vyblikavání závad 1.6PN + 1.8RP - návod
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
vyblikavání závad 1.6PN + 1.8RP - návod
Motor 1.6PN karburátor 2EE
-motor se musí zahřát alespoň na 60°C a párkrát se musí vytočit nad 2000ot/min.
-v prostoru motoru je volný modrý drát s bílou zásuvkou (viz. foto boobika níže),měl by se nacházet někde místech jak je spoj hadice od topení s kovovou trubkou přišroubovanou k motoru.
-co k tomu potřebujeme: diodovou zkoušečku a kus drátu.
-po zahřátí a po párkráte vytočení motoru se musí ten drát spojit min. na 4vteřiny s mínusovým pólem baterie,pak odpojit
-hned poté se mezi tu zásuvku a plusový pól baterie propojí diodová zkoušečka.
-začne vyblikávání kódu
-dioda blikne maximálně 4x po sobě ve čtyřech krocích,kroky jsou oddělené asi vteřinovou pauzou. Ukončení výčtu je rozsvícením diody asi na 3s.Pak se kód opakuje. Kód 4-4-4-4 znamená bez závad.Kód 0-0-0-0 je ukončení,nebyly nalezeny už žádné závady. Nuly blikají asi v 2,5 sekundových intervalech. K oživení paměti poruch se musí znovu připojit zásuvka pomocí drátu k mínusovému pólu baterky a předem párkrát prošlápnou motor.
v případě že nejde motor nastartovat,tak je třeba točit startérem min. 6s a poté nechat puštěné zapalování.
Motor 1.8RP s novou elektrikou (výstražné blinkry na páčkách r.90-92)
vývody na vyblikávání závad jsou pod manžetou řadící páky.
starší modely mají vyvedený konektor u indukční cívky (viz.foto) a platí pro ně postup stejný jako u PN
V podstatě stejný postup jako u vývodu diagnostického kabelu pod kapotou. Tentýž konektor je vyveden i uvnitř a ty dva kablíky,co jsou tam navíc,je akorát vytažené + a -.
-motor se musí zahřát alespoň na 60°C a párkrát se musí vytočit nad 2000ot/min.
-v prostoru motoru je volný modrý drát s bílou zásuvkou (viz. foto boobika níže),měl by se nacházet někde místech jak je spoj hadice od topení s kovovou trubkou přišroubovanou k motoru.
-co k tomu potřebujeme: diodovou zkoušečku a kus drátu.
-po zahřátí a po párkráte vytočení motoru se musí ten drát spojit min. na 4vteřiny s mínusovým pólem baterie,pak odpojit
-hned poté se mezi tu zásuvku a plusový pól baterie propojí diodová zkoušečka.
-začne vyblikávání kódu
-dioda blikne maximálně 4x po sobě ve čtyřech krocích,kroky jsou oddělené asi vteřinovou pauzou. Ukončení výčtu je rozsvícením diody asi na 3s.Pak se kód opakuje. Kód 4-4-4-4 znamená bez závad.Kód 0-0-0-0 je ukončení,nebyly nalezeny už žádné závady. Nuly blikají asi v 2,5 sekundových intervalech. K oživení paměti poruch se musí znovu připojit zásuvka pomocí drátu k mínusovému pólu baterky a předem párkrát prošlápnou motor.
v případě že nejde motor nastartovat,tak je třeba točit startérem min. 6s a poté nechat puštěné zapalování.
Motor 1.8RP s novou elektrikou (výstražné blinkry na páčkách r.90-92)
vývody na vyblikávání závad jsou pod manžetou řadící páky.
starší modely mají vyvedený konektor u indukční cívky (viz.foto) a platí pro ně postup stejný jako u PN
V podstatě stejný postup jako u vývodu diagnostického kabelu pod kapotou. Tentýž konektor je vyveden i uvnitř a ty dva kablíky,co jsou tam navíc,je akorát vytažené + a -.
Naposledy upravil(a) vwCharlie dne 18.02.2008 18:59, celkem upraveno 5 x.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2542
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: kousek od Brna
Re: vyblikavání závad 1.6PN + 1.8RP 90-92 - návod
dobrý nápad
postup mazání paměti závad mám trochu odlišny:
- vypnout zapalování
- propojit (drátem) diagnostický konektor s - pólem baterie
- zapnout zapalování
- počkat nejméně 5 vteřin
- odpojit drát
- vypnout zapalování
- chyby vymazány
postup mazání paměti závad mám trochu odlišny:
- vypnout zapalování
- propojit (drátem) diagnostický konektor s - pólem baterie
- zapnout zapalování
- počkat nejméně 5 vteřin
- odpojit drát
- vypnout zapalování
- chyby vymazány
no abs, no klima, no servo -> no problem
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: vyblikavání závad 1.6PN + 1.8RP 90-92 - návod
tak by to mělo taky jít,ale jde to i za chodu. Pro 100% jistotu,jsem třeba vypl motor a odpojil baterku na chvilku
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2542
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: kousek od Brna
Re: vyblikavání závad 1.6PN + 1.8RP 90-92 - návod
no jo, všechny cesty vedou do říma.
nebo se to aspoň tvrdí, protože tak i tak se nevrátili
nebo se to aspoň tvrdí, protože tak i tak se nevrátili
no abs, no klima, no servo -> no problem
- Cenda
- Člen klubu
- Příspěvky: 291
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Lodín
Re: vyblikavání závad 1.6PN + 1.8RP 90-92 - návod
můžete sem někdo hodit foto kde mám u motoru RP hledat tu zásuvku?mám rok 90 a výstržné blinkry mám na páčkách za volantem ale zásuvku sem nenašel.docela to potřebuju vědět.díky
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2542
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: kousek od Brna
Re: vyblikavání závad 1.6PN + 1.8RP 90-92 - návod
pod manžetou řadící páky je opravdu nemáš?Cenda píše:můžete sem někdo hodit foto kde mám u motoru RP hledat tu zásuvku?mám rok 90 a výstržné blinkry mám na páčkách za volantem ale zásuvku sem nenašel.docela to potřebuju vědět.díky
no abs, no klima, no servo -> no problem
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: vyblikavání závad 1.6PN + 1.8RP 90-92 - návod
pak mě ještě napadá,že by to mohlo mít stejně jako PNko ten vyvedenej modrý drát v prostoru někde jak je přechod kovové trubky na gumovou hadici od topení.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2542
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: kousek od Brna
Re: vyblikavání závad 1.6PN + 1.8RP 90-92 - návod
heč a trubku mám měděnou
v kroužku je konektor na PN. ta špinavá bílá
v kroužku je konektor na PN. ta špinavá bílá
no abs, no klima, no servo -> no problem
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: vyblikavání závad 1.6PN + 1.8RP 90-92 - návod
a přesně tam jsem myslel,jestli tam nemá ten vývod i to RPčko,kdyby to náhodou nebylo pod tou manžetou řadičky
- lexxa
- Řidič
- Příspěvky: 119
- Registrován: 31.10.2007 20:37
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
Re: vyblikavání závad 1.6PN + 1.8RP 90-92 - návod
mam RP, 1991,var blinkr na packach, a drat je zlutej,a nemam ho u radicky ale asi 40 cm od ridici jednotky kouka ve svazku hned za pruchodkou v tom svazku elektriky co vede pak k motoru,a jeste bych chtel rict z vlastni zkusenosti kdyz to vyblika nejakou chybu, coz se stava velmi casto,neni duvod hned menit tu vec co pise ze je spatna, staci totiz jen mala odchylka v milivoltech co zmeri jednotka a pise to chybu,ale neznamena to ze to je v pytli
Pašík v kombajnu 1.9 TDI BLUEMOTION
- OndrIs
- VWjunior
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Morava,
- Kontaktovat uživatele:
Re: vyblikavání závad 1.6PN + 1.8RP 90-92 - návod
má to i 1.3 NZ nijak sem po tom nepátral!
-
- Profík
- Příspěvky: 1194
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: KV
Re: vyblikavání závad 1.6PN + 1.8RP 90-92 - návod
NZtko to myslím nemá.jakože ani jinou zásuvkuOndrIs píše:má to i 1.3 NZ nijak sem po tom nepátral!
Lupo TDi ++
Sharan TDi
Sharan TDi
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2542
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: kousek od Brna
Re: vyblikavání závad 1.6PN + 1.8RP 90-92 - návod
co jsem se dočetl, tak tohle bylo pouze pro PN a RP
no abs, no klima, no servo -> no problem
- OndrIs
- VWjunior
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Morava,
- Kontaktovat uživatele:
Re: vyblikavání závad 1.6PN + 1.8RP 90-92 - návod
tata to ma v passat b3 1,8 79kw PFboobika píše:co jsem se dočetl, tak tohle bylo pouze pro PN a RP
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: vyblikavání závad 1.6PN + 1.8RP 90-92 - návod
seš si jist? Kde to tam je? Já to našel jen u AAM a ABS,oba 1.8 mono-motronic a u PF jsem to taky jednou právě hledal a nenašel, ani na GII.OndrIs píše:tata to ma v passat b3 1,8 79kw PFboobika píše:co jsem se dočetl, tak tohle bylo pouze pro PN a RP