turbo - 1.6 td

Co se nedá zařadit...

Moderátoři: vwCharlie, areka

Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: žere oil - 1.6 td

Příspěvek od vwCharlie »

tak jsem psal na kontakt,který mi dal Mathyas,jak psal a odepsali mi zatím toto:
Dobrý den

Co se týče Vámi níže uvedeného problému turbodmychadla (dále jen TD), tak při koupi nového bych potřeboval znát podrobnější údaje, protože se do těchto vozů aplikovalo více druhů TD jak od výrobce Garrett tak i KKK. Údaje o TD potřebují znát buď ze štítku, který je umístněn na sací části TD nebo jeho tzv. OE číslo, které Vám sdělí v autorizovaném servisu VW na základě VIN kódu karoserie.

Cena opravy, pří úniku oleje, pokud nebude poškozeno nic jiného, např. zvětšené drážky na rotoru, poškozené lopatky na dmychadlovém kole atd., tak cena za přetěsnění za použití opravárenské sady se pohybuje cca 6.000 bez DPH.


S pozdravem Marek Čupr


Pavel Polák
sales manager
tel.: 420 518 374 051
fax: 420 518 374 288
polak@specialturbo.cz
-----Original Message-----
From: vwCharlie [mailto:vwCharlie@seznam.cz]
Sent: Sunday, February 03, 2008 11:03 PM
To: Polák Pavel
Subject: repase Golf II 1.6TD

Dobrý den,

Chtěl jsem se zeptat,jestli děláte i turba z VW Golf II,konkrétně turbo Garett z typu JR a turbo KKK z typu 1V,oba obsahy 1.6. Tradičně tlačí slabý tlak a žerou olej. Tak jestli s tím nemáte nějaké zkušenosti kolik to přibližně vychází nebo zdali se dá sehnat nové. Samozřejmě počítám s tím,že to nebude levná záležitost. Dostal jsem na Vás kontakt,protože tady na ostravsku už to nikdo nedělá,tak by jste byli jedinní,na které se dá obrátit.

Uživatelský avatar
machal
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 327
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: žere oil - 1.6 td

Příspěvek od machal »

tak jsem před chvilkou sundal z turba hadici sání a výfuku,v sání byla malá loužička oleje a ve výfukovém koleně taky trocha,zkusiljsem to bez hadic nastartovat ale ani z jedné strany (at výfuk.nebo sací) mi nelítal olej...tak nevim :? co ted...
vzal jsem dvěm prsty konec hřídelky a vůle tam je ani ne milimetrová a jde to celkem ztuha,nemyslím tím točení ale tu vůli,myslíte že ani ne milimerová vůle může ukazovat na to že je turbo kaput ?
Jsem z toho na větvi,už jsem nahodil nějakou poptávku na turbo a ted zjistim že je možná v cajku

ještě mám dotaz,chtěl bych někam napojit hadičku a manometr abych zjistil kolik mi tlačí turbo,za potrubím do sání je hadička a vede d čerpadla,myslíte že kdybych tam dal T kus a manometr že se to dá použít na to měření - nebo kde tedy nejjednodušeji připojit manometr :?:


:idea: díky všem za rady :idea:

přikládám aspon ilustrativní foto kde se nachází ta hadička

Obrázek
:velo:
GOLF II 1.9 td (AAZ) ropoň :minzdr:
GOLF IV VAROŠ 1,9 Tdi silverline
ObrázekObrázek

Homeless
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 422
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: žere oil - 1.6 td

Příspěvek od Homeless »

Ta vůle nemusí nutně znamenat, že je turbo KO. Každý turbo má malou radiální vůli, i nový.
Jenom pokud je axiální vůle, tak je to špatný.
Ten budík si klidně napoj T-čkem od tý hadičky ze sání na korektor čerpadla.
Život je jako žebřík do kurníku - krátkej a posranej...

Uživatelský avatar
machal
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 327
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: žere oil - 1.6 td

Příspěvek od machal »

Homeless píše:Ta vůle nemusí nutně znamenat, že je turbo KO. Každý turbo má malou radiální vůli, i nový.
Jenom pokud je axiální vůle, tak je to špatný.
Ten budík si klidně napoj T-čkem od tý hadičky ze sání na korektor čerpadla.
hi...axial radial...sem z toho volaaký zmetený :lol: v překladu to asi znamená že když vezmu za hřídelku tak může mít vůli nahoru a dolů (malou) ale nesmí mít vůli doleva či doprava :?

ještě dotaz,ta hadička na tom obrázku - k čemu tam je,řídí asi podle podtlaku nebo přetlaku nožství nafty z čerpadla že :?:

a ještě jeden dotaz,měl jsem v GIII 1.8 T benzín a to turbo mělo takovou baňku a tyčku kde se štelovalo kdy má turbo otevřít,jak se to šteluje u tohoto - tu tyčku nemůžu zaboha najít :( chci právě napojit ten manometr a pak doladit ten tlak ale nevím ako :idea: :roll:
:velo:
GOLF II 1.9 td (AAZ) ropoň :minzdr:
GOLF IV VAROŠ 1,9 Tdi silverline
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
ok
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2770
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: žere oil - 1.6 td

Příspěvek od ok »

machal píše:
Homeless píše:Ta vůle nemusí nutně znamenat, že je turbo KO. Každý turbo má malou radiální vůli, i nový.
Jenom pokud je axiální vůle, tak je to špatný.
Ten budík si klidně napoj T-čkem od tý hadičky ze sání na korektor čerpadla.
hi...axial radial...sem z toho volaaký zmetený :lol: v překladu to asi znamená že když vezmu za hřídelku tak může mít vůli nahoru a dolů (malou) ale nesmí mít vůli doleva či doprava :?

ještě dotaz,ta hadička na tom obrázku - k čemu tam je,řídí asi podle podtlaku nebo přetlaku nožství nafty z čerpadla že :?:

a ještě jeden dotaz,měl jsem v GIII 1.8 T benzín a to turbo mělo takovou baňku a tyčku kde se štelovalo kdy má turbo otevřít,jak se to šteluje u tohoto - tu tyčku nemůžu zaboha najít :( chci právě napojit ten manometr a pak doladit ten tlak ale nevím ako :idea: :roll:
Nemáš naklapění tak nic nenasteluješ

Uživatelský avatar
machal
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 327
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: žere oil - 1.6 td

Příspěvek od machal »

ok píše:
machal píše: hi...axial radial...sem z toho volaaký zmetený :lol: v překladu to asi znamená že když vezmu za hřídelku tak může mít vůli nahoru a dolů (malou) ale nesmí mít vůli doleva či doprava :?

ještě dotaz,ta hadička na tom obrázku - k čemu tam je,řídí asi podle podtlaku nebo přetlaku nožství nafty z čerpadla že :?:

a ještě jeden dotaz,měl jsem v GIII 1.8 T benzín a to turbo mělo takovou baňku a tyčku kde se štelovalo kdy má turbo otevřít,jak se to šteluje u tohoto - tu tyčku nemůžu zaboha najít :( chci právě napojit ten manometr a pak doladit ten tlak ale nevím ako :idea: :roll:
Nemáš naklapění tak nic nenasteluješ
tak to zas ne..taky jsem v GIII neměl verzi turba s naklápěním lopatek a dalo se seřizovat v kolika otáčkách mi začne tlačit turbo - právě tou tyčkou na baňce u turba
:velo:
GOLF II 1.9 td (AAZ) ropoň :minzdr:
GOLF IV VAROŠ 1,9 Tdi silverline
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
fox19
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 326
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: nove hrady (CB)
Kontaktovat uživatele:

Re: žere oil - 1.6 td

Příspěvek od fox19 »

u tohohle turba nenašteluješ nic. Pokud máš axiální vůly ( když zatlačíš z boku na hřídelku a ta se pohne dozadu ) tak už turbo moc nenatlačí.

Homeless
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 422
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: žere oil - 1.6 td

Příspěvek od Homeless »

Pokud máš Garretta, tak toho nepošteluješ, pokud máš KKK, tak tam se dá přitáhnout obtokovej ventil, aby se otvíral později, takže bude turbo tlačit větší tlak. Nejdřív ale musíš ucpat nebo vyřadit přetlakovej ventil co je zboku sacích svodů, páč ten při přetlaku 0,9 bar otvírá a přepouští zpátky před turbo.
Život je jako žebřík do kurníku - krátkej a posranej...

Uživatelský avatar
ok
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2770
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: žere oil - 1.6 td

Příspěvek od ok »

machal píše:
ok píše:Nemáš naklapění tak nic nenasteluješ
tak to zas ne..taky jsem v GIII neměl verzi turba s naklápěním lopatek a dalo se seřizovat v kolika otáčkách mi začne tlačit turbo - právě tou tyčkou na baňce u turba
To težko! Tim se šteluje kdy odpustí tlak, proto se to jmenuje obtok.

Uživatelský avatar
machal
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 327
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: žere oil - 1.6 td

Příspěvek od machal »

tak mám KKK dneska jsem dal manometr,zašrouboval tím inbusem šroub a změřil - 1 bar
přidal jsem trochu na naftě,upravil volnoběh
závěr - jede to líp :D
co to udělá s turbem - toť otázka :?
:velo:
GOLF II 1.9 td (AAZ) ropoň :minzdr:
GOLF IV VAROŠ 1,9 Tdi silverline
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
ok
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2770
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: žere oil - 1.6 td

Příspěvek od ok »

machal píše:tak mám KKK dneska jsem dal manometr,zašrouboval tím inbusem šroub a změřil - 1 bar
přidal jsem trochu na naftě,upravil volnoběh
závěr - jede to líp :D
co to udělá s turbem - toť otázka :?
1 bar? normálně origo má 0,7-0,8b

Uživatelský avatar
machal
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 327
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: žere oil - 1.6 td

Příspěvek od machal »

ok píše:
machal píše:tak mám KKK dneska jsem dal manometr,zašrouboval tím inbusem šroub a změřil - 1 bar
přidal jsem trochu na naftě,upravil volnoběh
závěr - jede to líp :D
co to udělá s turbem - toť otázka :?
1 bar? normálně origo má 0,7-0,8b
vim....ale už má něco za sebou...nechci ho dodělat ouplně :-) - nešrouboval jsem úplně nadoraz
:velo:
GOLF II 1.9 td (AAZ) ropoň :minzdr:
GOLF IV VAROŠ 1,9 Tdi silverline
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
machal
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 327
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: turbo - 1.6 td

Příspěvek od machal »

je možný aby mi 1.6td 51kw začlo žrát olej od té doby co jsem nalil 10W40 ?
koupil jsem ho a jezdil asi tak6OOkm než došlo na výměnu - olej nežral -
pak výměna rozvodů těsnění pod hlavou gufera na dříkách těsnění pod víkem apod vč té polos.
ted - žere cca 1l na 1000km nehulí modře nikde dole neteče ale ten olej - hnus
je možný že ta polosyntetika "rozředila" nějaké nečistoty ?? :roll:
:velo:
GOLF II 1.9 td (AAZ) ropoň :minzdr:
GOLF IV VAROŠ 1,9 Tdi silverline
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
danopanci
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 336
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Slovensko

Re: turbo - 1.6 td

Příspěvek od danopanci »

Nalej tam 15W-40 a budeš mať pokoj - nemá zmysel do týchto motorov dávať olej 10W-40, keď už vo výrobe tam dávali (do niektorých motorov) 15W-40.. Servisný interval výmeny oleja je u týchto motorov je 8000 km. Ja som z mojím JR jazdil 150 000 km a bez poruchy - keď som ho kúpil tak mal 160 000 km. Pri výmene tesnenia pod hlavou som zistil, že je tam 3 výbrus valcov a už aj tie vyzerali dosť vydrene, ale držal sa statočne zo spotrebou oleja 1l na 8000 km :lol:

Uživatelský avatar
machal
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 327
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: turbo - 1.6 td

Příspěvek od machal »

tak jsem sehnal jiné turbo,naimplantoval a zřejmě je po problému :idea:
to svoje nechám zrepasovat protože tlačilo celkem statečně a bylo by mi ho líto někomu za mrzký peníz přenechat 8)
:velo:
GOLF II 1.9 td (AAZ) ropoň :minzdr:
GOLF IV VAROŠ 1,9 Tdi silverline
ObrázekObrázek

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“