Pumpa centrálu, jak vyzkoušet?

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: vwCharlie, areka

Odpovědět
Uživatelský avatar
HWTest
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 260
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: KV
Kontaktovat uživatele:

Pumpa centrálu, jak vyzkoušet?

Příspěvek od HWTest »

Nefunguje mi centrál a zdá se, že problém je v pumpě (443 862 257 A) - vůbec nevrní.
Pumpu jsem (trochu) rozebral a když připojím 12V přímo na motorek, tak se točí a jde zlehka, takže v tom problém nebude.
Snažil jsem se změřit signál na třípinovém na konektoru k pumpě, uprostřed je (asi) kostra a a na obou dalších je 12V, ale když odemknu/zamknu, tak se napětí nemění nebo je to tak krátký puls, že to můj měřák nestihne zaznamenat.
Jak vyzkouším celou pumpu?
Tedy co kam připojit na ten konektor?
Předpokládám, že tam bude kostra, 12V a nějaký řídící signál.

PS: nemáte někdo na prodej funkční pumpu?

Uživatelský avatar
HWTest
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 260
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: KV
Kontaktovat uživatele:

Re: Pumpa centrálu, jak vyzkoušet?

Příspěvek od HWTest »

Co jsem zatím zjistil (na jiném fóru), třeba to někomu pomůže:

Funkce pumpy - prostřední kontakt je kostra, krajní 12V, jeden krajní zamykání druhý odemykání.

Vyzkoušení funkčnosti pumpy - připojíme kostru na prostřední kontakt a 12V na jeden z krajních, pokud se nic neděje, zkusíme druhý krajní.
Pokud se pumpa s 12V na jednom z krajních kontaktů rozběhne ucpeme ji, měla by se s poměrně hlasitým cvaknutím zastavit.
Nyní můžeme připojit 12V na druhý krajní kontakt a měla by se zase rozběhnout, ale obráceně (fouká <-> nasává), opět ucpeme a měla se opět s cvaknutím zastavit.
Což je i odpověď na mou původní otázku.

Princip funkce - na přepínač u zámku ve dveřích řidiče je přivedeno 12V, které jsou podle polohy zámku (odemčeno/zamčeno) vedeny na jeden z krajních kontaktů pumpy.
Pokud se změní poloha zámku, 12V se přepne na druhý krajní kontakt, naskočí pumpa a běží tak dlouho dokud se v pneumatickém systému nevytvoří dostatečný přetlak/podtlak, pak se vypne.
Při další změně polohy zámku se to opakuje.

Jelikož jsem u sebe naměřil na obou krajních kontaktech 12V, ovšem jen z jednoho je to schopné rozsvítit žárovičku a poloha zámku ve dveřích řidiče na to nemá vliv, mám problém buď v drátech nebo v tom přepínači u zámku.

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“