Aerodynamika cihly...

Karoserie, lak, spojlery, nárazníky...

Moderátoři: vwCharlie, areka

Golfar_z_donuceni
Řidič
Řidič
Příspěvky: 95
Registrován: 22.09.2011 09:30

Re: Aerodynamika cihly...

Příspěvek od Golfar_z_donuceni »

Majsho Majsho...

Ukaz mi povedenejsi motor z hlediska zivotnosti, spotreby, udrzby a let produkce (pocitejme do toho jak predchudce, tak ochuzene derivaty 1.3, 1.4 a 1.5) fakticky beze zmen. A muzeme jeste primotat jednotky prodavane do lodi, prumyslovych provozu a jako hnaci jednotka k agregatum.

A jestli neudrzis moc, tak si zajdi k doktorovy.

No nic, pomalu se z toho stava valka ideologii a v ni nikdy neni viteze. Ze si ale pripadate jako hrdinove kdyz se muzete takhle strefovat (a jeste k tomu na urovni vesnickych krupanu a senochrupu). Takovy Shazzer ma alespon uroven (a znalosti), vy ostatni jen nadavky, urazky a posmesky.

btw: Kdyz uz se tady resi uplny nesmysly, tak na dilne jsem objevil nastrojenou hlavu na 16V Golfa, Na Audi ji uz potrebovat nebudu, tak jestli to ma nejakou hodnotu pro Vas?
poradi podle oblibenosti: typ44 ... typ81 ... typ81 ... typ81 ... KdF Golf ...

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: Aerodynamika cihly...

Příspěvek od shazzer »

Golfar_z_donuceni píše:btw: Kdyz uz se tady resi uplny nesmysly, tak na dilne jsem objevil nastrojenou hlavu na 16V Golfa, Na Audi ji uz potrebovat nebudu, tak jestli to ma nejakou hodnotu pro Vas?
Tohle by melo byt sice v inzerci, ale protoze celej topic je dobrej leda tak na smazani moderem tak je to jedno. Esli je ta 16V hlava OK, tak si ji radeji nekde uloz a za 10 ci 15roku si za ni koupis cely novy auto, protoze kdyz se podivas do sekce Motory - benzin, tak kazdej druhej topic je o KR/PL a nejcastejs od maniku, ktery maj G2 i ridicak 2 mesice a casto to jen zrusej v prvni zatacce. To je pak spotreba takovejch dilu velka :-)

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Aerodynamika cihly...

Příspěvek od 11mAjA11 »

shazzer píše:
Golfar_z_donuceni píše:..Slouzi svemu ucelu, doveze mne z mista A do mista B. To je snad primarni ucel automobilu nebo se snad pletu?
Proc tu tedy uz na ctvrte strance resis (zasadni) zmenu aerodynamiky?! To auto je Volkswagen=lidovy vuz, vyvinute tak, aby bylo co nejlevnejsi a tedy dostupne, co nejsirsi mnozine uzivatelu. S tim souvisi nejen celkova koncepce, vzhled, ale i vybaveni. To, ze je to v cele historii civilizace nejprodavanejsi model automobilu, ktery uz davno prekonal v poctech vyrobenych kusu Ford T i VW Brouk, mluvi samo za sebe. A, ze se pres jeho "lidovy" charakter presto podarilo dosahnout obrovske spolehlivosti, estetiky ale i komfortu a mnohdy i jizdnich vykonu, je spis jen treinka na dortu. Kdyby chteli ve WOBu vyrabel luxusni zavodak se super aerodynamikou, tak urcite maji mnohem lepsi nastroje, nez si umis predstavit, pro to, aby toho uspesne dosahli. Ale tezko by jich pak za sotva 9let od predstaveni prodali pres 6milionu kusu.

Nevim, cos myslel vetou: "Vzhled tyhle krabice byl urcenej jinou automobilkou", ale:
  • s terminem krabice tu uz radeji moc neoperuj, nemala clenu fora by se to mohlo docela silne dotknout
  • ze design Golfu navrhovali na zakazku pro VW v Italii je zname a nic neobvykleho a ze VW vysel v mnoha aspektech z koncepce davno pred nim navrhovane NSU, taky neni tajne, ale to se deje ve vsech oborech lidske cinnosti pokud tomu neni umele braneno. Presto Golf je auto z VW!
Pred casem tu byl nejaky nestatnik, ktery skoro vse na G2 kritizoval a vychvaloval tusim Renault a pak jiny co srovnaval s BMW nebo cim. Pokud se jim to libi, at si pisi do prislusnych for, ale tady je forum VW G2 a drtiva vetsina lidi je ma proto, ze je chce mit a nikoliv proto, aby hledali, co je kde uplne spatne a chteli to za kazdou cenu zmenit (k cemuz teda karoserie urcite patri).

Je to stejna hloupost jako kdyby se ti libili napr. cernosky, ale ty jsi si nasel treba skandinavku a obarvoval ji na cerno (tim nemyslim cokoliv spatneho ani o jedne ze zminenych skupin lidi).

Vyjímečně s Tebou musím souhlasit - konečně kloudná řeč.. :thanks: :thanks:
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
Vecernicek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4285
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Aerodynamika cihly...

Příspěvek od Vecernicek »

ty voe co mu to tady tlačíte do hlavy?

Prej že ukolem každýho golfaře je NEtunit? A proč se teda předhánite kdo má lepší a nižší a tvrdší pružiny? Proč se předhánite kdo má jak upravený PL/KR ? Proč jsou tady témata jak udělat z D TD? Hoši hoši, jsou tady brutálnější kraviny a nesmažete je a tady konečně kloudná myšlenka a hendka ji zašlapáváte.

Kolik zašlapaných projektů je potřeba aby konečně vymřeli lidé jako vy, kteří jsou naštvaní na to že nikdy nic nevymysleli a všechno museli od někoho okopírovat.
Co je tak špatného na to že zlepším průchod vzduchu pod autem, tím že si tam dám kus plechu nebo laminátu?
Pro shatzera: Ty myslíš že v roce 1980 měli borci počítače simulující proudění vzduchu? Se prober, na to nebyl čas ani peníze. Pracuješ v soukromé firmě? Tak musíš vědět jaký to je, jak se všechno ojebává. Tenkrát se neojebávlai věci jako sedačky, volant a jízdní vlastnosti a spolehlivost ale ojebala se airodynamika. Golf2 je tím jasnej důkaz, a neříkám že je to špatně, ale jen dnešní obzory nám můžou tento neduh spravit. Ano máš pravdu G2 byla určená pro práci a né pro závodění, ale co třeba závody cestovních vozů? Tam jezdili samý lamba a ferrari a proshe že? Ne jezdili tam všechny hranatý cihly, který měli difuzory a nádechy a výdechy. Naprosto úžásný auto co se týká vzduchotechniky je Golf 2 Pikes Peak a haníš ho? Tak víš co prodej toho golfa protože ty jsi jen kupa hoven a né srdcař.
Prostě tuning ať už je jakejkoliv patří do skupiny vylepšit to na co nebyl v továrně čas. Dělali auta pro širokopásmové lidi a tak nemohli vyrábět G2 super sport to je jasný. Ale dnešní poznatky o airodynamice jsou jiné než byli tehdá a možná by tam ten plech dali sami, a nebo by byl jen za příplatek pro závodníky. To je jedno.
Proč by neudělali díru do kapoty? Protože nevěděli jak to bude snášet auto v zimě v létě na poušti a nebo v norsku. My tady s naší mírnou zimou ale toto můžeme obětovat. Ano zničím to auto, nebude to ovšem už klasika, ale to mě netrápí. Jde mi o to vyzkoušet jestli to má opravdu takovej účinek jako u Lotusů ve Formuli jedna.
Navíc nevím co je na tom chtít po autě aby jezdilo za míň? Čímž vliv airodynamiky na to vliv má! A sakra velkej!
Jak borci s Toytou Prius druhé generace. Vzali baterky a místo rezervy dal větší baterky. Auto tak na cestu do práce a z práce nepotřebuje vůbec spalovací motor. Označil bys je za blázny a magory a že tím zničili to auto. NE nezničili, pouze zvýšili kapacitu a váhu vozu a díky tomu že to obětovali jezdí za 1/100 původní cestovní ceny za 1km.

Časem si difuzor a přední nasávání nějak pořeším a nezajímá mě tvůj názor když ty nechceš o tom slyšet. Já taky nečtu úpravy o KR/PL nebo karbecu, protože mě to prostě nezajímá tak se tam neseru. A nechápu proč sem přispíváš když se tě to netýká tak to nečti.

Co se týká motoru 1.6D tak tím že ho vy takové pánové Golfaři haníte ukazujete jak mizivé je vaše srdcařství. 1,6D byl nesmrtelnej motor s naprosto skromnými nároky. Na ten motor se nechytá nic ani GX ani KR ani PL. Jen si vemte jedinou věc: 200 000km na přes hadru filtrovanej fritovací olej. Bez poruchy. Kdo z Vás to má? Kdo z Vás to najel?

Bežte se zahrabat fakt.

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Re: Aerodynamika cihly...

Příspěvek od Majsha »

-> červeníček: Dostal jsi duševní orgasmus, co ?

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: Aerodynamika cihly...

Příspěvek od shazzer »

Vecernicek: sorry, ale tak tupej prispevek plnej chyb, lzi a demagogie jsem uz dlouho necetl. Se ctenim jsem skoncil asi v puli a nehodlam pokracovat.
  • Predevsim se nauc cist a psat; umet spravne napsat aspon jmeno Porsche, zase neni tak slozity.
  • Hned po tom si nastuduj jaky je rozdil mezi vzduchotechnikou, aerodynamikou a pneumatikou (nikoliv tou, co mas na kazdem kole)
  • Poradne si precti moje prispevky, ja jsem tam G2 nehanil ani slovem, nemam nejmensi duvod, jen jsem konstatoval fakta. Jestli o nich chces polemizovat, tak mi upresni, co se ti nezda, vysvetlim, ti ze se mylis.
  • O pocitacovych simulacich vim dost, ale jeste vic o historii uziti vypocteni techniky v technicke praxi. Jenze pocitace zdaleka nejsou tak nenahraditelne jak se nekomu, kdo cucal sunar u Win95 muze zdat. To znamena, ze studium aerodynamiky se uspesne delalo uz davno pred tim nez Intel prisel s 4004kou a dokonce jeste driv nez panove Shockley, Bardeen a Brattain dostali svou Nobelovu cenu. Zjisti si neco o jmenech Nusselt, Reynolds ci Strouhal a zapremyslej jak by asi objevilili to co objevili, kdyby se meli spolehat jen na pocitace.
  • O tom jak to dnes chodi v automotive vim moc dobre, ale tady byla rec o vyvoji G1 potazmo G2 a muzu te ubezpecit, ze tehdy to vse probihalo podstatne odlisne a pokud hodlas tvrdit, ze VW pri vyvoji G2 neresil aerodynamiku, jsi na omylu
Tvoje veta Kolik zašlapaných projektů je potřeba aby konečně vymřeli lidé jako vy, kteří jsou naštvaní na to že nikdy nic nevymysleli a všechno museli od někoho okopírovat. byl nejspis jen ciste nahodny sled synapsi v tvem CNS, protoze na vymysleni hovadin neni potreba skoro nic, papir snese uplne vsechno na papire a na monitoru funguje i perpetum mobile. Problem je, ze cmaranice je potreba nejprve vyrobit, otestovat, odladit a da-li buh, nekdy budou fungovat. Jenze mezi temi asi ctyrmi slovesy je potreba hodne premyslet, hodne pocitat a hodne toho zahodit jako nerealneho, aby se s dostal az k tomu slovesu "fungovat". Znam jednoho, co ma uzasny napady a schemata, podle kterych bude v brzku cely automobilovy svet pouzivat uplne jine podvozky nez dnes, protoze on vymyslel jak sloucit dve neslucitelne funkce podvozku. Ma to jen jeden hacek - fyzika je svine a ta se okecat nenecha, on se o to ale stale snazi. Bud skonci v chudobe a hromadnem hrobe jako Mozart a po mnoha letech bude uctivan jako genius, nebo skonci v chudobe a hromadnem hrobe navzdy zapomenut. Mozart byl vsak genialni umelec a tvoril genialni umeni, neznam ale genialniho umelce, ktery by porazil fyziku:-)

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Re: Aerodynamika cihly...

Příspěvek od Majsha »

šazér rulezzz šazér for president ! 8)

Uživatelský avatar
Žížal
Pilot
Pilot
Příspěvky: 740
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: Aerodynamika cihly...

Příspěvek od Žížal »

No jsem zvedavej jak dlouho bude trvat nez verernicek + vecernicek2 svuj plan smetou pod stul. Jestli zacnou studovat SW na modelovani aerodynamiky (po tom co zjisti ze vzduchotechnika jim moc nepomuze), tak jim z toho praskne hlava az zjisti ze 2cm na aute jsou pro aerodynamiku zasadni rozdil. Nebudu jim motoat hlavu pasivni bezpecnosti - na kapote nejsou diry proto, ze zadnou automobilku to zatim nenapadlo a cekaji az jim vecernicek a vecernicek2 objevi Ameriku. Nedelaji je aby tyhle diry v kapote nedelaly diry do lidi, ktere cas od casu nekdo po kapote vozi...
Ale drzim palce vecernickum v konstrukci bodykitu ala pikes peak - az s nim v nemecku vyjedou, tak si muzeme vsadit, kolik kilaku najedou nez je odchyti a poslou na technickou, kde jim jejich napady a nelegalni upravy vymlati z hlavy.
Golf real car, real fast

Uživatelský avatar
areka
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1960
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vrchlabí - Jilemnice

Re: Aerodynamika cihly...

Příspěvek od areka »

Nebo se bude opakovat minulost a večerda pod svým nickem dostane na nějakou dobu zase domácí vězení ve formě omezeného přístupu. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Re: Aerodynamika cihly...

Příspěvek od Majsha »

Nebo by jsme tu mohli vytahnout vecernickuv davno "zaslapany" projekt jak si chtel poskladat auto z nahradnich dilu ktery si nakoupi a ve vysledku ze ho to vyjde levneji nez koupit rovnou cely auto, takovej "Schade werke fuck off plan " ci neco podobnyho to bylo tenkrat :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Chorche
Pilot
Pilot
Příspěvky: 842
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Aerodynamika cihly...

Příspěvek od Chorche »

Velice zajímavý topic, než začala hádanice :). Já jsem si z toho vzal to, že Golf II na tom s aerodynamikou není zas až tak špatně, což mě potěšilo. Sám jsem už několikrát přemýšlel, proč mi to nejede a často to skončilo na konstatování velký čelní odpor a hranaté tvary. Fakt je, že 145 na 1.6D se mi nezdá uplně špatná hodnota, ono zavisí na spouste okolnosti, ale moje 1.6 benzin má taky problémy po rovině přes 140...neresim to, asi si za to muzu sam - litá těžká kola, instalace předního širokého lízátka na úzký nárazník, snížení žádné. Je otázkou, jestli jsem si širokým lízátkem zvýšil nebo snížil víření pod autem a jestli se nějakým způsobem změnil poměr vzduchu, co jde pod auto a nad něj. Na to bych docela rád znal odpověď.

Pokusim se na pár veci reagovat. Co se vývoje a počítačů týká, dovolim si odhadnout, že na GII se už určitě nějakým způsobem podílely. Dále je určitě jedna věc návrh pomocí konstruktéra a věc druhá je finální výroba (př. motor, odstraňování nežádoucích hran po licím procesu, spasování svodů na díry v bloku atp.). Nevěřím tomu, že se to dělá, určitě by to strašně prodražilo výrobu. Večerníček mě příjemně překvapil s jeho náčrty, nikdy jsem o tom nepřemýšlel. Avšak mám dojem, že jeho křídlo funguje nějak divně, než je tomu u letadel. Horní strana křídla má přeci větší dráhu k tomu, aby se zde vzduch pohyboval větší rychlostí než na spodní straně a tím přece vzniká vztlak, který táhne křídlo nahoru.

Golfar_z_donuceni
Řidič
Řidič
Příspěvky: 95
Registrován: 22.09.2011 09:30

Re: Aerodynamika cihly...

Příspěvek od Golfar_z_donuceni »

Ta hadanice je naopak zarny priklad toho, jak nesmyslne si ti panove protireci :)

Vcera jsem byl pod autem a koukal na to, jak je tam resena prevodovka atd kvuli chystane vymene. Ano, da se tam provest optimalizace na zaklade nakresu a predchozi debaty na toto tema. Taky jsem si zkusil nanecisto udelat z kusu jakehosi plastu kryt motoru a jezdim s tim. Jeste pod to prilepit nejaky tlumici molitan nebo podobnou vylomeninu a bude to fungovat jeste lip :)

Dnes jsem zkusil modifikovat slozeni elixiru a ujedu testovaci nadrz. Pokud se moje domnenka potrvdi, mohlo by to pridat na chuti "otacet" s motorem. (takze nejenom uprava vzhledu, ale saskuju i s naftou, tak hura do mne :D)

Ale aby ti skarohlidi meli radost, dnes mi "umrel" alternator. Napred zacala roztomile problikavat kontrolka, az se rozsvitila uplne :) Nakonec to nebyla takova tragedie a byly to jenom uhliky na regulatoru. Ma nekdo zkusenost s alternatory "podivneho puvodu"? (napr aukro, ebay atd)
poradi podle oblibenosti: typ44 ... typ81 ... typ81 ... typ81 ... KdF Golf ...

Uživatelský avatar
Chorche
Pilot
Pilot
Příspěvky: 842
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Aerodynamika cihly...

Příspěvek od Chorche »

Hlavně si dej pozor, ať se ti tam něco nenaškvaří a nechytne čoudem. Moje zkusenost je kupovat buď originální (v případě altíku ranec peněz) nebo použité originální. Už jsem se několikrát spálil o druhovýrobu

Uživatelský avatar
stevocz
Profík
Profík
Příspěvky: 1033
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Košice

Re: Aerodynamika cihly...

Příspěvek od stevocz »

ved ked mas dobry altik a len uhlicky su vcudu tak kup nove. kupis regulator s uhlikmi a mas pohodu

Uživatelský avatar
Georgino007
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2086
Registrován: 18.06.2008 09:29
Bydliště: Plzeň

Re: Aerodynamika cihly...

Příspěvek od Georgino007 »

Aby jsi se pane nedivil až ti někde celý auto díky tvýmu vytlumení shoří na popel. Další věc co by mě zajímala je, jestli se to co ušetříš na spotřebě díky těm úpravám aspoň vyrovná tomu, co budeš mít navíc kvůli váze... :wink:

Odpovědět

Zpět na „Exteriér + Styling“