Jak se pozná špatná lambda?

Co se nedá zařadit...

Moderátoři: vwCharlie, areka

Odpovědět
Uživatelský avatar
AJET0
Řidič
Řidič
Příspěvky: 80
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Jak se pozná špatná lambda?

Příspěvek od AJET0 »

zdar lidi, mohli byste mi někdo poradit jak se pozná při jízdě špatná lambda? A jde nějak změřit a určit to? Nemám v autě konektor na diagnostiku, tak nevím co s tím. Mám emise kolem 0,9 a má to bejt prej do 0,3. Pán mi říkal, že to bude asi katalyzátor, ale ta spotřeba je furt mírně vyšší.

anacixem
Profík
Profík
Příspěvky: 1194
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: KV

Re: Jak se pozná špatná lambda?

Příspěvek od anacixem »

Jinak jestli umíš používat voltmetr tak si ji klidně změříš.
Nastartuješ auto,na voltmetru si nastavíš rozsah(asi ten nejmenší jelikož lambda je od 0V do 1,14V),plusovej kontakt voltmetru spojíš s černým vodičem lambda sondy a mínusovej příložíš na čistou kostru auta nebo na minus od baterky.Pak přidáváš plyn a koukáš jestli na to lambda reaguje(mění se výstupní hodnoty) čím je hodnota menší tím je směs bohatší a naopak.Pokud se ti neukáže nic ,nebo jen 0 je lambda KO.
Motor musí bejt ohřáej na provozní teplotu.
Vesměs ty hodnoty lítaj od O,5V do 1V,kdyby jsi to hodila na osciloskop tak by měla ukazovat krásnou sínusojdu.
Lupo TDi ++
Sharan TDi

boobika
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2542
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: kousek od Brna

Re: Jak se pozná špatná lambda?

Příspěvek od boobika »

zkusil bych napsat kód motoru, abysme se mohli od něčeho odpichnout!! je to PN?

na emisích by ti řekl jestli je lambda špatná nebo ne, pokud teda připojí vše co má. takové informativní měření je jak psal anacixem pomocí voltmetru. trojnásobný zvýšení na emisích nebude jen lambdou (pokud vůbec)

vyšší spotřeba je kolik?
no abs, no klima, no servo -> no problem

Uživatelský avatar
AJET0
Řidič
Řidič
Příspěvky: 80
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak se pozná špatná lambda?

Příspěvek od AJET0 »

Vyšší spotřeba tak o 2 litry, no prostě je to 1.3i kód motoru NZ a žere tak 9,5 litru plynu, což je moc, protože ten motor je vyměněnej, nový kroužky a ten starej vyběhanej motor bral nějakejch 7,5 litru. Na těch emisích mi říkal, že je špatnej katalyzátor, lambdu neříkal, ale jestli to není tím, že sem mu říkal, že je měněná. Já ji totiž měnil, ale za starou o který sem nevěděl jistě jestli je dobrá. Fakt už nevím co by to mohlo bejt, ale přijde mi, že to nějak hůř jede.
Díky všem za ochotu a za snahu. Díky

Uživatelský avatar
AJET0
Řidič
Řidič
Příspěvky: 80
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak se pozná špatná lambda?

Příspěvek od AJET0 »

tak sem měřil tu lambdu a ukazuje mi hodnotu 0,499 a když přidám plyn tak jde o trošku níž, ale na jiný hodnoty sem se nedostal.

boobika
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2542
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: kousek od Brna

Re: Jak se pozná špatná lambda?

Příspěvek od boobika »

pokud jsi to měřil na studeném motoru, tak při zahřívání je napětí kolem 0,5V +/- nějaký mV

pokud u opravdu zahřátého motoru (hlavně musí být sonda rozehřátá) to ukauje stejně, tak to asi nebude v pořádku. někdy má zanesený otvory, tak stačí vyšroubovat, ostrým nožem opatrně proškrábnout (ale nepoškrabat uvnitř) a zkusit. popř. z ostra projet.

když ani to ne, tak koupit novou. něco kolem 1500-1900
no abs, no klima, no servo -> no problem

anacixem
Profík
Profík
Příspěvky: 1194
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: KV

Re: Jak se pozná špatná lambda?

Příspěvek od anacixem »

Přesně tak pokud při ohřátým a nic se nedělo tak nejlepší je vyměnit za novou.
Lupo TDi ++
Sharan TDi

Uživatelský avatar
AJET0
Řidič
Řidič
Příspěvky: 80
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak se pozná špatná lambda?

Příspěvek od AJET0 »

jj při ohřátým, trochu to kleslo když sem přidal plyn, ale fakt o max. 1 desetinu a kdo ví jestli to nebylo větrem. Každopádně dneska už je autí na opravě, tak ve 14:00 budu vědět. Dík za ochotu, napíšu jak to nakonec dopadlo

Uživatelský avatar
Chochin
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 222
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kladno (Hostomice)
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak se pozná špatná lambda?

Příspěvek od Chochin »

Čaj, jak jsi dopadl...
VW Golf 2 1.8i 8V GX 66kW/90k r.v. 1987 K-Jetronic

Uživatelský avatar
AJET0
Řidič
Řidič
Příspěvky: 80
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak se pozná špatná lambda?

Příspěvek od AJET0 »

Tak opravář zjistil, že je lambda dobrá, tak nevím. že prý to jede normálně. Každopádně ty emise 0,9 sou dost vysoký, tak nevím jestli to může dělat ten katalyzátor. Slyšel sem ,že je to dost drahej špás ho kupovat novej. Ale těch 0,9 mi přijde dost i na auto bez katalyzátoru, co myslíte?

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: Jak se pozná špatná lambda?

Příspěvek od lister »

když my pořád nevíme co je to "0,9", na emisích se sleduje několik hodnot (HC, CO2, CO, NOx, O2, lambda, možná ještě něco), u jedný z nich máš zřejmě napsáno 0,9 a někdo ti řekl, že by to mělo být 0,3 , ale u který ?

jinak jestli je špatnej kat s dozvíš na emisích, stačí porovnat složení výfukových plynů před a za katem..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
AJET0
Řidič
Řidič
Příspěvky: 80
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak se pozná špatná lambda?

Příspěvek od AJET0 »

No těch 0,9 je nějaká ta hlavní hodnota, co se sleduje, myslím CO. Jinak měřili sme to za i před KAT a byly hodnoty stejné. Takže je určitě špatnej, ale teď mi to třeba dělá, že to jakoby hůř jede, ne o moc, ale přijde mi že šel dřív lehčeji a nevím, jestli to může dělat ten CAT, na co má vliv atd.

Uživatelský avatar
Runcajz
Závodník
Závodník
Příspěvky: 544
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: S L O V E N S K O - Malacky

Re: Jak se pozná špatná lambda?

Příspěvek od Runcajz »

Ja si myslím, že kat dávajú závodníci preč, aby dosiahli vyššie výkony. No ak je špatný kat, tak je buď vysypaný, prepálený, alebo nejako poškodený. V tvojom prípade asi brzdí plynom, aby išli von z auta. Ja si myslím, že by si ho mal vyhodiť preč a máš po probléme. Namiesto neho si tam šupni imitáciu katu (kvôli kontrole) napr, vyrábajú sa rezonátory ako imitácia katu a je to vybavené. Dokonca som to videl za nejakých 500 ck čo je rozhodne menej ako nový kat... A získaš tým rozhodne vyšší výkon takže by sa mala aj ukludniť spotreba, ale to iba za predpokladu ako som písal na začiatku, že máš ten kat poškodený tak, že bráni plynom von... :roll:

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“