do kabiny a dat tam vypinac, si myslim :roll:

Uživatelský avatar
rallyeman
Závodník
Závodník
Příspěvky: 627
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Topolcany sloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rallyeman »

a kde sú tie dráty ?
nechce sa mi hrabať v schémach :?
Přílohy
ventilator.jpg
ventilator.jpg (113.23 KiB) Zobrazeno 1729 x

Uživatelský avatar
xtom
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od xtom »

rallyman píše:a kde sú tie dráty ?
nechce sa mi hrabať v schémach :?
No snad by to melo fungovat, jak jsem psal, kdyz bude misto toho cidla normalni vypinac. Ty draty jsou zapojeny do cidla, ktery je dole na chladici na strane u baterky. No kdyz ty draty propojis, tak by se snad mel ventilator pustit. A proc to chces? Nefachci cidlo?
Přílohy
ventilator.jpg
ventilator.jpg (87.25 KiB) Zobrazeno 1728 x

Uživatelský avatar
rallyeman
Závodník
Závodník
Příspěvky: 627
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Topolcany sloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rallyeman »

ukazatel teploty bol v polovici, ventilátor sa stále nezapínal a mne sa zdal byť motor až príliš horúci

Uživatelský avatar
JIRIK
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JIRIK »

rallyman píše:ukazatel teploty bol v polovici, ventilátor sa stále nezapínal a mne sa zdal byť motor až príliš horúci
Přesně asi stejný problém mám na svém autě (Golf II, 1.8 GTi), ukazatel je asi na polovině, display ukazuje třeba 70 - 80 stupňů a když otevřu kapotu, motor je úplně rozpálenej.

Ještě k tomu se mi z něj kouří a smrdí spáleninou - teď jsem ho dal do servisu, prý to vypadá na těsnění pod víkem motoru a olej kape na výfuk.

Ale proč je tak rozpálený, to taky nevím... :(

Nemáte ještě někdo podobný problém? Popř. co stím... :?

Uživatelský avatar
rallyeman
Závodník
Závodník
Příspěvky: 627
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Topolcany sloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rallyeman »

ale to čidlo má 3 piny, ktoré 2 mám spojiť aby som to náhodou neskratoval ?

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

zkus to, jeden drát je pod proudem tak ho spoj s jedním nebo druhým, schválně co se stane.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
xtom
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od xtom »

jasne, jenom to takhle zkus propojit. Kazdopadne je to asi kvuli dvourychlostnimu vetraku. Vypinac bych udelal na tu rychlejsi rychlost nebo spis dvoupolohovej vypinac, aby ti sly obe rychlosti. Melo by to fachcit snad i pri vypnutym zapalovani, kdyz ventilator bezi i po chcipnuti auta. Jinak me se teda v pulce pousti.

Uživatelský avatar
JIRIK
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JIRIK »

Máte to taky někdo takhle řešený, že máte vypínač v kabině? Jáká je optimální teplota motoru? Resp. při kolika stupních tak zapínáte ten větrák?

Uživatelský avatar
vwtom
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 201
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Český Těšín

Příspěvek od vwtom »

JIRIK píše:
rallyman píše:ukazatel teploty bol v polovici, ventilátor sa stále nezapínal a mne sa zdal byť motor až príliš horúci
Přesně asi stejný problém mám na svém autě (Golf II, 1.8 GTi), ukazatel je asi na polovině, display ukazuje třeba 70 - 80 stupňů a když otevřu kapotu, motor je úplně rozpálenej.

Ještě k tomu se mi z něj kouří a smrdí spáleninou - teď jsem ho dal do servisu, prý to vypadá na těsnění pod víkem motoru a olej kape na výfuk.

Ale proč je tak rozpálený, to taky nevím... :(

Nemáte ještě někdo podobný problém? Popř. co stím... :?



Jen bych upřesnil, že teplota na displeji je teplota oleje a ručička signalizuje teplotu vody. Na displeji mi to v létě normálně ukazuje 100 stupňů a ventilátor sepne, když ručička přejde kousek přes půl. Tenkrát, když jsem auto koupil tak jsem se lekl teploty na displeji protože jsem myslel že je to teplota vody.
Od toho čidla pro větrák bych vyvedl dráty z těch pinů které po zkratu roztočí větrák.

Uživatelský avatar
xtom
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od xtom »

vwtom píše:
JIRIK píše: Přesně asi stejný problém mám na svém autě (Golf II, 1.8 GTi), ukazatel je asi na polovině, display ukazuje třeba 70 - 80 stupňů a když otevřu kapotu, motor je úplně rozpálenej.

Ještě k tomu se mi z něj kouří a smrdí spáleninou - teď jsem ho dal do servisu, prý to vypadá na těsnění pod víkem motoru a olej kape na výfuk.

Ale proč je tak rozpálený, to taky nevím... :(

Nemáte ještě někdo podobný problém? Popř. co stím... :?



Jen bych upřesnil, že teplota na displeji je teplota oleje a ručička signalizuje teplotu vody. Na displeji mi to v létě normálně ukazuje 100 stupňů a ventilátor sepne, když ručička přejde kousek přes půl. Tenkrát, když jsem auto koupil tak jsem se lekl teploty na displeji protože jsem myslel že je to teplota vody.
Od toho čidla pro větrák bych vyvedl dráty z těch pinů které po zkratu roztočí větrák.
Podle me to roztoci vetrak ve dvou pripadech. Urcite jsou tam tri piny kvuli dvourychlostnimu vetraku.Aspon teda ja mam dvourychlostni.Takze bych propojil ty, pri kterejch se pusti ta vyssi rychlost.

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“