Ozdobné pásky+patice H4
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2542
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: kousek od Brna
Re: Ozdobné pásky+patice H4
rozdíl v zapojení je vidět. pokud tedy stojíš na stejným místě. jen tak koukám na tvar toho osvíceného místa a máš to nějaký moc rovný. správně by se osvícené místo mělo od auta rozširovat (do trojuhelniku zhruba). je ale možný, že je to foťákem.
všelijaký modrý žárovky bych osobně hodil obloukem pryč - dost jsem jich zkoušel na regloskopu (nebo jak se ten krám na seřízení jmenuje) a cca 90% žárovek nemělo spávný tvar světla.
doporučuji narva +50%, osram silverstar
jaké schéma jsi nakonec použil?
všelijaký modrý žárovky bych osobně hodil obloukem pryč - dost jsem jich zkoušel na regloskopu (nebo jak se ten krám na seřízení jmenuje) a cca 90% žárovek nemělo spávný tvar světla.
doporučuji narva +50%, osram silverstar
jaké schéma jsi nakonec použil?
no abs, no klima, no servo -> no problem
- Bastard
- Moderátor
- Příspěvky: 9884
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Ozdobné pásky+patice H4
To tvoje... Ovládání relátek z původního konektoru, relátka 30A z Favorita a pojistky. Patici jsem nesehnal, tak to mám na fastony. Bohužel jsou menší, ale to jsem blbec zjistil až v sobotu, kdy mají všichni zavřeno, takže v konečným důsledku tam mám jednostrannej kontakt... Ale styčná plocha je rozhodně větší jak u těch bakeliťáků.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2542
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: kousek od Brna
Re: Ozdobné pásky+patice H4
spíš mne zajímalo jestli pojistky 2 před relé nebo 4 za.
no abs, no klima, no servo -> no problem
- Bastard
- Moderátor
- Příspěvky: 9884
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Ozdobné pásky+patice H4
Baterka + pojistka relé žárovka baterka -
Pojistky 25 a 30A. Asi je to moc, ale na tom až tak nezáleží. I když teda jistější by bylo, kdybych každou žárovku jistil zvlášť, kdyby náhodou zkrat, tak to zhasne oboje a jsem v řiti...
Pojistky 25 a 30A. Asi je to moc, ale na tom až tak nezáleží. I když teda jistější by bylo, kdybych každou žárovku jistil zvlášť, kdyby náhodou zkrat, tak to zhasne oboje a jsem v řiti...
- Runcajz
- Závodník
- Příspěvky: 544
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: S L O V E N S K O - Malacky
Re: Ozdobné pásky+patice H4
Nazdar.
No chlopy, tak mne sa zdá, že tie tungsrami svietia lepšejšie...
Kua, musím urobiť tú štartovaciu skrinku a potom hodím foto aj ja. Riešim ešte to predné pravé svetlo. Asi z ďalšej výplaty kúpim nové, lebo neviem zohnať staré za rozumnú cenu a ešte aj dobré. Pozeral som, ako by sa dalo vymeniť to staré sklíčko, lebo parabola je nová, ale asi sa bude musieť rozbiť - oškrábať - a nalepiť nové... Ale keď že u nás sa nedá zohnať sklíčko samostatne je asi zbytočné to riešiť a kúpiť nové.
btw: nejde niekdo z čiech na slovensko?
No chlopy, tak mne sa zdá, že tie tungsrami svietia lepšejšie...
Kua, musím urobiť tú štartovaciu skrinku a potom hodím foto aj ja. Riešim ešte to predné pravé svetlo. Asi z ďalšej výplaty kúpim nové, lebo neviem zohnať staré za rozumnú cenu a ešte aj dobré. Pozeral som, ako by sa dalo vymeniť to staré sklíčko, lebo parabola je nová, ale asi sa bude musieť rozbiť - oškrábať - a nalepiť nové... Ale keď že u nás sa nedá zohnať sklíčko samostatne je asi zbytočné to riešiť a kúpiť nové.
btw: nejde niekdo z čiech na slovensko?
- Runcajz
- Závodník
- Příspěvky: 544
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: S L O V E N S K O - Malacky
Re: Ozdobné pásky+patice H4
Takže svetlá sú už doma. Vďaka Jukinoooovi.
Zajtra pôjdem kúpiť tú skrinku a hodím foto na porovnanie.
Zajtra pôjdem kúpiť tú skrinku a hodím foto na porovnanie.
- Runcajz
- Závodník
- Příspěvky: 544
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: S L O V E N S K O - Malacky
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2542
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: kousek od Brna
Re: Ozdobné pásky+patice H4
Runcajz: svítí ti to dobře. zkus si změřit při zapnutých světlech napětí na altíku a pak napětí na konektoru u žárovky - jaký je tam rozdíl napětí ...
mě to svítí teď takle (foto nic moc, ale dá se poznat)
mě to svítí teď takle (foto nic moc, ale dá se poznat)
no abs, no klima, no servo -> no problem
- Runcajz
- Závodník
- Příspěvky: 544
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: S L O V E N S K O - Malacky
Re: Ozdobné pásky+patice H4
Mám to aj odpojiť od žiarovky? Alebo aj so žiarovkov merat.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2542
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: kousek od Brna
Re: Ozdobné pásky+patice H4
to je celkem jedno. zkus třeba ten žárovkovej konektor jen povysunout nebo hrot měřáku strčit vedle drátu co vede do konektoru. hlavně připoj i minus hrot na konektor ať zjistíš jak je na tom komplet obvod.
no abs, no klima, no servo -> no problem
- Bastard
- Moderátor
- Příspěvky: 9884
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Ozdobné pásky+patice H4
Ale kdeže. Vůbec to není jedno. Když tu žárovku odpojí, tak tam bude mít napětí takový, jaký na baterce. Nebude tam totiž žádná zátěž, tudíž úbytek napětí = 0. Měřit rozhodně se zapojenou baterkou.boobika píše:to je celkem jedno. zkus třeba ten žárovkovej konektor jen povysunout nebo hrot měřáku strčit vedle drátu co vede do konektoru. hlavně připoj i minus hrot na konektor ať zjistíš jak je na tom komplet obvod.
Úbytek napětí se pak rovná (napětí na baterce) - (napětí na svorkách žárovky) Např. 12-11=1V. 1V se pak ztratí na káblech. Dobré je změřit i proud do žárovky. Potom (úbytek napětí)/(proud do žárovky) = (odpor vodičů)
Ideálně měřit každou stranu zvlášť.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2542
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: kousek od Brna
Re: Ozdobné pásky+patice H4
Bastard: však jsem psal ať povysune konektor.
měření proudu mi přijde naprosto zbytečný. stačí změřit při běžícím motoru U na altíku, U na baterce a U na světle a hned vidíš jak to vypadá.
měření proudu mi přijde naprosto zbytečný. stačí změřit při běžícím motoru U na altíku, U na baterce a U na světle a hned vidíš jak to vypadá.
no abs, no klima, no servo -> no problem
- Runcajz
- Závodník
- Příspěvky: 544
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: S L O V E N S K O - Malacky
Re: Ozdobné pásky+patice H4
Takže takto:
Na altíku 14V
Na baterke 13,8V
V lavom svetle 12,2V s kostrou na baterke 12,3V
V pravom svetle 11,8V s kostrou na baterke 12,3V
Dialkáče som radšej nemeral.
teda tak ma to vzalo, že som nemeral... Pravé svetlo mi evidentne svieti slabšie...
Podotýkam, že je to stále bez relátiek.
Aké to bude s relátkami?
Na altíku 14V
Na baterke 13,8V
V lavom svetle 12,2V s kostrou na baterke 12,3V
V pravom svetle 11,8V s kostrou na baterke 12,3V
Dialkáče som radšej nemeral.
teda tak ma to vzalo, že som nemeral... Pravé svetlo mi evidentne svieti slabšie...
Podotýkam, že je to stále bez relátiek.
Aké to bude s relátkami?
- Bastard
- Moderátor
- Příspěvky: 9884
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Ozdobné pásky+patice H4
S relátkama to bude lepší. Ale záleží, co použiješ za dráty... Já sem koupil 2,5 (je to moc, ale co už), stačit by mohly 1,5. Pak záleží, kudy je potáhneš. Já to tahnu nad chladičem, takže mají kolem metru a půl. Čím delší, tím větší úbytek napětí, ale zase čím větší průřez, tím menší úbytek. Čistě teoreticky bys na těch žárovkách měl mít stejný napětí jak na baterce, realita bude ale trošičku jinde. (a je možný, že budou častěji praskat žárovky kvůli většímu napětí, než tam bylo doteď, viz moje bývala modrá...)
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2542
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: kousek od Brna
Re: Ozdobné pásky+patice H4
tak rozdíl mezi baterkou a altíkem je ok. ovšem mezi světlama je to už špatný. když to zapojíš přes relátka a vše pořádně propájíš, tak bys měl mít úbytek max. 0,5V
trošku se zkrátí životnost žárovek, ale zase uvidíš líp. mě vydrží narva +50% cca 3měsíce každodenních 80km, ale to je u těcto žárovek s bonusem navíc spíš samozřejmost než vada.
dráty od baterky k relé stačí 2,5, od relé k žárovce 1,5 pro každé vlákno i kostru.
trošku se zkrátí životnost žárovek, ale zase uvidíš líp. mě vydrží narva +50% cca 3měsíce každodenních 80km, ale to je u těcto žárovek s bonusem navíc spíš samozřejmost než vada.
dráty od baterky k relé stačí 2,5, od relé k žárovce 1,5 pro každé vlákno i kostru.
no abs, no klima, no servo -> no problem