Pomoc! Problem s elektrikou
- Milis
- Nový člen
- Příspěvky: 40
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Podkrkonoší
Pomoc! Problem s elektrikou
Tak sem se odhodlal na základě toho, že mi auto málo svítí změřit napětí. A výsledky sou tyto: Napětí na alternátoru a baterce 13,6V, hodnota na konektorech žárovek pouze 12,4V. Tato hodnota byla naměřena i na zapalovači (12,4). Vše při rozsvícených světlech a nastartováno. Pokud mám dobré info, tak napětí naměřený na altiku by snad mělo být v celé elektro instalaci. Jo a přes zimu mi blbla kontrolka na mazání. Jen tak slabě svítila (chvílema) a při rozsvícení kontrolky víc svítila světla. Tudíž předpokládám, že tam bylo správný napětí. Nemáte s tím někdo zkušenosti? Kde by mohla být chyba? Jestli někde v přístrojovce? Fakt nemám tucha. Uvítám všechny nápady. Předem díky.
- Laďa
- Pilot
- Příspěvky: 823
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Blansko
-
- Jezdec
- Příspěvky: 422
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Altík by měl generovat napětí mezi 14 - 14,4 V, pokud tam máš míň, je v háji buď regulátor, nebo některá z usměrňovacích diod.
13,6 V by se dalo považovat ještě za anomálii než za poruchu.
13,6 na baterce a 12,4 v el. síti 1,2 V je velkej úbytek napětí.
1. krok : Očisti svorky na baterce a veškerý kostřící kabely od baterky a uvidíš co dál.
13,6 V by se dalo považovat ještě za anomálii než za poruchu.
13,6 na baterce a 12,4 v el. síti 1,2 V je velkej úbytek napětí.
1. krok : Očisti svorky na baterce a veškerý kostřící kabely od baterky a uvidíš co dál.
Život je jako žebřík do kurníku - krátkej a posranej...
- Vecernicek
- VWexpert
- Příspěvky: 4285
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
-
- Jezdec
- Příspěvky: 422
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
A mě se zdá, že plácáš o něčem, o čem nemáš ponětíVecernicek píše:mě se zdá hodnota 12,4V dostačující... a 13,6 v normálu bych řekl...
Vždyť máš žárovku na 12V a ty chceš do ní rejt víc?
12,5 - 12,6V má aku v dobrý kondici při vypnutým motoru a bez odběru proudu. 14,4V je normální provozní napětí za chodu motoru.
Je rozdíl mezi jmenovitým a provozním napětím.
Život je jako žebřík do kurníku - krátkej a posranej...
- Milis
- Nový člen
- Příspěvky: 40
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Podkrkonoší
- Vecernicek
- VWexpert
- Příspěvky: 4285
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
A jinak normální?Homeless píše:A mě se zdá, že plácáš o něčem, o čem nemáš ponětíVecernicek píše:mě se zdá hodnota 12,4V dostačující... a 13,6 v normálu bych řekl...
Vždyť máš žárovku na 12V a ty chceš do ní rejt víc?
12,5 - 12,6V má aku v dobrý kondici při vypnutým motoru a bez odběru proudu. 14,4V je normální provozní napětí za chodu motoru.
Je rozdíl mezi jmenovitým a provozním napětím.
Nevím jak dalece je rozdílná elektrika v tomhle směru mezi dieslem a benzínem, ale jelikož je to i na více autech stejný odvozuju od toho:
Vypnutý motor, kabely připojeny k autu = 12.84V
Nastartovaný motor, kabely připojeny k autu = 13,81V (13,83 felda)
u té feldy byla závada špatnýho altíku a ten dával 14,01V což mělo za následek po měsíci jízd (cca po 50km/1jízda/minimálně 2xden) vysušení baterky. Napětí měla správné avšak neměla kapacitu a ani motorek u centrálu nebyl schopen otevřít dveře.
Pokud je to jinak tak prodám svoje auto!
A příště neurážej!
Asi to máš rozbitý
-
- Jezdec
- Příspěvky: 422
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2542
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: kousek od Brna
ono opravdu 14V je normálka pod 13.5V je to mooooc málo. některé nové auta mají skoro k 15V, ale na to musí být nějaká ta "spešl" baterka - normální (za 1000kč) odcházíVecernicek píše:A jinak normální?Homeless píše: A mě se zdá, že plácáš o něčem, o čem nemáš ponětí
12,5 - 12,6V má aku v dobrý kondici při vypnutým motoru a bez odběru proudu. 14,4V je normální provozní napětí za chodu motoru.
Je rozdíl mezi jmenovitým a provozním napětím.
Nevím jak dalece je rozdílná elektrika v tomhle směru mezi dieslem a benzínem, ale jelikož je to i na více autech stejný odvozuju od toho:
Vypnutý motor, kabely připojeny k autu = 12.84V
Nastartovaný motor, kabely připojeny k autu = 13,81V (13,83 felda)
u té feldy byla závada špatnýho altíku a ten dával 14,01V což mělo za následek po měsíci jízd (cca po 50km/1jízda/minimálně 2xden) vysušení baterky. Napětí měla správné avšak neměla kapacitu a ani motorek u centrálu nebyl schopen otevřít dveře.
Pokud je to jinak tak prodám svoje auto!
A příště neurážej!
Asi to máš rozbitý
- hugo
- Jezdec
- Příspěvky: 282
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Hodoninsko
Pokud nameris primo na zarovkach 12,4V tak nic neres a bud rad ze tam mas tolik. Pokud ti to prd sviti pri tomto napeti, mas asi v haji paraboly nebo jsi moc rozmlsany
Ja mel na zarovkach necelych 10V, mam 4 oko takze 200W celkem pri dalkovych. Dal jsem tam relatka a pohoda.
Ten ubytek napeti vznika na kabelech, spojich a taky na dvou kontaktech spinacu (spinac svetel + prepinac tlumene/dalkove)
Ja mel na zarovkach necelych 10V, mam 4 oko takze 200W celkem pri dalkovych. Dal jsem tam relatka a pohoda.
Ten ubytek napeti vznika na kabelech, spojich a taky na dvou kontaktech spinacu (spinac svetel + prepinac tlumene/dalkove)
- Vecernicek
- VWexpert
- Příspěvky: 4285
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
To je správné že se se mnou nemíníš hádat, ale z toho obrázku jasně vyplýva (i když mu chybí popisek napětí, ale to se dá domyslet, že pane vyučující), že se napětí pohupuje někde okolo 14V, ale nikoliv 14,4V jak píšeš ty. (13,8 a 14V je snad hodně blízko u sebe, ne? )
15V na baterce? tak 13,5V na žárovkách už chápu proč všem novým autům nesvítí světla
15V na baterce? tak 13,5V na žárovkách už chápu proč všem novým autům nesvítí světla
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2542
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: kousek od Brna
no jo 15V !!! 13,5V jsem myslel na altíku (ne žárovkách). jinak ma motorce mám při chodu na altíku (tedy i baterce) při zapnutých světlech 15,5V což prý je podle výrobce (Honda) úplně v pořádku.Vecernicek píše:To je správné že se se mnou nemíníš hádat, ale z toho obrázku jasně vyplýva (i když mu chybí popisek napětí, ale to se dá domyslet, že pane vyučující), že se napětí pohupuje někde okolo 14V, ale nikoliv 14,4V jak píšeš ty. (13,8 a 14V je snad hodně blízko u sebe, ne? )
15V na baterce? tak 13,5V na žárovkách už chápu proč všem novým autům nesvítí světla
žárovky tím netrpí (mají kolem 20.000km) a baterka vydrží tak 3 roky. na kolometry to není moc, ale ta zas trpí jinak než velkým napětím
- sonas111
- Jezdec
- Příspěvky: 269
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vsetín/Brno
o jéé.... tento víkend jsem si hrál s elektrikou na GII. na baterii při vypnutém otoru 12,6V po nastartování a přidání plynu 14,4V. a baterku tam mám od té doby co jsem auto koupil 80Ah...Homeless píše:A mě se zdá, že plácáš o něčem, o čem nemáš ponětíVecernicek píše:mě se zdá hodnota 12,4V dostačující... a 13,6 v normálu bych řekl...
Vždyť máš žárovku na 12V a ty chceš do ní rejt víc?
12,5 - 12,6V má aku v dobrý kondici při vypnutým motoru a bez odběru proudu. 14,4V je normální provozní napětí za chodu motoru.
Je rozdíl mezi jmenovitým a provozním napětím.
pak jsem něco řešil u otce na BMW a -před startem 12,5V po startu 14,4V...