Nejdou mi stěrače a ani větrák topení
- RUSH
- Jezdec
- Příspěvky: 285
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Březnice u Příbrami
Nejdou mi stěrače a ani větrák topení
Kluci, mám problém. Jak jsem koupil golfa, tak teprve teď přicházím na amatérizmus zapojování částí automobilu, který uměl předchozí majitel. Jel jsem jednou večer cca 60km a v polovině cesty za tmy, mi zničeho nic začaly spadávat světla. Vypínač na světla byl tak rozžhavenej, že se na něm nedala udržet ruka. Po cestě jsem ho musel polejvat limonádou aby to aspoň dalších 5km svítilo. Druhej den jsem přišel na to, že na ten vypínač je napojenej snad celej golf. Ten dotyčnej zapojil na ten vypínač - světla + přídavný, větrák, stěrače a kdo ví, co ještě. Nevíte náhodou čím to může být, že mi nejdou ty stěrače, když pojistky jsou v poho? Hlavně nevím, jaký relátko je na co a kam by měl jít proud. Dík a doufám, že mi aspoň někdo pomůže
- xxMIKExx
- VWagenista
- Příspěvky: 1438
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Hrušky-okr. Břeclav
- Kontaktovat uživatele:
- RUSH
- Jezdec
- Příspěvky: 285
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Březnice u Příbrami
Jo, tak ono je to schválně takhle zapojený, jo? A proč to dělali tak blbě? Mám náhradní přepínač, ale když bude taky špatnej, nebo se mi to zase nějak podělá, tak kde seženu novej? Asi jedině na vrakáči, co? Jinak jsem nějaký schéma našel, ale moc se v tom nevyznám, co je na co. Jinak ten červenej kabílek, co vede do toho přepínače, se strašně hřeje, když zapnu třeba dálkový. Bojím se, že se mi zase vypálí...
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4932
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
určitě není normální aby stěrače a nebo větrák byly napájený přes vypínač světel.
asi takhle - naspínačce je kontakt označenej X, ten je pod proudem při zapnutým zapalování ,ale ne při startu (jsou přes něj napájený velký spotřebiče, tak aby neubírali proud při startu). od toho kontaktu vedou 2 dráty (tuším že žluto černý) jeden ,ten silnější jde přímo na světla, a druhej do pojistkovky, jeho jedinej úkol je ovládat "odlehčovací relé X kontaktu".
takže moje teorie je taková že to relé je buď po smrti, nebo chybí, nebo není spojení mezi ním a spínačkou, porto předchozí majitel napojil ostatní spotřebiče na vypínač světel. chudák vypínač a spínačka
asi takhle - naspínačce je kontakt označenej X, ten je pod proudem při zapnutým zapalování ,ale ne při startu (jsou přes něj napájený velký spotřebiče, tak aby neubírali proud při startu). od toho kontaktu vedou 2 dráty (tuším že žluto černý) jeden ,ten silnější jde přímo na světla, a druhej do pojistkovky, jeho jedinej úkol je ovládat "odlehčovací relé X kontaktu".
takže moje teorie je taková že to relé je buď po smrti, nebo chybí, nebo není spojení mezi ním a spínačkou, porto předchozí majitel napojil ostatní spotřebiče na vypínač světel. chudák vypínač a spínačka
Naposledy upravil(a) lister dne 27.07.2007 11:14, celkem upraveno 1 x.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4932
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
nevím jakou máš elektriku (nová/stará podle roku výroby)..
na starý je to druhý relé z leva ve spodní řadě na pojistkovce.
na nový je to čtvrtý relé z leva nahoře, v obou případech se bavíme o relátku který je přímo v pojistkovce ,ne nad pojistkovkou v nějakým adaptéru.
bavíme se o relé pro X-kontakt, přes který jsou napájený velký spotřebiče, ale ne světla, opakuji světla nejsou napájený přes žádný relé.
tohle relé se za normálních okolností chová tak, že cvakne při zapnutí zapalování, cvakne když začneš startovat, cvakne když přestaneš startovat, ještě jednou cvakne když vypneš zapalování. když necaká vyměň je.
na starý je to druhý relé z leva ve spodní řadě na pojistkovce.
na nový je to čtvrtý relé z leva nahoře, v obou případech se bavíme o relátku který je přímo v pojistkovce ,ne nad pojistkovkou v nějakým adaptéru.
bavíme se o relé pro X-kontakt, přes který jsou napájený velký spotřebiče, ale ne světla, opakuji světla nejsou napájený přes žádný relé.
tohle relé se za normálních okolností chová tak, že cvakne při zapnutí zapalování, cvakne když začneš startovat, cvakne když přestaneš startovat, ještě jednou cvakne když vypneš zapalování. když necaká vyměň je.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- RUSH
- Jezdec
- Příspěvky: 285
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Březnice u Příbrami
Mám starou elektriku, takže druhý relé z leva. Jinak se mi nezdá, že by to nešlo přes relé. Když jsem dřív zapnul světla bez klíčku, tak po chvíli zhasly a když se něco asi zchladilo, tak se to rozsvítilo, ale zase jen na chvilku. Jakmile jsem otočil klíčkem, tak už svítily normálně pořád. Jo a jak sami zhasínali, nebo když jsem je zapnul, tak to někde cvakalo, jako relé, takže nevím, jestli to všechno dělal vypínač...
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4932
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
tak to máš v elektrice pěknej hokej, na tvým místě bych přes noc odpojoval baterku
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- RUSH
- Jezdec
- Příspěvky: 285
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Březnice u Příbrami
- mcsow
- Řidič
- Příspěvky: 171
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: žatec
- Kontaktovat uživatele: