Ahoj,docela by mně zajímalo co tam máš za altík?protože klasická 45A ti nemůže takhle velkou baterku dobít a ve finále tam máš třeba poloviční kapacitu.bobík píše:Řešil jsem asi něco podobnýho.Jezdím do hokny asi 12km a neskutečně se vybíjela bat.Na mrtvolu.A to proto že zůstávalo viset relé od žhavení,asi 10min po nastartování a altík nestíhal běhen cesty dobít odebranou kapacitu.Tak jsem se po dvou prac. dnech nemohl dostat dom.Relé je nové a je to vše O.K.Toto ale zjistíš při měření dobíjení.Ani nevím jestli máš naftu.Teď mám aku 110Ah a ve finále dojedu i na "startér"
Vybíjení baterie
- Jettadiesel
- Jezdec
- Příspěvky: 206
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trutnov,Krkonoše
Re: Vybíjení baterie
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 24.11.2007 22:03
Re: Vybíjení baterie
Alt mám65A.Ale trochu teorie.Vybitou 110ku by ten alt nabil na plný výkon asi za hoďku a půl.Jenže olověný aku nejsou konstruovány na rychlonabíjení.Nejkradší doba kterou zvládne běžný aku je osm hodin.Mluvím o uplným vybití.Je to dáno konstrukcí.Taže pokud to špatně startuje a odeberš hodně energie,běžnou jízdou nedobiješ naplno.A přijde na řadu nabíječka.To platí i pokud jezdíš kousek.Třeba 5km do práce.Hlavně teď v zimě.Běžný nastartování alt zvládnou dobít po chvíli jízdy.Čím silnější baterie tím může být silnějši alt.Ale bacha nabíjení příliš velkým proudem škodí aku.Moje výhoda je že můžu ráno po noční víckrát na parkovišti startovat.Než třeba se 70kou.Ale pokud ju vyrumpu musí na nabíječku.A to platí i pro 45ku s příslušným alternátorem.Je potřeba baterku pravidelně kontrolovat.Hlavně teď v zimě.Nejlépe hustoměrem.Máš přehled o každém článku a zavčas odhališ problém.Až nenatocíš je většinou pozdě.
- Jettadiesel
- Jezdec
- Příspěvky: 206
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trutnov,Krkonoše
Re: Vybíjení baterie
Díky za vyčerpávající odpověď.Mám teĎ 74Ah baterku a budu dávat 65altík,protože se mi zdá,že ta 45 to nedokáže nabít na plno ani po delší jízdě.Myslíš,že to bude lepší?bobík píše:Alt mám65A.Ale trochu teorie.Vybitou 110ku by ten alt nabil na plný výkon asi za hoďku a půl.Jenže olověný aku nejsou konstruovány na rychlonabíjení.Nejkradší doba kterou zvládne běžný aku je osm hodin.Mluvím o uplným vybití.Je to dáno konstrukcí.Taže pokud to špatně startuje a odeberš hodně energie,běžnou jízdou nedobiješ naplno.A přijde na řadu nabíječka.To platí i pokud jezdíš kousek.Třeba 5km do práce.Hlavně teď v zimě.Běžný nastartování alt zvládnou dobít po chvíli jízdy.Čím silnější baterie tím může být silnějši alt.Ale bacha nabíjení příliš velkým proudem škodí aku.Moje výhoda je že můžu ráno po noční víckrát na parkovišti startovat.Než třeba se 70kou.Ale pokud ju vyrumpu musí na nabíječku.A to platí i pro 45ku s příslušným alternátorem.Je potřeba baterku pravidelně kontrolovat.Hlavně teď v zimě.Nejlépe hustoměrem.Máš přehled o každém článku a zavčas odhališ problém.Až nenatocíš je většinou pozdě.
- piskot1987
- Nový člen
- Příspěvky: 23
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vybíjení baterie
Tak jsem to tedka meril. Bez spotrebicu tam je 14,2V a kdyz jsem pozapinal vsechno(radio, ventilator, vyhr. zadniho okna, svetla a mlhovku) tak jsem nameril 13,75V. Je to v poho???piskot1987 píše:jo jo..urcite to jeste zkusim jak rikas a dam vedet...Jettadiesel píše: 15mA je nula nula nic.To ti baterku nevybije ani za rok.Teď jsi zjistil,že odběr tam žádný není,baterka je podle měření O.K,takže bych se být tebou zaměřil na dobíjení.Změř napětí při nastartovaném motoru(bez spotřebičů)a pak zapni světla,ventilátor a vyhřívání zadního okna a opět změř a dej vědět jak jsi dopadl.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2542
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: kousek od Brna
Re: Vybíjení baterie
dobíjení se měří při zvýšeným volnoběhu a puštěné jsou pouze potkávací světla!! každopádně podle napětí co píšeš, máš dobíjení v pohodě
no abs, no klima, no servo -> no problem
- Jettadiesel
- Jezdec
- Příspěvky: 206
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trutnov,Krkonoše
Re: Vybíjení baterie
Jak to tak sleduju,tak jediný co mně napadá je,že ta baterka musí být vadná.Není tam žádný odběr naprázdno,dobíjení je taky v pořádku(spíš ještě lepší než v pořádku).Ještě jakou tam máš velikost a kapacitu baterky?boobika píše:dobíjení se měří při zvýšeným volnoběhu a puštěné jsou pouze potkávací světla!! každopádně podle napětí co píšeš, máš dobíjení v pohodě
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2542
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: kousek od Brna
Re: Vybíjení baterie
Jettadiesel: já nic, já muzikant
ještě mne tak napadlo, že nepsal, kde měřil to dobíjecí napětí! pokud to bylo přímo na altíku, tak je TEORETICKY možné, že na baterku se dostane o dost míň vlivem velkýho odporu na vedení.
takže změřit napětí na altíku (plus hrot na výstup, minus hrot na obal) a pak napětí na baterce (plus na plus pól), minus na minus pól a výsledek napsat sem
píše sice, že jezdí každý den do práce, ale jestli je to 5km, tak je další varianta.
jinak pak už jen baterka
ještě mne tak napadlo, že nepsal, kde měřil to dobíjecí napětí! pokud to bylo přímo na altíku, tak je TEORETICKY možné, že na baterku se dostane o dost míň vlivem velkýho odporu na vedení.
takže změřit napětí na altíku (plus hrot na výstup, minus hrot na obal) a pak napětí na baterce (plus na plus pól), minus na minus pól a výsledek napsat sem
píše sice, že jezdí každý den do práce, ale jestli je to 5km, tak je další varianta.
jinak pak už jen baterka
no abs, no klima, no servo -> no problem
- piskot1987
- Nový člen
- Příspěvky: 23
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vybíjení baterie
Mam tam Bannerku 74Ah, 700A.Jettadiesel píše:Jak to tak sleduju,tak jediný co mně napadá je,že ta baterka musí být vadná.Není tam žádný odběr naprázdno,dobíjení je taky v pořádku(spíš ještě lepší než v pořádku).Ještě jakou tam máš velikost a kapacitu baterky?boobika píše:dobíjení se měří při zvýšeným volnoběhu a puštěné jsou pouze potkávací světla!! každopádně podle napětí co píšeš, máš dobíjení v pohodě
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 24.11.2007 22:03
Re: Vybíjení baterie
Přikláním se k vadné baterce.Chtělo by to změřit hustoměrem všechny články jestli některé nejsou K.O.Nehleď na to jak je baterie nová.V tej seriovej výrobě se hold nějaká nepovede.
Třeba jsi na ni kápnul zrovna Ty.
Třeba jsi na ni kápnul zrovna Ty.
- Jahomi
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vybíjení baterie
Taky jsem mněl nedávno podobný problém. Začalo to delším startováním, čím déle auto stalo tak šlo hůř nastartovat až to jednou nešlo. Svíčky nažhavily a startér se jen několikrát převalil. Po startu přes kabely jsem v pohodě odjel ale po druhém startu opět stejný problém. Test hutoměrem ukázal že celkem v poho. a to samé s voltmetrem.
Příčiny se ukázali dvě 1. Nesprávně zvolený akumulátor (45 ah je na motor 1.6D hodně málo)
2. Vada už asi z výroby v konstrukci baterie (odpor)
Přidávam seznam doporučených kapacit pro většinu našich Golfů mk2
Golf 1,6 D a TD: 60ah - 74ah (ideal 74ah)
Golf 1.3 : 44ah - 60ah (ideal 55ah)
Golf 1,6 - 1.8 : 44ah - 60ah (ideal 55ah)
Golf 1.8 gti až 1.8 gti G60 synchro: 45ah - 74 ah (podle výbavy,el okna, vyhřívaný sedačky, hudba a pod. ideal 74ah)
zdroj: battery.cz , elit.cz a manuály VW golf.
Příčiny se ukázali dvě 1. Nesprávně zvolený akumulátor (45 ah je na motor 1.6D hodně málo)
2. Vada už asi z výroby v konstrukci baterie (odpor)
Přidávam seznam doporučených kapacit pro většinu našich Golfů mk2
Golf 1,6 D a TD: 60ah - 74ah (ideal 74ah)
Golf 1.3 : 44ah - 60ah (ideal 55ah)
Golf 1,6 - 1.8 : 44ah - 60ah (ideal 55ah)
Golf 1.8 gti až 1.8 gti G60 synchro: 45ah - 74 ah (podle výbavy,el okna, vyhřívaný sedačky, hudba a pod. ideal 74ah)
zdroj: battery.cz , elit.cz a manuály VW golf.
- cleaner1
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Skalica, Slovensko
Re: Vybíjení baterie
Tak toto je nahodicka. Po problemoch s rele, ktore po vytiahnuti klucika nevypinalo a frcalo veselo dalej /medzitym opravene/, som sa dopracoval az k meraniu prudu v kludovom stave. Mam autoradio Pioneer DEH 2920 a zistil som presne tuto skutocnost. Autoradio zapojene tak, ze ide aj bez klucika berie samotne vo vypnutom stave az 50-60mA Kludovy stav mam na B3 30mA bez radia. S nim okolo 90-100mA. Som zostal z toho v soku. Lezim dnes cely cas v schematach. Podla zapojenia ISO konektora radio nehraje a tak som tou prepojkou bol nuteny spojit aj ten cerveny kabel na zlty. Rad by som to ale pripojil klasicky, tak ako to ma byt standardne a po preskumani meriakom som dostal dost v pomykove. V konektore su dva kabliky, ktore by sa dali pouzit, ale kazdy sa chova inak a presne tak ako nepotrebujem. Hnedo-cerveny dava 12 voltov len nez sa klucik dostane do polohy rozsvietenia kontroliek a dalsi sedy zasa dava stavu len ked svietia kontrolky na palubovke ci bezi motor. Mam to chapat tak, ze B3 este nemali vystup zo spinacej skrinky tak ako to ma byt alebo mam poskodenu spinaciu skrinku?Buresmil píše:RADIO MUZE BYT SPATNE ZAPOJENE TAK ZE HRAJE I BEZ KLICKU A TIM PADEM MA ODBERY VE VYPNUTEM STAVU I 50mA. TREBA I RADIA PIONEER MAJI JINY ODBER KDYZ TAM JE PREDNI PANEL A KDYZ TAM NENI. pOKUD TAM NEMAS ZADNOU ELEKTRONIKU NAVIC TAK BY ODBERY MELY BYT TAK 20-30mA I S RADIEM (HODINY MAJI DO 10mA)
Dakujem.
- rallyeman
- Závodník
- Příspěvky: 627
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Topolcany sloVWakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vybíjení baterie
a ako sa odráža zima na baterke, hlavne keď sa pravidelne neštartuje ?
polo 6n1 1.9 SDi, Golf 1 Cabrio Quartett 1.8 JH
- cleaner1
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Skalica, Slovensko
Re: Vybíjení baterie
Som zistil zaujimavu vec. Moje autoradio berie v kludovom stave, ked je napojene horeuvedenym sposobom asi 50-60mA, ale len dovtedy, nez odstranim predny panel. Takze to mam jednoducho vyriesene...aj ked...panel som nedaval dolu, bo ma to uz omrzelo stale davat hore-dolu. Kazdopadne by som to rad upravil na kabel zo spinacej skrinky, ale nejako je tu mrtvo. Naozaj to nikto neriesil a vsetci to maju v B3 a starsich golfikoch napojene napriamo, aby to hralo aj bez klucika?cleaner1 píše:Tak toto je nahodicka. Po problemoch s rele, ktore po vytiahnuti klucika nevypinalo a frcalo veselo dalej /medzitym opravene/, som sa dopracoval az k meraniu prudu v kludovom stave. Mam autoradio Pioneer DEH 2920 a zistil som presne tuto skutocnost. Autoradio zapojene tak, ze ide aj bez klucika berie samotne vo vypnutom stave az 50-60mA Kludovy stav mam na B3 30mA bez radia. S nim okolo 90-100mA. Som zostal z toho v soku. Lezim dnes cely cas v schematach. Podla zapojenia ISO konektora radio nehraje a tak som tou prepojkou bol nuteny spojit aj ten cerveny kabel na zlty. Rad by som to ale pripojil klasicky, tak ako to ma byt standardne a po preskumani meriakom som dostal dost v pomykove. V konektore su dva kabliky, ktore by sa dali pouzit, ale kazdy sa chova inak a presne tak ako nepotrebujem. Hnedo-cerveny dava 12 voltov len nez sa klucik dostane do polohy rozsvietenia kontroliek a dalsi sedy zasa dava stavu len ked svietia kontrolky na palubovke ci bezi motor. Mam to chapat tak, ze B3 este nemali vystup zo spinacej skrinky tak ako to ma byt alebo mam poskodenu spinaciu skrinku?Buresmil píše:RADIO MUZE BYT SPATNE ZAPOJENE TAK ZE HRAJE I BEZ KLICKU A TIM PADEM MA ODBERY VE VYPNUTEM STAVU I 50mA. TREBA I RADIA PIONEER MAJI JINY ODBER KDYZ TAM JE PREDNI PANEL A KDYZ TAM NENI. pOKUD TAM NEMAS ZADNOU ELEKTRONIKU NAVIC TAK BY ODBERY MELY BYT TAK 20-30mA I S RADIEM (HODINY MAJI DO 10mA)
Dakujem.
- piskot1987
- Nový člen
- Příspěvky: 23
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vybíjení baterie
Ja jsem to mel na mojem GII zapojene taky at mi to hraje bez klice a bralo mi to kolem 80mA tak jsem se v tom trochu pohrabal a ejhle uz mi to bere jenom 12mA na radiu musis mit kabel ktery ti udrzuje jenom pamet a ten musis mit zapojeny primo na baterku, pak tam je urcite jeste jeden ktery napaji zbytek a ten by mel byt zapojeny pres klicek, ja jsem to tak udelal a zatim mam klid...cleaner1 píše:Som zistil zaujimavu vec. Moje autoradio berie v kludovom stave, ked je napojene horeuvedenym sposobom asi 50-60mA, ale len dovtedy, nez odstranim predny panel. Takze to mam jednoducho vyriesene...aj ked...panel som nedaval dolu, bo ma to uz omrzelo stale davat hore-dolu. Kazdopadne by som to rad upravil na kabel zo spinacej skrinky, ale nejako je tu mrtvo. Naozaj to nikto neriesil a vsetci to maju v B3 a starsich golfikoch napojene napriamo, aby to hralo aj bez klucika?cleaner1 píše: Tak toto je nahodicka. Po problemoch s rele, ktore po vytiahnuti klucika nevypinalo a frcalo veselo dalej /medzitym opravene/, som sa dopracoval az k meraniu prudu v kludovom stave. Mam autoradio Pioneer DEH 2920 a zistil som presne tuto skutocnost. Autoradio zapojene tak, ze ide aj bez klucika berie samotne vo vypnutom stave az 50-60mA Kludovy stav mam na B3 30mA bez radia. S nim okolo 90-100mA. Som zostal z toho v soku. Lezim dnes cely cas v schematach. Podla zapojenia ISO konektora radio nehraje a tak som tou prepojkou bol nuteny spojit aj ten cerveny kabel na zlty. Rad by som to ale pripojil klasicky, tak ako to ma byt standardne a po preskumani meriakom som dostal dost v pomykove. V konektore su dva kabliky, ktore by sa dali pouzit, ale kazdy sa chova inak a presne tak ako nepotrebujem. Hnedo-cerveny dava 12 voltov len nez sa klucik dostane do polohy rozsvietenia kontroliek a dalsi sedy zasa dava stavu len ked svietia kontrolky na palubovke ci bezi motor. Mam to chapat tak, ze B3 este nemali vystup zo spinacej skrinky tak ako to ma byt alebo mam poskodenu spinaciu skrinku?
Dakujem.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2542
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: kousek od Brna
Re: Vybíjení baterie
blbě jednoduše řečeno, čím míň stupňů, tím míň adidas a taky menší šance nastartovatrallyman píše:a ako sa odráža zima na baterke, hlavne keď sa pravidelne neštartuje ?
nejde o to, jestli se startuje nebo nestartuje, ale o to jestli je baterka dobíjena, ať provozem nebo externě, nebo není. když auto přes zimu stojí, tak baterku odpojit a jednou za měsíc nabít
no abs, no klima, no servo -> no problem