Pomoc! Problem s elektrikou

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: vwCharlie, areka

Uživatelský avatar
Milis
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Podkrkonoší

Pomoc! Problem s elektrikou

Příspěvek od Milis »

Tak sem se odhodlal na základě toho, že mi auto málo svítí změřit napětí. A výsledky sou tyto: Napětí na alternátoru a baterce 13,6V, hodnota na konektorech žárovek pouze 12,4V. Tato hodnota byla naměřena i na zapalovači (12,4). Vše při rozsvícených světlech a nastartováno. Pokud mám dobré info, tak napětí naměřený na altiku by snad mělo být v celé elektro instalaci. Jo a přes zimu mi blbla kontrolka na mazání. Jen tak slabě svítila (chvílema) a při rozsvícení kontrolky víc svítila světla. Tudíž předpokládám, že tam bylo správný napětí. Nemáte s tím někdo zkušenosti? Kde by mohla být chyba? Jestli někde v přístrojovce? Fakt nemám tucha. Uvítám všechny nápady. Předem díky.

Uživatelský avatar
Laďa
Pilot
Pilot
Příspěvky: 823
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Laďa »

pokuď se nepletu tak na baterce naměříš vždycky vetší hodnotu než pak na světlech bo světla u GII nemají relátka.....když je tam napaříš budeš svítit daleko líp :wink:

JInak to blbnutí busde někde problém v el., ale do toho nevidím....možná regulátor nějakej vadnej....

Homeless
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 422
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Homeless »

Altík by měl generovat napětí mezi 14 - 14,4 V, pokud tam máš míň, je v háji buď regulátor, nebo některá z usměrňovacích diod.
13,6 V by se dalo považovat ještě za anomálii než za poruchu.
13,6 na baterce a 12,4 v el. síti :arrow: 1,2 V je velkej úbytek napětí.
1. krok : Očisti svorky na baterce a veškerý kostřící kabely od baterky a uvidíš co dál.
Život je jako žebřík do kurníku - krátkej a posranej...

Uživatelský avatar
Vecernicek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4285
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vecernicek »

mě se zdá hodnota 12,4V dostačující... a 13,6 v normálu bych řekl...

Vždyť máš žárovku na 12V a ty chceš do ní rejt víc?

Homeless
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 422
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Homeless »

Vecernicek píše:mě se zdá hodnota 12,4V dostačující... a 13,6 v normálu bych řekl...

Vždyť máš žárovku na 12V a ty chceš do ní rejt víc?
A mě se zdá, že plácáš o něčem, o čem nemáš ponětí :thk:

12,5 - 12,6V má aku v dobrý kondici při vypnutým motoru a bez odběru proudu. 14,4V je normální provozní napětí za chodu motoru.
Je rozdíl mezi jmenovitým a provozním napětím.
Život je jako žebřík do kurníku - krátkej a posranej...

Uživatelský avatar
Milis
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Podkrkonoší

Příspěvek od Milis »

Dík za info. Teď sem znova přeměřoval to napětí na zapalovači (nastartovanej motor) a zdá se to být bez problému (stejně jak na altiku). No každopádně ty konektory na baterce vyčistim a uvidim. Ale bojim se spíš problému někde dál.

Uživatelský avatar
Suny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 268
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Suny »

To napětí na altíku jsi měřil na volnoběh? Jestli jo tak ho změř při cca. 1500 ot/min. Při volnoběhu má altík problém udržet napětí, hlavně při zátěži jako 2x H4 apod.

Uživatelský avatar
Milis
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Podkrkonoší

Příspěvek od Milis »

Měřený to bylo jak na volnoběh, tak i na 3000 ot. A výsledek úplně stejnej.

Uživatelský avatar
Vecernicek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4285
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vecernicek »

Homeless píše:
Vecernicek píše:mě se zdá hodnota 12,4V dostačující... a 13,6 v normálu bych řekl...

Vždyť máš žárovku na 12V a ty chceš do ní rejt víc?
A mě se zdá, že plácáš o něčem, o čem nemáš ponětí :thk:

12,5 - 12,6V má aku v dobrý kondici při vypnutým motoru a bez odběru proudu. 14,4V je normální provozní napětí za chodu motoru.
Je rozdíl mezi jmenovitým a provozním napětím.
8O A jinak normální?

Nevím jak dalece je rozdílná elektrika v tomhle směru mezi dieslem a benzínem, ale jelikož je to i na více autech stejný odvozuju od toho:

Vypnutý motor, kabely připojeny k autu = 12.84V
Nastartovaný motor, kabely připojeny k autu = 13,81V (13,83 felda)

u té feldy byla závada špatnýho altíku a ten dával 14,01V což mělo za následek po měsíci jízd (cca po 50km/1jízda/minimálně 2xden) vysušení baterky. Napětí měla správné avšak neměla kapacitu a ani motorek u centrálu nebyl schopen otevřít dveře. :cry:

Pokud je to jinak tak prodám svoje auto! :evil:
A příště neurážej! :evil:
Asi to máš rozbitý :roll:

Homeless
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 422
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Homeless »

Já se s tebou vůbec nehodlám hádat. Já jenom učim autoelektriku a elektroniku a vůbec nic o tom nevim.... :roll:
Jenom pro tvojí představu, kdo je a kdo neni normální, čímž debatu s tebou končim... :arrow:
Přílohy
alt.jpg
alt.jpg (18.31 KiB) Zobrazeno 2830 x
Život je jako žebřík do kurníku - krátkej a posranej...

boobika
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2542
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: kousek od Brna

Příspěvek od boobika »

Vecernicek píše:
Homeless píše: A mě se zdá, že plácáš o něčem, o čem nemáš ponětí :thk:

12,5 - 12,6V má aku v dobrý kondici při vypnutým motoru a bez odběru proudu. 14,4V je normální provozní napětí za chodu motoru.
Je rozdíl mezi jmenovitým a provozním napětím.
8O A jinak normální?

Nevím jak dalece je rozdílná elektrika v tomhle směru mezi dieslem a benzínem, ale jelikož je to i na více autech stejný odvozuju od toho:

Vypnutý motor, kabely připojeny k autu = 12.84V
Nastartovaný motor, kabely připojeny k autu = 13,81V (13,83 felda)

u té feldy byla závada špatnýho altíku a ten dával 14,01V což mělo za následek po měsíci jízd (cca po 50km/1jízda/minimálně 2xden) vysušení baterky. Napětí měla správné avšak neměla kapacitu a ani motorek u centrálu nebyl schopen otevřít dveře. :cry:

Pokud je to jinak tak prodám svoje auto! :evil:
A příště neurážej! :evil:
Asi to máš rozbitý :roll:
ono opravdu 14V je normálka :D pod 13.5V je to mooooc málo. některé nové auta mají skoro k 15V, ale na to musí být nějaká ta "spešl" baterka - normální (za 1000kč) odchází :?

Uživatelský avatar
hugo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 282
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Hodoninsko

Příspěvek od hugo »

Pokud nameris primo na zarovkach 12,4V tak nic neres a bud rad ze tam mas tolik. Pokud ti to prd sviti pri tomto napeti, mas asi v haji paraboly nebo jsi moc rozmlsany :wink:

Ja mel na zarovkach necelych 10V, mam 4 oko takze 200W celkem pri dalkovych. Dal jsem tam relatka a pohoda.

Ten ubytek napeti vznika na kabelech, spojich a taky na dvou kontaktech spinacu (spinac svetel + prepinac tlumene/dalkove)

Uživatelský avatar
Vecernicek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4285
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vecernicek »

To je správné že se se mnou nemíníš hádat, ale z toho obrázku jasně vyplýva (i když mu chybí popisek napětí, ale to se dá domyslet, že pane vyučující), že se napětí pohupuje někde okolo 14V, ale nikoliv 14,4V jak píšeš ty. (13,8 a 14V je snad hodně blízko u sebe, ne? )

15V na baterce? :arrow: tak 13,5V na žárovkách :arrow: už chápu proč všem novým autům nesvítí světla :D

boobika
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2542
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: kousek od Brna

Příspěvek od boobika »

Vecernicek píše:To je správné že se se mnou nemíníš hádat, ale z toho obrázku jasně vyplýva (i když mu chybí popisek napětí, ale to se dá domyslet, že pane vyučující), že se napětí pohupuje někde okolo 14V, ale nikoliv 14,4V jak píšeš ty. (13,8 a 14V je snad hodně blízko u sebe, ne? )

15V na baterce? :arrow: tak 13,5V na žárovkách :arrow: už chápu proč všem novým autům nesvítí světla :D
no jo 15V !!! 13,5V jsem myslel na altíku (ne žárovkách). jinak ma motorce mám při chodu na altíku (tedy i baterce) při zapnutých světlech 15,5V což prý je podle výrobce (Honda) úplně v pořádku.

žárovky tím netrpí (mají kolem 20.000km) a baterka vydrží tak 3 roky. na kolometry to není moc, ale ta zas trpí jinak než velkým napětím

Uživatelský avatar
sonas111
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 269
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vsetín/Brno

Příspěvek od sonas111 »

Homeless píše:
Vecernicek píše:mě se zdá hodnota 12,4V dostačující... a 13,6 v normálu bych řekl...

Vždyť máš žárovku na 12V a ty chceš do ní rejt víc?
A mě se zdá, že plácáš o něčem, o čem nemáš ponětí :thk:

12,5 - 12,6V má aku v dobrý kondici při vypnutým motoru a bez odběru proudu. 14,4V je normální provozní napětí za chodu motoru.
Je rozdíl mezi jmenovitým a provozním napětím.
o jéé.... :roll: tento víkend jsem si hrál s elektrikou na GII. na baterii při vypnutém otoru 12,6V po nastartování a přidání plynu 14,4V. a baterku tam mám od té doby co jsem auto koupil 80Ah... :roll:
pak jsem něco řešil u otce na BMW a -před startem 12,5V po startu 14,4V... :roll:

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“