Relátka a čosi okolo

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: vwCharlie, areka

Uživatelský avatar
Runcajz
Závodník
Závodník
Příspěvky: 544
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: S L O V E N S K O - Malacky

Relátka a čosi okolo

Příspěvek od Runcajz »

Dnes sa mi stala taká zvláštna vec. Prestali mi svietiť svetlá a ventilátor na kúrení... Vypol som motor a znovu naštartoval. Čuduj sa svete nabehlo to a svietil som a aj kúril. Lenže keď som prišiel domov, vypol som motor a po naštartovaní mi to zas začalo blbnúť... Pozeral som poistky a všetky sú OK. Začal som rozoberať relátka, očistil som kontakty a vyskúšal ich na zdroji či sú v poriadku. Boli. Jedno relátko ale v poistovke nespína. Vybral som ho zas von a premeral spínacie napätie. Nebolo tam nič. Tak si dávam otázku kde by mohla byť zrada. Bojím sa, že to bude v štartovacej skrinke (klúčiku). Odkiaľ má ísť napätie na to relátko? Je na ňom napísané 18 a je pod 1.Je to správne? Nachádzajú sa tak v druhom stlpci z Ľava tuším. :cry:
Prosím o pomoc.

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Relátka a čosi okolo

Příspěvek od Bastard »

To je odlehčovací relé X kontaktů. Zapnuto při zapnutém zapalování, nikoliv však při startování. Můžeš ho zkusit, jestli je funkční a ještě vyzkoušej, jestli má kontakt s pojistkovkou. Zapnout klíček a zkusit zakvedlat. Ale jestli se ti vypínají světla, tak bude problém asi v té spínačce, protože světla nejsou na tom relé závislá.

Uživatelský avatar
slza
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: nová baňa SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Relátka a čosi okolo

Příspěvek od slza »

mas dobre tusenie.bude to spinacia skrinka.mne to robilo na starom G2 tiez.skus ked sa to stane nevypni motor len jemne potoc klucom ako ked ides startovat,a svetla ti zacnu svietit.

Uživatelský avatar
Runcajz
Závodník
Závodník
Příspěvky: 544
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: S L O V E N S K O - Malacky

Re: Relátka a čosi okolo

Příspěvek od Runcajz »

Kua... Relátko je určite dobré, lebo som ho skúšal na zdroji a fungovalo. Na to relé nešlo spínacie napäti v skrinke...
Áno, skúšal som aj pri naštartovanom motore pootáčať klúčikom a občas to preplo. Ale ku koncu už vôbec. Dá sa tá skrinka nejako opraviť? Alebo treba zohnať druhú?... Sakra, nemá niekto zbytočnú doma? (Funkčnú)... :roll:

Uživatelský avatar
xxMIKExx
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1438
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Hrušky-okr. Břeclav
Kontaktovat uživatele:

Re: Relátka a čosi okolo

Příspěvek od xxMIKExx »

Runcajz píše:Kua... Relátko je určite dobré, lebo som ho skúšal na zdroji a fungovalo. Na to relé nešlo spínacie napäti v skrinke...
Áno, skúšal som aj pri naštartovanom motore pootáčať klúčikom a občas to preplo. Ale ku koncu už vôbec. Dá sa tá skrinka nejako opraviť? Alebo treba zohnať druhú?... Sakra, nemá niekto zbytočnú doma? (Funkčnú)... :roll:
podle me se da koupit jen ten zadni dil kde je elektrika jak na škodovce a drahy to nebude noví,ale jen moje myšlenka
Corrado G60 by BBS LM
Scirocco 16v GTX by SSF Mattig
Polo 86c 2f by SSF Mattig

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Relátka a čosi okolo

Příspěvek od Bastard »

Na http://www.mjauto.cz to mají za 200 tuším. A já mám jeden doma, jestli bys chtěl...

Uživatelský avatar
Runcajz
Závodník
Závodník
Příspěvky: 544
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: S L O V E N S K O - Malacky

Re: Relátka a čosi okolo

Příspěvek od Runcajz »

Jo, chaloši, skúsim sa opýtať v mototechne u nás a ak to nebude, alebo veľmi drahé, tak bliknem. Dnes som sa bol pýtať na sklíčko do svetla alebo na nastavovacie šróbiky na svetlá a povedali mi v dvoch obchodoch, že len celé svetlá, takže počítam že s tou skrinkou to nebude ináč... :cry:
Bastard, díkes za ponuku. :D

Uživatelský avatar
Tuneman2
Závodník
Závodník
Příspěvky: 655
Registrován: 18.10.2007 11:42
Bydliště: Přerovw
Kontaktovat uživatele:

Re: Relátka a čosi okolo

Příspěvek od Tuneman2 »

stoji to tak 250Kč, je to 14dní co sem to měnil...
No smoke no fun !!!

David-pv
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 24.11.2007 23:49

Re: Relátka a čosi okolo

Příspěvek od David-pv »

podle me se da koupit jen ten zadni dil kde je elektrika jak na škodovce a drahy to nebude noví,ale jen moje myšlenka[/quote]

Přesně tak, dělá to zadní elektrická část spínací skříňky. Ve VW stojí myslím kolem 350Kč. Jinak najdeš určitě i levnější výrobce. Starší bych tam asi ani nedával, může to být zbytečná práce...

Uživatelský avatar
Runcajz
Závodník
Závodník
Příspěvky: 544
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: S L O V E N S K O - Malacky

Re: Relátka a čosi okolo

Příspěvek od Runcajz »

No chlopy, dnes som dal dolu tú skrinku na štartovanie a čudujem sa ako to naší súdruhovia odjebali... Dokonca aj na oktavky to majú tam také isté, len ten konektor majú iný... Rozobral som to a v nútri to bolo čiastočne roztopené... Prečo asi? :?:
Kde by asi mohol byť taký odber?

boobika
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2542
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: kousek od Brna

Re: Relátka a čosi okolo

Příspěvek od boobika »

třeba světla v původním zapojení jdou přes spínačku. ale to se dá vyřešit relátkama.

je to jedno s druhým. navíc třeba trochu poddimenzované kontakty a je to. třeba ve feldě jsem to už taky měnil 3x za poslední 4roky. u golfa zatím ee
no abs, no klima, no servo -> no problem

Uživatelský avatar
Runcajz
Závodník
Závodník
Příspěvky: 544
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: S L O V E N S K O - Malacky

Re: Relátka a čosi okolo

Příspěvek od Runcajz »

Boobiko, mal si pravdu s tým altíkom. Mám to pôvodne ešte zapojené cez štartér. Keď som to premeral na volnobeh priamo altík tak mal 13,99 - 14V. Keď som to meral na baterke, bolo tam okolo 13,8 na volnobeh bez záťaže. Takže to budem prepájať z altíka priamo na batériu. Aký hrubý mám dať kábel? Jeden mi ešte ostal z druhého motora, ale ten je krátky. :cry: Takže asi budem musieť kúpiť nový, ale ako hrubý... 8O
No a asi kuknem aj na všetky kontakty čo sú tam, aby som nemal veľký odpor. A no aj tie relátka. Ale to asi až po vianočných odmenách... :roll:

boobika
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2542
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: kousek od Brna

Re: Relátka a čosi okolo

Příspěvek od boobika »

pokud je rozdíl mezi altíkem a baterkou pouze 0,2V tak to není tak hrozné. nějaké ztráty tam vždy budou.

já dával mezi baterku a starter (a taky ukostření: baterka-kastle-motor) cca. 24mm2, mezi altík (65A) a baterku cca. 16mm2. určitě by tam mohly být i tenší dráty, ale já mám rád jistotu (a navíc tyhle dráty byl v akci :lol:). a hlavně očka pořádně nalisovat a propájet!

přehození světel na relátka tě vyjde cca. na 300kč
no abs, no klima, no servo -> no problem

Uživatelský avatar
Runcajz
Závodník
Závodník
Příspěvky: 544
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: S L O V E N S K O - Malacky

Re: Relátka a čosi okolo

Příspěvek od Runcajz »

Stále premýšlam či to dám na 2,3 alebo 4 relátka... Zdá sa mi byť zbytočné dávať na každú žiarovku 30A relé. No a káble a dutinky mám. Len musím kúpiť tie relé http://www.narva.sk/default.asp?mtc=0&c ... tiid=17039 a najaký držiak na poistky - http://www.narva.sk/default.asp?mtc=0&c ... tiid=16444.
Keďže ešte nie som rozhodnutý koľko dať relé, tak neviem aký držiak na relé...
Počuj, chcem sa opýtať, ako to funguje keď to napojím cez relé. Nemala by tam byť už taká záťaž na tú štartovacú skrinku :?: ... :roll:
No a 0,2V nie je veľa, ale ak by som tam urobil viac ako som naznačil, mohlo by to byť viac ako 0,2V...

boobika
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2542
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: kousek od Brna

Re: Relátka a čosi okolo

Příspěvek od boobika »

relé použiješ pouze 2! jedno pro dálkový a jedno pro tlumený světla.
na vrakáči jsem si sehnal z nějakýho opla (vím, ale jiná značka nebyla :lol: ) krabičku na 4 relátka, byly v ní i patice (viz. foto). staré kontakty z patic jsem vytahal a nahradil je fastony.
na obrázku vidíš 2 relátka pro světla, 1 volnou pozici pro něco dalšího, 2 pojistky pro světla a 1 pro to něco dalšího.
nebo se dají koupit takové obyčejné patice na relé za nějakou desetikč.

když světla zapojíš podle schématu, tak proud pro žárovky jde přímo z baterky, přes relé, do žárovky. původní vedení (tj. přes spínačku) používáš pouze pro sepnutí relátek. a to je proud v mA, namísto původních cca. 8A
Přílohy
DSC03228.jpg
dsc03233.jpg
no abs, no klima, no servo -> no problem

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“