Hoří hlavní vypínač světel.

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: vwCharlie, areka

Uživatelský avatar
Mathyas
Profík
Profík
Příspěvky: 1012
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: PRAHA a celá ČR
Kontaktovat uživatele:

Hoří hlavní vypínač světel.

Příspěvek od Mathyas »

Prosiim poradte vase zkusenosti. Uz mi shorel druhy vypinac. Vzdy se rozzhavi potenciometr na regulaci jasu pristrojovky, moc se zacoudi, shasne pristrojovka a tma. . . Prosim poradte uz fakt nevim cim to je. . .

Uživatelský avatar
Suny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 268
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Suny »

Máš někdě v osvětleni přístrojovky, nebo spínačů velkou zátěž. Tím pádem je velký proud, který způsobí velkou ztrátu na tom potenciometru. No a ten si vesele topí.

Takže, změř si odběr a postupně odpojuj jednotlivé spínače. Sleduj úbytky proudu a pokud se tam vyskytne nějaký výrazně větší tak je to ten tvůj hledaný kamarád.

P.s. Nemáš něco homemade napojený na okruhu podsvícení?

Uživatelský avatar
Mathyas
Profík
Profík
Příspěvky: 1012
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: PRAHA a celá ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mathyas »

akorat diody paralelne na sebe zapojovany v pristrojovym stitu a vymeneny zarovky za diody ve spinacich jinak nevim o nicem krom lepsich zarovek, do ceho by mohlo byt rypany. A nemate nedko s timto zkusenost, ze bych sel na jistotu?

Uživatelský avatar
sonas111
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 269
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vsetín/Brno

Příspěvek od sonas111 »

já už to mám pro změnu zapojené bez toho potenciometru... :) ale jinak postup jak psal suny
Může-li se něco pokazit, pokazí se to.

Uživatelský avatar
Vecernicek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4285
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vecernicek »

Mathyas píše:akorat diody paralelne na sebe zapojovany v pristrojovym stitu a vymeneny zarovky za diody ve spinacich jinak nevim o nicem krom lepsich zarovek, do ceho by mohlo byt rypany. A nemate nedko s timto zkusenost, ze bych sel na jistotu?
No jestli tam nejsou odpory, tak ti to může po delším zahřátí těch diod pouštět solidní proud...

Uživatelský avatar
Suny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 268
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Suny »

Vecernicek píše:
Mathyas píše:akorat diody paralelne na sebe zapojovany v pristrojovym stitu a vymeneny zarovky za diody ve spinacich jinak nevim o nicem krom lepsich zarovek, do ceho by mohlo byt rypany. A nemate nedko s timto zkusenost, ze bych sel na jistotu?
No jestli tam nejsou odpory, tak ti to může po delším zahřátí těch diod pouštět solidní proud...
No jestli tam nejsou odpory tak ty diody musely min. 2x změnit barvu: do oranžový a posléze do mrtvý :wink: . Takže i kdyby tam odpory nebyly tak tudy cesta nevede. Neboť mrtvá dioda se stává rozpojeným kontaktem.

Uživatelský avatar
Vecernicek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4285
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vecernicek »

Suny píše:
Vecernicek píše: No jestli tam nejsou odpory, tak ti to může po delším zahřátí těch diod pouštět solidní proud...
No jestli tam nejsou odpory tak ty diody musely min. 2x změnit barvu: do oranžový a posléze do mrtvý :wink: . Takže i kdyby tam odpory nebyly tak tudy cesta nevede. Neboť mrtvá dioda se stává rozpojeným kontaktem.
V jettě nebyli a svítí do teď :?

Uživatelský avatar
Suny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 268
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Suny »

Vecernicek píše: V jettě nebyli a svítí do teď :?
Jak nebyly? Myslíš origo diody (kromě modrý - to je žárovka s krytkou) v přístrojovce nebo kde?

P.s. nezapomínej, že se dělají diody s integrovaným předřadným odporem.

Uživatelský avatar
Vecernicek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4285
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vecernicek »

Suny píše:
Vecernicek píše: V jettě nebyli a svítí do teď :?
Jak nebyly? Myslíš origo diody (kromě modrý - to je žárovka s krytkou) v přístrojovce nebo kde?

P.s. nezapomínej, že se dělají diody s integrovaným předřadným odporem.
Ne, normálně koupený v GM AutoLED na 4V (4*4V=16V)

Uživatelský avatar
Mathyas
Profík
Profík
Příspěvky: 1012
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: PRAHA a celá ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mathyas »

Jsou tam normalni diody, s vetsima odporama pro sichr. Ale me to zaclo horet, kdyz jsem sednul do studenyho auta, stalo 4 hodiny, a jak jsem nastartoval, zapl svetla tak se zadymilo a bylo po parade.
Jinak z GM Autoled tak funguji, ale je lepsi dat k nim odpor uz se mi totiz stalo ze z oranzovych byly cerveny a pak jen tma. . .

Uživatelský avatar
Buresmil
Závodník
Závodník
Příspěvky: 697
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: JZ od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Buresmil »

tak si to udelej prez relatko se spozdenim, a budes svitit podle predpisu porad a jsi bez problemu.

Uživatelský avatar
Mathyas
Profík
Profík
Příspěvky: 1012
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: PRAHA a celá ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mathyas »

to je supr napad, ale problem je v tom ze kdyz sviti svetla tak mi hori vypinac.
ALe kdyz zapnu svetla bez klicku tak se mi spina skrinka do prvni polohy. tzn. ze se mi rozjede vetrak. Ale vyndal jsem budiky, a uz to nehori. Takze asi podsvetleni jestli ne neco jineho. . .

Uživatelský avatar
Kocek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Kocek »

Dej si mezi spínač a světla relátka!! Ten vypínač je stavěnej na původní žárovky a silnější neutáhne..

Uživatelský avatar
Mathyas
Profík
Profík
Příspěvky: 1012
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: PRAHA a celá ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mathyas »

a jaky zarovky jsou standard? Mam tam 60/55W

Uživatelský avatar
Kocek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Kocek »

Aha, tak to sorry, já myslel, že máš 100W, nějak mi to uniklo.. Potom taky nevim, kde je chyba

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“