Vybíjení baterie

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: vwCharlie, areka

Uživatelský avatar
Jettadiesel
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 206
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trutnov,Krkonoše

Re: Vybíjení baterie

Příspěvek od Jettadiesel »

bobík píše:Řešil jsem asi něco podobnýho.Jezdím do hokny asi 12km a neskutečně se vybíjela bat.Na mrtvolu.A to proto že zůstávalo viset relé od žhavení,asi 10min po nastartování a altík nestíhal běhen cesty dobít odebranou kapacitu.Tak jsem se po dvou prac. dnech nemohl dostat dom.Relé je nové a je to vše O.K.Toto ale zjistíš při měření dobíjení.Ani nevím jestli máš naftu.Teď mám aku 110Ah a ve finále dojedu i na "startér"
Ahoj,docela by mně zajímalo co tam máš za altík?protože klasická 45A ti nemůže takhle velkou baterku dobít a ve finále tam máš třeba poloviční kapacitu.

bobík
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 24.11.2007 22:03

Re: Vybíjení baterie

Příspěvek od bobík »

Alt mám65A.Ale trochu teorie.Vybitou 110ku by ten alt nabil na plný výkon asi za hoďku a půl.Jenže olověný aku nejsou konstruovány na rychlonabíjení.Nejkradší doba kterou zvládne běžný aku je osm hodin.Mluvím o uplným vybití.Je to dáno konstrukcí.Taže pokud to špatně startuje a odeberš hodně energie,běžnou jízdou nedobiješ naplno.A přijde na řadu nabíječka.To platí i pokud jezdíš kousek.Třeba 5km do práce.Hlavně teď v zimě.Běžný nastartování alt zvládnou dobít po chvíli jízdy.Čím silnější baterie tím může být silnějši alt.Ale bacha nabíjení příliš velkým proudem škodí aku.Moje výhoda je že můžu ráno po noční víckrát na parkovišti startovat.Než třeba se 70kou.Ale pokud ju vyrumpu musí na nabíječku.A to platí i pro 45ku s příslušným alternátorem.Je potřeba baterku pravidelně kontrolovat.Hlavně teď v zimě.Nejlépe hustoměrem.Máš přehled o každém článku a zavčas odhališ problém.Až nenatocíš je většinou pozdě.

Uživatelský avatar
Jettadiesel
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 206
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trutnov,Krkonoše

Re: Vybíjení baterie

Příspěvek od Jettadiesel »

bobík píše:Alt mám65A.Ale trochu teorie.Vybitou 110ku by ten alt nabil na plný výkon asi za hoďku a půl.Jenže olověný aku nejsou konstruovány na rychlonabíjení.Nejkradší doba kterou zvládne běžný aku je osm hodin.Mluvím o uplným vybití.Je to dáno konstrukcí.Taže pokud to špatně startuje a odeberš hodně energie,běžnou jízdou nedobiješ naplno.A přijde na řadu nabíječka.To platí i pokud jezdíš kousek.Třeba 5km do práce.Hlavně teď v zimě.Běžný nastartování alt zvládnou dobít po chvíli jízdy.Čím silnější baterie tím může být silnějši alt.Ale bacha nabíjení příliš velkým proudem škodí aku.Moje výhoda je že můžu ráno po noční víckrát na parkovišti startovat.Než třeba se 70kou.Ale pokud ju vyrumpu musí na nabíječku.A to platí i pro 45ku s příslušným alternátorem.Je potřeba baterku pravidelně kontrolovat.Hlavně teď v zimě.Nejlépe hustoměrem.Máš přehled o každém článku a zavčas odhališ problém.Až nenatocíš je většinou pozdě.
Díky za vyčerpávající odpověď.Mám teĎ 74Ah baterku a budu dávat 65altík,protože se mi zdá,že ta 45 to nedokáže nabít na plno ani po delší jízdě.Myslíš,že to bude lepší?

Uživatelský avatar
piskot1987
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Vybíjení baterie

Příspěvek od piskot1987 »

piskot1987 píše:
Jettadiesel píše: 15mA je nula nula nic.To ti baterku nevybije ani za rok.Teď jsi zjistil,že odběr tam žádný není,baterka je podle měření O.K,takže bych se být tebou zaměřil na dobíjení.Změř napětí při nastartovaném motoru(bez spotřebičů)a pak zapni světla,ventilátor a vyhřívání zadního okna a opět změř a dej vědět jak jsi dopadl.
jo jo..urcite to jeste zkusim jak rikas a dam vedet...
Tak jsem to tedka meril. Bez spotrebicu tam je 14,2V a kdyz jsem pozapinal vsechno(radio, ventilator, vyhr. zadniho okna, svetla a mlhovku) tak jsem nameril 13,75V. Je to v poho???

boobika
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2542
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: kousek od Brna

Re: Vybíjení baterie

Příspěvek od boobika »

dobíjení se měří při zvýšeným volnoběhu a puštěné jsou pouze potkávací světla!! každopádně podle napětí co píšeš, máš dobíjení v pohodě :wink:
no abs, no klima, no servo -> no problem

Uživatelský avatar
Jettadiesel
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 206
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trutnov,Krkonoše

Re: Vybíjení baterie

Příspěvek od Jettadiesel »

boobika píše:dobíjení se měří při zvýšeným volnoběhu a puštěné jsou pouze potkávací světla!! každopádně podle napětí co píšeš, máš dobíjení v pohodě :wink:
Jak to tak sleduju,tak jediný co mně napadá je,že ta baterka musí být vadná.Není tam žádný odběr naprázdno,dobíjení je taky v pořádku(spíš ještě lepší než v pořádku).Ještě jakou tam máš velikost a kapacitu baterky?

boobika
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2542
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: kousek od Brna

Re: Vybíjení baterie

Příspěvek od boobika »

Jettadiesel: já nic, já muzikant :lol:

ještě mne tak napadlo, že nepsal, kde měřil to dobíjecí napětí! pokud to bylo přímo na altíku, tak je TEORETICKY možné, že na baterku se dostane o dost míň vlivem velkýho odporu na vedení.
takže změřit napětí na altíku (plus hrot na výstup, minus hrot na obal) a pak napětí na baterce (plus na plus pól), minus na minus pól a výsledek napsat sem :lol:

píše sice, že jezdí každý den do práce, ale jestli je to 5km, tak je další varianta.

jinak pak už jen baterka
no abs, no klima, no servo -> no problem

Uživatelský avatar
piskot1987
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Vybíjení baterie

Příspěvek od piskot1987 »

Jettadiesel píše:
boobika píše:dobíjení se měří při zvýšeným volnoběhu a puštěné jsou pouze potkávací světla!! každopádně podle napětí co píšeš, máš dobíjení v pohodě :wink:
Jak to tak sleduju,tak jediný co mně napadá je,že ta baterka musí být vadná.Není tam žádný odběr naprázdno,dobíjení je taky v pořádku(spíš ještě lepší než v pořádku).Ještě jakou tam máš velikost a kapacitu baterky?
Mam tam Bannerku 74Ah, 700A.

bobík
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 24.11.2007 22:03

Re: Vybíjení baterie

Příspěvek od bobík »

Přikláním se k vadné baterce.Chtělo by to změřit hustoměrem všechny články jestli některé nejsou K.O.Nehleď na to jak je baterie nová.V tej seriovej výrobě se hold nějaká nepovede.
Třeba jsi na ni kápnul zrovna Ty.

Uživatelský avatar
Jahomi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Vybíjení baterie

Příspěvek od Jahomi »

Taky jsem mněl nedávno podobný problém. Začalo to delším startováním, čím déle auto stalo tak šlo hůř nastartovat až to jednou nešlo. Svíčky nažhavily a startér se jen několikrát převalil. Po startu přes kabely jsem v pohodě odjel ale po druhém startu opět stejný problém. Test hutoměrem ukázal že celkem v poho. a to samé s voltmetrem.

Příčiny se ukázali dvě 1. Nesprávně zvolený akumulátor (45 ah je na motor 1.6D hodně málo)
2. Vada už asi z výroby v konstrukci baterie (odpor)

Přidávam seznam doporučených kapacit pro většinu našich Golfů mk2

Golf 1,6 D a TD: 60ah - 74ah (ideal 74ah)
Golf 1.3 : 44ah - 60ah (ideal 55ah)
Golf 1,6 - 1.8 : 44ah - 60ah (ideal 55ah)
Golf 1.8 gti až 1.8 gti G60 synchro: 45ah - 74 ah (podle výbavy,el okna, vyhřívaný sedačky, hudba a pod. ideal 74ah)

zdroj: battery.cz , elit.cz a manuály VW golf.

Uživatelský avatar
cleaner1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Skalica, Slovensko

Re: Vybíjení baterie

Příspěvek od cleaner1 »

Buresmil píše:RADIO MUZE BYT SPATNE ZAPOJENE TAK ZE HRAJE I BEZ KLICKU A TIM PADEM MA ODBERY VE VYPNUTEM STAVU I 50mA. TREBA I RADIA PIONEER MAJI JINY ODBER KDYZ TAM JE PREDNI PANEL A KDYZ TAM NENI. pOKUD TAM NEMAS ZADNOU ELEKTRONIKU NAVIC TAK BY ODBERY MELY BYT TAK 20-30mA I S RADIEM (HODINY MAJI DO 10mA)
Tak toto je nahodicka. Po problemoch s rele, ktore po vytiahnuti klucika nevypinalo a frcalo veselo dalej /medzitym opravene/, som sa dopracoval az k meraniu prudu v kludovom stave. Mam autoradio Pioneer DEH 2920 a zistil som presne tuto skutocnost. Autoradio zapojene tak, ze ide aj bez klucika berie samotne vo vypnutom stave az 50-60mA Kludovy stav mam na B3 30mA bez radia. S nim okolo 90-100mA. Som zostal z toho v soku. Lezim dnes cely cas v schematach. Podla zapojenia ISO konektora radio nehraje a tak som tou prepojkou bol nuteny spojit aj ten cerveny kabel na zlty. Rad by som to ale pripojil klasicky, tak ako to ma byt standardne a po preskumani meriakom som dostal dost v pomykove. V konektore su dva kabliky, ktore by sa dali pouzit, ale kazdy sa chova inak a presne tak ako nepotrebujem. Hnedo-cerveny dava 12 voltov len nez sa klucik dostane do polohy rozsvietenia kontroliek a dalsi sedy zasa dava stavu len ked svietia kontrolky na palubovke ci bezi motor. Mam to chapat tak, ze B3 este nemali vystup zo spinacej skrinky tak ako to ma byt alebo mam poskodenu spinaciu skrinku?

Dakujem.

Uživatelský avatar
rallyeman
Závodník
Závodník
Příspěvky: 627
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Topolcany sloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Re: Vybíjení baterie

Příspěvek od rallyeman »

a ako sa odráža zima na baterke, hlavne keď sa pravidelne neštartuje ?
polo 6n1 1.9 SDi, Golf 1 Cabrio Quartett 1.8 JH

Uživatelský avatar
cleaner1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Skalica, Slovensko

Re: Vybíjení baterie

Příspěvek od cleaner1 »

cleaner1 píše:
Buresmil píše:RADIO MUZE BYT SPATNE ZAPOJENE TAK ZE HRAJE I BEZ KLICKU A TIM PADEM MA ODBERY VE VYPNUTEM STAVU I 50mA. TREBA I RADIA PIONEER MAJI JINY ODBER KDYZ TAM JE PREDNI PANEL A KDYZ TAM NENI. pOKUD TAM NEMAS ZADNOU ELEKTRONIKU NAVIC TAK BY ODBERY MELY BYT TAK 20-30mA I S RADIEM (HODINY MAJI DO 10mA)
Tak toto je nahodicka. Po problemoch s rele, ktore po vytiahnuti klucika nevypinalo a frcalo veselo dalej /medzitym opravene/, som sa dopracoval az k meraniu prudu v kludovom stave. Mam autoradio Pioneer DEH 2920 a zistil som presne tuto skutocnost. Autoradio zapojene tak, ze ide aj bez klucika berie samotne vo vypnutom stave az 50-60mA Kludovy stav mam na B3 30mA bez radia. S nim okolo 90-100mA. Som zostal z toho v soku. Lezim dnes cely cas v schematach. Podla zapojenia ISO konektora radio nehraje a tak som tou prepojkou bol nuteny spojit aj ten cerveny kabel na zlty. Rad by som to ale pripojil klasicky, tak ako to ma byt standardne a po preskumani meriakom som dostal dost v pomykove. V konektore su dva kabliky, ktore by sa dali pouzit, ale kazdy sa chova inak a presne tak ako nepotrebujem. Hnedo-cerveny dava 12 voltov len nez sa klucik dostane do polohy rozsvietenia kontroliek a dalsi sedy zasa dava stavu len ked svietia kontrolky na palubovke ci bezi motor. Mam to chapat tak, ze B3 este nemali vystup zo spinacej skrinky tak ako to ma byt alebo mam poskodenu spinaciu skrinku?

Dakujem.
Som zistil zaujimavu vec. Moje autoradio berie v kludovom stave, ked je napojene horeuvedenym sposobom asi 50-60mA, ale len dovtedy, nez odstranim predny panel. Takze to mam jednoducho vyriesene...aj ked...panel som nedaval dolu, bo ma to uz omrzelo stale davat hore-dolu. Kazdopadne by som to rad upravil na kabel zo spinacej skrinky, ale nejako je tu mrtvo. Naozaj to nikto neriesil a vsetci to maju v B3 a starsich golfikoch napojene napriamo, aby to hralo aj bez klucika?

Uživatelský avatar
piskot1987
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Vybíjení baterie

Příspěvek od piskot1987 »

cleaner1 píše:
cleaner1 píše: Tak toto je nahodicka. Po problemoch s rele, ktore po vytiahnuti klucika nevypinalo a frcalo veselo dalej /medzitym opravene/, som sa dopracoval az k meraniu prudu v kludovom stave. Mam autoradio Pioneer DEH 2920 a zistil som presne tuto skutocnost. Autoradio zapojene tak, ze ide aj bez klucika berie samotne vo vypnutom stave az 50-60mA Kludovy stav mam na B3 30mA bez radia. S nim okolo 90-100mA. Som zostal z toho v soku. Lezim dnes cely cas v schematach. Podla zapojenia ISO konektora radio nehraje a tak som tou prepojkou bol nuteny spojit aj ten cerveny kabel na zlty. Rad by som to ale pripojil klasicky, tak ako to ma byt standardne a po preskumani meriakom som dostal dost v pomykove. V konektore su dva kabliky, ktore by sa dali pouzit, ale kazdy sa chova inak a presne tak ako nepotrebujem. Hnedo-cerveny dava 12 voltov len nez sa klucik dostane do polohy rozsvietenia kontroliek a dalsi sedy zasa dava stavu len ked svietia kontrolky na palubovke ci bezi motor. Mam to chapat tak, ze B3 este nemali vystup zo spinacej skrinky tak ako to ma byt alebo mam poskodenu spinaciu skrinku?

Dakujem.
Som zistil zaujimavu vec. Moje autoradio berie v kludovom stave, ked je napojene horeuvedenym sposobom asi 50-60mA, ale len dovtedy, nez odstranim predny panel. Takze to mam jednoducho vyriesene...aj ked...panel som nedaval dolu, bo ma to uz omrzelo stale davat hore-dolu. Kazdopadne by som to rad upravil na kabel zo spinacej skrinky, ale nejako je tu mrtvo. Naozaj to nikto neriesil a vsetci to maju v B3 a starsich golfikoch napojene napriamo, aby to hralo aj bez klucika?
Ja jsem to mel na mojem GII zapojene taky at mi to hraje bez klice a bralo mi to kolem 80mA tak jsem se v tom trochu pohrabal a ejhle uz mi to bere jenom 12mA :D na radiu musis mit kabel ktery ti udrzuje jenom pamet a ten musis mit zapojeny primo na baterku, pak tam je urcite jeste jeden ktery napaji zbytek a ten by mel byt zapojeny pres klicek, ja jsem to tak udelal a zatim mam klid...

boobika
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2542
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: kousek od Brna

Re: Vybíjení baterie

Příspěvek od boobika »

rallyman píše:a ako sa odráža zima na baterke, hlavne keď sa pravidelne neštartuje ?
blbě :lol: jednoduše řečeno, čím míň stupňů, tím míň adidas a taky menší šance nastartovat

nejde o to, jestli se startuje nebo nestartuje, ale o to jestli je baterka dobíjena, ať provozem nebo externě, nebo není. když auto přes zimu stojí, tak baterku odpojit a jednou za měsíc nabít :wink:
no abs, no klima, no servo -> no problem

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“